morgishka

Moje příspěvky

15.1.2023 17:51

Vsem moc diky za rady a tipy!

V podstate vetsinu veci uz jsem delala - zkousela.

Vycvik - trénink od stenete, jak na prochazkach, tak doma. Zjistila jsem, ze cim vic se s nim neco dela tim je aktivnejsi a da se hure zastavit. Zkousela jsem ruzne praci rozvrhnout, zkracovat na par minut i zdelsovat. Tech kombinaci bylo hodne a davala jsem tomu nekolik tydnu. Stejne nikdy nebyl po takove aktivite unaveny. Od urcite chvile me to demotivovalo a trenuji s nim uz minimalne. Nutno podotknout, ze on vsechny povely umi, ale VZDYCKY to bere jako trenink - treba povel na misto - udela, ale malo kdy tam zacne odpocivat, vetsinou vrti ocasem a ceka co bude dal. Asi jsem to ucila spatne :(.

Aktivity, cuchaci hry, atp. - rovnez s nim delam v podstate od malicka. Jakozto lagotak hledac lanyzu tohle ho brutalne bavi - schovavam mu veci i pamlsky po byte, zavazujj do rucniku kokina, ucime odlisovat hracky a zkratka s nim delam ruzne premysleci aktivity i venku, vetsinou ho to snad jeste vic rozjede jak je z toho natesenej.

Zuzlacky - skoro nic nechce, koupila jsem snad vsechno co se da koupit, temer nic mu nevoni.

Davam mu obcas lizaci podlozku, u toho chvili vydrzi.

Prochazky mame kolem hodinky kazdy den, nekdy s mickem, nekdy jen prochajda, nekdy s treninkem. I kdyz ten trenink ted mene, jak jsem psala, ze pak jeste jebnutejsi..

Shrnuto podtrzeno i po dvou ketech stale nedokazu odhadnout adekvatni delku aktivit, aby se nepretocil a byl unaveny. Tech kombinaci jsem zkusila uz opravdu milion - i nedelat nic, to treba dva dny fungujec, ale zas po dvou dnech se mu nahromadi tolik energie, ze pak zase nevi co se sebou.

Je to ocistec ten pes. Od mala se mu fakt venuju jak muzu, snazim se si vse zjistivat, hledat reseni, ale nekdy uz vazne nevim proc mu mrda 😃

Zkusim ten ukoncovaci povel, to by mohlo pomoct, naucim ho po gestu vyklidnit v pelechu.

Mimochodem, byla jsem ted tyden pryc a pes byl se psem sam, pry prvni 4 dny byl celkem klidnej, hodne pospaval, moc si nechtel hrat. Paty den se mu pry vratila jeho klasicka naladicka. Uz se snazi obskocit i pritele, i jeho otravuje nonstop a blbne jako se mnou.

2.1.2022 18:26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
morgishka - můžu se zeptat, z které ho máte CHS?

Jasně, z Lobkovických skal.

2.1.2022 17:45

Rronjabutterfly napsal(a):
https://www.veterinarniportal.cz/lagotto-stradajici-nemoc/

??? Já o tomhle plemeni uvažuji jako o dalším parťákovi do budoucna ( pokud tedy překonám to, že spíš se mi libí psi kteří jak to jen říct, no vypadají jako pes no). Říkam si, že jeho pozitivní vlastnosti by pro život v přírodě mohly být super, že bychom ho mohli naučit na hledání hub, že by to byla sranda a skvělá společná zábava a tam by - pokud je to opravdu tak, to nelovení zvěře bylo idealní...vodní plochy taky nejsou problém. Mně spíš přijde, že vám nefunguje kanál majitel - pes. Že se musíte zamyslet nad sebou a pracovat na sobě. Já si třeba myslela spoustu blbostí, třeba, že se psem se musí pořád něco dělat, a že mám extrasuperhyperaktivního psa a tuplem musím přidat činnosti, abych ho utahala...utahaná ( a frustrovaná )jsem byla já. "Problémy" se kupily a cca dva roky jsme něco řešili a pracovali na tom. Překopat jsem jako první musela sebe. Hodit se do klidu ( prostě, neměla jsem doma jadernou elektrárnu před výbuchem )a vymyslet, jak to dělat, aby nám to fungovalo a byli jsme spokojení.

