broulikj

Moje příspěvky

8.1.2013 13:39

lusta napsal(a):
Granulemi Olivers nekrmím, ale kolem 50% masa bez vody je dost slušné. Jen málo jiných značek je na tom lépe. Ten oves na druhém místě je ovšem věc jiná...smajlík

pokud by tam bylo 50% masa a oves na druhem miste, tak by to jeste celkem slo. Ovsem pokud obsahuji 70% masa, ktere obsahuje 70% vody, tak ve finale 100g granuli ma jen okolo 20% dehydrovaneho masa

8.1.2013 07:43

snape007 napsal(a):
Samozřejmě, že Acana je výborné krmivo. Taky by mě zajímalo odkud se vzaly zvěsti, co jsem tu taky četla, že prý po ní mají psi rakovinu ???smajlík

Musím poupravit svůj předchozí příspěvek, protože by si někdo mohl myslet, že neumím počítat smajlík... dávka pro naše holky je cca 280 gr denně u Brita ( 112 gr + 170 gr ). Westička " dvojí krve "smajlík a kokřinka smajlík

Stejně by mě zajímalo v čem přesně a o co víc jsou lepší už takové ty TOTW ( Taste of The Wild ) a podobné co stojí hříšné peníze. Já nevím, ale i kdybych tolik peněz měla, nekrmila bych tím. Mě to přijde už přehnané.

Paradoxem je , že čoklík na řetězu u boudy krmený šlichtou se povětšinou dožívá vyššího věku než Ti naši opečovávaní miláčci smajlík, ne , že bych mu to nepřála, miluju všechny psy !!!, ale zaráží to...

No, my teď máme ty " šunty ", tak to vyhazovat nebudu ( fakt nechápu co mě to napadlo po tolika lepších granulích koupit Huberta a propesko ), ale pak se budu rozhodovat mezi Acanou a britem a chtěla bych asi spíš Brit Premium ( Astora v žádném případě ) a střídat příchutě brita, aby se nepřejedla jedna a sem tam přilepšit Acanou... no a samozřejmě, že jsem pro mix granulí a zeleniny, ovoce a masa a rozmanité zdravé stravy doma ;-)

Také by mě zajímalo... poměr kvality Markus Muhle a Acana. Cenově je to tak zhruba stejně...

Zdravím pejskaře a jejich 4 tlapky smajlíksmajlík

rozdil mezi TOTW a jemu podobnym oproti "zbytku" je:
- jsou bezobilne - zadna kuku, psenice, ryze apod.
- lepsi kvalita vstupnich surovin (mnohdy i dolozena nejednim certifikatem)
- vyssi podil masa
Nam se NO po prechodu z Brit Care na Orijen, Earthborn holistic (primitive natural), bezobilnou Acanu dost podstatne zlepsil. granule stridam po pytli a zadny problem

8.1.2013 06:40

snape007 napsal(a):
Teď si nejsem úplně jistá jestli jsme se pochopily správně...

Já bych právě chtěla dávku dodržovat jaká je na pytli napsána a povětšinou čím kvalitnější granule, tak nebývá moc vysoká... a tak ta cena ve finále vyjde u drahých krmiv stejně jako u levných šuntů. Mám na mysli rozpočet na denní dávku pro psa.

Kupříkladu u toho brit adult - mám dvě feny jedna má cca 10 kg a druhá 16 kg, takže dohromady to je 26 kg a dávka je pro obě u Brit adult M cca 200 gr.
610 stojí pytel na profizoo s dopravou zdarma ( 15 kg pytel ) cena za kilo je tedy 40,66 kč.
4 koruny za 10dkg.
Takže mě denní dávka pro obě holčiny vyjde na 8 korun to je až neuvěřitelné. A nevím,ale věřím tomu, že ta dávka má stačit... nebo kecají... naše holky stejně žerou i ovoce a zeleninu a maso a rybu a tak bokem, takže hlad rozhodně u nich teda nehrozí...

I kdyby to bylo třebas deset korun denně co to je ???
U Acany adult mě to vyšlo na 17 kč taky žádná hrůza a vím, že žerou kvalitní...

