Přeprava koní v nouzovém stavu

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
31.3.2020 12:23
AjiskaN

XXX.XXX.236.138

Reaguji na tento článek

https://drive.google.com/file/d/1npnFRhChqFCetc5GTbE-j4MyQFPQ0-MZ/view?fbclid=IwAR3TPYSlaq7r11MOaXFGzwPqtbgZNwSioVMy-bPj1esJZFSlKLO6MALqa74

kde je jasně napsáno, že přeprava zvířat není zakázána za splnění veterinárních a legislativních podmínek.

Cituji "Za předpokladu, že jsou splněny všechny běžné legislativní podmínky a standardní veterinární požadavky, přesun zvířat jako takový zakázán není. Současná situace „pouze“ zakazuje/omezuje pohyb osob dle Usnesení vlády ČR č.215"

Dále v usnesení vlády o nouzovém stavu je napsáno, v části o omezení pohybu:

"s platností do dne 11. dubna 2020 do 6:00 se zakazuje volný pohyb osob na území celé České republiky s výjimkou: a jeden z posledních bodů je -> pobytu v přírodě nebo parcích"

Znamená to tedy pro mě to, že pokud si naložím svého koně, do svého přepravníku a pojedu svým autem za účelem vyjížďky v terénu je to povoleno? Jedná se o naprosto perfektní místo, které máme již několik let vyzkoušené.

Lidé přece také sednou do auta a jedou do lesa na procházku.

To proč se u nás nedá jezdit v terénu a proč se nepřestěhuji do jiné stáje tu nechci rozebírat. Jistě chápete, že pro koně jízdárna 6x týdně v současné době je už trochu stresující. Dřív jsme to takto praktikovali vyjížďky několikrát týdně, naložit ustrojené koně jeli jsme asi 15 minut- je to od nás kousek, na místě dáme už jen uzdečku. Jedeme na vyjížďku a pak zase hned domů.


Jde mi o to, pokud mě zastaví policie, zda mě mohou za toto pokutovat, protože vím ze uz byly případy, kdy byl zastaven přepravník s koňmi, kteří se stěhovali do nové stáje, řidič dostal pokutu a koně do původní stáje musel odvézt certifikovaný přepravce.

Coudas

31.3.2020 13:21
Coudas

XXX.XXX.87.254

A za co dostali pokutu?

31.3.2020 13:29
AjiskaN

XXX.XXX.236.138

Coudas napsal(a):
A za co dostali pokutu?

„Majitel může svého koně přepravit pouze v akutním případě, kdy by měl být ohrožen život, zdraví nebo bezpečnost zvířete. Koně musí přepravovat majitel sám, vlastním přepravním prostředkem na základě potvrzení terénního veterináře nebo veterinární kliniky o nezbytnosti přesunu,“ uvádí Pavel Čechovský. V nezbytných situacích, pokud majitel není schopen sám přepravit koně (např. na veterinární kliniku) a nemá možnost si promptně sjednat certifikovaného přepravce zvířat, by však příslušné orgány měly tolerovat i to, že majitel k přepravě pověří jinou osobu, která má k tomu oprávnění.

31.3.2020 13:30
L.A.S.

XXX.XXX.13.30

Obávám se, že tento odstavec z odkazu zadavatele mluví jasně...

- majitel může svého koně přepravit pouze v akutním případě, kdy by měl být ohrožen život, zdraví nebo bezpečnost zvířete. Koně musí přepravovat majitel sám, vlastním přepravním prostředkem na základě potvrzení terénního veterináře (nebo veterinární kliniky) o nezbytnosti přesunu.

31.3.2020 13:38
AjiskaN

XXX.XXX.236.138

L.A.S. napsal(a):
Obávám se, že tento odstavec z odkazu zadavatele mluví jasně...

- majitel může svého koně přepravit pouze v akutním případě, kdy by měl být ohrožen život, zdraví nebo bezpečnost zvířete. Koně musí přepravovat majitel sám, vlastním přepravním prostředkem na základě potvrzení terénního veterináře (nebo veterinární kliniky) o nezbytnosti přesunu.

Ovšem hned v úvodu článku je napsané že Za předpokladu, že jsou splněny všechny běžné legislativní podmínky a standardní veterinární požadavky, přesun zvířat jako takový zakázán není. Současná situace „pouze“ zakazuje/omezuje pohyb osob dle Usnesení vlády ČR č.215.

V usnesení vlády o omezení pohybu osob je přece napsáno že pobyt v parku nebo v přírodě je povolen. Normálně lidi sednou do auta a jedou do lesa. Málokdo má les hned u baráku pokud není z vesnice.

Proto si myslím že popovézt koně 15 minut autem za účelem pobytu v lese kde s ním budu sama nebude nás žádná velká skupina. By snad měl být povolen ne?

