mysak

Moje příspěvky

2.1.2018 21:15

incas napsal(a):
Zdravím všechny,
se zájmem jsem si přečetl všechny příspěvky v tomto vláknu. I přes to, že jsem již na drůbež ničím přispívat nechtěl, nedá mi to.
Myslíte, že každoroční shánění násadových vajec a líhnutí z cizích vajec je nějaké chovatelství? Takový „chovatel“, spíše držitel má pro konkrétní plemeno naprosto stejný přínos, jako držitel hybridek.
Skutečný chovatel a šlechtitel násadová vejce prodává velice nerad z mnoha důvodů. Shání nepříbuzné kohouty, u většiny plemen musí do sousedního Německa, které disponuje větší chovatelskou základnou a genofond jednotlivých plemen je tam širší. Vybírá kohouta podle toho, co potřebuje v chovu zlepšit atd. Nezřídka dá za kohouta 60 – 120 euro a po nakmenování očekává, jak to na sebe „naváže“ a jaké budou odchovy. Sám neví, zda se jeho očekávání naplní a tyto vejce by měl někomu prodávat a riskovat různé pomluvy a řeči o drahých vejcích, špatné oplozenosti, líhnivosti a nekvalitních kuřatech? Bylo toho jenom na Ifauně již mnoho, nebudu jmenovat, ona potrefená husa se většinou ozve sama. Důsledek je ten, že většina skutečných chovatelů raději řekne, že vejce nemá a má klid. Takových chovatelů znám více a všichni mají za sebou nějakou tu nepříjemnou zkušenost s těmito nákupčími násadových vajec. Od té doby vejce neprodávají a tím, že by jim slepice nenesly to opravdu není.
Potom se tady snadno množí nářky na nekvalitní, stará, špinavá vejce zakoupená na inzerát. Je to hlavně z toho důvodu, že jsou to vesměs inzeráty lidí, kteří si myslí, že na tom zbohatnou. Nekvalitní zvířata, nekvalitní ustájení a krmení, minimální zkušenosti s uskladněním a přepravou násadových vajec. O cizích „ukradených“ fotkách v inzerátech ani nemluvě. A kupující, kterým nevadí chlubení se „cizím peřím“ potom zásobují diskuze příspěvky o neserióznosti těchto „chovatelů“.
Není lepší domluvit se předem s opravdovým chovatelem a šlechtitelem na prodeji několika kuřiček po selekci jeho odchovů, sehnat nepříbuzného kohouta a těšit se již příští sezónu konečně na svá VLASTNÍ kuřata? Vím, je to podstatně pracnější, dražší, ale CHOVATELSKÉ a pro plemeno přínosné (rozšiřování genofondu).
Je mi jasné, že tento můj příspěvek vzbudí velkou vlnu nevole, neboť z diskuzí tady vyplývá, že mnoho stálých a pravidelných přispěvatelů zde v rubrice drůbež praktikuje svůj chov právě tak, jak jsem popsal výše. Ale každoroční řeči o neochotě chovatelů prodávat násadová vejce mi donutily napsat tento příspěvek.
Jinak všem opravdovým chovatelům, pro které není vrchol chovatelství plný mrazák, ale snaha zachovat a zlepšovat dědictví našich předků, přeji hodně zdraví a úspěchů v chovatelské sezóně 2018.

S pozdravem Jirka Suda.

Děkuji Jirko, Ano je to tak, bohužel, za dobrotu na žebrotu. Přeci pokud mám jako chovatel o plemeno zájem, mám ruku v ruce zájem na tom, aby když to někomu prodám, že se ta zvířata neztratí ze světa. Že je obratem nestřelí za dvojnásobek dalšímu, že na to plemeno nebudu sám a další a další hlediska. Protože vím, kolik je s tím práce, plemeno jenom udržet, ne to zlepšovat.