Ten článek, který jste sdílela je zajímavý, nikdy jsem o tom neslyšela, ale když jsme s ním byla asi v 9 měs. na psím táboře, už tenkrát vykazoval nějaké známky neklidu a frustrace, kterých si samozřejmě všimla i trenérka, takže nám přizpůsobila trénink a pracovali jsme na tom. Překvapila mě ale tenkrát její postřeh a ptala se, jestli nemá nějaké neurologické problémy, že se jí zdá, že by mohl mít. Když jsme asi po měsíci šli na vete poptala jsem to u veterinářky, ta mi řekla, že samozřejmě je to možné, ale zatím je malej ve vývinu a že to v tomhle přechodu může být i normální a časem se to zlepší. Stává se mu to ale pořád i po dalším půl roce, takže myslím, že by byl na místě test, o kterém píšou v článku.

Co jste třeba vy řešili a jak jste na tom pracovali a jaký byl třeba Vás denní režim, když už jste začali bejt v normálu?

30.12.2021 18:15

Na ty poslední příspěvky odpovím v jednom příspěvku:


Znovu tedy pro někoho kdo se ptal níže - je to roční pes lagotto romagnolo.

Povely umí klasické základní minimálně. V podstatě když není v té své frustraci, tak poslechne na první dobrou, neumí v nich zůstat za nějakých situací dlouho.

Jak jsem už psala ano i k nám chodí návštěvy a chová se v podstatě stejně jako když my jdeme na návštěvu.

Ne nechodím s ním na návštěvy pro radost, prostě když jedeme například s cílem na konec republiky na dovolenou, tak se po cestě stavujeme u známých na návštěvu, v autě ho nechávat není asi cesta, takže zkrátka některým návštěvám se vyhnout nelze. Není to moc zábavné tam s ním bojovat, takže věřte, že kdybych ho tam brát nemusela, tak ho tam neberu.

Ano, přesně tak, proto ho z toho vodítka nepouštím a mám ho pod kontrolou.

Co se týče zvyšování nároků tak samozřejmě tak to děláme, ale můj pes asi neumí počítat, protože jednou vydrží 15 sekund, podruhé ani dvě. A tak stále dokolečka, dokonce jsem si to jednu chvíli opravdu odpočítávala, abych měla jistotu, že to postupně prodlužuji, ale tři dny dobrý a čtvrtý den vráceno zpět na level dva.

Ano já jsme ho po kousku při učení klece odměňovala. Určitě jsme ho nenechala at se s ní seznámí sám, házela jsme mu tam pamlsky, neměl problém tam vlézt, při tréninku ani zavřít, ale nechtěl tam být dobrovolně, v podstatě pokud by nedostal odměnu, tak odcházel.

Shaping - s tím jsem vše začínala, bohužel se z něj stal prý tzv. nabízeč (asi nějaká trenérská mluva). Takže jakmile se nic nedělo, tak si lehal sedal i když se po něm nic nechtělo - takže nedostal odměnu, tak frustrace, učili jsme konec lekce, ale je to pracovitý pes a nabízel kdykoliv během dne cokoliv za co někdy shapingem dostal kokino.

