Dobrý den, jsem začátečník a chtěl bych se zeptat, jakými rostlinami by bylo vhodné osázet voliéru v pokoji, je zde normální pokojová teplota 22 °C. Chtělo by to rostliny menšího vzrůstu, protože je hodlám sázet do jednotlivých pater a patra nejsou příliš velká (okolo cca 20 cm). Sluneční svit, ale severní tudíž na osazenstvo nebude svítit intenzivní světlo, ale pouze instatní světlo přes celý den. Absolutně nevím, čím bych to měl osázet, jak jsem řekl, jsem začátečník a za každou radu jsem velmi vděčný. Ještě jsem se chtěl zeptat, zda je moudré instalovat led podsvícení do klece pro rostliny (kvůli ptákům, aby to neukusovali) našel jsem si hliníkové kryty na led diody, ale nemám s tím žádné zkušenosti. Tohle bude můj první chov.
Je to možné aj prakticky ale údržbou rastlín ste nútený vstupovať do voliéry v priebehu hniezdenia a tým rušíte vtáctvo. Je potrebné uvažovať s výmenou rastlín a teda dopestovaním náhradných rastlín. Riziko je aj vo výskyte plesní na povrchu substrátu. V prípade hniezda v rastline je to labilný podklad a hrozí spadnutie hniezda. Samozrejme môžete chovať len také druhy vtáctva, ktoré len minimálne ničia rastliny.
Dobry den,
pan Makovicky to mysli dobre jak s vami tak s ptaky. Nemluve o tom ze kdyz uz bude nejaka rostlina vhodna do pokojovych podminek bude nejspis jedovata.
Jistym kompromisem muze byt umisteni kvetinace mimo klec a do klece vest az popinavou rostlinu. Takto jsem s uspechem pouzival ficus pumila a hedera helix. U brectanu ale pozor, nektere jsou jedovate. Ficusy se velmi pekne plazily.
Zaverem pak jeste k ptactvu. I amadiny zvladaly rostlinky stipat tak, ze ledva dorustaly. K papouskum nikdy neprorostly.
S pozdravem Smidla
miloshaska@seznam.cz
http://smidla.eu.
Mr.sus
napsal(a):
Já jsem totiž chtělpřidat podsvětlení Ledkama, takže teoreticky by tam šlo zasadit normální rostliny. Upřímně plastové se mi totiž hnusí..
Souhlas, umělé rostliny jsou hrůza a děs a navíc by je mohli ptáci oštipovat.