Andulka si nechce zvyknout na nové krmivo

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
24.5.2016 07:33
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Dobrý den mám skoro roční andulku. Nedávno jsem byla u veterináře na stříhání drápků. A veterinář mi řekl že zrní je pro okrasné ptactvo nezdravé a že andulka může zemřít velmi mladá. Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené. Tak jsem je koupila. Andulka je má už čtyři dny a jen si s nimi hraje ale nejí je. Kolikrát má hlad a nadává u krmítka tak jí raději trochu toho zrní dám a během několika minut je pryč. Už vážně nevim co mám dělat.

DĚKUJI HELENA NIZZARI.

24.5.2016 07:57
eli22

XXX.XXX.181.33

Helena Nizzari napsal(a):
Dobrý den mám skoro roční andulku. Nedávno jsem byla u veterináře na stříhání drápků. A veterinář mi řekl že zrní je pro okrasné ptactvo nezdravé a že andulka může zemřít velmi mladá. Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené. Tak jsem je koupila. Andulka je má už čtyři dny a jen si s nimi hraje ale nejí je. Kolikrát má hlad a nadává u krmítka tak jí raději trochu toho zrní dám a během několika minut je pryč. Už vážně nevim co mám dělat.

DĚKUJI HELENA NIZZARI.

Ani jeden z našich papoušků granule nebere! Jaké zrní dáváte? Zrní je široký pojem. Jestli jste dávala normálně směs pro andulky (různé druhy prosa apod, ), tak potom je to ok a nechápu, co proti tomu vet má. Slunečnice je nevhodná. Ale proč by měla baštit jen granule, tak to mi hlava nebere.

24.5.2016 11:55
stepka

XXX.XXX.225.10

Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené.

změnte veterináře

čím krmit anduly už tu bylo mockrát, jen nebýt líná pohledat
např. ( od lupus )
Základ - 2 - 3 díly lesknice, po dílech žluté, červené, zelené proso,2 díly oves (loupaný i neloupaný)
jsou-li přes zimu v chladu přidáme i slunečnici, niger, len, drcený semenec
pak vše i naklíčené (+ i pšenici)
ovoce (jablko) i bobuloviny (jeřabiny), mrkev
v době odchovu vaj. míchanici
zelené krmení - nejlépe celé travní drny i se zemí (z nehnojených prostor), ptačinec, pampelišku,
jitrocel, klasy všech možných trav atd...
na okus větvičky z ovocných (nestříkaných) stromů, ale i smrkové, modřín apod.
budete-li krmit takto pestře není pak třeba dotovat žádnými umělými premixy
samozřejmě písek (grit) + sepiovku
ne všechny berou hned všechno, ale naučí se.

24.5.2016 13:10
kubanec

XXX.XXX.103.251

Veterinař ty granule prodává že

24.5.2016 15:12
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Děkuji vám moc. Myslíte si že jí ty granule mohou prodloužit život? Já už nevím jestli jí ty granule mám zkusit dávat? Prosím má někdo s těmi granulemi zkušenosti?

24.5.2016 15:27
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Děkuji Helena Nizzari.

24.5.2016 15:30
eli22

XXX.XXX.181.33

Helena Nizzari napsal(a):
Děkuji vám moc. Myslíte si že jí ty granule mohou prodloužit život? Já už nevím jestli jí ty granule mám zkusit dávat? Prosím má někdo s těmi granulemi zkušenosti?

Vyprdněte se na granule a dávejte pestrou stravu pro andulky - viz příspěvek výše.

