petan83

Moje příspěvky

6.9.2020 09:46

Prosim o pomoc s urcenim pohlavi. Jsem v tomhle amater a podle fotek co jsem nasel na netu to nepoznam. Stari je cca 5 mesicu a vazi vsexhny v rozmezi 12-13kg, tak dle vahy predpokladam ze by to mohli byt vsechno samci, ale nevim.

28.8.2020 10:14

Kruty jsou chovany od 8.tydne (stari pri koupi) se slepicemi, ale maji vlastni koji v kurniku, do primeho kontaktu se slepicemi primo neprijdou. Krmim jen pouze smesi pro kruty + pridavam posledni 2 tydny i psenici.
Zmenu v chovani jsem na krutach nezpozoroval, jen to zbarveni. Vim, ze kruty umi menit barvy na krku a hlave, ale tohle vypadalo jako by to byly sedomodre plesnive skvrny.
Nikdy predtim to nemely a vcera najednou vsechny 4.
Trus jsem zatim nezkoumal, vecer zkontroluji.

27.8.2020 20:14

Prosim o radu zda se jedna o cernohlavost krut? Vcera byly vsechny kruty o.k. a dnes maji vsechny nejake fleky na hlave, barva jakoby sedomodra, ze dne na den to maji vsechny 4.
Pokud je to ono, predpokladam ze je mozno kruty porazit na jidlo? Puvodne bylo v planu je stejne porazit pristi tyden.

16.7.2020 09:04

Prosím o radu, vcera se mi pekiny (cca 6 tydnu) dostaly ke krutam, zapomel jsem zavrit branku a vyzrali jim jejich granulovou krmnou smes, a dnes skoro nechodi a jedna teda nechodi vubec, udela krok a prevrati se na zada. Předpokladam ze to na ne bylo moc silny, protoze ta smes ma 23% bílkovin. Dostanou se ze toho? kdysi se mi neco podobnyho stalo u hus ze sem jim dal moc kukurice do srotu a taky je to polozilo, trvalo tehdy tri dny nez se znovu postavili na nohy. Problem u te kaceny je ze se prevratí na zada a uz neotocí zpet

12.7.2020 11:10

gallus napsal(a):
Dobrý deň,

červenou elipsou sú vyznačení káčery. Ak chcete ale rozmnožovať v budúcom roku, postačuje Vám na tri kačice jeden z káčerov. Ideálne by bolo, keby ste jedného z nich vymenili za iný kus z iného chovu a druhého si nechali až pokiaľ nepôjde na pekáč. Dva kusy samcov pižmovky na tri samice sú veľa a nebude to robiť dobrotu v čase rozmnožovania...

Ja jsem je takhle uz koupil, jsou to vse sourozenci. Ale mate pravdu, koupil jsem schvalne 2 kacery, jeden pujde na vymenu a druhy na pekac, protoze jsem pizmovku jeste nejedl a prej je mene tucna tak ji chci vyzkouset jak chutna
A dekuji za pomoc s urcenim pohlavi.

12.7.2020 10:43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Áno ja tam vidím 2.3 i keď pri jednej kačičke si niesom na 100% istý

A muzete mi prosim uvest kteri jsou ti kaceri a na ktere fotce v jakem poradi. dekuji.

12.7.2020 10:36

Prosim o pomoc s urcenim pohlavi? Mely by to byt udajne 2 kaceri, 3 kacenky. Velikostne jsou 2 o dost vetsi nez zbytek. Ale zase nemam jistotu ze jsou vsichni stejne stari tak velikost muze klamat. Predem vsem dekuji.

8.7.2020 20:27

kololol123 napsal(a):
to budou pekiny SV,s Pereny,tam poznate pohlavi podle barvy zobaku,jedno ma ruzový,druhý oranžový,kačeny krasne rostou,maji veliká prsa,snáší a někdy i sedí,ale snesou hodne vajec

Muzete mi to prosim vysvetlit? Nevim co je kachna SV ani s Pereny? Mam pekiny poprve, vzdy jsem mel jen murardy na vykrm tak jsem v tomhle amater. Ale kdyz se podivan na google tak vsude maji pekiny oranzovy a mulardi ruzovy.

8.7.2020 07:45

Bohuzel mate pravdu, jsou to opravdu mulardi, pani to mela vse pohromade v bedinkach a chtel jsem vylozene pekiny, pani jich asi uz nemela tolik tak prihodila mulardy. Z tech deviti jsem chtel nechat 3 kachnicky do chovu a zbytek mel jit na pekac, tak pokud aspon z tech 5 budou 2-3 kacenky tak budu spokojenej.

6.7.2020 15:21

Zdravim, chci se zeptat jaka ma byt u kachny pekingske barva zobaku? Koupil jsem 9ks 14ti dennich kacat, ted maji cca 5 tydnu a z toho 5 jich ma zobak do oranzova a 4 do ruzova, je to mozne? Pani od ktere jsem to kupoval prodavala i mulardy tak me napadlo, jestli mi tam misto pekineg neprihodila i mulardy. Predem diky vsem za radu.

22.5.2020 12:10

ladd napsal(a):
Muzete pod kvocnu podlozit i vylihla kurata. Podklada se pozde vecer, skoro z tmy. Do rana si kvocna kurata a kurata kvocnu vtisknou. Brzo rano se pak zkontroluje reakce kvočny na kuřata. Dnes pod ní dejte pár vajíček nebo podkladků, ty pak vymněníte za kuřata.

Dal sem pod ni jiz vcera tri podkladky abych otestoval jestli na nich bude poctive sedet, sedela poctive cely den a celou noc, rano uz bylo par vajec naklovlych takze ji vejce vymenim za podkladky.

