Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda nemáte někdo zkušenosti s přepravou králíčka letadlem. Chtěli bychom si vzít našeho ušáka (zakrslý beran) do Kanady (dlouhodobý pobyt), ale ne za cenu, že by mu ta přeprava mohla ublížit. Jedná se přece jen o dlouhý let s jedním přestupem. Letěli bychom se společností, která umožňuje mít králíčka u sebe na palubě. Nejvíc by mě zajímalo, jak se vyrovnávají se změnami tlaku při stoupání a klesání. Děkuji předem za jakoukoliv připomínku.
matysek
napsal(a):
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda nemáte někdo zkušenosti s přepravou králíčka letadlem. Chtěli bychom si vzít našeho ušáka (zakrslý beran) do Kanady (dlouhodobý pobyt), ale ne za cenu, že by mu ta přeprava mohla ublížit. Jedná se přece jen o dlouhý let s jedním přestupem. Letěli bychom se společností, která umožňuje mít králíčka u sebe na palubě. Nejvíc by mě zajímalo, jak se vyrovnávají se změnami tlaku při stoupání a klesání. Děkuji předem za jakoukoliv připomínku.
Pokud bude králíček na vašem klíně, tak by měl být v pohodě. Kokpit pilotů je přetlakován na statický tlak odpovídající 2000m a stejně tak i prostor pro cestující - zpravidla systémem, který je oddělen od přetlakování kokpitu a který je ještě zálohován - pro případ poruchy hlavního systému. Takže králíčkovi bude, jako vy jste s ním vystoupal kousek výš nad Sněžku. No, přesněji by tomu odpovídal vrchol Svišťovky v Tatrách, ale ta Sněžka snad pro představu stačí.
S klesajícím tlakem při startu se vyrovná v pohodě, při stoupajícím tlaku v kabině - přistání, mu zkuste nabídnout piškot, mrkev. Pochybuji, ýe by měl plombovaný zoubek nebo jinou uzavřenou dutinku v těle. To jediné dokáže při přistání potrápit pobolíváním.
Těch 2000m platí pro vojenské speciály, je možné, že civilní společnosti přepravují na jiné hodnotě. Tedy přetlak 1500, 1000m Ale to by vám mohli říct v informacích společnosti, se kterou poletíte.
Přeji ušákovi příjemný pobyt
Martina