Undulatus

24.5.2016 21:08
Undulatus

XXX.XXX.143.190

Jedná se zřejmě o granule NUTRIBIRD B14.Také na radu veterinářky je krmím několik let. Za celou dobu je jen jedna moje andula začala chroupat rovnou, ostatní se musely postupně navykat. Rozstříhejte klásek senegalského prosa na 2cm kousky. Trochu granulí rozemelte/roztlučte (kávomlýnek/hmoždíř) a s pár kapkami vody rozmíchejte na kaši. Tou opatlejte ustřižený kousek prosa, nechte oschnout a položte na dno klece. Vytrvejte, nezoufejte, první dny se v tom opeřenec bude šťourat ale milované pochoutce - klásku neodolá a postupně zjistí, že ta divná napatlaná věc je také k jídlu a naučí se na chuť. Postupně zvyšujte hrubost mletí až na celé granulky. Ty se napatlávají fakt blbě:) nacpěte je mezi větvičky klásku, chce to nějaký vypelichanější:) Každý den kousek a třeba až za 14 dní uvidíte trochu pokrok.
...Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené. Tak jsem je koupila. Andulka je má už čtyři dny a jen si s nimi hraje ale nejí je. Kolikrát má hlad a nadává u krmítka tak jí raději trochu toho zrní dám a během několika minut je pryč. Už vážně nevim co mám dělat...
Dejte zpátky normální krmení a pomalu zvykejte, andulka nemá hladovět. Rovnou Vám granule jíst nebude!
Je trochu problém s nákupem. Běžné pet shopy Nutribird B14 nevedou a prý ani nemohou objednat i když jiné produkty Versele-Laga prodávají - nechápu. Objevila jsem obchod kde tohle není problém (4kg krabice mi pro 4 andulčí rozjívence vydrží půl roku).

24.5.2016 21:21
corvuscorax

XXX.XXX.49.81

To že je rozjetý byznys ve velkém s granulemi pro psy a kočky, mě nepřekvapuje, ale že veterinář doporučuje granule pro andulky tak to mi hlava nebere. Kdepak andulka v přírodě tak přijde ke granulím. odjakživa bylo základem pro andule proso, různých barev, lesknice a občas trocha loupaného ovsa, všechny možné dozrávající trávy.

25.5.2016 06:02
rapotacka11

XXX.XXX.32.4

Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které
jsou pro ni přirozené.
- jsou pro ni přirozené


http://www.papousci-chov.estranky.cz/clanky/andulky.html.

25.5.2016 13:55
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Děkuji vám moc za radu. Zkusím to

25.5.2016 17:31
lupus4

XXX.XXX.80.2

Helena Nizzari napsal(a):
Děkuji vám moc za radu. Zkusím to

Zkusíte co?

Připomínáte mi paní co nakoupila "speciální zrní pro mluvící papoušky"

25.5.2016 18:41
pterodactyll

XXX.XXX.190.98

Veterinář jistě zmíněné granule prodává z jednoprocentním ziskem, za korunu nakoupí a za dvě prodá.
Jen by mne zajímalo kde přijdou ptáci ke granulím v přírodě.
Vše již zde bylo napsáno, kvalitní a hlavně pestrá přírodní strava dá ptákům daleko více než jistě perfektně chemicky ošetřené granule.

25.5.2016 20:12
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

Helena Nizzari napsal(a):
Dobrý den mám skoro roční andulku. Nedávno jsem byla u veterináře na stříhání drápků. A veterinář mi řekl že zrní je pro okrasné ptactvo nezdravé a že andulka může zemřít velmi mladá. Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené. Tak jsem je koupila. Andulka je má už čtyři dny a jen si s nimi hraje ale nejí je. Kolikrát má hlad a nadává u krmítka tak jí raději trochu toho zrní dám a během několika minut je pryč. Už vážně nevim co mám dělat.

DĚKUJI HELENA NIZZARI.

Tak jste dostala naprosto fundované odpovědi od chovatelů. Ten veterinář rozumí asi mnoha jiným živočichům, ale v doporučení výživy andulek se mýlí. Hlavně doporučení granulí, jako přirozené výživy, pokud jste jeho vyjádření nezkreslila, je poněkud zcestné.
Ten Váš doktor, pokud to je tak, jak píšete, by se měl alespoň za omyl omluvit. Asi si to doporučení granulí, ale pro velké papoušky přečetl na internetu. Američané na rozdíl od nás krmí hlavně granulemi.

25.5.2016 21:03
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

Moudivláček napsal(a):
Tak jste dostala naprosto fundované odpovědi od chovatelů. Ten veterinář rozumí asi mnoha jiným živočichům, ale v doporučení výživy andulek se mýlí. Hlavně doporučení granulí, jako přirozené výživy, pokud jste jeho vyjádření nezkreslila, je poněkud zcestné.
Ten Váš doktor, pokud to je tak, jak píšete, by se měl alespoň za omyl omluvit. Asi si to doporučení granulí, ale pro velké papoušky přečetl na internetu. Američané na rozdíl od nás krmí hlavně granulemi.