Dnes se mi ozvala paní z tekra , kterážto až po " vyhrožování " zemědělskou nspekcí byla schopná mi říci kolik procent čeho Hubert obsahuje... tak PRÝ 28 % masové moučky a 4% rybí moučky. Po tom co mi lhala o složení na prvním místě už jim nevěřím. Od spol. Tekto už granule nechci. Eminent měl taky jiné složení na pytli a jiné na netu smajlík

Musim se pridat a podporit skutecnost, ze krmit kvalitnimi granulemi neni opravdu jen pro "hornich 10 tisic".
Sam mam 42kg NO a mesicni rozdil mezi krmenim komercnim brakem a spickovym krmenim jsou pouze nejake cca 3 stovky!!! (= pro nekoho 4 krabicky cigaret nebo par piv).
Jen jeste k te ACANE. Osobne povazuji zakladni acanu adult v pomeru cena/kvalita za velmi tezko prekonatelnou. Vzdyt 18kg pytel se da sehnat za 1078kc vcetne dopravy!!!
Cena denni 200g krmne davky je tedy pouze 12kc!
A pokud se podiva clovek na slozeni a neni uplny laik v teto oblasti, tak rozdil oproti nejen marketovym krmivum, ale hlavne oproti bezne komerci typu proplan, hills, RC je markantni!
Bohuzel spousta lidi jsou lenosi bez trochy snahy si neco zjistit.

2.1.2013 12:39

janiseks napsal(a):
Připojím se k této diskuzi. Také jsem uvažovala o granulích Orijen (máme dospělého psa velkého plemene). Nicméně jak jsou na tom granule Orijen v porovnání se značkami Oliver´s a Magnusson (Original Krav)? Děkuju za rady.

V rychlosti - slozenim je Orijen celkem s prehledem prevalcuje. U Olivers se na prvni pohled zda, ze obsahuji mnoho masa - u verze maxx energi maji na prvnim miste ve slozeni kureci maso 71,5%. To je sice pekne, ale jde o to, ze maso obsahuje cca 70% vody, tzn. ze skutecny podil masa je podstatne nizsi a predezene ho prave oves, ktery je hned na druhem miste. Cena cca 100kc/kg.
V kazdem pripade tedy vychazi v pomeru cena/kvalita mnohem lepe Orijen ;-)

5.11.2012 20:37

tibetak napsal(a):
Jaké máte zkušenosti s tímto krmivem a víte o nějakém obchodě, kde ho mají pořád dostupné?

osobni zkusenost zatim nemam. Vyrabi Diamond (vyrabi nekolik dalsich znacek).Ale vezmu-li v uvahu slozeni a cenu, tak je tato znacka dukazem toho, ze lze krmit velmi kvalitne a za jeste slusnejsi penize.
Z shopu bych se nebal techto (muzete si je jeste pro jistotku overit zde na foru):
http://www.happypet.cz
http://www.upejska.cz
http://www.shop4dog.cz
http://www.super-granule.cz

25.10.2012 07:21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no ta jeste zkuste tyhle stranky -to by mel byt vyrobce dle pytle:

http://www.winnerplus.eu/

neumim nemecky, jen anglicky a jaky je rozdil mezi chicken a poultry opravdu tusim:-) a svoje info se snazim maximalne si overovat.
zato absolutne netusim, proc se v cestine na net strankach vsude u tohoto krmeni uvadi drubez jako hlavni slozka-tady je asi prodejcum jedno, jestli prodavaji nebo ne.
Nerikam, ze tyhle grancle jsou nejak spicka - ale nam teda sedly zatim nejlepe - a opakuji -podle ceny se da tomu slozeni verit. .

jak koukam, tak na ruznych strankach tu prvni slozku pojmenovavaji odlisne a dokonce i mnozstvi se lisi (beru Winner Plus Adult).

http://www.winnerplus.eu >>> dehydrated chicken meat (min. 31%) = dehydrovane kureci maso
http://www.winner-plus.com/ >>> Getrocknetes Geflügelfleisch (mind. 28 %) = dehydrovane drubezi maso

...tezko tedy rici

Jinak ja temito granulemi krmit nechci. Nam se zatim osvedcili prave bezobilne. Zlepseni srsti, bobku a celkove kondice...

24.10.2012 20:36

jennnifer napsal(a):
jejda!

máte pravdu, spletla jsem se a posla jsem vám winra podíl masa a bezobilného krmiva podíl bílkovin, byla jsem asi moc zbrklá, omlouvám se! samozřejmě uznávám svůj omyl :-)

vubec nic se nedeje.hlavne ze sme se dopidili k vysledku :-)
Bezobilne granule obecne jsou granule vyssi a nejvyssi tridy a ty maji opravdu toho masa vice nez rekneme bezne granule.
Je na majiteli, aby pro psa vybral, co mu sedne. Nemusi to byt samozrejme a bezvyhradne bezobilne granule.

