Dá se určit pohlaví této andulky?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.2.2006 10:20

Můžete se mi, prosím, vyjádřit k tomu, jaké pohlaví to podle vás je? Hodně mi to pomůže. Děkuji!

4.1.2006 11:23

kvakev napsal(a):
Můžete se mi, prosím, vyjádřit k tomu, jaké pohlaví to podle vás je? Hodně mi to pomůže. Děkuji!

Je to samička.
Zdraví Zdeněk

4.1.2006 12:53

lesk napsal(a):
Je to samička.
Zdraví Zdeněk

souhlasím s tebou je to samička

4.1.2006 17:05

kvakev napsal(a):
Můžete se mi, prosím, vyjádřit k tomu, jaké pohlaví to podle vás je? Hodně mi to pomůže. Děkuji!

samička

4.1.2006 18:09

caambaro napsal(a):
samička

Kéž by to tak bylo! Když jsem ji přinesla, měla ozobí bílé až béžové. Teď zůstává okolí nosních dírek bílé, ale spodní okraj začíná modrat. Na té fotce to není moc vidět. Je těžké ji vyfotit zblízka a vklidu. Ještě je plachá. Jednu takovou "samičku" už jsme doma měli a vyklubal se z ní kluk. Proto bych to ráda zjistila dřív, než nám zase přirostě k srdci a bude těžké ji někomu dát. Sameček, kvůli kterému jsme ji kupovali, na ni nijak nereaguje. (Nijak pozitivně) Může to být tím, že je ještě nedospělá?

4.1.2006 18:48

kvakev napsal(a):
Kéž by to tak bylo! Když jsem ji přinesla, měla ozobí bílé až béžové. Teď zůstává okolí nosních dírek bílé, ale spodní okraj začíná modrat. Na té fotce to není moc vidět. Je těžké ji vyfotit zblízka a vklidu. Ještě je plachá. Jednu takovou "samičku" už jsme doma měli a vyklubal se z ní kluk. Proto bych to ráda zjistila dřív, než nám zase přirostě k srdci a bude těžké ji někomu dát. Sameček, kvůli kterému jsme ji kupovali, na ni nijak nereaguje. (Nijak pozitivně) Může to být tím, že je ještě nedospělá?

Tak teda podle toho popisu, že má bílé kolem nosních dírek, se přikládám jednoznačně k předchozím pisatelům. JO a zajímalo by mě, proč by jste andulku měli dávat pryč, kdyby to náhodou byl sameček? Osobně nevidím problém v tom, že by byli spolu dva samečci. Jestliže jí nemáte moc dlouho, tak si na ní ještě ten starší sameček nestihl zvyknout, ale plně věřím, že se to časem srovná a budou jako hrdličky. Oni se stejně vždycky sblíží, i když to ze začátku vypadá bledě, dejte tomu pár dní.

4.1.2006 19:10

zviratkova napsal(a):
Tak teda podle toho popisu, že má bílé kolem nosních dírek, se přikládám jednoznačně k předchozím pisatelům. JO a zajímalo by mě, proč by jste andulku měli dávat pryč, kdyby to náhodou byl sameček? Osobně nevidím problém v tom, že by byli spolu dva samečci. Jestliže jí nemáte moc dlouho, tak si na ní ještě ten starší sameček nestihl zvyknout, ale plně věřím, že se to časem srovná a budou jako hrdličky. Oni se stejně vždycky sblíží, i když to ze začátku vypadá bledě, dejte tomu pár dní.

Chteli jsme dva páry a sešli se nám tři kluci a holka. Nedělalo to dobrotu. Samečci se všichni dvořili té jedné a ti dva, na které partnerka nevyšla si hledali náhradní oběkty touhy. Sledovat andulku, kterak se páří s plastovou hračkou, je sice celkem zábavné, ale říkala jsem si, že s opravdovou samičkou bude přeci jen spokojenější.
Děkuji všem za odpovědi! Počkám tedy ještě, jak se andulka vybraví, ale snad máte pravdu a žádné nemilé překvapení už nás nečeká.

4.1.2006 20:11

kvakev napsal(a):
Chteli jsme dva páry a sešli se nám tři kluci a holka. Nedělalo to dobrotu. Samečci se všichni dvořili té jedné a ti dva, na které partnerka nevyšla si hledali náhradní oběkty touhy. Sledovat andulku, kterak se páří s plastovou hračkou, je sice celkem zábavné, ale říkala jsem si, že s opravdovou samičkou bude přeci jen spokojenější.
Děkuji všem za odpovědi! Počkám tedy ještě, jak se andulka vybraví, ale snad máte pravdu a žádné nemilé překvapení už nás nečeká.

Tak to potom jo, ale zase je výhoda, že 3 samečci se o tu jedinou samičku nepoperou. Myslím si, že se z ní už sameček nevyklube a proto držím palce, ať je ten osamělý sameček konečně spokojený...

4.1.2006 20:16

zviratkova napsal(a):
Tak to potom jo, ale zase je výhoda, že 3 samečci se o tu jedinou samičku nepoperou. Myslím si, že se z ní už sameček nevyklube a proto držím palce, ať je ten osamělý sameček konečně spokojený...

Kdyžtak se můžete podívat na můj pár andulek v "pochlubte se 3" na konci (tam to jde nejlépe vidět), moje samička má také namodralé ozobí a je to 100%-ní holka. Kdyby to byl sameček, už by měl ozobí pořádně tmavě modré. Nechcete nám vyfotit všechny 4 andulínky?

4.1.2006 21:47

zviratkova napsal(a):
Kdyžtak se můžete podívat na můj pár andulek v "pochlubte se 3" na konci (tam to jde nejlépe vidět), moje samička má také namodralé ozobí a je to 100%-ní holka. Kdyby to byl sameček, už by měl ozobí pořádně tmavě modré. Nechcete nám vyfotit všechny 4 andulínky?

To jste mě uklidnila. Opravdu má to ozobí namodralé.

5.1.2006 12:02

kvakev napsal(a):
Můžete se mi, prosím, vyjádřit k tomu, jaké pohlaví to podle vás je? Hodně mi to pomůže. Děkuji!

Dobrý den, jedná se o samičku. Modré zbarvení okrajů ozobí (stejně jako hnědé skvrny na ozobí samců) signalizují jen hormonální procesy, které v závislosti na období a kondici andulek v každé andulkce probíhají. Ozobí a jeho zbarvení je obrazem hormonálního stavu, proto samičky plně připravené na hnízdění v plné výživné a zdravotní kondici mají ozobí celé světle až tmavě hnědné a co nejvíce lesklé. U samiček dospívajících nebo naopak starších nebo u těch, které dokončili hnízdění se setkáte s ozobím spíše bílo-modrým, nelesklým.

To že má samička ozobí sejně hnědé po celé ploše je stejný mýtus jako že jej samci mají modré. Při pečlivém pozorování totiž lze snadno zjistit, že ozobí má různou probarvenost.

Zdraví Milan www.andulky.cz

5.1.2006 16:59

mhabrcetl napsal(a):
Dobrý den, jedná se o samičku. Modré zbarvení okrajů ozobí (stejně jako hnědé skvrny na ozobí samců) signalizují jen hormonální procesy, které v závislosti na období a kondici andulek v každé andulkce probíhají. Ozobí a jeho zbarvení je obrazem hormonálního stavu, proto samičky plně připravené na hnízdění v plné výživné a zdravotní kondici mají ozobí celé světle až tmavě hnědné a co nejvíce lesklé. U samiček dospívajících nebo naopak starších nebo u těch, které dokončili hnízdění se setkáte s ozobím spíše bílo-modrým, nelesklým.

To že má samička ozobí sejně hnědé po celé ploše je stejný mýtus jako že jej samci mají modré. Při pečlivém pozorování totiž lze snadno zjistit, že ozobí má různou probarvenost.

Zdraví Milan www.andulky.cz

Rád bych se připojil k dotazu. Přestože jsem měl cca od roku 1994 pár andulek nikdy jsem tento problém neřešil, až letos, kdy jsem na burze potřeboval koupit samičku. Můžete prosím podrobněji popsat, jak zkušení chovatelé, jako vy a ti, kdo mi dobře radili na burze (neznám je), poznáte, že jde skutečně o (mladou) samičku. Osobně jsem slyšel jen o tom, že samička klove, zatímco sameček nikoli. Pánové na burze však samičku určili jen pozorováním. Děkuji.