Ke své reakci musím dodat, že jsem se nechal unést dotazem a reakcemi k rychlé odpovědi.
Paní napsala, že šla na zkrácení drápků. Nenapsala, že by měla problém s výživou. Granule zabezpečí stoprocentní složení výživy, ale pták na ně musí být navyklý, jinak je problém. Paní napsala, že má andulku. Jiná výživa je pro obyčejnou, jiná pro výstavní, která žije mnohem kratší dobu. To vše v dotazu a konzultaci s veterinářem chybí. Zde je vidět, jak zrádné mohou být odpovědi na nepřesné dotazy.

25.5.2016 22:28
lupus4

XXX.XXX.80.2

Granule zabezpečí stoprocentní složení výživy

tomu opravdu věříte ?

Undulatus

25.5.2016 23:28
Undulatus

XXX.XXX.123.2

Opis etikety z krabice:

kompletní kondiční krmivo pro andulky a malé papoušky
podávejte dle potřeby, obsahuje Florastimul pro rozvoj zdravé střevní mikroflóry, obohaceno přídavkem čerstvého ovoce, lehce stravitelné
Složení: obiloviny, semena, ovoce, cukry, bílkoviny rostlinného původu, minerální látky, lysin, metionin, vitamíny, stopové prvky
podrobněji:
dusíkaté látky, tuk, vláknina, popel, vápník, fosfor, vitamín A, D3, K, B1, B2, B3, B6, C12, C, PP, E (alfa-tokoferol), kyselina listová, biotin, cholin chlorid, síran měďnatý pentahydrát (CuSO4.5H2O)

výrobce: N.V. Versele-Laga, B-9800Demze, Belgie

Tak si to chovatelé přeberte

26.5.2016 06:46
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Dobrý den, dotaz zadávala má 11 letá dcera. Dostala andulku a snaží se získat co nejvíce informací. Veterinářka u které jsme byli na zasřihování drápků je specialistka na exotické ptactvo. Ta granule doporučila, že složením jsou pro exoty vhodnější. Nechci se nijak dohadovat. Této problematice moc nerozumím. I když se s dcerou snažíme. Děkujeme Vám za vaše reakce a názory. Monika Nizzari.

26.5.2016 08:44
lupus4

XXX.XXX.20.12

Undulatus napsal(a):
Opis etikety z krabice:

kompletní kondiční krmivo pro andulky a malé papoušky
podávejte dle potřeby, obsahuje Florastimul pro rozvoj zdravé střevní mikroflóry, obohaceno přídavkem čerstvého ovoce, lehce stravitelné
Složení: obiloviny, semena, ovoce, cukry, bílkoviny rostlinného původu, minerální látky, lysin, metionin, vitamíny, stopové prvky
podrobněji:
dusíkaté látky, tuk, vláknina, popel, vápník, fosfor, vitamín A, D3, K, B1, B2, B3, B6, C12, C, PP, E (alfa-tokoferol), kyselina listová, biotin, cholin chlorid, síran měďnatý pentahydrát (CuSO4.5H2O)

výrobce: N.V. Versele-Laga, B-9800Demze, Belgie

Tak si to chovatelé přeberte

Jen se zeptám : Jakým způsobem jsou vyráběné ? (extruzí za tepla, či za studena ? )
mj. mi tam chybí poměr Ca/P.

26.5.2016 08:52
KaVe

XXX.XXX.45.15

lupus4 napsal(a):
Jen se zeptám : Jakým způsobem jsou vyráběné ? (extruzí za tepla, či za studena ? )
mj. mi tam chybí poměr Ca/P.

Extruze je technologický proces zpracování potravin (ale i krmiv a jiných produktů), při kterém se zvlhčené škrobnaté materiály s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny plastifikují a tepelně upravují kombinovaným působením tlaku, tepla a mechanických střihových sil. Zařízení, v kterém tento proces probíhá se nazývá extrudér. Surovina se stlačuje v extruzním válci pomocí šneku, přičemž dochází k jejímu zahřátí, zmazovatění škrobu a denaturaci bílkovin. Na výstupním konci extrudéru prochází ztekucená hmota tvarovací matricí a v důsledku dekomprese a rychlého odpaření vlhkosti dochází k expanzi výrobku.