24.10.2012 19:55

jennnifer napsal(a):
milý pane sám vy jste napsal, že bezobilné granule mají více masa
cituji " Bezobilne granule maji take podstatne vyssi podil masa, to je fakt."
tak jsem vás upozornila že to tak není a opravdu nechápu proč na mě štěkáte?

asi z vaší strany jde o překlep, že?
hezký den!

nejde o preklep. a ani na vas nestekam. Jen tu michate jabka s hruskama. Tak se prosim neurazejte.
Uvedu nahodne priklad bezobilnych granuli.
Orijen adult
- to je krmivo, ktere ma 38% bilkovin
- drtiva vetsina techto bilkovin je zivocisneho puvodu
- maso obsahuje v prumeru 20% bilkovin, masova moucka obsahuje v prumeru 70% bilkovin
- aby bylo mozne mit takovy obsach zivocisnych bilkovin (tedy tech 38%) , tak je nutne, aby granule obsahovali 70-80% masa a masovych moucek

slozeni:
Čerstvé vykostěné kuřecí maso*, moučka z kuřecího masa, čerstvý vykostěný losos*, moučka z krůtího masa, moučka ze sledího masa, červenohnědé brambory, hrách, Batata sladké brambory, čerstvá vykostěná krůta*, celá čerstvá vejce*, čerstvá kuřecí játra*, čerstvý vykostěný jezerní síh*, čerstvý vykostěný candát*, vojtěška sušená na slunci, hrachová vláknina, kuřecí tuk (konzervován směsí tokoferolů), organická chaluha, dýně,kořen čekanky, mrkev, špenát, listy tuřínu, jablka, brusinky,....

a ted Winner Plus Adult
- krmivo ma 26% bilkovin
- jelikoz obsahuje pouze jednu masovou slozku, a to 28% suseneho drubeziho masa, ktere obsahuje cca tech 70% bilkovin, tak to znamena, ze 2/3 z celkoveho obsahu bilkovin budou zivocisneho puvodu a 1/3 rostlinneho puvodu (prave z te kukurice a ryze)

Orijen ma tedy 2x takove mnozstvi zivocisnych bilkovin oproti Winner Plus adult. A duvodem je, ze ma mnohem vic masa, z ceho jineho by jinak zivocisne bilkoviny ziskal??? A to nemluvime o kvalite surovin a tudiz vyuzitelnosti...

preji hezky vecer

24.10.2012 19:01

a dale zalezi jakeho puvodu jsou ty samotne bilkoviny. Rostlinna bilkovina je o hodne mene hodnotna nez zivocisna

24.10.2012 18:59

jennnifer napsal(a):
ok možná nemá, ale posílala jsem obsahy masa a ty jsou bez pochyb srovnatelné

vazena, vy si delate legraci ze? :-) obsah masa se nerovna obsahu bilkovin. Mezi tim je veliky rozdil

24.10.2012 18:42

jennnifer napsal(a):
ne, ne ted jsem se znova dívala a, že by tam mělo být podstatně mnohem více masa musím vyvrátit.

bezobilné krmivo 32% (pro aktivního psa!)
large breed minimálně 30%

ale možná jak které krmivo, nicméně oblí nahradili jinou rostlinou a né masem

nevim jestli reagujete na me, ale obsah bilkovin nema s aktivitou psa prakticky nic spolecneho

24.10.2012 16:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"protoze ta masna slozka na prvnim miste neni moucka"

je tam dehydrovane kureci maso -jak rika pytel v nekolika jazycich:-)

mate pravdu, spolehal jsem na stranky prodejce uvedeneho vyse (jsou tim prakticky sami proti sobe).
Slozeni Winner Plus Adult prelozeno z http://www.winnerplus.de
Sušené drůbeží maso (min. 28%), rýže, kukuřice (jemně mletá), kukuřičná mouka, drůbeží tuk, řepné řízky, svatojánský chléb, minerální látky a vitamíny, droždí, inulin (přírodní čekanka)
nicmene porad tam je presne neurcene maso a dost obilovin, coz povazuju za dost velky minus

24.10.2012 15:57

jennnifer napsal(a):
nenechte se zmást, tolik obilovin v tom není! nicméně i pejskové potřebují obiloviny. je velmi chválihodná vaše péče o stravu vašeho " drobečka" ale nezapomente, že né všechny potřebné vitamíny, minerály obsahuje vaše připravovaná strava.

