Sapp

Moje příspěvky

11.4.2022 22:00

Děkuju za držení palečků Fotku dodám, jak se rozpadnem, už to začíná vypadat nadějně, teplota klesá

11.4.2022 16:55

Zdravím všechny a přináším nějaké info v pokračování příběhu.
Dnes je holka moje 62.den březí a já zase čekám, jak tehdá před čtyřmi lety, když se měla narodit ona . Snad to nebude dýl natahovat, tohle čekání je úporné. V tomto čase, když jsem nastoupila na "mateřskou" a čekám, jsem pročetla veškeré staré diskuse na fauně k porodům a člověk někdy zírá, někdy se i zasměje, no dozví se ledasco

9.3.2022 22:49

Podávám pokračovací info k našemu příběhu
UTZ potvrdil březost, můžeme se tedy těšit na miminka . Nějak se mi pořád nechce věřit, že ta maličkatá holčička, co jsem si ji vlastníma rukama porodila, teď bude maminkou, roste v ní nový život a zanedlouho už bude mít svá vlastní štěňátka.
Jak ten život letí..

9.2.2022 17:04

Jinak pro všechny držitele tlapek - máme nakryto! Ukázkové přirozené krytí, naprosto předpisové. Pes gentleman, takže si hned padli do oka, nějaké ty hrátky a seznamovačka a šup rup vše samo, my už jen přidrželi při svázání. Zítra překryjem a další pokračování výsledku za 28dnů Děkujem všem za držení palečků

9.2.2022 17:00

marcelaamax napsal(a):
Moje fena zase labradory miluje, i feny. Když jsme chodili do školičky a mohla si vybrat z x psů, s kým si bude hrát, tak se vždycky rozhodla pro labradorky .

Jinak Sapp - i my moc držíme palce a tlapky

Marci, děkuji i Vám Pamatuji si Vás ještě s Maxem..

8.2.2022 13:27

janaa napsal(a):
Mám fenu,co normálně nesnáší psy labradory v krycí dny si ale dala říct velmi ochotně

Tady ta "královna vesmíru" je rasiska na NO . Ale i tak její vkus jsou prostě "bedny", kteří toho moc nenakecají. Uvidíme zítra.

7.2.2022 16:11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.hodně štěstí....

Také moc děkuju

7.2.2022 16:11

Sarah, janaa děkuju moc Jsou to nervy. Určitě dám ve středu vědět, jak se krytí (doufám) zdařilo. Slečinka, ač drobouš 14kg, preferuje kulturisty (rotvik, bauceron a pod - nejvíc by se jí líbil ten kreslený z Toma a Jerryho ), ale holt vybrala jsem ji ženicha jejího plemene k ní po všech stránkách - pracovních, povahových a exterierových akorát, tak uvidíme, co na něj poví

7.2.2022 14:14

Zdravím všechny zdejší,

téměř nepřispívám, i když ifanu čtu roky pravidelně.
Vytahuju tuto starou diskusi, protože jsem se do ní zapojila před 3,5lety, kdy jsem prvně řádně zkoumala progestreron, prožívala u své fenečky první porod atd..
Někdo má rád pokračování životních příběhů a já se nyní v tento čas znovu probírám progesterony-u fenečky, která se tu tehdá "na diskusi" narodila a já si ji nechala a nyní už bude ona maminkou. Je to na fotce (fotka z této diskuse) ta prostřední černobílá.
Tento čas je pro mě taková velká nostalgická, protože je to první psí mimčo, co jsem si porodila a odchovala, moje malá holčička (která tedy od prvních sekud svého života nezmenila svou povahu ani na chvíli ) Vyrostla z ní krásná sebevědomá fena, velmi pracovitá a oddaná, je jako můj stín.
Progesteron dnes (13.den) je na 5,89ng, stoupá přiměřeně (v pátek 10.den byl 2,98ng), krýt pojedu tedy ve středu, ale stejně už trošku chytám nerva, jestli to do té středy vydržím (myšleno tak, abych nejela už zítra). Budem tu mít nějaké držené pěsti a přání štěstí?