Extruze za studena možná není, existuje pouze granulování při teplotách do 40 stupňů Celsia.

26.5.2016 08:59
lupus4

XXX.XXX.20.12

lupus4 napsal(a):
Jen se zeptám : Jakým způsobem jsou vyráběné ? (extruzí za tepla, či za studena ? )
mj. mi tam chybí poměr Ca/P.

vím, co je extruze a omlouvám se, že mi vypadlo "granulovány" mělo být


(extruzí za tepla, či granulovány za studena ? )


Neodpověděl jste ale na otázku...

26.5.2016 09:02
KaVe

XXX.XXX.45.15

lupus4 napsal(a):
vím, co je extruze a omlouvám se, že mi vypadlo "granulovány" mělo být


(extruzí za tepla, či granulovány za studena ? )


Neodpověděl jste ale na otázku...

Pochybuji, že se zde najde někdo kdo zná výrobní procesy firmy Versele - Laga, i když u nás je možné cokoliv . reagoval jsem pouze na problematiku extruze.

26.5.2016 09:44
lupus4

XXX.XXX.20.12

Tak jestli za tepla, tož "vitamíny" jsou JEN umělé premixy a je to jen hra na "zdravou výživu"
pro lenochy a méně přemýšlející

26.5.2016 14:09
miloš62

XXX.XXX.7.88

Zrnožraví vtáci v podstate prijímajú zrno dvoma spôsobmi, buď ho prijímajú cele, alebo ho lúpu zo šupiek. Medzi ktoré patria papagáje je snád jasné. Príroda to tak zariadovala miliony rokov a človek to chce zrazu zmeniť. Prečo? No z dôvodu zisku.

26.5.2016 22:18
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

lupus4 napsal(a):
Granule zabezpečí stoprocentní složení výživy

tomu opravdu věříte ?

Záleží jaké granule. Mnoho chovatelů tak krmí. Sám používám granule pouze jako doplněk a ne u všech papoušků. Třeba u plodožravých ptáků je považuji za základní krmení. Samozřejmě ovoce a hmyz a další. A zas může někdo namítnout, že se tím mění poměr živin v granulích. Je to jako s krmením psů. Také jim granule ochucuji dalším krmením nebo je zaliji masovým vývarem, můžete kritizovat.
A k těm obyčejným andulkám řeknu, že před 40. lety dostávaly proso, oves, namočený rohlík a něco zeleného plus skořápky a písek, v zimě pár kapek AD 3, dřiv jsme dávali rybí tuk a budky byly plné mláďat 6 až 8 v jednom hnízdě a celé roky.

26.5.2016 22:56
lupus4

XXX.XXX.20.12

Moudivláček napsal(a):
Záleží jaké granule. Mnoho chovatelů tak krmí. Sám používám granule pouze jako doplněk a ne u všech papoušků. Třeba u plodožravých ptáků je považuji za základní krmení. Samozřejmě ovoce a hmyz a další. A zas může někdo namítnout, že se tím mění poměr živin v granulích. Je to jako s krmením psů. Také jim granule ochucuji dalším krmením nebo je zaliji masovým vývarem, můžete kritizovat.
A k těm obyčejným andulkám řeknu, že před 40. lety dostávaly proso, oves, namočený rohlík a něco zeleného plus skořápky a písek, v zimě pár kapek AD 3, dřiv jsme dávali rybí tuk a budky byly plné mláďat 6 až 8 v jednom hnízdě a celé roky.