pokud se budeme bavit o superprémiových granulích, tak ty už obsahují veškeré potřebné minerály i vitamíny včetně kyselin a omegy 6-3 což vaše kuře nebo chrupavky nikoliv.

bezobilné granule sice jsou, ale pro velmi citlivé psy který nesesou lepek, ale vemte v potaz, že to obilí zase něčím rostliným museli nahradit a poměr masa tím rozhodně nezvýšili !!!

rekl bych, ze se dost pletete. Obilovin tam bude nadpolovicni vetsina (a z toho nejvic kukurice, ktera je nejlevnejsi), protoze ta masna slozka na prvnim miste neni moucka, tzn. jeji podil v granulich po odecteni vody v realu podstatne klesne. Rozhodne psi nepotrebuji tolik obilovin, na to jste prisla kde?
Pod superpremiovymi granulemi se v realu prodava lecos - od suntu po dost kvalitni granule. Nespolehal bych tedy v zadnem pripade na napis SUPERPREMIUM (ci jine premium) na pytli! Vzdy je potreba se podivat na konkretni slozeni.
Podstata bezobilnych krmiv podle me spociva v tom, ze zdrojem sacharidu nejsou tezko stravitelne obiloviny, ale lepsi zdroje sacharidu v podobe brambor atd. Bezobilne granule maji take podstatne vyssi podil masa, to je fakt.

5.10.2012 07:05

pavel.novotny napsal(a):
Toto bych si dovolil zásadně upravit. A to pouze do jedné kategorie:

Orijen
Artemis
Go
Now
Canine Caviar
Natural Balance

Nechápu, jak můžeš zrovna NB zařadit do katerie nižší kvality. To je světová špička!

zasadne si upravujte jak chcete. Ale nejprve se dvakrat podivejte na slozeni granuli, ktere jste vyradil.
NB jsem zaradil nize, protoze obsahuji mene "masa" - preci jen maji vetsinou hned na druhem (a pak na ctvrtem) miste ve slozeni ryzi ci vlocky apod. U nekterych receptur maji dokonce na prvnim miste brambory. NIcmene pouzite suroviny budou kvalitni, coz je taky dulezite.

18.9.2012 12:53

lanzinka napsal(a):
Mám tříletou fenku JRT, která má již od malička opravdu citlivou kůži, občas nějaký ten ekzém, či projevy alergie. Momentálně léčíme folikulitidu a už toho mám dost :) Ráda bych tedy podobným problémům spíše předcházela a mimo plánovaných bylinných doplňků stravy, bych se ráda poptala i po nějakých granulích pro podobně citlivé pejsky. Fenka je poměrně vybíravá, takže prosím tipy pouze na superpremiovky a výš - většinou jsou dle mého pozorování chutnější.
Byla krmena:
PRO PLAN Adult Small Sensizive - vyhovoval, neměla alergii, ale kvalitu srsti a kůže moc nezlepšil+chci za svoje peníze lepší kvalitu, než nabízí právě PP.
BRIT Care Salmon - rybička jí nenadchla, granule nežrala
BRIT Care Activity - malé balení na zkoušku, docela chutnalo, ale začala přibírat
Ontario (asi small adult) - krmena asi 14 dní, po týdnu se projevila folikulitida - souvislost?

Zajímaly by mě názory a vaše tipy na kvalitní krmení přímo pro malého dospělého alergika, případně i konkrétní zkušenosti s těmito granulemi: Platinum Natural, First Mate, Hill´s Nature´s Best.

Ještě bych dodala, že fenka dostává granule jen ráno a večer je krmena (doufám) lepšími masovými konzervami - spíš na chuť a zaplácnutí bříška. Vařit absolutně nestíhám a volný čas raději věnuji procházkám a jiným aktivitám se psem. Určitě ale budu ráda i za tipy na opravdu extra kvalitní! konzervy s velkým podílem masa.

