Dobrý den, prosím o radu. Máme ve venkovní voliéře papouška alexandra velkého. Podle jeho zbarvení bych to tipla na samičku, ale jsem laik, takže to asi nebude 100%. Teď mě ale spíše zajímá, co má znamenat jeho chování v poslední době. Ve voliéře má misku s vodou na takovém dřevěném kmínku, který je vysoký asi 1,5 m. Ten kmínek stojí na dřevěné desce. Právě pod tou deskou si náš papoušek vyhrabal noru, ve které je celé dny zalezlý-to trvá asi tak měsíc, takže to asi nebude tím, že by se tam chladil před současnými vedry. Vždy když se k té noře přiblížíme, tak vyběhne a jde nám po nohou, pak zas zaleze. Během dne ale i vylétne a jde se najíst nebo napít. Myslíte, že je to znamení, že by chtěla hnízdit a máme jí pořídit samečka?
Děkuji za rady.
Vypadá to jako by chcela vychovávať mladé preto si hrabe to hniezdo aby mala kde znášať vajíčka. Divné je spíš to preoč tam skoro stále sedí keď ešte nemá samca. Vypadá to jako by tie vajíčka už za chvíľu zniesla. Podla mňa by pre ňu bolo dobré keby mala samca a búdku do ktorej by mokla znášať a ohrievať vajíčka.To že na vás útočí znamená že si ochraňuje hniezdo pred predátormi za ktorých považuje aj vás. Dosť čudné je však to že hniezdo ochraňuje aj keď tam nič neni pokiaľ tam nemá vajíčka tak je ta ochrana dosť zvláštna
Aj moje papagáje predtým neš znesú vajíčka sedia v hniezde. keď tam už sú vajíčka alebo mláďatá tak budku ochraňujú.
Danka123
napsal(a):
Vypadá to jako by chcela vychovávať mladé preto si hrabe to hniezdo aby mala kde znášať vajíčka. Divné je spíš to preoč tam skoro stále sedí keď ešte nemá samca. Vypadá to jako by tie vajíčka už za chvíľu zniesla. Podla mňa by pre ňu bolo dobré keby mala samca a búdku do ktorej by mokla znášať a ohrievať vajíčka.To že na vás útočí znamená že si ochraňuje hniezdo pred predátormi za ktorých považuje aj vás. Dosť čudné je však to že hniezdo ochraňuje aj keď tam nič neni pokiaľ tam nemá vajíčka tak je ta ochrana dosť zvláštna