Zda jsou či nejsou ty nebo ty granule vhodné či ne stačí pár otázek :
1. ? suroviny,2. ? způsob výroby (jsou- li použity vysoké teploty, pak už ani vlastně nezáleží na surovinách )
Bioaktivní látky se znehodnocují již při teplotě od 40 stupňů. Při extruzi jsou používány teploty až 80 - 100°C.
Touto vysokou teplotou je kromě bílkovin, enzymů a tuků velká část, přírodních vitamínů, stopových prvků a minerálních látek poškozena, zničena nebo spečením uzavřena (biologicky nevyužitelná).
Výrobcům termicky extrudovaných krmiv po teplotním znehodnocení přírodních vitamínů a ostatních bioaktivních látek tedy nezbývá, nežli do svých krmiv následně přidat umělé vitamíny a minerálních látky, které kromě marketinku (hra na hodně vitamínů) mají úlohu krmivo konzervovat. Většina výrobců krmiv nakupuje a do svých krmiv přidává dnes již standardizovanou směs těchto syntetických vitamínů (premixy).
Poznámka: Tyto umělé vitamíny rozmíchané v oleji (tuk) jsou nastřikovány na povrch ještě horkých a porézních extrudovaných granulí (velká savá plocha) s nebezpečím možného předávkování. Obzvláště v tucích rozpustný umělý vitamín E pak musí být při předávkování organismem pracně odbourán.
Lidé, co mají hlavu nejen na to, aby jim nepršelo do krku, velmi rychle pochopili, že tato výroba je pouze obrovský obchod a hra "na zdravou výživu" -ale hlavně pro pohodlí zákazníků a i ty zdánlivě NEJ granule (vyráběné extruzí) jsou vlastně jenom šrot. Stejně už je obrovský odklon od granulí a návrat ke přirozenému krmení... Proto začínají některé firmy lisovat granule za studena...

takže zde uvedené složení - obiloviny, semena atd. je tak vágní, že bych ho svým ptákům nedával ani za trest
to platí jak pro granule pro psy, tak kočky i ptáky a už i plazy , za chvíli se budou dělat i "granulované myši" pro hady.

Undulatus

27.5.2016 14:56
Undulatus

XXX.XXX.128.216

A nezapomeňte nasypat neinteligentní oves! viz nový článek o rýžovnících

Při krmení rýžovníků dáváme přednost prosu s větším zrnem a lesknici a podáváme i bezduchý oves.

Undulatus

27.5.2016 15:10
Undulatus

XXX.XXX.128.216

Zdravím admina, prosím o smazání posledního příspěvku z 14.56
Už nemám chuť dál diskutovat a dělat tady podivného exota který krmí zrní i granule.
Doufám, že paní Nizzari moje rada alespoň trochu pomohla.
A teď mě omluvte, je třeba vyčistit klec a dojít do lesa pro nová bidla a větvičky na ohlodávání.

27.5.2016 15:16
kubanec

XXX.XXX.103.251

Čim větší blbost tim větší počet odpovědí

27.5.2016 16:10
Karlosara

XXX.XXX.45.15

Pokud řešíte pořád dokola jestli jsou lepší granule nebo zrní tak je to dobrá zpráva. Znamená to totiž, že nemáte žádné jiné starosti a trápení. Ať si každý krmí čím chce, ve finále přece rozhodne to zvíře co sežere a co ne. Moji ptáci dostávají na výběr jak směs zrnin tak granule - je zajímavé, že granule sežerou jen někdy - jako by si doplňovali něco co v krmné dávce chybí a o to přece jde ne?

27.5.2016 16:41
pavon

XXX.XXX.187.82

Helena Nizzari napsal(a):
Dobrý den, dotaz zadávala má 11 letá dcera. Dostala andulku a snaží se získat co nejvíce informací. Veterinářka u které jsme byli na zasřihování drápků je specialistka na exotické ptactvo. Ta granule doporučila, že složením jsou pro exoty vhodnější. Nechci se nijak dohadovat. Této problematice moc nerozumím. I když se s dcerou snažíme. Děkujeme Vám za vaše reakce a názory. Monika Nizzari.

Dobrý den, nejsem sice veterinář ale kdyby jste přišla s andulkou ke mně tak bych vzal kleštičky a drápky jí ostříhal-stálo by Vás to maximálně jednu velkou štamprli a zadarmo bych Vám poradil ať jí žádné granule nedáváte, jsou to jenom navoněné předražené sr*čky plné barviv.Já bych doporučil krmit směsí pro andulky, ovoce, zeleninu, dostatek pohybu, nepřekrmovat a andulka přežije možná i paní doktorku.