5.1.2006 20:17

zviratkova napsal(a):
Kdyžtak se můžete podívat na můj pár andulek v "pochlubte se 3" na konci (tam to jde nejlépe vidět), moje samička má také namodralé ozobí a je to 100%-ní holka. Kdyby to byl sameček, už by měl ozobí pořádně tmavě modré. Nechcete nám vyfotit všechny 4 andulínky?

Jsou opravdu nádherné. Zvlášť ta úplně vpravo je překrásná, o takové sním už spoustu let...

5.1.2006 20:22

tf napsal(a):
Rád bych se připojil k dotazu. Přestože jsem měl cca od roku 1994 pár andulek nikdy jsem tento problém neřešil, až letos, kdy jsem na burze potřeboval koupit samičku. Můžete prosím podrobněji popsat, jak zkušení chovatelé, jako vy a ti, kdo mi dobře radili na burze (neznám je), poznáte, že jde skutečně o (mladou) samičku. Osobně jsem slyšel jen o tom, že samička klove, zatímco sameček nikoli. Pánové na burze však samičku určili jen pozorováním. Děkuji.

Já osobně nejsem žádný odborník, ale pořizuji si andulky od známého chovatele a ten mi to jednoduše vysvětlil. Jednak je to pravda s tím, že samička surově klove a sameček ojediněle. Ale vím, že když se řídí tím, že samička má okolo nosních dírek světlejší odstín. Je pravda, že je to na první pohled patrné a chovatel si je jistý...

5.1.2006 21:03

zviratkova napsal(a):
Jsou opravdu nádherné. Zvlášť ta úplně vpravo je překrásná, o takové sním už spoustu let...

Tak to jsem ráda, že se Vám líbí. Mockrát všem děkuji za komentáře. Nevěděla jsem, že andulčí ozobí je takový "barometr". Pokud má samička ozobí tmavě hnědé a bez lesku (vypadá na omak hrubé a trochu zvrásněné), co to znamená?

5.1.2006 21:06

kvakev napsal(a):
Tak to jsem ráda, že se Vám líbí. Mockrát všem děkuji za komentáře. Nevěděla jsem, že andulčí ozobí je takový "barometr". Pokud má samička ozobí tmavě hnědé a bez lesku (vypadá na omak hrubé a trochu zvrásněné), co to znamená?

Jééé, to nemám ani dostatek pochval, mě se takovéhle odstíny hrozně líbí, jenže mám smůlu na to, že můj chovatel takovuhle odchová jen vyjímečně a ještě je to dobrý kus, se kterým by se nechtěl rozloučit. Je vážně úžasná...

6.1.2006 13:02

tf napsal(a):
Rád bych se připojil k dotazu. Přestože jsem měl cca od roku 1994 pár andulek nikdy jsem tento problém neřešil, až letos, kdy jsem na burze potřeboval koupit samičku. Můžete prosím podrobněji popsat, jak zkušení chovatelé, jako vy a ti, kdo mi dobře radili na burze (neznám je), poznáte, že jde skutečně o (mladou) samičku. Osobně jsem slyšel jen o tom, že samička klove, zatímco sameček nikoli. Pánové na burze však samičku určili jen pozorováním. Děkuji.

Mladou samičku či andulku všeobecně poznáte na 100% pouze do cca 3 měsíců stáří než mláďě přepeří do dospělého opeření. Nicméně dle zkušeností lze vypozorovat i další malé odlišnosti. Jednou z nich je duhovka oka, která u mláďěte je vždy černá a s postupným dospíváním světlá až je zcela bílá. U zdravých andulek je to ve věku 4-7 měsíců a tak prodloužíte "rozpoznávací dobu", neboť i již přepeřená andulka může mít ještě měsíc či dva tmavší duhovku. Dalším podružným znakem je šupinatost nožiček a ozobí, ale i zde je variabilita a každá andulka je na tom jinak v závislosti na věku a podmínek ze kterých pochází.
U chovatelů výstavních andulek by pak mělo být samozřejmostí vystavení rodokmenu ze kterého jasně vyplývá datum narození. Není-li chovatel výstavních andulek schopen takový rodokmen vystavit, pak si dovoluji pochybovat o koncepčnosti práce takového šlechtitele. Milan www.andulky.cz

6.1.2006 15:12

mhabrcetl napsal(a):
Mladou samičku či andulku všeobecně poznáte na 100% pouze do cca 3 měsíců stáří než mláďě přepeří do dospělého opeření. Nicméně dle zkušeností lze vypozorovat i další malé odlišnosti. Jednou z nich je duhovka oka, která u mláďěte je vždy černá a s postupným dospíváním světlá až je zcela bílá. U zdravých andulek je to ve věku 4-7 měsíců a tak prodloužíte "rozpoznávací dobu", neboť i již přepeřená andulka může mít ještě měsíc či dva tmavší duhovku. Dalším podružným znakem je šupinatost nožiček a ozobí, ale i zde je variabilita a každá andulka je na tom jinak v závislosti na věku a podmínek ze kterých pochází.
U chovatelů výstavních andulek by pak mělo být samozřejmostí vystavení rodokmenu ze kterého jasně vyplývá datum narození. Není-li chovatel výstavních andulek schopen takový rodokmen vystavit, pak si dovoluji pochybovat o koncepčnosti práce takového šlechtitele. Milan www.andulky.cz

Děkuji Vám všem za odpovědi. Otázku jsem formuloval nesrozumitelně - šlo mi skutečně o rozlišení pohlaví mladých andulek. Podle uvedené informace by zřejmě bylo třeba mít pro porovnání více andulek.

6.1.2006 15:38

tf napsal(a):
Děkuji Vám všem za odpovědi. Otázku jsem formuloval nesrozumitelně - šlo mi skutečně o rozlišení pohlaví mladých andulek. Podle uvedené informace by zřejmě bylo třeba mít pro porovnání více andulek.

Pohlaví u mladých andulek pozná zkušený chovatel již v budce. Částečně pomůže genetika (některé kresby se dědí v závislosti na pohlaví), částečně pomohou zkušenosti, ale hlavně je třeba se dívat na zbarvení nosních dírek. Mladí samečci je mají růžové až fialové, mladé samičky bílé či spíše lehce krémové. U 90% mláďat samičky navíc i pěkně štípou zatímco samečci sice klovnou, ale neštípou tak bolestivě. U samiček je štípavost instinktivní vrozenou záležitostí neboť právě ony sedí později na hnízdě a musí ubránit mladé...
Milan - www.andulky.cz

6.1.2006 16:03

mhabrcetl napsal(a):
Pohlaví u mladých andulek pozná zkušený chovatel již v budce. Částečně pomůže genetika (některé kresby se dědí v závislosti na pohlaví), částečně pomohou zkušenosti, ale hlavně je třeba se dívat na zbarvení nosních dírek. Mladí samečci je mají růžové až fialové, mladé samičky bílé či spíše lehce krémové. U 90% mláďat samičky navíc i pěkně štípou zatímco samečci sice klovnou, ale neštípou tak bolestivě. U samiček je štípavost instinktivní vrozenou záležitostí neboť právě ony sedí později na hnízdě a musí ubránit mladé...
Milan - www.andulky.cz

Děkuji ještě jednou.

Věřte nebo ne, tohoto rozdílu (ozobí do fialova x bílé matné místy namodralé) jsem si všiml sám (u mého nikoli letos, nýbrž loni kupovaného) páru, ale nikdo mi jej nepotvrdil, protože jsem se zatím neptal.

2.2.2006 10:20

zviratkova napsal(a):
Jsou opravdu nádherné. Zvlášť ta úplně vpravo je překrásná, o takové sním už spoustu let...

