Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.5.2012 09:47
vanina

XXX.XXX.158.42

Dobrý den,jsem úplný začátečník v chování koz. Před týdnem jsem koupila kozičku bílou krátkosrstou asi 5 týdnů starou,byla čilá veselá skotačila s dětmi,když jsem šla do výběhu a ven,vždycky běžela za mnou a chtěla ven... Včera odpoledne jsme jí pořídili kamáradku kozičku taky bílou krátkosrstou,ale ta je asi 3měsíce stará a má asi 10cm růžky.Ta mladší kozička má taky růžky,ale malinký tak 2cm.když jsme je dali dohromady,tak ta větší tu menší občas pošťouchla těma rohama,ale nic hroznýho.Problém je v tom,že ta malinká kozička je od včerejšího večera taková apatycká,jen polehává,slabě mečí a když přežvykuje tak skřípe zubama...když jdu za nimi nebo ven,tak už vůbec neběží k vrátkům.Nevím co s ní je a nechci aby mi umřela.Nevím jestli je to tou starší kozou,jestli se jí bojí nebo jestli je nemocná.Prosím poraďte jak jí můžu pomoct.Děkuji

11.5.2012 10:17
roklanka

XXX.XXX.223.58

Pravděpodobně se přežrala trávy. Nepíšete,co mají k žrádlu,jak vyměšuje. Podejte jí Rumin,nebo si zavolejte vet.Druhou kozičkou to nebude.

11.5.2012 13:09
vanina

XXX.XXX.158.42

Vyměšuje normálně tuhé bobky.Krmení dáváme trochu ovsa,ovesné vločky,seno,vodu a pasou se.Pustila jsem je z výběhu do zahrady,aby mohli chodit poblíž nás a malá kozička se lépe projevuje,trochu se nažrala trávy,proběhla se a odpočívá ve stínu.Je hodně přítulná,nechá se dlouho hladit.Ta starší ne,hned uteče.Je možné,že je menší kozičce smutno,když je sama? I když má kámošku.Asi jsme ji vzali moc brzo od matky,že.

11.5.2012 14:02
roklanka

XXX.XXX.223.58

Bude to chvilku trvat,než se skamarádí. Malé začínají pozvolna fungovat žaludky,je to náročné období. Pokud nemáte,sežeňte si Rumin,nebo něco podobného na podporu bachorové činnosti,aby jste v případě problémů mohli zasáhnout hned,kozy se zhoupnou rychle. Při problémech přidávám i stolní olej (u kůzlat).U matky být ještě mohla,ale zvykne si.

12.5.2012 19:05
vanina