Dobrý den, jsem naprostý laik a prosím o radu či názor.
Pořídili jsme v létě dětem andulky. Máme dvě páry v kleci zhotovené ze starého peřiňáku. Vlétě byli venku, ale ted přes zimu jsou v domě. Nemají žádnou budku uvnitř a přesto jedna ze samiček za poslední týden snesla 4 vajíčka a podctivě na nich sedí. Zajímá mě jestli je možné aby odchovala mladé i bez budky? Či mám udělat nějaké opatření? Děkuji za rady
Dobrý den, jestli je možné odchovat bez budky nevím, ale mám za to, že jsem někde četl (bohužel už si nepamatuju o který druh šlo), že si udělal "hnízdo" v rohu klece a vyvedl mladé. Vajíčka ale nemusí být vůbec oplozená - stačí je prosvítit a zjístíte to, pokud budou, přidal bych jim do klece budku, ale pokud ty dva páry máte společně, dejte tam ty budky alespoň dvě i tak by mohla ta druhá samice vlézt do budky té druhé a nemuselo by to dělat dobrotu. Hodně štěstí!!!
Dobrý den. Jedna z mých andulek sedí celkem na 7 vejcích. První snesla už 28.3. ale zatím se žádné mladé nelíhnou. Vejce sem neprosvěcoval, takže nevím jestli jsou oplodněná. Po jak dlouhé době se mladé líhnou. Četl jsem že po cca. 18 dnech. Je možné že se z vajec ještě něco vyklube? Díky za odpověď.
Andulky se líhnou za cca 18 dnů, záleží kdy samice na vajíčka nasedla, ale podle svých andulek, bych řekl, že nasedá od 1 vajíčka, nejpozději od 2. Takže jestli jste měl 28.3. první vajíčko, další bylo pravděpodobně 30.3. takže i kdyby samice nasedla od druhého vajíčka, vylíhnout by se první mládě mohlo právě v těchto dnech, když počkáte klidně třeba do soboty, myslím že se nic nestane, navíc určitě nevíte které vejce snesla samice jako první (pokud jste si je tedy nepopsal), takže nevíte jaké vajíčko může být oplozené a jaké ne. Klidně může být polovina vajec oplozená a půlka ne. V žádném případě žádné vajíčko neodebírejte, samici by to jen zmátlo. Asi Vám nezbývá nic jiného než čekat. Hodně štěstí.