Zdravím, také chovám andulky a především v této mutaci, mám je v mnoha odstínech včetně strakatých s mnoha kresbami. Kombinace mordé a žluté je vždy skvělá. Nejprve se jednalo o mutaci vázanou na pohlaví, ale po šesti letech,co se těmto barvám věnuji jsem mutaci upevnil. Občas mně genetika překvapí něčím ještě zajímavějším, proto je super andulky chovat,vždy mně něčím překvapí. Mám teď hejno asi 200 kusů, kvůli omezení trhů, ale věřím,že jaro bude příznivé a mutace půjdou dále mezi ostatní. Je na ně skutečně překrásný pohled,zvláště teď v zimě, kdy jsou venku a mají bezchybné opeření. Přeji všem úspěchy v chovu a kdo by měl zájem,tyto duhové andulky v kombinaci barev modré a žluté mám ve slušné kvalitě, žádné malé vlaštovky. Martin

16.4.2014 16:45
smidovad

XXX.XXX.3.245

Ahojte! Prosím o radu. Nevíte, zda je to samička nebo sameček? Děkuji :)

16.4.2014 17:53
smidla

XXX.XXX.139.234

Dobry den,
rekl bych ze samec.
S pozdravem Smidla
smidla@smidla.eu
http://smidla.eu

16.4.2014 18:32
smidovad

XXX.XXX.3.245

Smím se zeptat, podle čeho jste usoudil? Zmátly mě světlé kruhy u nosder. :)

16.4.2014 19:47
lp76

XXX.XXX.217.2

Myslím, že jdete s křížkem po funuse. Odpovídat na osm let starý dotaz ... Ta andulka už možná ani nežije! smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2014 20:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

lp76 napsal(a):
Myslím, že jdete s křížkem po funuse. Odpovídat na osm let starý dotaz ... Ta andulka už možná ani nežije! smajlík

Dotaz byl vložen 16.04.2014 16:45 a je to samec.

16.4.2014 20:17
smidla

XXX.XXX.139.234

lp76 napsal(a):
Myslím, že jdete s křížkem po funuse. Odpovídat na osm let starý dotaz ... Ta andulka už možná ani nežije! smajlík

Dobry den,
rika se ze smich prodluzuje zivot. Doufam ze ziskany cas vyuzijete nejak smysluplne. Napriklad tim ze si zajdete na ocni.
Ze to je samec usuzuju podle fialovo modreho ozobi. Svetla modra okolo nosnich direk neni znakem pro samicku.
S pozdravem Smidla
smidla@smidla.eu
http://smidla.eu

16.4.2014 23:09
waltin

XXX.XXX.136.36

1,0 - sameček

17.4.2014 09:26
saluki

XXX.XXX.38.103

mitraton napsal(a):
Zdravím, také chovám andulky a především v této mutaci, mám je v mnoha odstínech včetně strakatých s mnoha kresbami. Kombinace mordé a žluté je vždy skvělá. Nejprve se jednalo o mutaci vázanou na pohlaví, ale po šesti letech,co se těmto barvám věnuji jsem mutaci upevnil. Občas mně genetika překvapí něčím ještě zajímavějším, proto je super andulky chovat,vždy mně něčím překvapí. Mám teď hejno asi 200 kusů, kvůli omezení trhů, ale věřím,že jaro bude příznivé a mutace půjdou dále mezi ostatní. Je na ně skutečně překrásný pohled,zvláště teď v zimě, kdy jsou venku a mají bezchybné opeření. Přeji všem úspěchy v chovu a kdo by měl zájem,tyto duhové andulky v kombinaci barev modré a žluté mám ve slušné kvalitě, žádné malé vlaštovky. Martin

smajlík

3.6.2014 22:26
martihan

XXX.XXX.207.33

DObrý den, i já bych ráda poprosila o pokus s určením pohlaví mladé andulky. Omlouvám se za kvalitu fotek, snad bude stačit....

4.6.2014 02:26
kubrt11

XXX.XXX.53.50

100¨% SAMEC !

4.6.2014 08:13
martihan

XXX.XXX.207.33

Děkuji...já si to myslela, ikdyž jsem doufala v holku smajlík. Koupila jsem ho neteři, ale tak se mi líbil, že jsem uvažovala, že si ho nechám ke svojemu andulákovi - kdyby byl holka...škoda...

4.6.2014 16:25
martihan

XXX.XXX.207.33

Tak prosím o ještě jedno určení pohlaví - nevydržela jsem a dnes jsem tomu svému koupila krásnou šedou "holku" . Doufám, že mám pravdu...je to holka? Předem děkuji smajlík

4.6.2014 16:27
martihan

XXX.XXX.207.33

4.6.2014 16:40
geldek

XXX.XXX.237.194

smajlík - samička. Jen s tou barvou - není spíše fialová?
Zkontrolujte na internetu v barevných mutacích. Třeba zde:
http://www.chovamepapagaje.wbl.sk/Andulky-a-Korely-.html

4.6.2014 20:04
martihan

XXX.XXX.207.33

Huráááá, tak to jste mě potěšil!!! No, koukám jak můžu, ale je šedá - asi to zkreslila fotka - posílám ještě nějaké...trošku lepší. Spíš mě fascinuje, jak je veliká a mohutná - je větší a mohutnější než můj skoro rok starý sameček smajlík). A dala by se určit blíže? Podle těch stránek, co jste mi poslal je to opalín??? Moc díky všem za trpělivost s tolika fotkama...

4.6.2014 20:04
martihan

XXX.XXX.207.33

Huráááá, tak to jste mě potěšil!!! No, koukám jak můžu, ale je šedá - asi to zkreslila fotka - posílám ještě nějaké...trošku lepší. Spíš mě fascinuje, jak je veliká a mohutná - je větší a mohutnější než můj skoro rok starý sameček smajlík). A dala by se určit blíže? Podle těch stránek, co jste mi poslal je to opalín??? Moc díky všem za trpělivost s tolika fotkama...

4.6.2014 20:41
geldek

XXX.XXX.237.194

Vypadá to na opalínovou, ale v těchto mutacích se až tak nevyznám, osobně se mi opalínové, šedokřídlé, škořicové ... mutace nelíbí. Ani straky a pod. Ale to je věc názoru. Jen přidávám na ukázku porovnání barvy Vaší "šedé" andulky z první sady fotek a z té druhé -asi pochopíte, že takto se to posuzuje přes internet dost těžko. Ale jestli je barva ve skutečnosti šedá, pak je to samozřejmě o šedou barevnou mutaci (s opalínovou kresbou). Ve třech měsících přepeří, pak to bude zcela jasné.

4.6.2014 20:55
martihan

XXX.XXX.207.33

ROzumím, ta barva je opravdu matoucí - světlo a kvalita (nebo spíš nekvalita) foťáku dělá své. Hlavně, že je to holka a navíc to vypadá, že si rozumějí se samečkem, tak snad....jednou bych chtěla mladé. Samička by měla mít alespoň rok že, než bude mít mladé? A nějaký odhad barvy mláďat? Vím, že je to těžko, jsou ze zverimexu tak neznám předky...ale alespoň tip? Sameček je typický zelený (spíš tmavší zelená). Moc děkuji

5.6.2014 21:42
lavacca

XXX.XXX.1.3

martihan napsal(a):
ROzumím, ta barva je opravdu matoucí - světlo a kvalita (nebo spíš nekvalita) foťáku dělá své. Hlavně, že je to holka a navíc to vypadá, že si rozumějí se samečkem, tak snad....jednou bych chtěla mladé. Samička by měla mít alespoň rok že, než bude mít mladé? A nějaký odhad barvy mláďat? Vím, že je to těžko, jsou ze zverimexu tak neznám předky...ale alespoň tip? Sameček je typický zelený (spíš tmavší zelená). Moc děkuji

Ano, u andulek je dle fotek vážně těžké tu barvu určit - mám tu např. krásné fialové, co s bleskem foťáku vypadají jako modré, apod. Jen bez blesku je vidět pořádně barva (ale zas to bývá trochu máznuté, tak si člověk nevybere no).

Uvidíte dle samičky - záleží hlavně na kondici, ale ideální je ji nechat dospět než by odchovávala.