Jako začínající chovatel (začínal jsem navíckrát), jsem neměl ani já možnost nakoupit nějakou kvalitu, k té jsem se musel dopracovat sám. Standardy jsem naštěstí neznal, takže jsem si neměl na co stěžovat. Koupil mě táta první čistokrevná kuřata australek z Klatov. Ty jsem si odchoval, znova přelíhnul (nechal jsem u nich kohouta z té líhně) a teprve potom sháněl cizího kohouta. Mezitím hltal každej článek v Chovateli. U australek jsem nevydržel. Přišly na řadu čarokrásné sumatranky, po té minorky, lakenfeldky, a tak dále. V začátcích člověk hledá. Stejně jako holubů jsem vystřídal řadu plemen. Po té člověk teprv zakotví u toho svého plemene. Ovšem protože se mi líbí skoro všechno, rád mívám i vedlejšáky. (ted to není myšleno jako příklad pro vás, to je zas moje nemoc smajlík Tak jsem si vyzkoušel i další plemena a seznámil se s nimi. Samozřejmě na závěry to není, objektivní závěr lze udělat až po třeba deseti letech chovu toho daného plemene. Při těch pořizování dalších plemen, jsem nikdy nezískal šampiony. Ale průměrný vzorek populace. Nejkvalitnější materiál správný chovatel nedá z baráku. Tak to prostě je. To by byl sám proti sobě a obráceně prodejem vysloveného braku, či kříženců si také nepomůže, co když jednou přijde chvíle, kdy on sám bude potřebovat. Kde nakoupí jakžtakž odpovídající jedince, když prve všade naprodával brak?

Abych se ale vrátil k prvním větám, ke kvalitě se musí dopracovat chovatel sám. A odpoutat se od pomluv. Takový chovatel musí také vědět, kde nakupovat. Opravdový chovatel skutečně neshání každoročně násadovky, kuřata, či kmeny, ale především sám chová. A nakoupí tu a tam jedince, kohouta, či slepici a posiluje tu krev. Už mnohokrát si říkám, že si budu vyrábět potřebné kohouty sám. Protože vím, po čem jsou. Nákup nového je vždy velkým otazníkem, to Tě Jirko prakticky papouškuju. No, myslím, žes to podal líp, jasněji. Celý příspěvek.

Otázka kde nakupovat a komu prodávat je samostatná kapitola, Bohužel podvodníků, je víc než dost bohužel i v této branži. Vždyť kolik už jen lidí se spálilo a ještě spálí u jedné nejmenované firmy, co rozváží drůbež po okrese. Inzerci nejen zdejší osobně beru vždy s rezervou. A věřím tomu tak napůl. Takže stále platí pravidlo, které už jsem čítal třeba v oněch zmiňovaných Chovatelích, že je třeba si z druhou stranou (prodávajícím/kupujícím) napřed popovídat. Pokud vidím u kupujícího zájem, nebo zjistím, že už doma něco má a pracuje s tím, nemám problém mu něco pustit, samozřejmě eště pokud mám přebytek! Pokud je to začátečník, a vidím zájem, opět nemám problém mu něco pustit, ale musí počítat s tím, že špičkovou kvalitu nedostane, aby věděl, že se s tím musí zkrátka prát taky sám. Pokud vidím u prodávajícího chov, kde je vidět, že se s tím zabývá, tak asi je to správná volba. Než ten, který má každý týden na svém dvorku něco jiného, zase nějakou jinou senzaci, která frčí a bude z toho sypat. Úmyslně přeháním, abych to lépe ilustroval.

No ale otázka byla, co ty Araukany a Maransky, když se nahrazují čímsi? Bohužel i Dark Shell mají punčošky na běhácích, tak nevím proč zas další pseudoplemeno, dvojník, plivník?

Juraj Kafka.

31.12.2017 13:20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahoj, v podstatě je to pouze ten jejich vzhled - barva. U Karla Meullemanse byla v prvopočátku základním párem Starý V.D. Bosch x Janssenka... no a ta Janssenka byla kaštanová a asi natolik silná, že jejím nakrevněním se stala pramáti všech Meullemansovo kaštanů. Jinak ještě pár chovatelů věří, že kaštani jsou superchovní. Je to asi stejný mýtus, jakože schallie musí být superchovný jedinec...

