Rosela pestrá – pohlaví

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.4.2015 14:24
lucique

XXX.XXX.88.66

Dobrý den, můžete mi poradit, zda mám pár nebo stejné pohlaví? Rosely mám už 4 roky a jako pár se nechovají. Pokud mám stejné pohlaví, tak bych jednoho vyměnila. Poradíte jakého a co je to za pohlaví? Děkuji. :).

10.4.2015 14:26
lucique

XXX.XXX.88.66

lucique napsal(a):
Dobrý den, můžete mi poradit, zda mám pár nebo stejné pohlaví? Rosely mám už 4 roky a jako pár se nechovají. Pokud mám stejné pohlaví, tak bych jednoho vyměnila. Poradíte jakého a co je to za pohlaví? Děkuji. :).

1.

10.4.2015 14:27
lucique

XXX.XXX.88.66

1.

10.4.2015 14:35
lucique

XXX.XXX.88.66

Tak já teda nevím, vůbec mi to nevezme žádnou fotku!

10.4.2015 15:33
z jarda

XXX.XXX.139.178

Zdravím, tak podle mě máte párek 1,0 rozela pestrá a 0,1 rozela pestrá červená, no a teda 4roky je už dost, ale jak už jsem dnes psal, tak např. nabídnete víc typů budek nebo změňte prostředí a taky je nutné přizpůsobit výživu(naklíčené, zelené, vaječnice, minerály...) Zappe.

10.4.2015 16:52
Adam0405

XXX.XXX.121.135

Chováte ve venkovní nebo vnitřní voliéře?

10.4.2015 18:29
lucique

XXX.XXX.88.66

Adam0405 napsal(a):
Chováte ve venkovní nebo vnitřní voliéře?

Jsou celoročně venku ve voliéře.

10.4.2015 18:32
lucique

XXX.XXX.88.66

z jarda napsal(a):
Zdravím, tak podle mě máte párek 1,0 rozela pestrá a 0,1 rozela pestrá červená, no a teda 4roky je už dost, ale jak už jsem dnes psal, tak např. nabídnete víc typů budek nebo změňte prostředí a taky je nutné přizpůsobit výživu(naklíčené, zelené, vaječnice, minerály...) Zappe.

No právě je to už dlouho a je mi to divné. Koupila jsem je s tím, že je to pár, ale aby to nebyly dva samci...:( Planuji teď právě novou voliéru, tak to potřebuji vyřešit. Pokud je to pár, tak je tam dám a když nic, tak jednoho vyměním?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2015 18:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

lucique napsal(a):
Dobrý den, můžete mi poradit, zda mám pár nebo stejné pohlaví? Rosely mám už 4 roky a jako pár se nechovají. Pokud mám stejné pohlaví, tak bych jednoho vyměnila. Poradíte jakého a co je to za pohlaví? Děkuji. :).

Dejte pryč toho samce, pokud se dá dle fotky soudit, tak je to nekvalitní, slabší kus. Má slabou hlavu i zobák, není na něm vidět typická samčí robustnost a má špatně nesená křídla na obou fotkách. Není to pták vhodný do chovu.
Samička je pěkná, pořiďte jí pěkného samce.

10.4.2015 18:36
lucique

XXX.XXX.88.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dejte pryč toho samce, pokud se dá dle fotky soudit, tak je to nekvalitní, slabší kus. Má slabou hlavu i zobák, není na něm vidět typická samčí robustnost a má špatně nesená křídla na obou fotkách. Není to pták vhodný do chovu.
Samička je pěkná, pořiďte jí pěkného samce.

A myslíte vyměnit zeleného samce a nechat si červenou samičku? Pokud ano, jak starého samce pořídit? Mladého?

10.4.2015 18:45
parrot5790

XXX.XXX.57.202

Prosím o názor či je to pár alebo 2 samice. Sú rok 2014. Ďakujem M.

10.4.2015 19:21
chlupjosef

XXX.XXX.140.177

parrot5790 napsal(a):
Prosím o názor či je to pár alebo 2 samice. Sú rok 2014. Ďakujem M.

Zdá se, že to je pár víc červená zada samice méně samec.

10.4.2015 19:22
chlupjosef

XXX.XXX.140.177

lucique napsal(a):
Dobrý den, můžete mi poradit, zda mám pár nebo stejné pohlaví? Rosely mám už 4 roky a jako pár se nechovají. Pokud mám stejné pohlaví, tak bych jednoho vyměnila. Poradíte jakého a co je to za pohlaví? Děkuji. :).