Co za barvy se jim povede je bez znalosti barvy prarodičů těžké odhadnout (navíc dneska jsou ty barvy tak prokřížené, že někdy i se znalostí barev prarodičů, člověk zůstane koukat, co že se mu to vylíhlo za barvu. smajlík

Jinak obecně: Při páření šedých andulek se zelenými nikdy nedostaneme zelené, ale šedozelené. Takže bych tam čekala šedé a šedozelené. Ostatní barvy, pokud budou, budou milým překvapením. :)

5.6.2014 21:51
martihan

XXX.XXX.207.33

Moc děkuji - už se na překvapení těším. Jen jsem po koupi této samičky zjistila, že sameček je asi typ "vlaštovka" - čili malý, drobný. Ona je už teď ve 3 měs. viditelně větší a mohutnější než on. Tak doufám, že ho k sobě pustí smajlík)))

6.6.2014 08:13
lupus4

XXX.XXX.96.12

Být Vámi, tak bych vyměnil tu šílenou klec, v které nemůžou ani popoletět za jinou (min 120d x 60v x 50š).
Jestiže je ale pouštíte denně na prolet, tak na spaní stačí. Věřím, že je nechcete trápit.

6.6.2014 10:24
martihan

XXX.XXX.207.33

Dobrý den,
nebojte, určitě nejsem "trapitel" ptáků, který si ho koupí, zavře do nevhodných podmínek a má ho jen na okrasu a zvíře trpí smajlík. Vím, že tahle kec není ideální - hlavně teď, když už jsou 2. Vyrobila jsem si klec š80 x h40 x v60, to už snad bude lepší - jen ještě řeším, jak do toho ( a z čeho) vyrobit dno, aby se dalo vytahovat a čistit. Kdyby jste měli někdo nějaké nápady, tak určitě budu vděčná. V současné době mají andulky tu klec opravdu jen na spaní. Ráno když odcházím do práce je pouštím a do klece jdou vlastně až navečer. Vyrobila jsem jim ptáčí strom - viz. fotka, takže vypadají dost spokojeně smajlík. Sameček mi stejně ale nejraději sedí na rameni nebo pomáhá ťukat do klávesnice, když píšu smajlík.

6.6.2014 11:12
lupus4

XXX.XXX.85.33

Tak to jsem rád, jinak šikovné jsou tyto misky (dělají je různých rozměrů i ty "40" tky ) sám je používám, naplním pískem - snadná manipulace ( jen délku klece už musíte dělat na násobky šířky misek) můžete měnit snadno třá jen pod bidly apod.

6.6.2014 11:27
martihan

XXX.XXX.207.33

Moc děkuji, ty vypadají ideálně. Jsou to podmisky pod kaslíky na okna na kytky? Poznala jsem to správně?

6.6.2014 11:54
lupus4

XXX.XXX.85.33

martihan napsal(a):
Moc děkuji, ty vypadají ideálně. Jsou to podmisky pod kaslíky na okna na kytky? Poznala jsem to správně?

jj, pod samozavlažovací truhlíky smajlík
Stojí pár korun, jinak na dno sololitovou desku s přesahem na sklo- cca 5 -8 mm (proti vypadávání bordelu do cca 1/3 výšky ) a v konstrukci (výška) nechat mezeru na truhlíky s cca mm vůlí na lehké vyndavání.
Je dobré mít 1 navíc a vždy při čistění vyměnit čistý za použitý, ten pak vymýt a tak "dokola".

19.6.2014 14:43
amiii

XXX.XXX.224.107

Dobrý den, prosím potřebovala bych poradit jaké pohlaví jsou naše andulky dostali jsme třetí a tak nevím jestli nepořídit ještě čtvrtou a jaké pohlaví:o) Děkuji moc za odpovědi

19.6.2014 14:45
amiii

XXX.XXX.224.107

19.6.2014 16:30
geldek

XXX.XXX.237.194

Zelená andulka je jasný dospelý samček, žltá pravdepodobne (nový) mladý samček a modrú podľa fotiek odhadujem na dospelú samičku.

19.6.2014 19:28
amiii

XXX.XXX.224.107

Jéé děkuji moc za tip máme stejný že by to tak mohlo být:o)) ale nejsme ždný chovatelé tak si nejsme jistí:o) a co by jsme měli koupit jako čtvrtou? nebo měli by jsme vubec koupit čtvrtou? Děkuji

19.6.2014 22:26
martihan

XXX.XXX.207.33

Taky nejsem žádná chovatelka (zatím mám jen 2), ale podle toho co vím je nejdůležitější, aby nebylo více samic, než samců - což je u Vás splněno. Pokud plánujete další, doporučila bych samičku smajlík.

20.6.2014 10:31
amiii

XXX.XXX.224.107

Děkuji moc za odpovědi:o)) určitě budu moc ráda i za další komenty:o))smajlík

20.6.2014 12:07
geldek

XXX.XXX.237.194

Neprozradila jste ale své úmysly a možnosti... tedy co se těch andulek týče. Chcete si založit malý chov? Postavit dostatečně velkou voliéru? Nebo doma v kleci?

Pro info: Modrá samice a zelený starší samec - barva případných potomků závisí od genů, jaké zdědili. Jestli samec po obou rodičích přenáší gen pro žlutou barvu, který je dominantní, pak by všichni potomci měli být po něm žluto-zelení. Jestli po jednom z rodičů zdědil gen pro bílou barvu (bílo-modrou), pak polovina potomků (statisticky vzato) by měla být bílo-modrá. Protože samička je modrá perlová straka, tak s případnou statistikou těchto znaků (perlová kresba a pás na hrudi) vám musí poradit někdo jiný.

20.6.2014 14:43
amiii

XXX.XXX.224.107

Děkuji moc za odpověd:o) prosím a žlutý je samec tedy nebo taky samice zapomněla jsem napsat, že je téměř rok starý/á říkáme jí kačenka:o)))) měli jsme původně žlutou a modrou(ferdu) a ted jsme si vzali od sousedu zelenou(Bárta) zemřel ji kamarád(druhá jejich andulka) a mě ji bylo líto zhubla a nejevila zájem o nic ted co ji máme doma tak rozvedla naše dve andulky:o)) dala se dohromady se žlutou( jsou stejne staré a není vyloučeno, že jsou sourozenci privezla jsem je spolu a zelenou dala sousedum) a řádí je veselá a švitoří:o). Mno a modra je ted trosku mimo(ne uplně odstrčená ale žlutá je neverník a už si jí tak nevšímá), ale zase měli jsme ji první asi o cca 3měs. než žlutou tak se stihla ochocit chodila na prst a na hlavu na zavolání s příchodem žluté už nás nepotřebovala tak ani na prst nechodila a ted když se ty dva spřáhli k sobě tak zase začala vyhledávat nasí společnost... ale nejsme uplně pořád doma tak jsem myslela, že by bylo možná lepší aby byla jeste jedna andulka aby taky měla partáka:o)) Nechci žádný chov nevedela bych asi jak se postarat máme je jako kamarády je s nima velká legrace i je jen tak pozorovat:o) a chtěla bych aby byli štastné u nás:o) jsou skoro furt pustené klec máme cca 70výška a 50šířka mají i svůj ptačí strom. Tak si myslím, že by se už ta jedna další stratila v té naší ptačí smečce:o)) Tak snad je to trošku srozumitelné:o) Děkuji za případné komentáře každá rada mě moc potěší:o) Jejich věk je všech cca kolem roku.

20.6.2014 15:05
honza13

XXX.XXX.251.178

dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak se nejlépe rozezná pohlaví u mládat - stáří cca 1-2 měs. (vylétli z budky). chci si koupit samečka na ochočení. Jak rozeznám samce od samičky? Děkuji za slušné odpovědi

20.6.2014 15:48
geldek

XXX.XXX.237.194

nejlépe podle fotek zde - nejdříve jsou skupiny fotek ozobí samiček různého věku, pak dolu na stránce to samé, jen samci:
http://talkbudgies.com/showthread.php?t=66009

female = samička
male = samec
week = týden
weeks = týdny
female out of condition = samička mimo období páření
female in the condition = samička připravená na páření

nic lepšího jsem zatím neobjevila. V konkrétním případě - ofoťte detail ozobí, uveďte věk a barevnou mutaci a zeptejte se zde a fóru.