17.9.2021 19:20

Jahzeel napsal(a):
Ještě bych měla otázku ohledně zasílání vzorků do laboratoře,kdo už s tím má nějaké zkušenosti. Může krev odebírat jakýkoliv veterinář? A vzorky člověk do laborky posílá sám? Popř. jaká laborka je na nejlepší ( jestli na tom tedy nějak moc záleží). Zvažovala jsem Genomii nebo Tilii.

Gen. profil u BOC je povinný před bonitací od letošního roku a ohledně k odběru - vícekrát mám zkušenost s Genomií - objednáte požadované vyšetření (např. CEA TNS a jiné (u BOC máte nabídku různých zvýhodněných balíčků) + přihodíte ten povinný genetický profil), oni vám pošlou veškeré instrukce na email. Tam bude uvedeno, že odběr může provést jakýkoliv veterinář, do předepsané zkumavky (lze objednat v Genomii, ale není třeba, tyto zkumavky mají vet běžně), na vaší vet. odeberou krev po identifikaci psa, vet uvede svou identifikaci a krev vám dá, protože společně s ní posíláte toto orazítkované lejstro, pošlete si tedy už sama.

19.8.2021 15:27

Martin158 napsal(a):
Fenu mi neuchovní, se špatnými zuby to prý nejde, slyšel jsem i radu " tak ji prodej někam na hlídání a kup si novou". Pokud znáte způsob , rád se přihlásím na výstavu a pokud se nebudou dívat na zuby ......

Letos jsem uchovňovala fenu, co má zuby jak Bezzubka. V roku si udělala v tlamce řešeto, když narazila hlavou do betonového sloupu, zlomila jedničku na čtvrtinu a vyvrátila celou dvojku, druhá jednička jen lehce olomená. Vše zdokumentované, RTG, zápis v PP. Posuzovatel při kouknutí prohodil:"Ty jo, toto..." ale bez dalšího komentáře žádný problém s uchovněním. Úraz zubů řádně potvrzen od MVDr. psovi nebrání k uchovnění, poraďte se s poradcem chovu.

19.8.2021 15:10

Varaxi napsal(a):
Nebo nestoupnou. Bordera přece nemusí mít dle standardu uši stojaté, ne?

Nemusí. Ucho buď vztyčené, nebo polovztyčené - což je různě variabilní(není to pouze poloklopené), vada je ucho těžké, jinak je to prakticky jedno, musí být výrazně pohyblivé.
V lepení uší u BOC neporadím, mám to tak, že "geny ne"přečůráš" " Mám doma uši špičaté i na mistra Jodu, na práci to vliv nemá

3.8.2021 15:43

marcelaamax napsal(a):
Zadavatelko, neberte si to zle, ale holky mají pravdu.

Aktuálně mám doma vrh 5ti štěňat středního plemene, o který se fena po pár hodinách přestala starat, a všechno je na mě. Fena je uchovnena, zdravá, její matka se o štěňata starala vzorně a přesto to u nás nevyšlo. Troufám si tvrdit, že někdo, kdo tohle nezažil, si nedokáže ani představit, jaká práce to je. Je to náročné fyzicky, ale i psychicky. Říkám na rovinu, že prvních pár dní to bylo čiré zoufalství, a krom fyzického vyčerpání došlo i na slzy. Je to "práce" na 24 hodin denně, nemůžete chodit do práce, tudíž nemáte příjem, a nestíháte ani doma dělat nic jiného. Jede to pořád dokola, každé dvě hodiny, než stenda obstarate, tak pomalu můžete jet nanovo. Ve dne v noci. A upřímně, byla jsem připravena na všechno, i na císaře (ten díky bohu nebyl potřeba), ale na tohle jsem připravena nebyla, on si to člověk dopředu opravdu nedokáže ani představit. No a pak vybírejte majitele pro štěňátka, se kterými jste dva měsíce 24/7, i to je náročné.