25.12.2021 10:34

Sustu jsem cetla, konkretne Trenink. I jsem s nim mela asi 4 webinare. Jak jsem psala na zacatku diskuze, jeste nez jsem si psa poridila, asi rok jsem se na nej pripravovala. Precetla jsem toho mraky. Shledla jsem videokurzy, treninky, webinare. Vsechno funguje v treninku. Kdyz se zacne trenovat tak muzu obejit barak a pes je na miste. Jakmile jsme na navsteve, ja jdu na zachod a dam paovi zustan, jakoby me neslysel.. Ja jako chapu, ze se musi ten pes ucit v prostredi, kde to po nem pak budu chtit, ale prece nemuzu prijet na navstevu a misto pozdravu tam zacit trenovat psa. 🤷‍♀️

Presto, ze od stenete jsem s nim jezdivala mezi lidi, na navstevy, do jinych prostredi apodobne, tak ho ten ruch stale nenecha klidnym. Jedine, co me mrzelo, bylo, ze jsme nemohli aocializovat v hospodach kvuli covidu. Takze jsem se to snazila dohanet jinak. Na navstevach jsem ho odmenovala za lezeni, ale nikdy nevydrzel dyl jak na minutu, jakmile se nekdo pohl, okamzite vystrelil za nim, zvedavy stene. Casem jsem si ho nechavala na voditku, aby pochopil, ze nemusi za kazdym behat a odmenovala jsem ho, kdyz zustal u me. Jenze jak dlouho nevydrzel lezet, tak zacal na me skakat nebo vystekavat. Nekdy bylo mozne to ignorovat a pockat az prestane a za to ho odmenit. Ale kdyz vedle spi dite, tak na navsteve nemuzete nechat psa vystekavat. Takze ho logicky okriknete - coz chapu, je chyba, protoze asi dostane tu pozornost, i kdyz negativni, ale z toho neni vychodisko. Nakonec kdyz se mi darilo oboje vyignorovat, tak nasel novy zpusob - naskakovani. A to se ignorovat neda, respektive da, ale nechat ho to delat a cekat az skonci a pak odmenit, to asi neni cesta. Takze prijde okriknuti. Bohuzel v tu chvili je uplne mimo. Z frustrace nejspis. Takze zakazovy povel, ktery jinak funguje neslysi. Neslysi ani povel lehni. Ani povel misto. Ani sedni. Ani kdyz vi ze mam u sebe pamlsky. Jediny co chce je pozornost. V tu chvili to nejde resit jinak, nez ze vstanu, jdu s nim udelat kolecko po byte, mezi tim se snazi naskakovat, snazim se ho z toho dostat povelem k noze, to mu jde dobre a neni to statickej cvik, ktery kvuli te hyperaktivite moc nemusi, protoze zkratka je to pro nej asi narocne, takze se hejbe. Po case se vratim k hostitelum, sednu si a behem tri minut se to opakuje znovu. Uz je v takove tenzi, ze se tezko da uklidnit. Nechce hladit. Kdyz bych si ho mela v dobre vire dat na klin a snazit se ho vyklidnit, vubec nechce, taky jsem zkousela jestli mu nejde o to. Tento postup mi poradil mimochodem na jednom webinari prave Susta.

Kdyz ho pustim z vodaku, nelehne si opodal, ke kazdemu strci hlavu, pochoduje po celem byte/dome a to neni uplne zadouci na navsteve.

Proste ma v sobe tolik vzruseni, ze s tim neumi nalozit a ja taky ne. Kdyby alespon poslechl povel, ale on v tu chvilk nevidi neslysi. Jen se snazi naskocit a kdyz mu to nedovoluju zacne stekat.

Zkratka teorie by byla. To co by platilo asi na vetsinu psu proste na nej neplati. Nejsem trener, takze potrebuju rady, ale budto to delam spatne a potrebuju aby me nekdo u toho videl a opravil anebo je potreba jiny postup.

25.12.2021 09:35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nekoukala jste třeba na klikr a jak se pes učí na klec? Tady bude asi ten zakopaný pés... nový trenér tomu nepomůže, když nepřijdete na ten princip.
Měsíc učení a "on nechtěl"... to přece nejde.

Mam a trenujeme s nim, ale je pravda ze tu klec jsem s nim netrenovala. Nevim ale jak moc se do toho chci poustet bez vedeni, abych to zase nepohnojila a nacasovala spravne teda odmenovani.