20.6.2014 18:32
lupus4

XXX.XXX.80.251

bylo to tady min 1000x
stačí pohledat

21.6.2014 00:52
amiii

XXX.XXX.224.107

Děkuji moc za odpověd:o) prosím a žlutý je samec tedy nebo taky samice zapomněla jsem napsat, že je téměř rok starý/á říkáme jí kačenka:o)))) měli jsme původně žlutou a modrou(ferdu) a ted jsme si vzali od sousedu zelenou(Bárta) zemřel ji kamarád(druhá jejich andulka) a mě ji bylo líto zhubla a nejevila zájem o nic ted co ji máme doma tak rozvedla naše dve andulky:o)) dala se dohromady se žlutou( jsou stejne staré a není vyloučeno, že jsou sourozenci privezla jsem je spolu a zelenou dala sousedum) a řádí je veselá a švitoří:o). Mno a modra je ted trosku mimo(ne uplně odstrčená ale žlutá je neverník a už si jí tak nevšímá), ale zase měli jsme ji první asi o cca 3měs. než žlutou tak se stihla ochocit chodila na prst a na hlavu na zavolání s příchodem žluté už nás nepotřebovala tak ani na prst nechodila a ted když se ty dva spřáhli k sobě tak zase začala vyhledávat nasí společnost... ale nejsme uplně pořád doma tak jsem myslela, že by bylo možná lepší aby byla jeste jedna andulka aby taky měla partáka:o)) Nechci žádný chov nevedela bych asi jak se postarat máme je jako kamarády je s nima velká legrace i je jen tak pozorovat:o) a chtěla bych aby byli štastné u nás:o) jsou skoro furt pustené klec máme cca 70výška a 50šířka mají i svůj ptačí strom. Tak si myslím, že by se už ta jedna další stratila v té naší ptačí smečce:o)) Tak snad je to trošku srozumitelné:o) Děkuji za případné komentáře každá rada mě moc potěší:o) Jejich věk je všech cca kolem roku.

20.8.2014 14:51
amiii

XXX.XXX.224.22

Dobrý den,
prosím mám stejný problém jako minule a prosím Vás tu znovu o radu je toto samice??? Stáří je cca 3m. Dala jsem ted budku pro starší pár samice se nechává krmit samcem k páření zatím asi nedošlo jen tráví čas v budce... mno a tato andulka začala také krmit samici v budce dokonce jí starší samice nechává budku občas navštívit... samec to snáší a střídá se u budky s touto modrou tak jsem z toho docela zmatená.... Děkuji moc za všechny Vaše připomínky a rady!!!!smajlík

20.8.2014 22:56
vabl

XXX.XXX.212.25

ano je to samička

5.10.2014 15:36
michalka.bouskova

XXX.XXX.39.119

Mám taky otázku.Můžu mít společně dvě samičky,dva samečky,nebo to musí být páreček?Děkuji za odpověd.

6.10.2014 12:33
lenulka12

XXX.XXX.168.11

Prosim muze mi nekdo poradit zda je to samecek ci samicka,

6.10.2014 12:59
vabl

XXX.XXX.212.25

lenulka12 napsal(a):
Prosim muze mi nekdo poradit zda je to samecek ci samicka,

samička

18.6.2015 12:31
anabarbora

XXX.XXX.220.207

Dobry den potrebovala bych pomoc z urcenim pohlavi mame dvje andulky.predem dekuji.

18.6.2015 14:11
popo3

XXX.XXX.210.132

anabarbora napsal(a):
Dobry den potrebovala bych pomoc z urcenim pohlavi mame dvje andulky.predem dekuji.

Zelený samec modrá samica.

18.6.2015 14:37
anabarbora

XXX.XXX.220.207

Moc dekuji.

10.12.2015 08:40
Razzor

XXX.XXX.36.174

Dobrý den, chtěl bych požádat o rozeznání pohlaví u těchto dvou andulek. Nejsem si zcela jistý. Předem všem děkuji.

10.12.2015 08:46
machlena

XXX.XXX.96.13

Oba samečci.

10.12.2015 08:51
Razzor

XXX.XXX.36.174

Děkuji za rychlou odpověď.

11.12.2015 08:56
Sidny

XXX.XXX.158.2

Dobrý den, potřebovala bych pomoc s určením pohlaví především u modré andulky. Když jsem se někoho ptala, tak každý měl jiný názor a mě by fakt zajímalo co mám doma smajlík Modrá andulka je starší a krásně mluví smajlík žlutá je mladší.

12.12.2015 14:01
machlena

XXX.XXX.96.13

Dobrý den, špatně se to z těchto fotek poznává, ale myslím si, že jsou to oba samečci. Zkuste přidat lepší foto.

12.12.2015 15:49
Sidny

XXX.XXX.242.255

Tady ještě jedna rozumná až nafotim další, dala bych je sem.

12.12.2015 15:51
Sidny

XXX.XXX.242.255

Tady je modrá s jinou nadulkou.

13.12.2015 07:56
machlena

XXX.XXX.96.13

tak a nevím...na horní fotce jasný sameček (modrý), ale ta spodní fotka zase vypadá na samičku. Ale myslím si, že samička by ozobí neměla tak tmavé...asi tedy sameček...ale bez záruky .

13.12.2015 09:15
Sidny

XXX.XXX.242.255

To je právě to. Jednou to vypadá tak a podruhé to vypadá opačně. Stáje ho pozoruji a fakt netuším :-D Docela jsem zvedavá co z něj vyroste. Kdy by se to mohlo poznat na 100% ? Tetka mu jsou 4 měsíce.

25.4.2016 18:50
tll

XXX.XXX.209.0

Dobrý večer, můžete mi někdo poradit co to mám za andulky - modrý je mu cca 3 roky a to je předpokádám jasný samec. Žlutozelená - je cca 2 roky a údajně samice - ale nevím. A náš benjamínek cca 6-7 týdnů - tam nevím - tvářila se jako samička, ale...

25.4.2016 19:05
stancek

XXX.XXX.22.27

3 letý samec, žlutozelená samice a to mladé bych tipnul taky na mladou samičku.

26.4.2016 12:58
tll

XXX.XXX.43.170

Děkuju moc,
byla bych moc rády pokud bych dostala, ještě názor od někoho, ale i tak jste mě potěšil - doufala jsem, že to tak je.

26.4.2016 13:27
lupus4

XXX.XXX.192.19

Stanček má pravdu
opalina (na prstě) je 0,1.

27.4.2016 12:26
tll

XXX.XXX.43.170

Moc děkuju. To jsem ráda, že je to takhle smajlík.
Tereza.

majulka11

3.7.2016 15:27
majulka11

XXX.XXX.124.23

Dobry den.Je to samcek?Kupila som andulku pred toma dnami chcem dokupit este jednu neviem ci samceka alebo samicku.Pustam ho v obyvacke tak 1-2 hodinku.Staci mu to?

majulka11

3.7.2016 15:30
3.7.2016 16:18
eli22

XXX.XXX.181.33

majulka11 napsal(a):
Lepsie foto.

Jak je stará? Lítá dobře?

3.7.2016 17:15
vabl

XXX.XXX.105.219

1,0.

9.10.2016 12:55
lajkalajka

XXX.XXX.98.47

Zdravim. rada byvh poprosila o naz zkusenych. je to samecek? koupeny vcera na Exote v Olomouci. dekuni.

9.10.2016 13:27
machlena

XXX.XXX.96.13

lajkalajka napsal(a):
Zdravim. rada byvh poprosila o naz zkusenych. je to samecek? koupeny vcera na Exote v Olomouci. dekuni.

Ano, je to sameček. A krásný .

9.10.2016 16:24
lajkalajka

XXX.XXX.98.47

Dekuji mockrat za radu a pochvalu.

30.3.2017 22:52
vlakul

XXX.XXX.90.7

Dobrý den, pomůže mi někdo určit pohlaví andulek. Moc děkuju předem.

30.3.2017 23:13
kubrt11

XXX.XXX.53.50

lajkalajka napsal(a):
Zdravim. rada byvh poprosila o naz zkusenych. je to samecek? koupeny vcera na Exote v Olomouci. dekuni.