Pracka a sušička nám jede už týden nonstop, ani nemluvím o spotřebě podlozek, čisticích a pracích prostředků. Ale to je na tom to nejmenší.

Někdy mám pocit, že lidi vidí jen to, jak budou mít krásná roztomilá štěňátka, a jak na tom vydělají. Ale je potřeba přemýšlet i nad tím, že nemusí všechno dopadnout podle našich představ a může se to totálně podělat. Zkuste se nad tím prosím aspoň zamyslet.

Uchovneni jedné feny je oproti tomuhle všemu opravdu brnkačka. Pokud se vám nechce absolvovat tohle, bude se vám chtít absolvovat to, co popisuji, když to nevyjde?

Marcelko, zvládáte to skvěle, klobouk dolů.
Lidé si totiž před prvními štěňátky vůbec neumí představit jaká zátěž to je, nebo jak vehementně ta štěňátka umějí řvát - není to žádné kňourání a roztomilé pomlaskání, ale když je něco tíží (hlad, potřeba se vyprázdnit a fena nefunguje), tak je to řev drásající nervy i duši. Držte se

3.8.2021 15:40

maratas napsal(a):
Dobrý den,
zajímalo by mne, jakým způsobem hledáte psa ke krytí??? Přestěhovali jsem se do nové lokality a vůbec v okolí neznáme nikoho, kdo by psa ke krytí nabízel...Dala jsem na internet inzeráty, ale také žádná odezva. Vůbec s tímto nemáme zkušenosti, tak by nás zajímalo, jak to v praxi funguje...
Jen pro info, máme fenku labradora s PP, neuchovněnou a hledáme psa labradora s PP ve Zlínském kraji.
Děkuji za jakýkoliv komentář...

Zadavatelko, abych odpověděla na původní dotaz - určitě nehledám psa podle lokality, kde žiju, když se rozhlížím "místně" tak to beru jako místně celou ČR :) U krycího psa mě totiž nezajímá, jestli je ve vedlejší uličce nebo vesnici, ale jaké má pracovní a zdravotní výsledky, jakou má povahu, jací jsou jeho předci. Asi takhle hledám krycího psa já (zhruba tak rok dopředu se rozhlížím, filtruju, postupně studuju rodokmeny)
S tím zbytkem, co je vám zde psáno, souhlasím. Nejste napadána, jen je vám slušně vysvětleno, že uchovnění feny je úplné nic proti odchovu štěňat, péči a práce kolem nich a velké zodpovědnosti při výběru nových majitelů.
Krom toho si navrch ještě myslím, že ani každá uchovněná fena nemusí mít štěňata. A člověk musí být připraven, že se vždycky něco může podělat.

2.8.2021 23:37

lesnížínka napsal(a):
No vidíte, kdyby jste se ozvala dřív, ještě tak před rokem by samík menší prochajdu zvládnul, mohli jsme vás alespoň pozdravit (netuším, co máte za psa) Beruška už není skoro 6let Od té doby už jsme tam byly jen s mamkou a její Mandy, pamatuju si, jak jsme je nechali uvázané před kobercema ve Staráku (u Alberta) a šly jsme kouknout mamce na lino. Mezitím se kolem Worušky srocovaly davy, ale mamky Mandy je pose.a, tak jsme musely vyběhnout a korigovat to: můžem si toho pejska pohladit? Ano, toho bílého klidně, tu flekatici radši ne 30km, začátek Karpat, hraniční přechod Vrbovce

