Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
26.1.2018 14:15
Abubaide

XXX.XXX.41.50

Dobrý den,
mám takový dotaz spíše se zvědavosti.
Byli jsme s přítelem kupovat ve zverimexu nějaké kostičky pro psa a jako vždy jsme se zastavili u živých tvorečků. V kleci byly dvě andulky, přičemž jedna z nich na mě (na přítele ne), dělala cukrbliky (opakování otáčení hlavy, čepýření peří ne hlavě a krku, upravování si peříček, hra na schovávanou a různé jiné věci, zcela jasně centrované na mě). Měla bílé, možná až lehounce modré ozobí, tenký kroužek bělma okolo zorniček, bílofialová barva peří, nejsem si jistá, jestli to byla samička nebo sameček a jak byla andulka stará. Byla větší než její "spolubydlící". Podle přítele se takhle nebojácně andulky nechovají a bylo to takové to "svádivé" chování, prý se mnou andulka flirtovala :D

Ptáky jsem předtím měla, ale ne andulky (kakariki), takže nejsem odborník na jejich chování v tomhle ohledu, ale ráda bych se poučila, co to vlastně na mě andulka zkoušela a jestli to byla holka nebo kluk. (Přítel mě teďka navádí, abych si ji vzala, že bude snadné ji ochočit).

26.1.2018 14:21
corvuscorax

XXX.XXX.49.81

Světlé až modré ozobí má andulka sameček, samičká má hnědé. Je možné, že byla předtím než se dostala do Zverimexu u nějaké paničky. Říká se, že samičky "berou" víc na chlapy a samečci zase na ženy.

26.1.2018 14:50
Abubaide

XXX.XXX.41.50

Já se právě dívala různě po googlu a v nějakém článku tvrdili, že v období po hnízdění samice signalizují změnou barvy ozobí na bílo modré. To je pro mne teda matoucí :D

(článek tady) http://www.chuvicky.estranky.cz/clanky/strucne-o-chovu-nekterych-druhu/andulka-vlnkovana.html.

26.1.2018 15:43
Abubaide

XXX.XXX.41.50

Myslíte si, že takovou andulku půjde snadněji ochočit? I když je pravděpodobně už starší (teda podle toho bělma si to myslím)?

26.1.2018 19:51
mikoc

XXX.XXX.59.222

Abubaide napsal(a):