Zdravím, je to samička, takhle starý sameček této barvy musí mít ozobí růžové, později zmodrá!Samička ho má modré s bílím okružím kolem nosních dírek, později zbělá a ještě později, zpravidla po dosažení pohlavní dospělosti, zhnědne!Probírá se to zde stále dokola, a stále to někteří nechápou!K.

31.3.2017 05:35
jarat

XXX.XXX.205.181

Máte dvě samičky.

17.4.2017 15:04
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Dobrý den, rád bych také požádal o radu. Mám doma novou přesně 2.-měsíční andulku, takže před prvním přepeřením a nejsem si zcela jist pohlavím. Je klidná, nekouše. Foto přikládám.

17.4.2017 15:12
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Ještě jedna fotka, kupoval jsem jí jako samečka, ozobí u nosních dírek je namodralé, spodní část ozobí výrazně fialová. děkuji.

17.4.2017 16:16
machlena

XXX.XXX.96.35

Myslím si že je to sameček.

17.4.2017 19:12
smidla

XXX.XXX.182.24

kubrt11 napsal(a):
Zdravím, je to samička, takhle starý sameček této barvy musí mít ozobí růžové, později zmodrá!Samička ho má modré s bílím okružím kolem nosních dírek, později zbělá a ještě později, zpravidla po dosažení pohlavní dospělosti, zhnědne!Probírá se to zde stále dokola, a stále to někteří nechápou!K.

Dobry den,

nic ve zlem, ale tohle jste drobet prestrelil. Na fotce je samecek a to celkem bez diskuse. Vami popisovany prubeh, ne zcela presny, je sice realny, ale nikdy nebude mit samicka tak vyrazne modry. Vzdy to bude pouze namodraly.

S pozdravem smidla.eu.

17.4.2017 19:13
smidla

XXX.XXX.182.24

David Bláha napsal(a):
Dobrý den, rád bych také požádal o radu. Mám doma novou přesně 2.-měsíční andulku, takže před prvním přepeřením a nejsem si zcela jist pohlavím. Je klidná, nekouše. Foto přikládám.

Dobry den,

to osvetleni neni zcela realne a dost to komplikuje situaci. Ale i ja se priklanim k nazoru ze to je samecek.

S pozdravem smidla.eu.

17.4.2017 20:23
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Děkuji za info, přikládám ještě jednu snad lepší a osvětlenou fotografii. Ozobí je okolo nosních dírek namodralé a vespod spíše nafialovělé. I chováním mi přijde na samce, neboť tzv. cvrliká a při chycení nekouše do ruky. Mám ho od zkušeného chovatele, jakožto samečka, ale i mistr tesař se někdy utne, zvlášť, když je andulka přesně 2.-měsíční a první přepeření a tím i přesné určení pohlaví je tak kolem 3. měsíce.

666Root

17.4.2017 20:52
666Root

XXX.XXX.195.189

David Bláha napsal(a):
Děkuji za info, přikládám ještě jednu snad lepší a osvětlenou fotografii. Ozobí je okolo nosních dírek namodralé a vespod spíše nafialovělé. I chováním mi přijde na samce, neboť tzv. cvrliká a při chycení nekouše do ruky. Mám ho od zkušeného chovatele, jakožto samečka, ale i mistr tesař se někdy utne, zvlášť, když je andulka přesně 2.-měsíční a první přepeření a tím i přesné určení pohlaví je tak kolem 3. měsíce.

Máte samečka, chovatel to u andulek pozná hned po vyletění z budky a není potřeba čekat tři měsíce, samozřejmě na živo protože ne u všech mutací to jde takhle od boku střílet podle fotek.

18.4.2017 13:27
david1

XXX.XXX.54.248

Rád bych se přidal se žádosti o radu s pohlavím andulky je ještě mladá tak doufam že jsem vybral správně a je to sameček.

18.4.2017 14:47
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Pro david1: Viděl bych to spíše na kluka, jinak je ta andulka mooooc hezká.

18.4.2017 14:53
euw

XXX.XXX.212.109

david1 napsal(a):
Rád bych se přidal se žádosti o radu s pohlavím andulky je ještě mladá tak doufam že jsem vybral správně a je to sameček.

Dobre ste vybral, je to určite samček.

18.4.2017 15:09
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Tak se mi podařilo vyfotit mojí novou andulku ještě jednou a přímo ozobí, takže bych požádal o názor: holka, nebo kluk?

18.4.2017 15:22
david1

XXX.XXX.54.248

euw napsal(a):
Dobre ste vybral, je to určite samček.

Děkuji moc za informasi poslední dobou sem moc šťastnou ruku neměl na samečky tak sem měl pořád samičku navíc teď aspoň vím že se mi to párově srovnalo

18.4.2017 18:32
smidla

XXX.XXX.181.102

David Bláha napsal(a):
Tak se mi podařilo vyfotit mojí novou andulku ještě jednou a přímo ozobí, takže bych požádal o názor: holka, nebo kluk?

Dobry den,

stale si stojim za tim ze to je samec.

S pozdravem smidla.eu.

18.4.2017 19:08
David Bláha

XXX.XXX.94.66

smidla napsal(a):
Dobry den,

stale si stojim za tim ze to je samec.

S pozdravem smidla.eu.

Super, děkuji Vám mám radost

18.4.2017 22:18
vabl

XXX.XXX.105.219

David Bláha napsal(a):
Tak se mi podařilo vyfotit mojí novou andulku ještě jednou a přímo ozobí, takže bych požádal o názor: holka, nebo kluk?

Jasná samička ( 0,1).

19.4.2017 07:06
hersyko

XXX.XXX.144.116

David Bláha napsal(a):
Tak se mi podařilo vyfotit mojí novou andulku ještě jednou a přímo ozobí, takže bych požádal o názor: holka, nebo kluk?

100% samice.

19.4.2017 23:41
kubrt11

XXX.XXX.53.50

smidla napsal(a):
Dobry den,

stale si stojim za tim ze to je samec.

S pozdravem smidla.eu.

Musím nesouhlasit, matete tazatele, je to ne na sto, ale na tisíc procent SAMICE !Doporučuji rozšířit studium ! K.

20.4.2017 08:01
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Děkuji za názory.1) andulky mám pouze dvě a to spíše na "mazlení" než na odchov, takže i pohlaví nové andulky je mi vcelku jedno i když ke starší 7.-leté samičce co mám bych uvítal spíše kluka a za 2) jak jsem psal andulka je před prvním přepeřením, kde je poté určit pohlaví vcelku jasné. I když nyní má ozobí kolem nozder namodralé a ve spodní části výrazně nafialovělé za měsíc, nejpozději za dva bude asi jasněji.
Starší andulku mám od chovatelky od Benešova, kdy mi sama coby zkušená chovatelka říkala, že pakliže má někdo zájem o andulku samce, či samici, zásadně doporučuje pořídit andulky v rozmezí 3-5měsíců, kde určení pohlaví je již jasné.

20.4.2017 18:48
smidla

XXX.XXX.199.215

kubrt11 napsal(a):
Musím nesouhlasit, matete tazatele, je to ne na sto, ale na tisíc procent SAMICE !Doporučuji rozšířit studium ! K.

Dobry den,

v zadnem pripade nechci nikoho mast a uz vubec ne umyslne. Prezentuji pouze svuj nazor na zaklade fotografii a nemam problem s tim, ze se muzu mylit. Nekdy je to osidne i real, natoz tak z fotky.

Budu rad, kdyz zadavatel za nejaky cas vlozi dalsi aktualni fotku, kde snad jiz nebude sporu ;)

S pozdravem smidla.eu.

20.4.2017 21:23
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Určitě foto pak přidám, tak za měsíc, kdy andulce bude přes 3. měsíce stáří a měla by přepeřovat. Potom to bude více jasnější. Každopádně se jedná o čilou, aktivní a zdravou andulku a s mojí starší 7.-letou samičkou se i vcelku snese. V souvislosti se stářím přes 7 let mojí druhé andulky bych se i rád zeptal na kontakt na nějakého chovatele z Prahy a nejbližšího okolí Prahy, který chová duhové, modré či Texas clear body andulky. Je mi jasné, že za 3 až 5 let se se starším ptákem budu muset rozloučit. děkuji.