Koberce ve Staráku už nějakou dobu nejsou, teď je tam místo nich zverimex, který vítá všechny čtvernožce , už by pejsci nemuseli být venku.
Z nás by vás možná kleplo, já mám ty atomové pracovní černobílé elektrárny, které jsou připraveny v kteroukoliv hodinu našeho 25h dne plnit cokoliv. Takže pokud děláme pouze toulací procházku, je to x kiláčků s neustálým běháním, taháním stromů, šlapání na paty (abych náhodou nezapomněla, že kdykoliv, cokoliv, hned hned : "řekni co a já už teď to mám splněno" . Vím, že jsou tu bocky považovány za magory, mně taková energie naprosto vyhovuje a nedovedu si představit mít něco méně šíleného. Jsou to lásky, které si teď po prácičce pěkně chrupou nalepené u mě, jedna hlava i na mé ruce, a i když to vypadá na hluboký spánek, stačí se pohnout a dračí oko rychle vykoukne: "Jdeme makat?"

2.8.2021 16:34

lesnížínka napsal(a):
Když vás dva tak čtu...občas jsme psy vzali venčit do Hradiště, když jel muž do práce, vyhodil nás - jednou prý i za sídlištěm Štěpnice(já nevím, jak se tam co jmenuje ) a šlapali jsme někde směrem k Letu, pak jsme šli taky po hrázi Moravy z Hradiště do Kunovic a 2x po cyklostezce u Baťáku směr Huštěnovice(máme tam příbuzné) Nejčastěj ale v Ostrožské kolem Moravy a jezer - okruh. Tam jsme byli minimáně 10x - různé trasy. Jednou jsem taky šla sama se psem z Ostrožské do Ostrohu...pes brouzdal po kraji toho posledního jezera...a posledních 20m si hnusně rozřízl nohu o flašku

Žínko, čtu ifaunu roky vcelku pravidelně, píšu jen sporadicky, ale o vás už vím dávno, že jste "ztadyka naša" , vždy jsem si říkala, tak pár (odhaduju cca 20km) od nás. Jsem původně z centra Velkomoravské říše , pak přes dvacet let v UH, teď znovu zpět ve Staráku(ale to je prakticky jen přes vodu, na druhém břehu:) takže veškeré toto okolí znám, berňáčka se samíkem jsem ale ani kolem jezer (jsem tam pár let pracovala) nikdy nepotkala a jediné samojedy se kterými jsem se setkala (na zkouškách canisterapie ) nebyli právě odsud,ale spíš ze severu Moravy.

2.8.2021 14:25

Marek8993 napsal(a):
Ano jednalo se právě o toto hřiště. Od té doby jsme tam nebyli a ani nám to nechybí. Chodíme na jiné (Kunovice, Sady za hřištěm) kde jsme pokaždé sami, nikdo tam nechodí jen musím jednou za čas požádat město a posečení trávy 😀
Btw. Říkáte že v Uh je malý plácek? To je největší o kterém v okolí vím. Jaké je třeba větší?

Které je větší v okolí nevím, na žádné nechodím. Moje "hřiště" jsou pole, louky, lesy širokého okolí, nikdy mě nelákalo na nějaké takové hřiště jít. Ve Štěpnicích jsem bydlela 20let, co jsem se tam přestěhovala jako dospělá a chodila kolem tohoto plácku se psy, občas si tam něco procvičila, protože je na dost rušném místě- pod okny učňáku a povykujících puberťáků a pár metrů neustále dunící vlaky na železničním mostě, super rušivé prostředí:) Když jej začli oploťovat, bylo to krapet smutné a vždy když jsem chodila naše běžné rallyčka(od mostu k mostu kol Kunovčáku), pozorovala jsem, jací lidé se tam schází a co se tam dělá. Nic. Psi se jen pustí a lidi sedí. Takové místo mě neláká, moji psi buďto našlapou desítky km v prostoru a touláme se blátem, nebo makáme. Pokud chce člověk nějak psa v tom místě socializačně trénovat, je mnohem lepší jít obchůzku kolem řeky, prochází tama denně mnoho psů, cyklistů, bruslařů a pod - dá se jít po hrázi, takže člověk se nemusí s učícím psem motat po cyklostezce, ale v její blízkosti), nebo sejít pár metrů z pěšiny a je člověk v lese(tam jsou velké plochy (Jelení louka např) a zase zpět, dá se tam sociál natrénovat mnohem lépe než na tom uzavřeném prostoru. Takže bohužel vám neporadím, kde je větší, já viděla větší akorát tak v Praze, ale tam zas chápu, že takové hřiště jsou asi nutnost. Já si nechám tu naši divočinu alá "konec světa" a pusté lesy, které máme naštěstí v našem okolí dostatek.