Je to pár.

10.4.2015 19:54
parrot5790

XXX.XXX.57.202

Ďakujem

10.4.2015 20:48
Moudivláček

XXX.XXX.60.29

parrot5790 napsal(a):
Ďakujem

Já jsem se zařekl, že do těchto dotazů nepůjdu a zase to nemohu vydržet.
Koukněte samci, mohl by to být samec, na spodní stranu křídla. Černá spodní strana křídla, bez bílého pásku samec. Samice bílý pásek. U stáří vašich rozel není co řešit. Bylo to zde diskutováno i s krásnou fotkou. Prominťe, ale Vy všichni, myslím si, že mladí neumíte číst nebo nemáte čas? Pak je lepší nic nechovat. My staří jsme to hledali mnohem složitější. Vaše možnosti jsme neměli. Využívejte je a až to uděláte a nenaleznete odpověď, tak se ptejte. Mnohá rada zde je nanic. Jeden napíše je to pár, druhý není to pár. Kdo ty rady dává, co o něm víte? Takovéto rady se mohou dávat, když sedíme proti sobě a víme s kým mluvíme, jinak je to k ničemu.
Nyní jsem zvědav na negativní reakce na můj příspěvek. Rád se poučím, jsem ročník 1944.

10.4.2015 22:03
z jarda

XXX.XXX.139.178

lucique napsal(a):
No právě je to už dlouho a je mi to divné. Koupila jsem je s tím, že je to pár, ale aby to nebyly dva samci...:( Planuji teď právě novou voliéru, tak to potřebuji vyřešit. Pokud je to pár, tak je tam dám a když nic, tak jednoho vyměním?

Zdravím, no nechat si je nebo jednoho vyměnit...to je těžké radit, ale když teda nic nedělají a ani se k sobě vůbec nemají, tak bych vyměnil 1,0 a k 0,1 bych určitě sehnal min.2letého a více ve stejné mutaci! Myslím si, že je to škoda křížit a v dnešní době i zbytečné, ale to je na Vás! Zappe.

10.4.2015 22:41
z jarda

XXX.XXX.139.178

Moudivláček napsal(a):
Já jsem se zařekl, že do těchto dotazů nepůjdu a zase to nemohu vydržet.
Koukněte samci, mohl by to být samec, na spodní stranu křídla. Černá spodní strana křídla, bez bílého pásku samec. Samice bílý pásek. U stáří vašich rozel není co řešit. Bylo to zde diskutováno i s krásnou fotkou. Prominťe, ale Vy všichni, myslím si, že mladí neumíte číst nebo nemáte čas? Pak je lepší nic nechovat. My staří jsme to hledali mnohem složitější. Vaše možnosti jsme neměli. Využívejte je a až to uděláte a nenaleznete odpověď, tak se ptejte. Mnohá rada zde je nanic. Jeden napíše je to pár, druhý není to pár. Kdo ty rady dává, co o něm víte? Takovéto rady se mohou dávat, když sedíme proti sobě a víme s kým mluvíme, jinak je to k ničemu.
Nyní jsem zvědav na negativní reakce na můj příspěvek. Rád se poučím, jsem ročník 1944.

Zdravím, no pane k Vám jen tolik, že jasně souhlasím, že některé dotazy jsou opravdu "dětské" a někdy mi přijdou až k smíchu...ano v dnešní době je hodně možností si nejdřív něco zjistit sám a až pak zakládat "nové" vlákna... a taky si myslím, že je to prostě pohodlnost! Ale s tím asi nic nikdo neudělá! Ale nemohu až tak plně souhlasit s tím, že kdo to vůbec tady radí...co je to zač...netvrdím, že se tady známe všichni nějak osobně, ale pár chovatelů i celkem známých tady zatím zůstalo a snaží se poradit a pomoct...i když někdy je dost těžké ovládnout emoce nad rejpaly a urážením! Já jsem začínal s chovatelstvím asi v 10letech(to je už dávno )a taky si vzpomínám na dobu korespondenčních lístků a oslovení Vážený příteli...a chodil jsem po mnoha různých starších chovatelích a prosil o rady, přečetl mnoho chovatel. knih hlavně od p.Vašíčka mám všechny a teď v době internetu to je už o něčem jiném, ale i tak se vždy rád poučím od zkušenějších a když nevím, zeptám se nebo člověk se učí celí život, ale musí být taky zájem! Doufám, že většina pochopí co "básník naznačil"! S pozdravem Zappe.