24.12.2021 17:31

Dasvo napsal(a):
Měl jsem kdysi doma podobné psychoštěně. Nebyl schopen vypnout a odpočívat. Ani jako úplný prcek. Bylo to hodně náročné pro něj i pro nás, v podstatě nesnesitelné. Nakonec jsme to řešili klecí a řízeným odpočinkem.

Proc myslite, ze takovy byl? Muj je takovy taky od zacatku.

Klec jsem poridila taky. Ale ackoliv jsem ho mesic ucila v ni byt, nechtel. Mozna ze stejneho duvodu proc treba neodpociva na pelechu.

Nechavala jsem ji otevrenou, davala jsem mu tam jist, odmenovaˇa ho kdyz si tam vlezl, nenutila jsem ho, hazela jsem mu tam pamlsky. Casem jsem mu dala treba kong nebo ucho, s tim si vzdycky vleze na pelech - takze tenkrat do klece, a na chvili ku ho zavrit - vsechno v pohode, ale kdyz jsem ho tam pak mela podlat na povel - stekal a knucel, protoze zrovna on sam tam byt nechtel.

24.12.2021 17:15

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no, a když se takový vzrušivý pes dokonce i uvolní a uklidní, tak ho z toho umí v mžiku oka vyvést i sebemenší podnět, čímž může být i ta odměna

Ano, toto je presne ono. Jakmile se totiz uklidni, tak jakakoliv moje pozornost (i odmena v podobe podrbani, kokino, cokoliv) ho zase privede do tenze a “jupi, super, co ted?”.

24.12.2021 15:57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně se nechce věřit tomu, že se ten pes za celý den a noc nikdy ani na chvíli nezastaví a nelehne si. Nevěřím, že nikdy není zač ho (relevantně) odměnit, že nikdy nenabízí kýžené chování.
Působí to na mě spíš tak, že zadavatelka je samá legrace, ale není příliš důsledná, nemá teoretické základy, a ani praktické dovednosti ve smyslu načasování, realistických očekávání atd. A to nemyslím nikterak zle, jen si nemyslím, že trenérské vedení, které má tento výstup, není to pravé.

A myslím si, že to bude lagotto.

Pardon, tak to jsem se spatne asi vyjadrila i kdyz nevim, kde jsem psala, ze cely den neodpocine. To jsem myslim, nikde nepsala, protoze to taky neni pravda. :D Spi normalne cca tech 16 hodin denne, v noci cca tech osm a pres den do odpoledne taky tak, podle toho, kdy skoncim v praci. Problem je ale v tom, ze neumi odpocivat behem tech dalsich cca osmi hodin, kdyz si naspi tech svych cca 16. Neumi jen tak lezet a v klidu a pozorovat prostredi. Nebo treba odpocivat na navsteve nebo pri navsteve, ktera je j nas. Neustale si pak vyprosuje pozornost, i kdyz dle aktivit, by si kazdy jiny uz odpocinul. Jak jsem psala vyse, tohle je urcite moje chyba, protoze jsem se mu venovala az moc a neucila jsem ho odpocivat, jelikoz jsem nikdy pred tim nevidela psa, ktery by to potreboval ucit, takze jsem s tim neumela pracovat.

Relevantne odmenit ho tedy asi neumim, protoze kdybych umela, tak tato debata vubec nemusi probehnout, ze.

Byla jsem u vicero treneru v okoli meho bydliste, jenze zas nejaky super velky vyber tady nemame, nejsem v blizkosti zadneho vetsiho mesta (Brno, Praha apod.) kde vetsinou pusobi ti instagramove znami treneri a proto najit trenera, kterej nebude myho psa ucit netahat na voditku tim, ze ho opakovane nekolikrat prudce skubne za voditko az odleti dva metry do vzduchu (vlastni zkusenost) neni jednoduche. Tam kde jsme byli to navic ocividne vypada ze je super poslusnej pejsek, protoze on opravdu pri treninku posloucha jak hodinky, ale nikdo po me nikdy nechtel v podstate zvysovat naroky, takze nemohl ani zjistit, co neumime a vest me k tomu. Paradoxne at jsme prisli kamkoliv, tak krome posledni pani, ktera nas ted trenovala na podzim, se me vsichni prvni co zeptaj, proc chci chodit na vycvik, co s nim chci delat za sport, kdyz ne sport, tak jestli vystavy, kdyz ne vystavy, tak uchovnit..? A kdyz reknu, ze zatim jsem rada, ze jsme se spolu naucili fungovat a potrebuju pomoct s vychovou a vycvikem, a ze chci jen trenovat, abychom se umeli domluvit v beznem zivote, tak to vlastne skonci u toho, ze ukazeme co umime a reknou, dyk je strasne sikovnej, umi vsechno co je potreba. A pak se potkame jeste parkrat, delame v podstate to, co se uci na cvicaku a moc to nikam nevede a v praci s chovanim to nepomaha, takze jdeme o dum dal.

