Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.9.2011 14:32
petra.r

XXX.XXX.129.65

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti ohledně úmrtí nového králíka na "stres". Jak mám postupovat, pokud se na mě obrátí kupující, kterému králík z mého chovu uhynul den po koupi - bez zjevných příčin. Vím, že se to občas může stát, že králík vlivem stresu danou situaci nezvládne. A také vím, že náš český zákon staví zvířata v právu jako věci - tzn. kupující má právo na záruku a že solidní chovatel se asi nebude chtít hádat. Ale.... zajímá mě váš názor či zkušenosti. Sama jsem si pořídila hodně drahého králíka a ten mi den po koupi pošel, chovatel se mi vysmál, když jsem se chtěla domluvit na kompromisu - dle pitvy ani králík nebyl v dobré kondici (prý riziko podnikání....dle mě bere chovatelství jako podnikání). Jak řešíte takové situace vy? Abych nebyla výjimkou, která tyto situace řeší bez hádek smajlík . Díky

7.9.2011 15:09
kralikofil

XXX.XXX.36.70

petra.r napsal(a):
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti ohledně úmrtí nového králíka na "stres". Jak mám postupovat, pokud se na mě obrátí kupující, kterému králík z mého chovu uhynul den po koupi - bez zjevných příčin. Vím, že se to občas může stát, že králík vlivem stresu danou situaci nezvládne. A také vím, že náš český zákon staví zvířata v právu jako věci - tzn. kupující má právo na záruku a že solidní chovatel se asi nebude chtít hádat. Ale.... zajímá mě váš názor či zkušenosti. Sama jsem si pořídila hodně drahého králíka a ten mi den po koupi pošel, chovatel se mi vysmál, když jsem se chtěla domluvit na kompromisu - dle pitvy ani králík nebyl v dobré kondici (prý riziko podnikání....dle mě bere chovatelství jako podnikání). Jak řešíte takové situace vy? Abych nebyla výjimkou, která tyto situace řeší bez hádek smajlík . Díky

Samozřejmostí je, pokud někdo od někoho něco kupuje doklad o koupi - ten slouží k reklamaci. Na zvířata je pokud vím stále 6týdenní záruční lhůta, i přes ty chyby v zákoně. Pokud chce někdo zvíře reklamovat, s tím, že si ho již nemocné koupil, musí mít doklad od veterináře, že zvíře opravdu nebylo v dobrém stavu a to vinou prodávajícího.
U zverimexů je to jednoduché, ty vám takovou reklamaci vždy uznají, u obyčejného člověka je vymáhání horší, ale zas pokud se nedomluvíte, existují orgány, na které se můžete obrátit. Každopádně může být také problém s dokazováním, zda uhynulé zvíře bylo opravdu to, které reklamujete - určitě by měl být ve smlouvě popis zvířete (třeba i s fotografií) a to by mělo být nějak označeno (tetování, čip....), aby nemohlo dojít k záměně - stejně tak se prodávají jiné "věci", vždy musí být popsány.

7.9.2011 15:34
petra.r

XXX.XXX.129.65

Dobře, ale pokud verdikt veterináře bude znít, že došlo k zástavě srdce (králík to neudýchal), bez toho aniž by zde byla zmíňka o zdraví králíka, tak co s tím? A hlavně, pokud králíka prodávám za 500 Kč, tak nebudu nového majitele hnát na pitvu (ta moje stála 700 Kč), ne?
O právu na záruku vím, jen mě zajímalo to, jak se to dějě v praxi.

7.9.2011 19:50
jarvan

XXX.XXX.144.210

petra.r napsal(a):
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti ohledně úmrtí nového králíka na "stres". Jak mám postupovat, pokud se na mě obrátí kupující, kterému králík z mého chovu uhynul den po koupi - bez zjevných příčin. Vím, že se to občas může stát, že králík vlivem stresu danou situaci nezvládne. A také vím, že náš český zákon staví zvířata v právu jako věci - tzn. kupující má právo na záruku a že solidní chovatel se asi nebude chtít hádat. Ale.... zajímá mě váš názor či zkušenosti. Sama jsem si pořídila hodně drahého králíka a ten mi den po koupi pošel, chovatel se mi vysmál, když jsem se chtěla domluvit na kompromisu - dle pitvy ani králík nebyl v dobré kondici (prý riziko podnikání....dle mě bere chovatelství jako podnikání). Jak řešíte takové situace vy? Abych nebyla výjimkou, která tyto situace řeší bez hádek smajlík . Díky

Je to o slušnosti a úrovni každého chovatele. Já osobně se snažím prodávat králíky pouze ve 100%tní kondici a stavu. Prodal jsem jich již několik set a aby králík po převozu umřel, to se mi ještě nestalo. Ale samozřejmě bych králíka chovateli nahradil. Kvůli "pár korunám" nepotřebuji, abych si dělal takovouto negativní reklamu a byl terčem opravněných pomluv.

Nestalo se mi to naštěstí ani jako kupujícímu. Králíka, kterého kupuji si pečlivě prohlížím a když se mi něco nezdá, tak raději nekoupím, ale třeba srdeční vadu hold pohledem nepoznáte...

8.9.2011 15:35
lavacca

XXX.XXX.1.3

petra.r napsal(a):
Dobře, ale pokud verdikt veterináře bude znít, že došlo k zástavě srdce (králík to neudýchal), bez toho aniž by zde byla zmíňka o zdraví králíka, tak co s tím? A hlavně, pokud králíka prodávám za 500 Kč, tak nebudu nového majitele hnát na pitvu (ta moje stála 700 Kč), ne?
O právu na záruku vím, jen mě zajímalo to, jak se to dějě v praxi.

Myslím, že nepoctivec se té pitvy za 700,- lekne a řekne, že vlastně náhradu nechce. Pokud opravdu není nepoctivec, tak počkat na verdikt pitvy. Pokud by to byla vrozená vada, tak bych peníze vrátila či třeba nabídla nového ušáka. Pokud by to vrozené nebylo, záleží na dohodě.

Přidejte reakci

Přidat smajlík