10.4.2015 23:48
zbosace

XXX.XXX.11.138

Zdravím. Pán Moudivlacek/ slovensky Kudelnička/ máte pravdu a myslím že ste mladších neurazili. Pán Zappe tiež si myslím že potencialny samec je na chov nevhodný. Treba podotknúť že skutočnosti na ktoré ste upozornil sú dedicneho charakteru - samičia hlava, deformácia zobaka a úzka letka, resp.nesenie krídla. Skoro na každej burze sú takéto jedince ponúkané. Je možné aj to že je to prejav skrytého ochorenia, zatiaľ nepotvrdeneho. Samica je naopak veľmi typova, z typickým pohlavnym výzorom a nebude problém k nej zohnať mohutného samca z červenej rady mutácii rozely pestrej. Chovateľ by mal dbať na správny výber jedincov do chovu. Je to jeho vizitka do ďalších rokov, chovateľský podpis. Tak dbajme aby sa dal prečítať. Či chceme alebo nie suplujeme prírodu v selekcii a. Yvšetko čo vyleti z búdky nemusí byť zaradené do chovu.

11.4.2015 09:52
lucique

XXX.XXX.88.66

z jarda napsal(a):
Zdravím, no nechat si je nebo jednoho vyměnit...to je těžké radit, ale když teda nic nedělají a ani se k sobě vůbec nemají, tak bych vyměnil 1,0 a k 0,1 bych určitě sehnal min.2letého a více ve stejné mutaci! Myslím si, že je to škoda křížit a v dnešní době i zbytečné, ale to je na Vás! Zappe.

Děkuji, budu se snažit jí sehnat nového samce. :) Tenhle jí pořád honí od jídla. :(.Je tam nacpanej pořád a nechce jí tam pustit a když se tam dostane, tak jí hned odežene...

11.4.2015 10:10
lucique

XXX.XXX.88.66

Moudivláček napsal(a):
Já jsem se zařekl, že do těchto dotazů nepůjdu a zase to nemohu vydržet.
Koukněte samci, mohl by to být samec, na spodní stranu křídla. Černá spodní strana křídla, bez bílého pásku samec. Samice bílý pásek. U stáří vašich rozel není co řešit. Bylo to zde diskutováno i s krásnou fotkou. Prominťe, ale Vy všichni, myslím si, že mladí neumíte číst nebo nemáte čas? Pak je lepší nic nechovat. My staří jsme to hledali mnohem složitější. Vaše možnosti jsme neměli. Využívejte je a až to uděláte a nenaleznete odpověď, tak se ptejte. Mnohá rada zde je nanic. Jeden napíše je to pár, druhý není to pár. Kdo ty rady dává, co o něm víte? Takovéto rady se mohou dávat, když sedíme proti sobě a víme s kým mluvíme, jinak je to k ničemu.
Nyní jsem zvědav na negativní reakce na můj příspěvek. Rád se poučím, jsem ročník 1944.

Děkuji za reakci. Ano jsem začátečník, rosely jsem nikdy neměla, jsou to moje první a koupila jsem se s tím, že je to mladý pár, nepříbuzný. Mám pro ně venku voliéru a navíc teď plánuji postavit novou a právě proto jsem chtěla poradit ohledně pohlaví, jelikož si nejsem jistá, co mám za pohlaví, když se k sobě nemají.Ale nemáte pravdu v tom, (mluvím teď za sebe) že jsem si o nich nic nepřečetla a že nevím, podle jakých znaků se rozezná rosela. Akorád podle těch znaků jsem to na těch mých poznat nedokázala, samice je mnohem větší než samec a navíc červená... Byl tady jeden chovatel a ani mi nebyl schopný říct, co mám. A o tom proužku na křídle jsem četla a několikrát se o to pokusila, jenže roselu chytnout, je umění, nedají se, lítají celý hotový a mám pak strach, aby se z toho neuhodila a nechípla a když jí nakonec chytnu, tak mi pak stejně ulítne a jsou udýchaný a budete se mi asi smát, ale prostě mám strach a je mi jich líto. Proto se Vás zkušených chovatelů ptám, zda to někdo nepozná dle fotky. Vím, že se to nepozná dobře,. ale třeba přece...Teď mám v plánu novou voliéru a proto než bych je přestěhovala bych v tom chtěla mít jasno a mít to vyřešené. A nemyslete si, mě je líto dát pryč i toho samce, jelikož se tady o ně staráte a pak ho dáte někomu a nevíte, jak se bude mít...Nejsem žádný chovatel ani množitel, pořídila jsem si rosely, že se mi líbily a budu je mít jen tak a třeba jednou zkusím nechat zahnízdit... Vůbec mě neznáte, u mě se rosely mají jak nejlíp mohou, mají všechno, co potřebují, jen jsem potřebovala poradit, jsem laik, tak se nezlobte, jestli moje otázky Vás nějak rozhořčily a jsou stupidní...:).

