mp71

Moje příspěvky

3.2.2016 17:56

Toufar01 napsal(a):
Dobrý den. Prosím poraďte. Koupil jsem kajmana Trpasliciho, mám ho měsíc a ještě nic nepozrel.. Zkusil jsem vše mrtvé ryby na hladinu i živé, myši, holata, cvrcky a hmyz a nic. Kuřecího masa se ani nedotkne. Neutoci muzu ho vzít klidně do ruky.. Klid má je v samostatném pokoji. Má 25cm. Terarium je s, d, v 80cm,120,45cm. Voda má okraj 20cm s kořenama a rostlinami. ostruvek 30x30x20 cm. Teplota vody 27-29 a Sous přes den 34Celsia. Nevím si rady ale měsíc je už moc. Dekuji předem za radu.

Kolik má ta voda v noci ? Hladinu bych nechal kolem 5 cm. Myšata jednodenní, živá i mrtvá ? Krmil bych spíš na souš. Změna velikosti terárka je pro něj šok, nebude žrát hned.

9.1.2016 21:43

Herkules používám cca 15 let. Stěnu, kterou chci opískovat položím na zem rozetřu Herkules a posypu pískem. Po uschnutí to drží fest a nesmrdí. Bez problému je rosení, vadí dlouhotrvající vysoká vlhkost.

6.6.2015 18:59

Krmit ho násilím je cesta do pekel. Kde ho máš ? Někde na frekventovaném místě nebo někde, kde má klid ? Jak je starý ? Má zahojený pupeční pahýl ?
Dej mu čas, teplotu dej na 28 až 30 ve dne v noci. Neonky jsou O.K., zkus mrtvá myšata, někdy zaberou i nastříhaná. Hmyz je fajn, ale některá mláďata ho neberou. Jak vysokou máš hladinu vody ?

5.4.2015 17:50

fikovnice napsal(a):
I Vy máte pravdu! Ono byly jisté snahy o zachování jedince druhu H.s.s. ve smyslu omezení populační exploze H.s.r. - zřejmě - protože se zabýváte stejnou problematikou víte, že mám na mysli, kastrace, jenže...pokud už tato byla provedena, byly zaznamenány případy, že H.s.r. proti tomuto vznesl protest, takže nějaká regulace počtu jedinců H.s.r. je v současné době spíše otázkou sci-fi...

Chovatelé ve Valdicích, na Borech, na Mírově či v Ruzyni drží velké množství samců tohoto druhu. Samci nemají přístup k samicím a pro potlačení jejich sexuálních pudů je drží "v chládku". Na populační explozi tohoto druhu to však bohužel nemá žádný vliv...

30.3.2015 17:15

lupus4 napsal(a):
Zejména druhotné pohlavní znaky u 0,1 bývají častým předmětem pozorování. V mládí se dělí na malé x velké. V pozdějším věku na krátké x dlouhé.

Varoval bych před palpací mláďat. Vypalpovat dva hemipenisy najednou se povede málokdy...

30.3.2015 17:13

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Homo sapiens romus, dnes již zařazen jako samostatný druh (Romus vulgaris) není v hodný pro začátečníky!Špatná manipulace, navíc dosti nepořádný.Potřebujete také povolení na chov nebezpečných zvířat.Doporučuje se chov více jedinců, jsou dosti sociální a při chovu jednoho exempláře je zaznamenán častý úhyn.

Na rozdíl od H. sapiens s. nehlídáme přísun vápníku, ale druhu R.v. musíme zajistit dostatečný přísun železa, mědi a jiných barevných kovů...

28.3.2015 16:54

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na chov běžný druh, všežravec, svítíme jen po setmění (ve tmě blbě vidí), pokojová teplota, prostor dle aktivity.Je neprodejný, doporučuji babybox.

V dospělosti chováme v párech bez přítomnosti tchýně. Pro zpestření můžeme zkusit i skupinu 1.2, opravdoví fajnšmekři i 1.3 nebo 2.2.

28.3.2015 16:48

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě jedno důležité upozornění...
Vztahuje se na ně Cites skupiny A.Přísně chráněn státem České republiky.

Ano, tady vidím ze strany ČR velkou chybu. Na Floridě jsou nepůvodní invazivní druhy, které vytlačují druhy původní, likvidovány...

28.3.2015 08:46

K příjemnostem patří pozorování svleku samiček po 15. roku věku v cizích chovech. Bohužel, tato radost s věkem chovanců klesá... Problémem často bývá vybíravost samiček při páření. Po přidání vitamínu A (Alkohol) do pití se ochotně páří i s více samečky...

