rys

Moje příspěvky

26.12.2009 17:07

mildaii napsal(a):
Nevím, jestli si pamatujete, ale ve Vrchlabí byl u zámku park, kde KRNAP měl vytvořenou takovou ZOO ze zvířat žijících v naší republice. Byly tam velké voliéry a nádherná zvířata, mezi jinými rys ostrovid a třeba tetřev hlušec. Letos jsem se tam dostal snad po 20 letech a není tam už vůbec nic. Jeto škoda, tenkrát to musela zařídit nějaká osvícená duše.
Rysy máte velmi pěkné, chápu, žer jejich návrat do přírody je běh na dlouhou trať.
M.Kaplan

Je to možná pošetilý nápad,uznávám,ale zatím se snažím pro to něco udělat.Pokud se to nepodaří,v každém případě budou rysové alespon v soukromých chovech a tím se alespon částečně zachová genofond.Kolik dětí,neřkuli rodiču , ba i chovatelu rysa viděla.Vždyt je má v ČR asi 4 zoo.I soukromý chov se muže zasloužit o zachování této velmi vzácné,kriticky ohrožené , kočkovité šelmy.

26.12.2009 11:44

rys napsal(a):
foto : Rys ostrovid / Lynx lynx /

foto : Rys ostrovid / Lynx lynx /

26.12.2009 11:40

rys napsal(a):
foto : Rys kanadský / Lynx kanadensis /

foto : Rys ostrovid / Lynx lynx /

26.12.2009 11:39

rys napsal(a):
foto : Lynx kanadský / Lynx kanadensis /

foto : Rys kanadský / Lynx kanadensis /

26.12.2009 11:37

rys napsal(a):
foto : Rys kanadský / Lynx kanadensis /

foto : Lynx kanadský / Lynx kanadensis /

26.12.2009 11:36

rys napsal(a):
Umístím,udělám nové foto,,jak kanadský rys,tak ostrovid.Vložím po novém roce.

foto : Rys kanadský / Lynx kanadensis /

24.12.2009 11:44

doutrklars napsal(a):
umístíte sem i totky ostrovidů a kanadáků ? pro porovnání ,kteří to teda byly v předešlém příspěvku ty fotky nebyly dost ostré dík

Umístím,udělám nové foto,,jak kanadský rys,tak ostrovid.Vložím po novém roce.

24.12.2009 11:21

doutrklars napsal(a):
Hezké fotky i kočky jen je třeba mít na paměti , že je dobré napsat ,jestli se jedná o Vaše zvířata ,nebo fotky .Praktikují to tak i na jimých moderkách ,třeba exoti .Vztupují sem chovatelé ,kteří se nedají oklamat a nebo chov přispivatele znají ,a potom neumyslně dojde ke sporům ,které na této diskusi nejsou žádoucí přeji hodně ůspěchů

Ano zvířata jsou v mém chovu,kotata na foto letošní odchov,kupec Polsko.Umístovat zde budu pouze foto svých zvířat.

24.12.2009 11:15

rys napsal(a):
Kočka amurská

Kočka amurská ,krátkouchá

24.12.2009 11:14

rys napsal(a):
Kočka amurská-krátkouchá / Prionailurus eptilurus /

Kočka amurská

24.12.2009 11:12

rys napsal(a):
Rysec bažinný / Felis chaus /

Kočka amurská-krátkouchá / Prionailurus eptilurus /

24.12.2009 11:07

rys napsal(a):
Rysec bažinný / Felis chaus /

Rysec bažinný / Felis chaus /

24.12.2009 11:05

rys napsal(a):
Pokusím se opět vstoupit s tímto thématem,ale zde na moderované diskusi.Snad skuteční zájemci,či milovníci kočkovitých šelem toto théma uvítají a zaujmou seriozní postoj.Nebudu reagovat na dotazy provokujicí a anonymy.Odpovím pouze na seriozní dotazy pisatelum ,.kteří budou mít v profilu celé jméno,telefoní číslo a meilovou adresu.Věřím,že to většina učastníku diskuse pochopí.

Rysec bažinný / Felis chaus /

24.12.2009 11:03

Pokusím se opět vstoupit s tímto thématem,ale zde na moderované diskusi.Snad skuteční zájemci,či milovníci kočkovitých šelem toto théma uvítají a zaujmou seriozní postoj.Nebudu reagovat na dotazy provokujicí a anonymy.Odpovím pouze na seriozní dotazy pisatelum ,.kteří budou mít v profilu celé jméno,telefoní číslo a meilovou adresu.Věřím,že to většina učastníku diskuse pochopí.

23.12.2009 18:22

rys napsal(a):
Nyní koukám i na to co jste vytvořil.Věřím,že lidé si učiní svuj názor,ale především ,až mě navštíví.Vy hned soudíte člověka,aniž by jste s ním alespon chvíli hovořil .Vše jste začali Vy dva.Je to patrné z posloupnosti příspěvku.Tímto já pokládám věc za uzavřenou.