A co se jeste tyce te duslednosti, tak se v podstate nestava, ze bych dala povel a nechala ho si delat co chce, vzdy, kdyz to jde, coz je 99% tak se na nej soustredim dokud ho nesplni. Ale vim, ze jsou momenty, kdy se ma nej soustredit nestiham, treba kdyz prijde ta navsteva a zpacifikovat psa, privitat je apod je nekdy nad moje sily.


A ano, je to lagottak, omlouvam se, me nenapadlo, ze se tak rika i jinym plemenum
Takze me napada…muzu k nekomu z vas, kdo vite jak spravne casovat, jak komunikovat a mate zkusenosti se psy prijet na navstevu na kafe, abyste mi poradili, jak ho zpacifikovat?

21.12.2021 14:26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
hmn_ dala tip - trénuje se unavený pes. Prosim, co to je za plemeno cca? Abych se mu vyhla :-) ne, aby pro něj třeba 15 km nebylo moc...

Je to italák a jak mám prosím vás trénovat unaveného psa? Však ten samotný trénink psa unavuje. Mj. pána chlupáče třeba delší procházky spíš naopak nabíjejí energií, řekla bych :D

21.12.2021 14:05

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne , nechapete :-)

date psovi povel a cekate az zrelaxuje/prestane byt napnuty - a az pak odmenite.
nudny povel z toho udelate.

a nez mi napisete, ze to nejde
umi ten pes "lehni"? tak dobre, ze do uvolneni nikdy nezmeni pozici?

Ne neumí stoprocentní odložení v leže na neurčito, respektive, kdybych ho měla jen tak během dne mimo trénink dát do lehu ať zůstane a odejít od něj, tak se určitě teď tak do minuty zvedne a půjde se podívat co dělám. Když trénujeme, tak vydrží déle, to můžu obejít celej barák a je zase tam kde jsem ho nechala.

Já jako chápu, že je těžké si to představit, ale ten pes, když je v "ráži" tak během dohledné doby se sám od sebe neuklidní a spíše ne, když si ho všímám. Takže pokud má tuhle náladu, já dám povel třeba MÍSTO nebo LEHNI a tak než se uklidní, abych ho mohla odměnit, tak ho to nebaví a zvedne se, takže buďto musím odměňovat i když není uklidněný, abych podchytila moment uvolnění a abych mu mohla fixovat, že leží dokud neuvolním anebo ho nechám se zvedat, protože s ním šijou všichni čerti a budu odměňovat až když se opravdu uklidní, což může být.

Nedokážu se svými nulovými zkušenostmi najít něco mezi, takže pokud máte tip, sem s ním.