11.4.2015 18:57
Moudivláček

XXX.XXX.60.29

z jarda napsal(a):
Zdravím, no pane k Vám jen tolik, že jasně souhlasím, že některé dotazy jsou opravdu "dětské" a někdy mi přijdou až k smíchu...ano v dnešní době je hodně možností si nejdřív něco zjistit sám a až pak zakládat "nové" vlákna... a taky si myslím, že je to prostě pohodlnost! Ale s tím asi nic nikdo neudělá! Ale nemohu až tak plně souhlasit s tím, že kdo to vůbec tady radí...co je to zač...netvrdím, že se tady známe všichni nějak osobně, ale pár chovatelů i celkem známých tady zatím zůstalo a snaží se poradit a pomoct...i když někdy je dost těžké ovládnout emoce nad rejpaly a urážením! Já jsem začínal s chovatelstvím asi v 10letech(to je už dávno )a taky si vzpomínám na dobu korespondenčních lístků a oslovení Vážený příteli...a chodil jsem po mnoha různých starších chovatelích a prosil o rady, přečetl mnoho chovatel. knih hlavně od p.Vašíčka mám všechny a teď v době internetu to je už o něčem jiném, ale i tak se vždy rád poučím od zkušenějších a když nevím, zeptám se nebo člověk se učí celí život, ale musí být taky zájem! Doufám, že většina pochopí co "básník naznačil"! S pozdravem Zappe.

Vážený, děkuji Vám, že jste mě za odpověď za dotaz na rozely nesetřel. Trochu se mnou hnuly emoce, ale to se stává i v mém starším věku. Vážím si toho, že se zde zapojují i zkušení chovatelé, nakonec i já jsem po kritice dotazu radu dal. Neměl jste text v PAPOUŠCI o červenobřichých p. senegalských?

11.4.2015 19:14
Moudivláček

XXX.XXX.60.29

lucique napsal(a):
Děkuji za reakci. Ano jsem začátečník, rosely jsem nikdy neměla, jsou to moje první a koupila jsem se s tím, že je to mladý pár, nepříbuzný. Mám pro ně venku voliéru a navíc teď plánuji postavit novou a právě proto jsem chtěla poradit ohledně pohlaví, jelikož si nejsem jistá, co mám za pohlaví, když se k sobě nemají.Ale nemáte pravdu v tom, (mluvím teď za sebe) že jsem si o nich nic nepřečetla a že nevím, podle jakých znaků se rozezná rosela. Akorád podle těch znaků jsem to na těch mých poznat nedokázala, samice je mnohem větší než samec a navíc červená... Byl tady jeden chovatel a ani mi nebyl schopný říct, co mám. A o tom proužku na křídle jsem četla a několikrát se o to pokusila, jenže roselu chytnout, je umění, nedají se, lítají celý hotový a mám pak strach, aby se z toho neuhodila a nechípla a když jí nakonec chytnu, tak mi pak stejně ulítne a jsou udýchaný a budete se mi asi smát, ale prostě mám strach a je mi jich líto. Proto se Vás zkušených chovatelů ptám, zda to někdo nepozná dle fotky. Vím, že se to nepozná dobře,. ale třeba přece...Teď mám v plánu novou voliéru a proto než bych je přestěhovala bych v tom chtěla mít jasno a mít to vyřešené. A nemyslete si, mě je líto dát pryč i toho samce, jelikož se tady o ně staráte a pak ho dáte někomu a nevíte, jak se bude mít...Nejsem žádný chovatel ani množitel, pořídila jsem si rosely, že se mi líbily a budu je mít jen tak a třeba jednou zkusím nechat zahnízdit... Vůbec mě neznáte, u mě se rosely mají jak nejlíp mohou, mají všechno, co potřebují, jen jsem potřebovala poradit, jsem laik, tak se nezlobte, jestli moje otázky Vás nějak rozhořčily a jsou stupidní...:).