Díky za vysvětlení...

31.12.2017 11:41

Když vidím inzeráty o slepicích Green shell a Dark shell, napadá mne tato otázka. Znamená to konec plemen Araukana a Maranska u nás? Co vy na to?

30.12.2017 18:49

argi napsal(a):
Zdravím, nic bych v tom tak nehledal.Máme to u některých jedinců a jsou to špičkový závodnici.Dle mého názoru to jsou silně navkrevněný holuby podle mého vypozorování.Na let to nemá žádný vliv. Pokud ale ví někdo přesně o co jde rád bych se to také dozvěděl.Díky.

Přesně je to genetika smajlík

30.12.2017 18:48

Může mi někdo, prosím, říci, co je na těch Mulemans zvláštního?

30.12.2017 12:35

faha napsal(a):
Já bych se toho neobával a s genetikou bych si asi taky nehrál u mě to mívalo pár pávíků a občas se mi to objeví i u bubláků a zase to zmizí s příchodem chovné sezony. Mam pocit že se to objevuje po přepeření když se holubi dostanou do výborné kondice a jsou v plné síle.to znamená výborné krmení a péče o ně.Je to jako u dobytka pokud je ve výborné kondici srst má hladkou lesklou a objeví se ve slunečním svitu na bocích jakoby květy nebo chceteli mramorování způsobené lomem světla.Mam zkušenost s tímto u březích jalovic a krav které jsou na pastvině.S příchodem porodu a produkcí mléka jim to zmizelo.

No každopádně je to nenormální stav. Normální stav pera je, že je hladké.

29.12.2017 22:26

incas napsal(a):
Zdravím všechny,

na oživení vlákna...

J.S.

Špička.

29.12.2017 19:59

raspic napsal(a):
Prosím, poradi někdo o co se jedná ?Dik.

Kdepak koupel, kdepak zdravotní stav, či výživa - tohle je genetika... takhle nějak začínala mutace kudrnatosti až vznikl kudrnáč.

18.12.2017 23:43

Tibor Slovensko napsal(a):
Foto úžitkového kinga.

To vypadá spíš na římana, i utility king tedy užitkový king je krátký kolíbkatý.

18.12.2017 08:48

Vápenku jsem řešil pomocí masti, do které jsem přimíchal Ivomec (olej) a dvakrát za 14 dní tím potřel komplet celé běháky. A podařilo se. Jinak to zakápnutí Ivomecu pod křídlo bych vylepšil a vytunil tak, že vytrhnnu ještě krvavé nezralé pero a do toho folikulu v kůži vetřít kapku Ivomecu. Dostane se do krve a chrání tak zevnitř. Můžete tak vytrhnotu několik málo per na krku, majíli tzv ještě špičky.
Juraj Kafka.

13.12.2017 20:22

Moudivláček napsal(a):
Jsem předvším chovatel exotů, ale i holuby a vše možné chovám 40 let.
Pane, naprosto nesouhlasím s Vaším závěrem úbytku drobné zvěře a ptáků.
Před 30. lety byla chemická ochrana plodin úplně jinde než dnes. Porovnejte hektarové výnosy a je to jasné. To je negativum toho dnes chváleného ekonomického růstu. To je ta daň napíšu vulgárně za naší přežranost.
Vy jste si vybral fretku, rybáři by vám mohli vyprávět o norkovi americkém po zrušení farem, ochránci o bobru a vydře, krkavci, krahujci, atd.
Příčiny úbytku drobné zvěře a pěvců nejsou v patronách myslivců.
Proč tehdy byly kopřivy plné housenek baboček a dnes jsou jen ty kopřivy?
Proč dnes jsou lány obilnin bez plevelů?
Proč nejsou meze plné kupek lučních mravenců?
Odpovězte, čím se mají živit vylíhlá kuřátka koroptví a bažantů, jestli jste je někdy odchovával. Dnes jsou na to průmyslové směsi, ale ne v přírodě.
Velkoplošné hospodaření též nebylo, nebudu rozvádět, proč úbytek zajíců.
Závěr: Souhlasím s vaší poslední větou.
Naprosto narušená přírodní rovnováha vlivem hladového člověkaa až chránění pomnožení predátoři vše vyhubí, tak také zhynou a myslivci u počítačů budou střílet jak ty dnešní děti u klávesnice a nebudou je studit nohy, kdyby se se brodili s krmením sněhem k lesu.