27.5.2016 19:09
Helena Nizzari

XXX.XXX.38.140

Ano, to je pěkný a logický názor. . Děkuji (za štamprdli to nebylo)

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.5.2016 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Tak jestli za tepla, tož "vitamíny" jsou JEN umělé premixy a je to jen hra na "zdravou výživu"
pro lenochy a méně přemýšlející

Je hodně výborných chovatelů a to hlavně v zahraničí, ale jsou i u nás, kteří díky granulím dosahují výborné výsledky u svých chovanců. Došlo nejen ke zlepšení zdraví ptáků, vylepšilo se opeření a kondice, ale zvýšila se i ochota hnízdit a oplozenost vajec.
Jenomže nemůžete čekat, že po podobných označeních jaké jste těmto chovatelům dal (lenoši a méně přemýšlející), se budou ozývat a předávat své zkušenosti. Podobně uvažující a arogantně diskutující, ale nejsou jen chovatelé na ifauně, ale i na jiných webech po celém světě. Jsou to hold zpátečníci, kteří nejsou schopni uznat, že pravda může být i někde jinde.
Prosím, nediskutujte o vhodnosti nebo nevhodnosti podávání granulí, pokud za sebou nemáte 2-3 sezony kdy jste krmil tímto krmivem aby jste mohl porovnat nějaké výsledky.
Děkuji a přeji krásný víkend.

28.5.2016 11:20
lupus4

XXX.XXX.140.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je hodně výborných chovatelů a to hlavně v zahraničí, ale jsou i u nás, kteří díky granulím dosahují výborné výsledky u svých chovanců. Došlo nejen ke zlepšení zdraví ptáků, vylepšilo se opeření a kondice, ale zvýšila se i ochota hnízdit a oplozenost vajec.
Jenomže nemůžete čekat, že po podobných označeních jaké jste těmto chovatelům dal (lenoši a méně přemýšlející), se budou ozývat a předávat své zkušenosti. Podobně uvažující a arogantně diskutující, ale nejsou jen chovatelé na ifauně, ale i na jiných webech po celém světě. Jsou to hold zpátečníci, kteří nejsou schopni uznat, že pravda může být i někde jinde.
Prosím, nediskutujte o vhodnosti nebo nevhodnosti podávání granulí, pokud za sebou nemáte 2-3 sezony kdy jste krmil tímto krmivem aby jste mohl porovnat nějaké výsledky.
Děkuji a přeji krásný víkend.

Vážený, asi nevnímáte čtený text. Moje poznámky ke granulím byly pouze ke granulím vyráběných tepelnou extruzí. Nikdo zde nehovořil o nějaké konkrétní značce, neboť jsem se ani nepídil jak je která vyráběná a ani to tu nikdo neuvedl.
Pokud píšete o výborných výsledcích, tak věřím, že je to pouze po výrobcích, kde proběhlo granulování za studena.
Takže ještě pro vás cituji
vysokou teplotou je kromě bílkovin, enzymů a tuků velká část, přírodních vitamínů, stopových prvků a minerálních látek poškozena, zničena nebo spečením uzavřena (biologicky nevyužitelná).
Výrobcům termicky extrudovaných krmiv po teplotním znehodnocení přírodních vitamínů a ostatních bioaktivních látek tedy nezbývá, nežli do svých krmiv následně přidat umělé vitamíny a minerálních látky, které kromě marketinku (hra na hodně vitamínů) mají úlohu krmivo konzervovat.


rád přijmu argumenty (pokud nebudou popírat základní chemické poznatky)
také přeji příjemný víkend.

28.5.2016 11:37
lupus4

XXX.XXX.140.252

Prosím, nediskutujte o vhodnosti nebo nevhodnosti podávání granulí, pokud za sebou nemáte 2-3 sezony kdy jste krmil tímto krmivem aby jste mohl porovnat nějaké výsledky.

2 -3 sezony "úspěchů" u dlouhověkých papoušků NIC neznamená, zatím NIKDO neví, co to s nimi udělá za 10 - 20 let

26.6.2016 23:27
kare

XXX.XXX.135.159

Zdravím, snaha chovatelů o přiblížení se k plnohodnotné stravě, podobné jakou mají v přirozených podmínkách, musí zákonitě vést k výrobě nějakého plnohodnotného třeba právě granulovaného krmiva, protože směsí zrnin, salátem, vajíčkem a jablkem, tak to co mají ptáci k dispozici v přírodě, nikdy nemůžete nahradit. Veterinář určitě neměl na mysli přirozenou, ale zcela určitě plnohodnotnou potravu. Kvalita a zdravotní stav ptáků časem sám určí jaká značka a druh bude z tohoto hlediska nejlepší. Každý si snad přeje aby jeho ptáci měly vše co potřebují a jestli granulovaná krmiva budou v tomto lepší než přirozená a bude to ptákům vyhovovat a budou mít na výběr mezi přirozenou a granulovanou stravou, tak proč ne.