21.4.2017 19:32
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

David Bláha napsal(a):
Tak se mi podařilo vyfotit mojí novou andulku ještě jednou a přímo ozobí, takže bych požádal o názor: holka, nebo kluk?

Já si nemohu pomoci, ale ta bílá kolem nozder napovídá opravdu na samici.
Sám jsem zvědav jak to dopadne.

21.4.2017 20:12
David Bláha

XXX.XXX.94.66

pterodactyll napsal(a):
Já si nemohu pomoci, ale ta bílá kolem nozder napovídá opravdu na samici.
Sám jsem zvědav jak to dopadne.

Já už se s tím smiřuji, jenom nechápu, jak chovatel, který chová andulky 42 let udělá zásadní chybu. Příště budu chytřejší a kupuji ptáka zásadně staršího, kde je pohlaví již zcela 100%.

21.4.2017 20:22
smidla

XXX.XXX.191.115

Dobry den,

momentalne mi vyletlo pet mladych lutino. U vetsiny je jasne co to je, ale u jedne si proste nejsem 100% jisty. nemyslim si ze by to bylo neco kvuli cemu je potreba strilet ;)

S pozdravem smidla.eu.

22.4.2017 07:38
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

David Bláha napsal(a):
Já už se s tím smiřuji, jenom nechápu, jak chovatel, který chová andulky 42 let udělá zásadní chybu. Příště budu chytřejší a kupuji ptáka zásadně staršího, kde je pohlaví již zcela 100%.

Já je již chovám přes 50 let. A mohu potvrdit, že některý jedinec je jasný až teprve když snese vejce, nebo naopak. Dnes je tolik mutací, že se není čemu divit. Hlavu bych si z toho nedělal. Každý se může splést. Taková je příroda. Radost z chovanců to nezkazí. Vždy je možnost vyměnit. Navíc Andulka je míč pěkná. Hodně úspěchů.

22.4.2017 09:59
David Bláha

XXX.XXX.94.66

pterodactyll napsal(a):
Já je již chovám přes 50 let. A mohu potvrdit, že některý jedinec je jasný až teprve když snese vejce, nebo naopak. Dnes je tolik mutací, že se není čemu divit. Hlavu bych si z toho nedělal. Každý se může splést. Taková je příroda. Radost z chovanců to nezkazí. Vždy je možnost vyměnit. Navíc Andulka je míč pěkná. Hodně úspěchů.

Mám doma prostornou voliéru se 4. krmítky, tak možná (až se ukáže pohlaví nového ptáčka)koupím dva starší samečky a bude o zábavu postaráno. Lepší než TV program.

22.4.2017 10:03
eli22

XXX.XXX.181.33

David Bláha napsal(a):
Mám doma prostornou voliéru se 4. krmítky, tak možná (až se ukáže pohlaví nového ptáčka)koupím dva starší samečky a bude o zábavu postaráno. Lepší než TV program.

Spíš bude postaráno o karambol! Dva páry nemusí dělat dobrotu!

22.4.2017 15:53
David Bláha

XXX.XXX.94.66

eli22 napsal(a):
Spíš bude postaráno o karambol! Dva páry nemusí dělat dobrotu!

Jak to? Tak pokud bych měl dvě samičky a dva samce, bez hnízdních budek, tak by to mělo být v pořádku? Vím, že nesmí být převaha samic, neboť tam může dojít k problémům, ale vyrovnaný počet je snad ok.
Nyní mám šedou novou andulku, kde zatím není možné určit pohlaví, dle příspěvků tady spíše samička a doma mám ještě 7.-letou samičku. A od chovatele dokoupit dva starší samečky... tak teď jste mi dal brouka do hlavy.

birdman

22.4.2017 16:21
birdman

XXX.XXX.195.189

David Bláha napsal(a):
Jak to? Tak pokud bych měl dvě samičky a dva samce, bez hnízdních budek, tak by to mělo být v pořádku? Vím, že nesmí být převaha samic, neboť tam může dojít k problémům, ale vyrovnaný počet je snad ok.
Nyní mám šedou novou andulku, kde zatím není možné určit pohlaví, dle příspěvků tady spíše samička a doma mám ještě 7.-letou samičku. A od chovatele dokoupit dva starší samečky... tak teď jste mi dal brouka do hlavy.

Nebojte, dva páry jsou v pohodě, na klec zavěste dvě budky a dočkáte se i odchovu. To je teď taková moda pořád dokola opisovat že u všeho musí být min.3 páry nebo někdo jde tak daleko že to nesmí být sudý počet párů ale v hejnu musíte mít lichý počet párů, nebo na každý pár při chovu v hejnu dát dvě budky navíc atd. atd.
Když jsem byl, za dávných časů , děcko tak jsem měl úplně běžně v metrových klecích andulky nebo i agapornisy po dvou párech a zvenčí zavěšeny dvě budky a vše šlapalo jak mělo. Ani do voliér jsem hejnu andulek nikdy nedával budky navíc.
Pokud by byla některá samice agresivní povahy tak vám bude dělat bordel ať máte dva páry nebo pět párů a budek 3 x víc.
Kupte klasické malé andulky a budete spokojený, u těch výstavních mám zkušenost, že jsou povahově trochu jinde, jsou takové línější a při chovu v hejnu agresivnější, tam se mi stávalo, že samice navzájem prolézají budky sousedkám a napadají je.

mozrova

22.4.2017 17:13
mozrova

XXX.XXX.181.33

David Bláha napsal(a):
Jak to? Tak pokud bych měl dvě samičky a dva samce, bez hnízdních budek, tak by to mělo být v pořádku? Vím, že nesmí být převaha samic, neboť tam může dojít k problémům, ale vyrovnaný počet je snad ok.
Nyní mám šedou novou andulku, kde zatím není možné určit pohlaví, dle příspěvků tady spíše samička a doma mám ještě 7.-letou samičku. A od chovatele dokoupit dva starší samečky... tak teď jste mi dal brouka do hlavy.

U mně dva páry nikdy dobrotu nedělali, ani bez budek, s budkama vůbec. Tři páry byli ok, ale pět úplně ok.

22.4.2017 18:27
kkki

XXX.XXX.54.213

birdman napsal(a):
Nebojte, dva páry jsou v pohodě, na klec zavěste dvě budky a dočkáte se i odchovu. To je teď taková moda pořád dokola opisovat že u všeho musí být min.3 páry nebo někdo jde tak daleko že to nesmí být sudý počet párů ale v hejnu musíte mít lichý počet párů, nebo na každý pár při chovu v hejnu dát dvě budky navíc atd. atd.
Když jsem byl, za dávných časů , děcko tak jsem měl úplně běžně v metrových klecích andulky nebo i agapornisy po dvou párech a zvenčí zavěšeny dvě budky a vše šlapalo jak mělo. Ani do voliér jsem hejnu andulek nikdy nedával budky navíc.
Pokud by byla některá samice agresivní povahy tak vám bude dělat bordel ať máte dva páry nebo pět párů a budek 3 x víc.
Kupte klasické malé andulky a budete spokojený, u těch výstavních mám zkušenost, že jsou povahově trochu jinde, jsou takové línější a při chovu v hejnu agresivnější, tam se mi stávalo, že samice navzájem prolézají budky sousedkám a napadají je.

Souhlasím s Vámi nikdy jsme nepočali, kolik ve voliéře měli párů a vždy odchovy v pohodě.K.

23.4.2017 08:56
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

Mám z důvodu omezení chovu dvě samice, již druhou sezonu. Mají čtyři čtyři budky a čtyři samce. Měl jsem problém jen jedou, ale to jich bylo přes deset páru. Budky navíc. Jeden pár začal zabíjet a vyhazovat ostatnim mladé. Musel pryč a byl klid. Je to opět o jedincích. Někteří budou v pohodě jiní ne.