20.12.2021 17:23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jak ho může chápat, když nezná naši řeč?
a jestliže to slovo "volno" má mít význam "vzdal se pryč", tak lze i pomocí odhazování pamlsků

"Hlavně nechápu, proč psa odměňovat za to, že leží ve svým pelechu a odpočívá."
protože to chci když já chci a protože to ten pes neumí? protože to je pro něj cvik a může být velmi těžký?

zadavatelko, zákazy - no dobrý
místo - fakt dobrý
ale ten pes má v té chvíli přetlak energie, je třeba ho zaměstnat, ať už cvičením poslušnosti, blbin, nebo se jít vyběhat ven
co se týká návštěv, tak bych ho asi zatím někde deponovala, jako nejlépe třeba za dětskou zábranou či nějak tak, aby tam byl i nebyl (respektive dle možností)

Ano má hodně energie, i když si myslím, že to není zas tak o energii jako o tom, že neumíme pracovat s tou vzrušivostí celkově, protože když jsem si ho pořídila, žila jsem v tom, že psovi se člověk musí věnovat, takže jsem se snažila mu každý den dopřát až skoro nemožné a myslím, že jsem to tím taky asi pěkně pos**la, protože možná právě kvůli tomu on stále očekává nějakou aktivitu, takže od toho cca půl roku se učíme i ten klid, kterej jsme prostě myslela, že si najde sám. Nepoznala jsme před tím jiného psa, kterého by to někdo musel učit a to mám kolem sebe jen pejskaře, co mají psa a v podstatě ho mají prostě jen tak, že je.

Jinak my děláme běžně teď plánovaně průběžně v týdnu - delší procházka než obvykle, trénink, discovering, hrajeme si, dostává různé ty lízací blbosti nebo okusovadla a většinou o víkendu hrajeme různé takové ty testovací hry jak učí třeba Dostálková a teď se učíme rozeznávání hraček a přinášení apod.
Jenže - vše jde docela pomalu, hlavně takové činnosti, kde musí víc přemýšlet - discovering, rozeznávání hraček apod., protože se brzo přetočí do frustrace.

Ty činnosti děláme prostě nějak průběžně vždy jednu dvě denně, protože když je toho na něj moc, tak se do doby než jdeme všichni spát nezastaví a nejde o uklidnit.

20.12.2021 16:42

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No tak to nechápu tohleto. Když nevím, proč to mám dělat, tak proč to dělám?
Já to nechápu a mám to vysvětlit svému psu? Zajímavé. Co zkusit trochu teorie anebo teorii s někým, kdo fakt ví, co dělá?
https://www.instagram.com/p/B-NM7mJHcFI/?utm_medium=copy_link
Sebráno z příspěvku 21.6.2021 00:06 a on je celý pro takové jako vy.
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3837600/pes-neumi-odpocivat

Děkuji, super to je přesně to, co potřebuji. Zkusím tuto metodu. Teď mě k tomu napadá, jestli mám používat tentýž výraz "místo" když už to má tak blbě naučené anebo je lepší vymyslet něco jiného, co myslíte?

20.12.2021 16:27

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
obe verze uceni na misto, co delate ucite jako aktivni cvik -pes neustale neco ocekava a vy odmenujete tu aktivitu.
figl je v tom, odmenovat -a to naprosto v klidu, coz hazeni neni - az zrelaxovaneho, pasivniho psa.

Áha, chápu. co když ale es na tom pelíšku moc jen tak nepolehává sám od sebe? On spíše leží na zemi asi se chladí anebo zas naopak na gauči anebo na koberečku. Sem tam si lehne na pelech, ale je tam chvíli a spí - takže ho mám odměňovat v tuto chvíli a budit ho? :/

20.12.2021 14:24

Na odstrčení nohou reaguje stejně jako na cokoliv jiného co se podobá rychlým pohybům- bere to jako sranda hru a začne ještě víc dorážet. Musela bych ho asi už opravdu kopnou až jako bolestivě a tomu bych se raději vyhnula, ono to má stejně opačný efekt.