Budu moc ráda za názory a pomoc při výběru vhodného krmiva :-)

Dobrý den,
prakticky vššechny granule (snad kromě některých receptur First Mate) jsou v podstatně složením spíše méně kvalitní. Obsahují dost obilovin, a to mimo jiné i kukuřici, což je obecně častý alergen.
Volil bych opravdu kvalitní granule, které věřím, že pro Vás vzhledem k velikosti plemene nebudou ani finančně náročné. Naopak v případě krmení kvalitou se krmná dávka spíše snížuje. Už jsem to tu zmiňoval, ale za špičku považuji:
Orijen, Acana (bezobilné receptury), Earthborn holistic (především řadu Primite natural), GO! Natural, NOW! Grain Free, TOTW, Canidae, Dog lovers gold (z těch levnějších, ale menší než 15kg balení neseženete), ...
Jde prakticky (kromě DLG) o bezobilné granule, s dobrým zastoupením masa. Jednotlivé složky jsou ve vysoké kvalitě. Navíc se dělají ve více příchutích, takže budete mít na výběr - losos, jehně, kuřecí, krutí, zvěřina, kachna.....lososí a jehněčí bývají obecně dost antialergenní :-)

22.8.2012 13:34

denulka napsal(a):
Fromm Family a Dog Lovers Gold nejsou u nás stejné receptury jak hodnotí v různých testech. Jsou jiné pro EU a pro USA.

mohl bych vas pozadat o nejaky zdroj informaci, kde bych se o tom mohl docist vice? diky

22.8.2012 13:01

verkess napsal(a):
Jj já jsem na to teď koukala... a jenom nemáte někdo zkušenosti s Artemis?

jsou to velmi kvalitni granule. S tim jak sednou vasim psum vam nikdo neporadi. Pokud je pro vas drahy Orijen tak tyto granule vyjdou jeste o neco draz

22.8.2012 12:59

verkess napsal(a):
Já vím,ale tenhle příspěvěk jsem psala dávno před tím než jsme to vyřešily v té předchozí......:-)

psala jste to prakticky ve stejny cas. Sleduji obe diskuze. Kvalitni granule jsem doporucil. Brit care neni zdaleka slozenim tak kvalitni

22.8.2012 12:38

verkess napsal(a):
Já krmím Brit Care (krysařík,pinč,labrador,irs.vlkodav) a musím říct že je hodně kvalitní už jenom při porovnání s jinými značky podle složení je to vidět ale je určitě i víc takových kmiv ,je důležité aby bylo čerstvé maso a ne moučky,kukuřice atd. na prvních místech. Kvalitní je Acana a pak podle mě asi úplně nejlepší Orijen,ale ten pro mě moc drahý. Já jsem s britem nadmíru spokojená používám tuto značku i pro kočku. Nejvíc mě nadchlo to že po těchto granulích psům vůbec nemusím čistit zuby :-)

nezlobte se, ale vy vubec nemate poneti co jsou kvalitni granule. Uz vam to bylo vysvetleno v jine diskuzi, ale stale tvrdite nesmysly. smajlík

21.8.2012 23:30

shadow1 napsal(a):
Co tak procházím různé sránky a diskuze, tak přemýšlím nad granulemi Orijen (na ten je všude samá chvála), Acana (bez obilí) a ještě celkem vychvalují Canine Caviar. Tak asi příště zkusíme některé z těchto granulí a uvidíme :) Bohužel jsem limitována cenou, tak to musí být tak do těch 1500Kč. Holt uživit zvířectvo, alespoň trochu kvalitně je celkem náročné :) :)
Díky za tipy.

Orijen je spicka, ale ma hodne rozmanite slozeni a diky "nabusenosti" muze byt pri prechodu z malo kvalitnich granuli problem se zazivanim. Ono je tu take urcite procento lidi, kteri na orijen nadavaji, protoze jejich psi meli prujmy. Ale tim vas nechci strasit. Acanu dela ten samy vyrobce jako Orijen. Je to vlastne takova nepatrne horsi znacka oproti orijenu.
Dobre by bylo treba udelat takovy mezistupen. Tzn. prejit na Orijen jeste pres jedny mene nabite granule. V praxi tedy krmite eukanubu, takze ted bych koupil ten dog lovers gold a z nich pak prejit na Orijen.
Jak uz jsem tu psal. Nekoukejte na cenu pytle granuli. Urcete si maximalni cenu za jednu denni krmnou davku nebo klidne i kolik do toho chcete dat za mesic. Pokud muzete dat 1500kc mesicne, tak do teto ceny se s prehledem vejdete se vsemi granulemi co jsem uvedl a jeste vam zbyde ;-)
Mam taky NO, krmim znackami, ktere jsem oznacil za TOP a denni krmna davka mi vychazi u techto granuli maximalne na 35-40kc. Za mesic do je tedy 1050-1200kc pro 3 leteho 43kg vaziciho NO. 11-ti lety pejsek by ani tak velkou krmnou davku mit nemusel = dalsi uspora
A Canine Caviar je chvalen, ale to jsou vyrazne nejdrazsi granule na trhu.