Je nutno rozlišit proč zakopává... Jestli má zdravotní problém nebo je nepozorný.
Můj valach zakopává opravdu z nepozornosti. Pokud jde známým terénem kudy chodí v podstatě denně, přepne na autopilota a nedává pozor na cestu.
Já takové zakopnutí odměním důraznou pobídkou a on se probere.
Díky za odpovědi, on je trochu problém, že kůň není můj, a když chci majitelce něco říct, tak se vždycky dozvím to samé: On si vymýšlí, švihni ho bičíkem a nechá toho. Sedlo jsem kontrolovala, vypadá, že sedí dobře, ale nejsem odborník a sama toho moc nepoznám.
Poslední dobou zakopává víc, ale myslím si, že to bude i terénem, teď je všude podmáčeno a dost to klouže, samozřejmě ho nenutím lítat někde na kluzkém, snažím se vybírat rozumné cesty a chápu, že někdy mu ta noha uklouzne, ale i tak mi to přijde, že to dělá až příliš často. A ta nepozornost tam asi taky bude, nejvíc to dělá v kroku, když má čas koukat, kde co lítá a nedává pozor na nohy, když začneme pracovat, tak je to v klusu a ve cvalu už mnohem lepší.
Znala jsem jednoho valaska, ktery stale taky zakopaval. Mel zada v hroznem stavu, bolela ho a oak mel i horsi krok. Majitel na nem jezdil bud bez sedla nebo west.sedlem. Kdyz jsem mu radila, at necha konika vysetrit, mel kolem plno kecu. Byl to takovy ten vsechno vim, vsechno znam...na vyjizdkach a Hubertech se vzdy chvastal, ze ma nejrychlejsiho kone. Po nejake dobe kun prestal byt nejrychlejsi a on ho snad prodal. Takze bych zkusila prece jen jeste promluvit s majijtelkou, at se na nej nekdo podiva.