Děkuji za reakci na moji odpověď na Váš dotaz. Nechtěl jsem se dotknout, ale stalo se.
Je třeba chytnout, zkontrolovat křídla, bude pohlaví jasné. Bude kousat, když budete neopatrná, poteče krev, rukavice nejsou dobré, není v ruce cit, a papoušek se ještě víc stresuje. Jestli si netroufáte, vemte si někoho zkušenějšího. Ano, některého papouška může ze stresu i ranit. Stalo se to i mně u obyčejných agapornisů škraboškových. První případ po 30. letech chovu. Chápu Vaše obavy z chytání, místo do síťky stačí klepnout do hlavičky a papoušek je za chvíli po smrti.
Ale kdo se chce chovu věnovat, tak s tímto musí počítat. Věřím, že se rozely u Vás budou mít dobře. Nebojte se, ale v chovu musí jít někdy city trochu stranou, jako v přírodě.

11.4.2015 20:10
1959

XXX.XXX.89.246

Zdravím, podle mého jsou to oba samci, červený má menší hlavu, ale jde o samce, je to můj názo.

11.4.2015 20:57
lucique

XXX.XXX.88.66

Moudivláček napsal(a):
Děkuji za reakci na moji odpověď na Váš dotaz. Nechtěl jsem se dotknout, ale stalo se.
Je třeba chytnout, zkontrolovat křídla, bude pohlaví jasné. Bude kousat, když budete neopatrná, poteče krev, rukavice nejsou dobré, není v ruce cit, a papoušek se ještě víc stresuje. Jestli si netroufáte, vemte si někoho zkušenějšího. Ano, některého papouška může ze stresu i ranit. Stalo se to i mně u obyčejných agapornisů škraboškových. První případ po 30. letech chovu. Chápu Vaše obavy z chytání, místo do síťky stačí klepnout do hlavičky a papoušek je za chvíli po smrti.
Ale kdo se chce chovu věnovat, tak s tímto musí počítat. Věřím, že se rozely u Vás budou mít dobře. Nebojte se, ale v chovu musí jít někdy city trochu stranou, jako v přírodě.

Pokusím se sehnat někoho, kdo tomu rozumí, aby mi je odchytl a křídlo zkontroloval a určil pohlaví. Ať už mám konečně jasno. Pokud to dobře chápu, tak ten proužek by měl být na vnitřní straně křídla dole? Jinak všem děkuji za odpovědi. :).

12.4.2015 19:42
lucique

XXX.XXX.88.66

Tak jsem jsem teď ty moje rosely pozorovala a hrozně řvaly a měly oba roztažené ocasy a třepaly s nima a pak se začaly prát. Takže myslíte, že z tohoto lze usoudit, že jsou to dva samci? Nebo pral by se samec se samicí? Ale takhle jsem je nikdy neviděla...Asi to jaro...

13.4.2015 08:18
macin

XXX.XXX.178.231

Zdravím Vás kolegové, co myslíte, bude to samec nebo samice. Léta už je nechovám a vypadl jsem ze cviku, jak je rozpoznat smajlík Děkuji všem za odpověď.

13.4.2015 15:19
chlupjosef

XXX.XXX.53.158

macin napsal(a):
Zdravím Vás kolegové, co myslíte, bude to samec nebo samice. Léta už je nechovám a vypadl jsem ze cviku, jak je rozpoznat smajlík Děkuji všem za odpověď.

Samec.

13.4.2015 18:41
simacek123

XXX.XXX.142.1

1959 napsal(a):
Zdravím, podle mého jsou to oba samci, červený má menší hlavu, ale jde o samce, je to můj názo.

Mate uplnou pravdu jsou to samci.

13.4.2015 18:46
kubba

XXX.XXX.22.26

macin napsal(a):
Zdravím Vás kolegové, co myslíte, bude to samec nebo samice. Léta už je nechovám a vypadl jsem ze cviku, jak je rozpoznat smajlík Děkuji všem za odpověď.

Já bych zase řekl samice, jak je stará?