20.5.2020 12:44

Zdravim, mam v lihni vejce zdrobnelych hamburcanek, ktere se maji v sobotu lihnout. Shodou okolnosti mi vcera slepicka zasedla na vajicka, nevim jestli ji to vydrzi, vejce sem ji odebral, nechci aby sedela a ted me napadlo, jestli neni blbej napad jestli ji to vydrzi, ze bych ji treba zitra podstrcil na ty zbyle dva dny par vajec z lihne. Nemate s tim nekdo zkusenost?

5.4.2020 20:44

začátek napsal(a):
Slepice musí snést 5 a více vajíček ,pak jsou vajíčka oplozena již dalšim kohoutem.Tak vlastně nezáleží na čase,ale spíše na snášce.

Od sedmi slepicek mam ted nekolik tydnu po sobe cca 20-25 vajec tydne, kdyz to spocitam, tak kazda slepice od doby kdy jsem dal kohouta pryc do doby sberu vajec snesla cca 7 vajec, pak tech 20 co sem dal do lihne je tedy vejce v poradi 8-10 a presto oplozena jsou. Uvidim pristi tyden co vyleze.

5.4.2020 20:25

Tak se mi vcera vylihlo 13 kurat zdrobnele hamburcanky, vejce jsem zacal sbirat 14-21 den po tom co jsem dal pryc kohouta cemanaka, 12 kurat jsou krizenci cerni jak uhel, jen jedno kure je cistokrevna hamburcanka. Takze muzu potvrdit ze zrejme ani 3 tydny predem oddelit kohouta nestaci. Oplodnenych bylo 15 z 20 vajec i po tech dvou tydnech co tam kohout nebyl. Pristi tyden se budou lihnout vejce sbirana 4. tyden po oddeleni a pak 5.tyden po oddeleni, tak jsem zvedavej jak dlouho vydrzi byt slepice kohoutem oplodnena.

21.3.2020 11:07

Tak tohle se mi dnes vylihlo, mela to byt kuratka zdrobnele hamburcanky stribrno teckovane, ale jak jde videt tak cemanak si zaskocil taky na skok. Takze vysledek je zdrobnela verze cemanek

28.2.2020 19:07

ančovička1 napsal(a):
Ruanky jsem chovala nejmíň deset let,cistokrevne,tmave a nikdy nevysedely mladé..vejce jsem davala do líhně nebo pod pizmovky..pokud by kaceny byly krizene s pizmovkou,je malá pravděpodobnost,ze budou oplodnena,toto krizeni mimodruhove,nebývá plodné..pokud s pekinou,oplodnena budou,ale možná nezasedne..30vajec je pod kacenku moc,polovina by se zastudila,nechte poslednich 15,pokud natrha do hnizda peří,chysta se sednout..ale..me kdyz jednou,dvakrát,zasedly,stejne z vajec za 14 dni utekly,takže zase lihen,slepice,pizmovka..

Zdravim, mel bych dotaz k tem ruankam, mam ted moznost koupit lonsky kmen 1,2 a chci se zeptat jakou maji snasku? Docetl jsem se ze jejich snaska je cca 50 vajec rocne, ale zajima me Vase zkusenost.

19.2.2020 19:27

Meelek napsal(a):
Ano, je to týraní. Zkuste si někdy sednout a pozorovat perličky aspoň hodinu nebo dvě. Nehledě, že se za ty slavný brýle může kdekoliv zachytit.A jinak Pro predátory naservirovanej oběd.

A vy si zkuste jeste znovu precist co pisu. Poradil jsem zastrihnuti letek a zminil pak teorii o brylich, nikoho nenavadim a sam to nedelam, teorie je jen teorie! Choval sem perlicky mnoho let a odchoval jsem stovky kusu tak neco o nich vim. A kdyz zminujete predatory, tak si asi neumite ani zabezpecit vybeh a kurnik.
A jestli jsou bryle tyrani tak uplne stejne jako strihani ocasu prasatum, tetovani usi, znamky u krav a koz v usich, cipovani psu tlustou jehlou, rybicky v akvariu, krepelky v kleci, kralici v kralicarne... Tak muzete bojovat i za jejich prava.

19.2.2020 06:24

Meelek napsal(a):
Dokázal byste si představit, že Vám chodí po zahradě parta perliček s brýlemi p. ostipovani? Ještě jim dát rolničky na nohy, nějakou pěknou barevnou sponu na křídla, spustit řev a budou vypadat jak ze špatnýho punkovyho muzikálu.
Nic ve zlem, raději bych nechoval žádné. Jde to udělat něžněji. Tohle už smrdí týráním, takový chovatel by mohl skončit přes udání třeba i na Nově.

A jinak brýle proti ostipovani pro obyčejného chovatele z Hornídolní, když dodrží nějaký základ v chovu jsou úplně, ale úplně zbytečný z vlastní zkušenosti.

Psal jsem ze by to mohlo teoreticky fungovat, nikoho nenavadim. V prve rade jsem uvedl zastrizeni letek. A ze by to mohlo byt tyrani, tak to je opravdu poradna hloupost.

18.2.2020 19:52

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Estetický-aby z toho křídla něco zbylo a při složení to nebylo tak viditelné

Aha, tak to jo. Ja sem pred 14 dni ostrihal slepicim cele kridlo (vzhled neresim) a musel sem snizit i snaseci kukane, byly 80 cm vysoko a slepice tam nemohly vubec vyskocit.

18.2.2020 19:44

Proc mimo poslednch 3-5 letek? Ma to nejaky vyznam?