Co se týče místa, tak ano, bylo by úplně pohádkové, kdybych mu dala povel a on v něm vydržel dvě hodiny, bohužel ale tady máme dočinění s poměrně hyperaktivním jedincem, kterého vzruší absolutně všechno, má problém i sedět na zadku dvě minuty, takže tahle představa je zatím u nás docela scifi. Proto jej musím mít na vodítku a dělat korekci. Pokud máte někdo zaručený recept, jak psa naučit být na místě, když je reaktivní na vlastní adrenalin, budu ráda za všechny rady. Chodím s ním na soukromé lekce, jezdíme na výcvikové tábory, snažím se ho dostat do klidu, kdykoli je to možné, ale je mu rok a čtvrt a klid je pro něj opravdu výzva, často i trenéři, se kterými jsme měli dočinění, byli překvapení, jak je splašený, takže představa, že leží na místě i třeba tři minuty bez odměny za přítomnosti návštěvy je hodně daleko. :(

Moje dosavadní postupy jak učím místo jsou:
1) původní verze a lá pozitivka - povel MÍSTO > postupně odměňovat > povel VOLNO (odhodit pamlsek) > opakovat
2) verze po korekci trenérů a lá pozitivka jinak :D - povel MÍSTO > počkat pár sekund (neodměňovat na místě) > uvolnit povelem VOLNO (s tím odhodit pamlsek).

Ta verze 2 mi nejdřív nedávala smysl, protože jsme měla pocit, že ho odměňuji až když vlastně opustí to místo, kde chci aby byl, ale zatím se zdá, že je to pro něj možná trošku srozumitelnější . na místě teď vydrží déle, protože ví, že dostane odměnu až když ho uvolním a čeká na to. Dobu pro uvolnění postupně prodlužujeme. Stále ale nemá tento povel spojený s odpočinkem, vždy čeká natěšeně co bude dál. Když jsme sami doma, už vydrží na místě pár minut i když se pohybuji po bytě, jakmile tu ale někdo příjde vzrušení se mu nahrne do hlavy a je opravdu velmi obtížné s ním pracovat, jediná motivace pro něj je pozornost návštěvy, což není vždy žádoucí samozřejmě, ani hračky, ani kokina a dokonce ani maso pro něj nejsou motivace, chce jen pozornost návštěvy (a nejedná se o hlazení, spíš tak otravuje).

19.12.2021 21:07

marcelaamax napsal(a):
Psi to prostě dělají

Můj pes to nedělá, a předešlých několik psů (samců) to také nedělalo. Akorát jeden, a zrovna právě xRetrívr, naskakoval po mojí mámě, když jí hárala čubina, on to hárání hodně těžce nesl, byl mimo... ale mimo to období to nedělal taky nikdy, nikomu... A i v tom období si to dovolil jen na mámu...

Současný pes to nedělá, zrovna aktuálně mi doma hárá fena, teprve pár dnů, jo k ní by pes chtěl čuchat, olizovat, ale má to zakázané. Prostě jakmile jde k feně čuchat, tak ho nenechám, protože vím, že by se to dostalo do fáze, kdy ji bude olizovat, bude klapat zubama, slintat, tak proč to nechat dojít tam... A řekla bych, že docela fungujeme, stačilo ho upozornit párkrát, a teď je schopný vedle háravky normálně fungovat, ležet, spát, cvičit.... samozřejmě krom těch "nejlepších dnů".... Takže prostě nenechávám očuchávat a olizovat fenu, když hárá, a nenechala bych takhle urputně očuchávat nebo olizovat sebe, kdyby ze mě cítili háravku, a už vůbec ne normálně běžně... Takže já osobně bych to prostě psovi zarazila... Asi bychom se mohli bavit o tom, co je nebo není normální, co psi dělají nebo nedělají běžně, ale myslím, že dost je to taky o tom, co je jim umožněno... Pokud to chování nikomu nevadí, pes se normálně nechá, aby to dělal, tak co by to nedělal, že jo... a asi to pak pro něho normální je..


A ještě k těm úchylným retrívrům , už jsem to tu určitě psala - měli jsme na cvičáku úplně extrémní případ. Pes v podstatě při jakékoli příležitosti hledal, co by obskočil. Ať už fenu, psa štěně, a nebo taky člověka, a klidně i paničku. Byl tím úplně posedlý. Jakmile dostal volno, tak šel. Přitom jako ten pes byl zaměstnaný, měl pohyb, nebylo to z nudy, to byla podle mě už nějaká nemoc. On fungoval, poslouchal, ale jak mohl, tak šel obskakovat.. Neuměl si ani hrát se psy, nemohl ho člověk normálně ani pohladit...