Tento příspěvek je pro Najlvin

23.12.2009 18:20

najlvin napsal(a):
Já s Vámi souhlasím, že zmíněná diskuze zašla už příliš daleko. Ale je to diskuze a založena byla právě od toho, aby se diskutovalo. V tomto konkrétním případě bylo úmyslem podělit se o zkušenosti s jistým p. Navrátilem a dát tak možnost případným zájemcům o jeho pochybné inzeráty názor, aby mu případně hloupě nenaletěly jako mnozí ostatní. Tak na mne celá diskuze z počátku působila. To, že se tam do toho začal hned angažovat i sám p. Navrátil a vyhrožovat kdekomu soudy a podobně, to celé jen zhoršilo a i mě v jisté chvíli strhl k urážkám, byť ho de facto neznám a zprvu jsem proti němu ani nic neměl. Ale holt se právě p. Navrátil nezachoval příliš jako dospělý, tak se nemůže divit. A upřímně, člověk, který nyní na inzerci inzeruje již raději pokaždé pod jiným emailem, mi příliš jako seriózní chovatel skutečně nepřipadá.

Souhlasím, že by chovatelé měli držet zajedno a snažit se pomáhat si navzájem či radit ostatním začínajícím. Ale když vás holt jeden z takových chovatelů považuje hned za amatéra, tak to zkrátka nejde najít společnou řeč. A vzhledem k tomu, kolik se v oné diskuzi sešlo negativních zkušeností ohledně p. Navrátila, tak je asi jasné, že ne všechno bude tak, jak sám za sebe tvrdí. Pokud by byl skutečný profík a jednal s každým seriózně, určitě by celá tahle diskuze ani nevznikla.

Apropo, celá ta diskuze byla ale tuším již uzavřena, takže vlastně nechápu ani smysl tohoto nového, již sedmého tématu, který to zbytečně jen znovu rozvíří. Ostatně já se k tomu už taky nechtěl vyjadřovat...

Nyní koukám i na to co jste vytvořil.Věřím,že lidé si učiní svuj názor,ale především ,až mě navštíví.Vy hned soudíte člověka,aniž by jste s ním alespon chvíli hovořil .Vše jste začali Vy dva.Je to patrné z posloupnosti příspěvku.Tímto já pokládám věc za uzavřenou.

21.12.2009 15:00

samyasa napsal(a):
Ano bohužel, současný vývoj situace se snaží soukromé chovatele zlikvidovat. Bohužel politici obecně berou chovateství jako nějaký nešvar, který je potřeba vymýtit (pan Doležal má pravdu) a rozhodují o věcech, kterým nerozumí a ani rozumět nechtějí. Vše směřuje k tomu, že zřejmě bude pouze seznam druhů, které bude povoleno chovat, tedy pouze druhy domestikované a chov "volně žijících" bude zakázán. Jako už to v některých zemích je. Budou zakázány importy volně žijících druhů (plně chápu Vaše rozhořčení). V současnosti už chce vláda podchytit chovatele např. jedovtých hadů a dalších "nebezpečnch zvířat" tím, že vymyslela "geniální nápad" všechna tato zvířata nesmazatelně označit tetováním nebo čipováním, což je samozřejmě u celé řady těchto zvířat neproveditelné bez poškození jejich zdraví nebo následného úhynu. Tedy nejdříve označit a podchytit a následně zakázat jako třeba v některých zemích v Německu. S Citesem jsme na poli ČR vyhráli, ale obávám se, že na tom Europoli už to nelapne :(

Dobrý den p. doktorko,vítám Váš odborný názor na věc a přeji Vám mnoho uspěhu ve Vaši činnosti.Věřím,že situace se snad ustálí do rozumných mezí a chovatelství bude jenom skvétat.,tak jak to bylo v dobách minulých,at nepřály jiným komoditám.Ale chovatelství podporu mělo,poněvadž v něm bylo vidno ušlechtilý zájem o věc,využití volného času a zřejmě i kompenzace a odvod od politiky.Snad dnešní politici pochopí časem jaká je nádherná věc chovat jakékoiv zvíře.Je to věc záslužná i ekonomicky přínosná,Jakákoiv striktní omezení,až zákazy ,by byly snad v rozporu s demokracii,Chápu,že určitá nařízení a kontrola,především v ohrožených druzích je na místě a povolení k chovu musí být.Ale doufám,že časem nenastane situace stryktních omezení ,či zákazu.Jako chovatel rysu ostrovidu mám na paměti dané zákony a ty ctím.Ale případný zákon o zákazu případného rozmnožení bych asi nepochopil.Poněvadž má představa je tuto vzácnou a ohroženou šelmu vrátit do jejich biotopu.Jsem si vědom,.že tento nápad není jednoduchý a nesetká se i s kladnou odezvou.Ale pokud bude dodržen zákom,nevidím příčiny ,proč by se to nemělo podařit.Roman Navrátil