20.3.2015 16:51

Před rokem jsem kupoval 1/1 odrostlá mláďata z faremního chovu za 1.000, - Jsou v pohodě a dneska 2x tak velká

9.2.2015 12:19

romanjel napsal(a):
Opískovanou tak mám zadní stěnu, která je ale z polystyrenu. Na ní drží lepidlo perfektně. Přímý kontakt se sklem nemám vyzkoušený.

Drží jak přibitý...

29.1.2015 16:18

v.h. napsal(a):
Idealni pro psohlavce nebo chondropythony.

Maximálně pro mláďata...

20.1.2015 12:14

Měsíc není opravdu dlouhá doba. Svoje PP přes zimu krmím v tomto intervalu a vůbec to na nich není znát. Důležitá je Vaše nová informace, že sice žere, ale následně potravu vyzvrací. S tím jsem se za 11 let chovu kajmanů nesetkal, ani když jsem je stěhoval do nového terária. Neaplikoval jste nechtěně v novém teráriu nějaké toxické barvy, lepidla a pod. ?

P.S. Za co mám dva mínusy v předchozím příspěvku ? Můžou mi to autoři napsat ?

15.1.2015 12:12

Měsíc není dlouhá doba. Je to změna prostředí. Jak velké zvíře ? Má stejné teploty a další podmínky jako měl v původním terárku ?

7.1.2015 17:51

Vápník každý den, vitamíny alespoň 2x týdně, červy dávat výjimečně pro zpestření. Čím pestřejší strava, tím lepší. Nerosit, miska stačí. Přidat zářivku, terárko je tmavé. Vyhřívací lampu dát níže, ať mají lokální zdroj vyšší teploty, takhle hřejete hlavně horní část terárka. Asi bych si pohrál s lampou s uv, já bych do toho celý den koukat nechtěl...

Karanténa - souhlas

Jste si jistí, že druhé zvíře je opravdu samička ? Navíc menší zvíře může být kolikrát větší prudič než to větší...

7.10.2014 11:49

Pogonu vlhčíte ? smajlík

11.6.2014 16:43

Gratuluji autorovi k povýšení lokality na druhové jméno ! Doteď jsem žil v domnění, že jde o lokalitu Boa constrictor imperator. Děkuji i za ponaučení, co je čistokrevné zvíře. My ostatní chovatelé, kteří nedosahujeme autorových evropských a světových kvalit, jsme o tom nikdy neslyšeli ... smajlík

11.6.2014 16:26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vážení přátelé,

tento příspěvek je určen především začínajícím chovatelům. Ostřílení borci ho nemusí ani číst, ani komentovat ☺.

Tera zvířata chováme cca 17 let. Během té doby se u nás vystřídalo opravdu hodně chovatelů začátečníků, kteří si stěžovali, že byli tím či oním prodejcem napáleni (jména těchto nepoctivců budou zveřejněna na našem webu), či přímo podvedeni. Někdo se ani nerozpakoval použít slovo "okraden".

A aby bylo nadále co nejméně důvěřivých chovatelů začátečníků napáleno chovateli nepoctivými, či obchodníky a překupníky, vypracovali jsme tento malý seznam rad a doporučení, které vám snad pomohou vyzrát nad těmito nepoctivci.

Obecně:

• neplaťte předem

• vždy vyžadujte doklad o předání zvířete

• pokud nechcete riskovat, viz text dále, označený *, nenechávejte si zvíře zasílat drahou a podobnými službami

• zvíře si vyzvedněte přímo u chovatele a nechte si ukázat chovné podmínky

• nechte si ukázat rodiče nabízených mláďat

• nechte si ukázat, zda mládě samo přijímá potravu

Konkrétněji pro hady:

• zkontrolujte, zda nabízená mláďata nemají roztoče. Malé, černé (ale také tmavě červené) "broučky", sající hadovi krev a přenášející tak různé choroby. Zpočátku, než se tito roztoči rozlezou po celém těle hada, je najdete především na hlavičce hada, v oblasti kolem očí, či v záhybech kůže pod šupinami

• zkontrolujte, aby háďata měla dobře doléhající, nepokřivené čelisti, čistý vnitřek tlamičky a nozdry

• zkontrolujte, aby hadíci měli nedeformovanou (nepokřivenou) páteř a citlivý ocásek

•zkontrolujte, zda hádě kmitá jazykem v pravidelných intervalech

• zkontrolujte, zda má hadík čistou a uzavřenou kloaku

• zkontrolujte, zda po sobě nemá hadík pod kůží různé bouličky

Pokud bude mít nabízené mládě některý z výše uvedených problémů, ve vlastním zájmu se koupi takového hada raději vyhněte. Ušetříte si tak nejen spoustu starostí, ale i další finanční prostředky, které byste museli investovat do následujícího léčení hada.