Samozřejmě čuchání k rozkroku a vůbec vše kolem naskakování apod mu okamžitě zakazuji, není to příjemné ani trošku a je to otravné a fakt se v tom nevyžívám, ale buďto to dělám špatně anebo je v takovém amoku, že mě nevnímá. Je to střednák, takže aby si čuchnul když stojím, musí se trochu stoupnout na zadní, často to zarazím, už když naznačí, že se chystá, ale někdy to samozřejmě člověk nestihne, třeba když smrká, anebo pije a podobně, takže se stačí postavit na zadní a čuchnout a to už skoro někdy jakoby i lízne (samozřejmě kalhoty jo :D).

Teď už jsme ve fázi, kdy se často už postavuje na zadní a jen se na něj podívám, stoupne na všechny 4 a jde dál, ale za minutu to zkouší znova.

Nutno podotknout, že jsme se nikdy nenechala nějak čuchat nebo naskakovat, prostě to zakazuju od začátku.

Možná byste mi mohli ale poradit, nějaký osvědčenější způsob jak to vysvětlit nadrženýmu psovi. Já jsem dostala radu od trenéra, že mám vybrat jeden zákazový povel (třeba NE) a pokaždé, když se o to pokusí tak rázně říct ne a i tělem dávat najevo, že se mi to nelíbí, takže se jako tvářit naštvaně, což mi teda podle mě jde skvěle, protože mě s tím už vážně trochu štve. Když toho nechá, vychválím do nebes a když je po ruce nějaký kokino, tak ho náhodně odměním, ale to mám tak v jednom případu z deseti. Třeba včera u mě byla kamarádka, která měla zrovna první den svých dnů a ten pes byl úplně z ní mimo. celou dobu jsme ho měla na vodítku, abych vždy zamezila naznačování čuchání jejího rozkroku.

16.12.2021 11:23

Tak moc díky za reakce. Budu teda dělat, že je to normální, má teď rok a čtvrt, takže těžká pubertička a snad ho to přejde. On se do toho koše často nedostane, protože jednak je zavírací a druhak je v koupelně, která se taktéž zavírá, ale jsou to prostě momenty no, kdy využije že ho někdo zapomene zaklapnout a zavřít dveře (čtěte někdo = přítel) :D. Přemýšlela jsem o uchovnění, tak teď nevím, jestli do toho mám jít, aby se to ještě všechno nezhoršilo anebo právě se uspokojí a pochopí, že já nejsem na prcačku vhodnej adept. :D

15.12.2021 14:12

Dobrý den, potřebuju se pobavit o jednom na jednu stranu úsměvném tématu, které mě však překvapuje.

Můj pes je úchylák a já bych ráda slyšela, že je to normální (první pes v rodině) :D .

Často mně anebo příteli čuchá k zadku nebo mezi nohy, když se do sekundy neohradím tak se snaží i líznout. Když například někde sedím a následně vstanu, tak jde a olizuje místo, kde jsem seděla. Vypíchnula bych situaci, která mě docela znepokojuje a sice sem tam si vytáhne z prádelního koše moje použité spodní prádlo (to ještě chápu), samozřejmě když to zjistím, tak už je buďto rozkousané, ale často to zjistím téměř okamžitě, takže ho načapu, jak ho oblizuje a když mu to vezmu, tak klepe čelistí, jako to dělá, když venku potkáme nějakou háravku. Začínám si myslet, že jsem docela dobrá fena. :D

Nejdříve jsem se bála, že ví o něčem víc než já, že mám třeba nějakou infekci, či problémy o kterých nevím, ale po různých vyšetřeních na gyne to vypadá, že jsem prostě úplně zdravá.

Zají má mě, jestli mě chce můj pes prostě za ženu anebo to psi prostě dělají?

Díky moc za diskuzi a doufám, že se tady nestrhne něco ještě úchylnějšího. :D