No konečně někdo jiný! Já Vám děkuji.

11.12.2017 23:13

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dovolím si nesouhlasit. Koupila jsem je loni na začátku března společně s hybridkami sasex z auta Kavapo. Zatímco sasexy přelétaávají 120cm vysoký plot i se zastřiženým křídlem, isa brown red se drží ve výběhu. Trochu horší je to se slibovanými vajíčky. Snáší dobře, ale dvě nesou vejce menší (cca 50g) a dvě nesou velká vejce ( i 65g) Krmím je pšenicí, celou i namáčenou, sušenými kopřivami, tak 2x v týdnu míchanicí z brambor + šrot a zbytky z kuchyně. Od 8 slepic (4 sasex a 4 isa brown) mám i teď v průměru 6 vajec denně. Slepičky jsou od začátku trochu plašší oproti sasexům, ale jsou klidné a velmi shánčlivé. Jana

Jaká je záruka, že z Kavapa se jedná o isa?

11.12.2017 23:12

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Isa brown jsou tipické slepice do velkochovu, jsou náročné na krmivo (granule) a rády přelétají. Do malochovu je lepší hisex.

http://www.integrazabcice.cz/produkty.html

My odchováváme ročně 4 000 kuřic a bereme je od Integri
Chovu zdar

To má být reklama?

11.12.2017 17:58

Všem chovatelkám Danám jen to nejlepší k svátku...

10.12.2017 22:52

pastevecovci napsal(a):
Ještě bych doplnil, že v části expozice drůbeže, která byla umístěna na podlážkách byly téměř dvě řady klecí (několik desítek) zcela prázdné, postavené navíc.

Kousek od zdrobnělé a zakrslé drůbeže umístěné na zemi to působilo poněkud nepochopitelně.

Tak to je síla smajlík

2.12.2017 11:56

A jéje, vono je to votočený :-/.

Diskusní téma - Shamo
30.11.2017 16:51

cajzek napsal(a):
Pane Kavka, předčete si znova pozorně toto vlákno, kdo tu píše o vybíjení dravců, já o žádným nevím.Ten hlubší problém je ten, že tu, až na pana Hrabala nepřipouštíte nikdo diskuzi a tváříte se jako by se v té přírodě nic nedělo.

Nekomolte moje jméno, děkuji. Vlákno čtu velmi pozorně. Jakou přírodu máte na mysli? Je ještě vůbec nějaká?

30.11.2017 06:30

cajzek napsal(a):
Názor krásný, to je sice hezký, jak to řešit pořád neslyším.

a co chcete řešit? Vybít dravce do mrtě, nebo rozbít těm hloupým ochráncům hubu, či skoncovat s holubama jen proto, že nikde neslyšíte řešení? Problém je mnohem hlubší než jak ho možná stíháme vnímat.

29.11.2017 09:28

Já bych toto věčné a bolestné téma shrnul, že následky lidské a jen lidské činnosti odsírá predátor, kořist a naše hobby. Stav je zoufalý. Ale můžeme si za to sami jako lidé, nikoli TY zahnuté zobáky, nikoli TI ochránci, nikoli MY chovatelé. Ono je snadné najít viníka a najít na něj hůl. Ale problém je daleko daleko hlubší.
Juraj Kafka.