Snažte se vybírat z háďat, která jsou odrostlá a dobře rozkrmená (sama přijímají nabízenou potravu, nejlépe mrtvou i živou) zvláště pak, pokud jste terarističtí začátečníci.

* Na ilustračním fotu můžete vidět, jaké zvíře si také dovolí zaslat takový nepoctivý prodejce "zapálenému" začínajícímu chovateli. Vidíte tu zřetelnou deformaci ocásku? Myslíte, že ji prodejce přehlédl? V tomto případě mládě nabízející prodejce velmi ochotně komunikoval až do té doby, než dostal zaplaceno a mládě odeslal. A od tohoto okamžiku hraje, jak se říká, "mrtvého brouka" ☺.

Přejeme všem úspěšný chov a hezký den!

D&M

Naprosto s Vámi souhlasím !

Jenom mi nějak nejde do hlavy, že tady radíte, aby si kupující VYZVEDLI ZVÍŘE PŘÍMO U CHOVATELE, nechali si ukázat chovné podmínky a rodiče kupovaného zvířete a několik desítek minut před napsáním tohoto dáte inzerát, že zvířata svých přátel z Německa přivezete - tj., že kupující neuvidí ani rodiče, ani chovné podmínky. Nějak se to tluče mezi sebou ...

9.6.2014 17:00

Dobrý den,
píšete, že vitamíny nedáváte - tomu se říká avitaminóza. Podáváte pouze přípravek obsahující kalcium a lampa s UV podmiňuje tvorbu D3. O podávání vitamínů tu už také byla řada diskuzí, každý preferuje něco jiného. Já jsem před více jak 20 lety používal stejně jako většina tehdejších teraristů směs Plastinu a Roboranu H. Pak přišly na trh další preparáty obsahující více stopových prvků, aminokyselin a pod. Zkoušel jsem je také, ale po nějaké době se vrátil zpět k původnímu.
Při aktuálním stavu Vašeho zvířete bych navštívil veterináře, nejlépe specialistu na plazy.

29.5.2014 16:40

eloren napsal(a):
Tuhle diskusi jsem si přečetla jen ze zájmu, pana Kvasila neznám, slyším o něm poprvé v životě - a ne, nejsme přátelé na facebooku a podobně, abych vyvrátila případná pozdější nařčení. Přesto mi to nedá sem napsat názor nestranného čtenáře.

Z důkladného přečtení diskuse soudím, že pan Kvasil udělal chybu, když poslal menší chameleony, než bylo domluveno. Na druhou stranu se podle svých slov snažil zjednat nápravu při prvním úhynu a další úhyny už mu nebyly oznámeny, což "žalobce" nijak nevyvrací.

Na druhou stranu mi ale nejde do hlavy, pokud byl takto finančně odškodněn první úhyn, proč jste se na pana Kvasila neobrátil i s úhyny ostatními? Přístup "na hrubý pytel hrubá záplata", kterým se tu oháníte, by dával aspoň malý smysl, kdyby Vám pan Kvasil odmítl uhradit už prvního uhynulého chameleona - což on neudělal.

Další věc, která mi asi nejvíc nejde do hlavy, je částka za onen balík - ať už prázdný nebo s mrtvými chameleony. Jak jste přišel na to, že by Vám pan Kvasil měl uhradit i vybavení, které jste pro chameleony pořizoval? Zaslal Vám snad to vybavení on a poškozené? I kdyby Vám ty chameleony poslal rovnou mrtvé a vy jste z něj nemohl ani vší silou dostat peníze zpátky (což zřejmě není tento případ, jak už jsem psala výše), jaké Vám to dává právo účtovat si k chameleonům ještě peníze za vybavení, se kterým podle všeho pan Kvasil nemá naprosto nic společného?

Jak už jsem psala, s panem Kvasilem nemám naprosto nic společného, neznám ho; nepíšu zde jako chovatel, který byl podveden nebo je naopak naprosto spokojený, píšu jako člověk, kterému Vaše argumenty zdravý rozum nebere. Ať už pan Kvasil udělal sebevětší chybu s posláním menších chameleonů, z této diskuse mám pocit, že s ním by se domluvit dalo; na druhou stranu mi připadá, že Vy jste viděl příležitost se obohatit a tak jste ji náležitě využil, načež teď se tady oháníte stále se opakujícími argumenty o podvodu, menších chameleonech a naprosto nesmyslnými výmluvami, že Vám pan Kvasil dluží peníze i za vybavení k chameleonům - což skutečně nechápu. A v neposlední řadě mi z Vašeho způsobu vyjadřování naskakuje husí kůže.

Tuším, že můj názor panu Kvasilovi nijak nepomůže, přesto mu držím palce, aby pravda vyšla najevo smajlík

líp bych to nenapsal smajlík