2.8.2021 12:53

Marek8993 napsal(a):
No o vzhledu a kondici bíglů souhlasím ale náš je oproti všem co známe a potkáváme výjimka a ne že by trpěl hlady, sám kolikrát ani nedojí svoji porci. Doufám že mu to teda vydrží co nejdéle, pravda že je ještě mladý.
Denně má tak 10km a na chalupě toho naběhá za kočkama ještě víc takže tomu zařazení do města se vymykáme :) A to trestání obojkem jsem taky dost upřesňoval a je to úplně v pohodě, rozhodně z něj nechci nic jakoukoliv silou vymlátit. To poslední co chci vidět je nespokojený pes, jinak by zůstal tam kde byl.

Zdravím, když tak pročítám diskusi bod po bodu, kde se začne probírat vhodnost psího hřiště a možnost zabránění a následné přestřelky, chtěla jsem jen, že není psí hřiště jako hřiště. Každý si představuje pod tím to, co zná. Jsou rozlehlá a velká a jsou mrňavá. Nechodím teda na žádné, ale jelikož jste, zadavateli, zmíňil UH, hned mě napadlo to mrňavé v UH-Štěpnice, o jiném ani v tomto městě nevím, za to vím o dosti rvačkách právě na tomto hřišti. TAk jen tak na upozornění. Fotka pejska je ovšem z Kunovic:) tak to možná bude o pár km dál.
To, o kterém jsem myslela, že je prve řeč je plácek már metrů, dříve dobrá plocha na krátké pocvičení, pak obehána plotem a zabouchané pár nesmyslných kůlů alá jako překážky agi a lavička. Prostor je tak malý, že k provokaci rvačky stačí moment, a že se mi takových info už dostalo z toho místa víc, jen tento rok vím o dvou poměrně tvrdých napadeních na tomto místě.

25.7.2021 23:05

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Inz.: třeba rodiče PP mají, některý test nevyšel a aby původní majitelé nezjistili, co se děje.. protože to se hned rozkřikne a zas budou diskuze jako "jak vrátit psa chovateli" s královským pudlem a podobně.
Co mi ale vteřinu a půl vrtalo hlavou - proč dělám tohle a používám osobní; pracovní číslo roky a roky a nic nezakrývám?
Cena s PP 33 jsem našla, bez za 10-15, tak tady je pár testů navíc a mini australáček jako bonus, no.
Zůstanou jí doma! :-) Mi neříkejte, že i po deseti letech nebo kolik to je moderní, chce ještě někdo další tyhle kolie, co jsou až na pár výjimek ve sportu docela chudáci labilní. Vlastně proto mě to rozčiluje, že se taková pracovní zvířata množí, aby tu žila nešťastný život nebo k čemu?

Chce. Pořád někdo chce. A proto se teď chová i na "no name" rodičích bez jakékoliv práce a prověření, ale tedy alespoň uchovněných. Tam jsou často i přepálené ceny. O produkci bez PP na těch, co neprošli uchovněním ani nemluvě.

25.7.2021 22:55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Či snad vada povahy? Dle mě je to jen klasický inzerát bordery bez PP, který vypadá líp, když jsou tam vypsané nějaké genetické vyšetření psa.


merle nikdy nema vadu povahy!
to je zakladni pravidlo chovu na barvicky

Tak to jo, jo to mi zas něco uniklo Na barvu jsem zapomněla chovat, asi blbě koukám vždy hlavně na pracovní výkon, zdraví a povahu