14.4.2015 02:27
macin

XXX.XXX.24.11

Je loňská tedy 2014.

12.5.2015 13:38
anaj

XXX.XXX.177.66

Moudivláček napsal(a):
Já jsem se zařekl, že do těchto dotazů nepůjdu a zase to nemohu vydržet.
Koukněte samci, mohl by to být samec, na spodní stranu křídla. Černá spodní strana křídla, bez bílého pásku samec. Samice bílý pásek. U stáří vašich rozel není co řešit. Bylo to zde diskutováno i s krásnou fotkou. Prominťe, ale Vy všichni, myslím si, že mladí neumíte číst nebo nemáte čas? Pak je lepší nic nechovat. My staří jsme to hledali mnohem složitější. Vaše možnosti jsme neměli. Využívejte je a až to uděláte a nenaleznete odpověď, tak se ptejte. Mnohá rada zde je nanic. Jeden napíše je to pár, druhý není to pár. Kdo ty rady dává, co o něm víte? Takovéto rady se mohou dávat, když sedíme proti sobě a víme s kým mluvíme, jinak je to k ničemu.
Nyní jsem zvědav na negativní reakce na můj příspěvek. Rád se poučím, jsem ročník 1944.

Trošku s Vámi souhlasím, ale zase musím říct, že jsem na netu hledala jak rozpoznat pohlaví u rozel pestrých a odkazuje mě to stále na nějaké diskuse, které moc nepomůžou. Můžete, prosím, hodit odkaz jde je to popsané i s obrázky. děkuji Jana.

12.5.2015 19:39
compete

XXX.XXX.50.124

macin napsal(a):
Zdravím Vás kolegové, co myslíte, bude to samec nebo samice. Léta už je nechovám a vypadl jsem ze cviku, jak je rozpoznat smajlík Děkuji všem za odpověď.

Samice.

12.5.2015 21:07
stefanexot

XXX.XXX.31.90

zbosace napsal(a):
Zdravím. Pán Moudivlacek/ slovensky Kudelnička/ máte pravdu a myslím že ste mladších neurazili. Pán Zappe tiež si myslím že potencialny samec je na chov nevhodný. Treba podotknúť že skutočnosti na ktoré ste upozornil sú dedicneho charakteru - samičia hlava, deformácia zobaka a úzka letka, resp.nesenie krídla. Skoro na každej burze sú takéto jedince ponúkané. Je možné aj to že je to prejav skrytého ochorenia, zatiaľ nepotvrdeneho. Samica je naopak veľmi typova, z typickým pohlavnym výzorom a nebude problém k nej zohnať mohutného samca z červenej rady mutácii rozely pestrej. Chovateľ by mal dbať na správny výber jedincov do chovu. Je to jeho vizitka do ďalších rokov, chovateľský podpis. Tak dbajme aby sa dal prečítať. Či chceme alebo nie suplujeme prírodu v selekcii a. Yvšetko čo vyleti z búdky nemusí byť zaradené do chovu.

Zdravim vaszaujalo ma vase hodnotenie stavby telela. viete mi poradit niaky clanok aleb pripadne dat link na nieco v tejto teme snazil som sa tuto temu naist no nic normalneho som nenasiel. dakujem.

12.5.2015 21:20
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Moudivláček napsal(a):
Já jsem se zařekl, že do těchto dotazů nepůjdu a zase to nemohu vydržet.
Koukněte samci, mohl by to být samec, na spodní stranu křídla. Černá spodní strana křídla, bez bílého pásku samec. Samice bílý pásek. U stáří vašich rozel není co řešit. Bylo to zde diskutováno i s krásnou fotkou. Prominťe, ale Vy všichni, myslím si, že mladí neumíte číst nebo nemáte čas? Pak je lepší nic nechovat. My staří jsme to hledali mnohem složitější. Vaše možnosti jsme neměli. Využívejte je a až to uděláte a nenaleznete odpověď, tak se ptejte. Mnohá rada zde je nanic. Jeden napíše je to pár, druhý není to pár. Kdo ty rady dává, co o něm víte? Takovéto rady se mohou dávat, když sedíme proti sobě a víme s kým mluvíme, jinak je to k ničemu.
Nyní jsem zvědav na negativní reakce na můj příspěvek. Rád se poučím, jsem ročník 1944.

...Web je plný jasnovidců!

Přidejte reakci

Přidat smajlík