1.9.2016 11:08
leednacek

XXX.XXX.148.82

Ty fotky jsou moc pěkné smajlík.
Jinak co se týče granulí, velice mě mrzí některé příspěvky. Osobně jsem vděčná za každou radu. Můj andulák má velké potíže s trávením a paní doktorka nám právě granule doporučila. Potíž je, že andulák je nechce a raději je o hladu. Vše ostatní, doporučené v příspěvcích výše, má v jídelníčku také zařazené. Ale namísto tvrdých zrnin by měl jíst granule (nebo aspoň máčené a naklíčené), což by jeho trávení ulevilo. Zatím se mi nepodařilo ho přesvědčit, aby je aspoň občas schroupal. Stejně tak máčené zrní.

Neregistrovaný uživatel

22.5.2018 21:34
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.222.253

Pavon, andulky v prirode ovocie nejedia, a zeleninu tiez takmer nie, takze tam by som bol opatrny.

24.5.2018 20:24
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

Helena Nizzari napsal(a):
Dobrý den mám skoro roční andulku. Nedávno jsem byla u veterináře na stříhání drápků. A veterinář mi řekl že zrní je pro okrasné ptactvo nezdravé a že andulka může zemřít velmi mladá. Veterinář mi navrhl že jsou pro ni mnohem lepší speciální granule které jsou pro ni přirozené. Tak jsem je koupila. Andulka je má už čtyři dny a jen si s nimi hraje ale nejí je. Kolikrát má hlad a nadává u krmítka tak jí raději trochu toho zrní dám a během několika minut je pryč. Už vážně nevim co mám dělat.

DĚKUJI HELENA NIZZARI.

Protože už jsem na dotaz reagoval, tak jen prosím o napsání jména veterináře, který Vám dal tu radu krmit granulemi. Samozřejmě to pošlete intení zprávou a ne veřejně.
Jestli jste informaci veterináře nezkreslila, tak je to odborník exot.
Jen dodatek. Není to andulák, ale samice. Trochu prosa, ovsa, namočený rohlík, pampeliška a ptačinec, vápník, písek a spokojenost na obou stranách.

24.5.2018 21:09
eli22

XXX.XXX.58.33

Moudivláček napsal(a):
Protože už jsem na dotaz reagoval, tak jen prosím o napsání jména veterináře, který Vám dal tu radu krmit granulemi. Samozřejmě to pošlete intení zprávou a ne veřejně.
Jestli jste informaci veterináře nezkreslila, tak je to odborník exot.
Jen dodatek. Není to andulák, ale samice. Trochu prosa, ovsa, namočený rohlík, pampeliška a ptačinec, vápník, písek a spokojenost na obou stranách.

Reagujete na téměř dva roky starý příspěvek, ale máte pravdu. Mimochodem, andulka jeví trochu znaky "skokana". Zajímalo by mě, jestli je dnes ok.

25.5.2018 15:26
AmazoniaPrib

XXX.XXX.181.79

eli22 napsal(a):
Reagujete na téměř dva roky starý příspěvek, ale máte pravdu. Mimochodem, andulka jeví trochu znaky "skokana". Zajímalo by mě, jestli je dnes ok.

Máte zcela pravdu. Zajímavé je, že spousta skokanů je tohoto zbarvení. Přib.

25.5.2018 22:13
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

eli22 napsal(a):
Reagujete na téměř dva roky starý příspěvek, ale máte pravdu. Mimochodem, andulka jeví trochu znaky "skokana". Zajímalo by mě, jestli je dnes ok.

I dva roky starý příspěvek je aktuální. Sám se stále vracím ke starým dotazům a problémům i
ve 20 let starých exotářských časopisech a nacházím tam stále něco nového.

Přidejte reakci

Přidat smajlík