23.4.2017 12:39
smidla

XXX.XXX.199.215

birdman napsal(a):
Nebojte, dva páry jsou v pohodě, na klec zavěste dvě budky a dočkáte se i odchovu. To je teď taková moda pořád dokola opisovat že u všeho musí být min.3 páry nebo někdo jde tak daleko že to nesmí být sudý počet párů ale v hejnu musíte mít lichý počet párů, nebo na každý pár při chovu v hejnu dát dvě budky navíc atd. atd.
Když jsem byl, za dávných časů , děcko tak jsem měl úplně běžně v metrových klecích andulky nebo i agapornisy po dvou párech a zvenčí zavěšeny dvě budky a vše šlapalo jak mělo. Ani do voliér jsem hejnu andulek nikdy nedával budky navíc.
Pokud by byla některá samice agresivní povahy tak vám bude dělat bordel ať máte dva páry nebo pět párů a budek 3 x víc.
Kupte klasické malé andulky a budete spokojený, u těch výstavních mám zkušenost, že jsou povahově trochu jinde, jsou takové línější a při chovu v hejnu agresivnější, tam se mi stávalo, že samice navzájem prolézají budky sousedkám a napadají je.

Dobry den,

naprosty souhlas. I ja mam dva pary ve velke kleci. Pokud se vyskytnou problemy, proste odchytit problemoveho ptaka a dat jineho.

S pozdravem smidla.eu.

1.5.2017 19:04
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Tak po delší pauze zasílám aktuální foto andulky u níž si někteří nebyli jisti pohlaví. Já sám nevím... ?

1.5.2017 19:07
hersyko

XXX.XXX.144.116

David Bláha napsal(a):
Tak po delší pauze zasílám aktuální foto andulky u níž si někteří nebyli jisti pohlaví. Já sám nevím... ?

Stále samice

1.5.2017 19:18
eli22

XXX.XXX.181.33

David Bláha napsal(a):
Tak po delší pauze zasílám aktuální foto andulky u níž si někteří nebyli jisti pohlaví. Já sám nevím... ?

Samička jako vyšitá a zrcátko dejte pryč.

1.5.2017 19:58
David Bláha

XXX.XXX.94.66

eli22 napsal(a):
Samička jako vyšitá a zrcátko dejte pryč.

Myslím, že zrcátko nevadí, mám tam ještě jednu andulku. Bohužel také samičku a začínám zjišťovat, že si úplně "nesednou". Neříkám, že se perou, či klovají navzájem, nechají se i v klidu najíst, napít a společně proletět, ale nějaké nešvary tam jsou. Proto mladou andulku věnuji příbuzné a musím pořídit samečka. Tak kolem jednoho roku stáří, aby bylo poznat, že je to opravdu kluk. Kdyby v této souvislosti někdo věděl o chovateli andulek z Prahy a okresu Praha východ, popř. Benešov, budu rád. Zakoupím samce.

14.5.2017 17:03
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Tak jsem si konečně pořídil Samečka - rok a čtvrt starý od chovatele. Jediný problém je, že pije a žere ze země a ne z krmítka, je asi tak zvyklý. Jak ho prosím pěkně přivedu ke krmítku a k napáječce? Zatím to řeším keramickou miskou s vodou a s posypáním zrní a gritu po zemi smajlík

14.5.2017 17:43
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

Naopak, dejte jen do krmítka a neházejte po zemi.Však on to najde.

14.5.2017 21:28
jarat

XXX.XXX.205.181

A taky to odkoukne od samičky.

15.5.2017 10:24
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Dobře já to zkusím, přivezl jsem ho v sobotu a byl jsem rád, že si se samičkou naprosto vyhovovali a hlavně že během asi hodiny se z misky ze země i napil a i najedl.

15.5.2017 19:43
smidla

XXX.XXX.181.114

Dobry den,

priznavam, zmylil jsem se. Vypada to na samicku.

S pozdravem smidla.eu.

16.5.2017 08:27
David Bláha

XXX.XXX.94.66

To je v pohodě, šedivou andulku jsem věnoval příbuzné a já si v sobotu pořídil zeleného 1 a čtvrt roku starého samečka od chovatele. Obě andulky, jak moje 7.-letá samička, tak nový sameček si rozumí výborně. Zkusím v letních měsících přidat do klece hnízdní budku.

16.5.2017 08:28
David Bláha

XXX.XXX.94.66

I když otázkou je, jestli 7.-letá samice není již stará na zahnízdění?

16.5.2017 16:22
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

Pokud ještě nikdy mladé neměla, tak nevím. Ale mám zde 11letou která mladé má.
Ta je ale odchovává pravidelně.

17.5.2017 15:22
David Bláha

XXX.XXX.94.66

Tak mladé ještě nikdy neměla, nezkoušel jsem to, mám doma budku typu kvádr. Samečka, co jsem nyní koupil a který je přes rok starý, tak ten mladé už odchoval. Samičku mám od chovatelky i s papíry a uzavřeným kroužkem, takže vím přesně, že je nyní v květnu 7 let stará. Jinak na ní nepozoruji nic, co by se spojovalo se stářím. Spí na jedné noze, je čilá, hravá, poloochočená a po místnosti létá bez jakýkoliv problémů, celkem hbitě a se samečkem si dobře rozumí.

oldy

29.8.2017 13:12
oldy

XXX.XXX.163.228

Myslim si, že mam 2 samičky. Ale raději se zeptam. Jsou to ?

29.8.2017 13:39
atobajus

XXX.XXX.195.189

oldy napsal(a):
Myslim si, že mam 2 samičky. Ale raději se zeptam. Jsou to ?

Ano, myslíte si to správně.

29.8.2017 16:28
lupus4

XXX.XXX.29.185

oldy napsal(a):
Myslim si, že mam 2 samičky. Ale raději se zeptam. Jsou to ?

Jo, jsou to 0,2 ALE vyměňte jim ty šílená bidla za přírodní...

17.9.2017 19:39
lajkalajka

XXX.XXX.98.47

Dobry den prosim o nazor. je to samecek?dekuji.

17.9.2017 20:08
pterodactyll

XXX.XXX.190.103

lajkalajka napsal(a):
Dobry den prosim o nazor. je to samecek?dekuji.

Foto je nekvalitní, ale řekl bych že ano.

22.1.2019 17:14
kubrt11

XXX.XXX.53.50

pterodactyll napsal(a):
Foto je nekvalitní, ale řekl bych že ano.

Ani omylem,samice jak vyšitá!!!K.

22.1.2019 17:44
moravák

XXX.XXX.234.166

kubrt11 napsal(a):
Ani omylem,samice jak vyšitá!!!K.

Pane kubrt11 jste nějaký opožděný!!! Je to z roku 2017, kdo ví kde je té andulce konec. Pěkný večer.

24.1.2019 01:08
kubrt11

XXX.XXX.53.50

moravák napsal(a):
Pane kubrt11 jste nějaký opožděný!!! Je to z roku 2017, kdo ví kde je té andulce konec. Pěkný večer.

Chybička se vloudí,ale samice to je,to nemůžete popřít!?!K.

24.1.2019 14:25
machlena

XXX.XXX.96.31

Já bych si to dovolila popřít. Vždyť je to jasný samec .

24.1.2019 16:22
jarat

XXX.XXX.205.181

Já to vidím také jako samce.

25.1.2019 00:28
kubrt11

XXX.XXX.53.50

1000% SAMICE bez diskuze!!!K.

25.1.2019 19:09
moravák

XXX.XXX.234.166

lajkalajka napsal(a):
Dobry den prosim o nazor. je to samecek?dekuji.

Dobrý večer, prosím zadavatele lajkalajka, aby se pokud možno vyjádřil k rozuzlení tohoto hlavolamu o pohlaví, poněvadž jsou tady různé názory na určení pohlaví. Sám si myslím, že to vypadá na samečka, ale možná se pletu. Doufám, že se brzy dočkáme pravdivého odhalení. Přeji pěkný večer a víkend.

25.1.2019 19:19
Phyllobatesvittatus12

XXX.XXX.55.137

.................1,0.....................

andulky68

31.1.2020 08:18
andulky68

XXX.XXX.168.65

dobrý den. Myslím si že je to nejspíš samička

1.2.2020 20:04
moravák

XXX.XXX.234.166

andulky68 napsal(a):
dobrý den. Myslím si že je to nejspíš samička

Nevím proč pořád reagujete na inzerát z roku 2017. Ani majitel/ka ,,lajkalajka" se o chované andulce k pohlaví sám nevyjádřil. Naprosto zbytečná reakce.

Přidejte reakci

Přidat smajlík