Coudas

31.3.2020 13:42
Coudas

XXX.XXX.87.254

Asi tomu nerozumim, za co od policisty dostali pokutu, kdyz ten to nema kontrolovat?

31.3.2020 14:30
AjiskaN

XXX.XXX.7.153

Coudas napsal(a):
Asi tomu nerozumim, za co od policisty dostali pokutu, kdyz ten to nema kontrolovat?

Ta diskuze, ze které jsem čerpala je smazána. Strhla se tam hádka o tom, že jet na trénink nebo připouštění s koněm je min rizikové než chodit do práce. Takže bohužel nemůžu přiložit odkaz. Ale bylo to na východních Čechách. Policie je zastavila, dala jim pokutu za to, že neměli potvrzení od terénního veterináře a nebo nešlo koni v podstatě o život. Přivolali profesionálního přepravce a ten koně musel odvézt zpět do domácí stáje.

31.3.2020 14:38
saola

XXX.XXX.250.214

AjiskaN napsal(a):
Ovšem hned v úvodu článku je napsané že Za předpokladu, že jsou splněny všechny běžné legislativní podmínky a standardní veterinární požadavky, přesun zvířat jako takový zakázán není. Současná situace „pouze“ zakazuje/omezuje pohyb osob dle Usnesení vlády ČR č.215.

V usnesení vlády o omezení pohybu osob je přece napsáno že pobyt v parku nebo v přírodě je povolen. Normálně lidi sednou do auta a jedou do lesa. Málokdo má les hned u baráku pokud není z vesnice.

Proto si myslím že popovézt koně 15 minut autem za účelem pobytu v lese kde s ním budu sama nebude nás žádná velká skupina. By snad měl být povolen ne?

Vůbec nerozumím tomu, co řešíte.
V současném režimu byste na vyjížďky jezdit neměla, ať už koně kousek popovezete autem nebo jdete po kopytě rovnou.
V usnesení vlády se píše o omezeném pohybu osob se striktním vymezením, co je výjimečně možné. Vůbec nic o tom, že by vyjížďka na koni byla vůbec nějakou povolenou aktivitou.
Za současných podmínek nouzového stavu je přesun hobby zvířat spíš nežádoucí, samozřejmě pokud nejsou v ohrožení života, což neuskutečnění vyjížďky opravdu tedy není.
Je tady o tom celé vláknou, i když původně bylo o roušce na koni:
https://www.ifauna.cz/kone/diskuse/detail/3661065/rousku-ke-konim?from-list=1#a3663570

Upravte režim koně tak, aby se na jízdárně nenudil, když mu nebudete lézt na záda, přežije to, pokud má přístup do výběhu, není mnoho co řešit. Spíš mám pocit, že se na jízdárně nudíte vy.

Pokud vím, sportovní stáje fungují, i když se na závody samozřejmě nevyjíždí, tak trénink v nějaké formě probíhá. Ale to se vás - pokud nejste profesionál - opravdu netýká.

31.3.2020 14:43
sovicka

XXX.XXX.42.101

AjiskaN napsal(a):
Reaguji na tento článek

https://drive.google.com/file/d/1npnFRhChqFCetc5GTbE-j4MyQFPQ0-MZ/view?fbclid=IwAR3TPYSlaq7r11MOaXFGzwPqtbgZNwSioVMy-bPj1esJZFSlKLO6MALqa74

kde je jasně napsáno, že přeprava zvířat není zakázána za splnění veterinárních a legislativních podmínek.

Cituji "Za předpokladu, že jsou splněny všechny běžné legislativní podmínky a standardní veterinární požadavky, přesun zvířat jako takový zakázán není. Současná situace „pouze“ zakazuje/omezuje pohyb osob dle Usnesení vlády ČR č.215"

Dále v usnesení vlády o nouzovém stavu je napsáno, v části o omezení pohybu:

"s platností do dne 11. dubna 2020 do 6:00 se zakazuje volný pohyb osob na území celé České republiky s výjimkou: a jeden z posledních bodů je -> pobytu v přírodě nebo parcích"

Znamená to tedy pro mě to, že pokud si naložím svého koně, do svého přepravníku a pojedu svým autem za účelem vyjížďky v terénu je to povoleno? Jedná se o naprosto perfektní místo, které máme již několik let vyzkoušené.

Lidé přece také sednou do auta a jedou do lesa na procházku.

To proč se u nás nedá jezdit v terénu a proč se nepřestěhuji do jiné stáje tu nechci rozebírat. Jistě chápete, že pro koně jízdárna 6x týdně v současné době je už trochu stresující. Dřív jsme to takto praktikovali vyjížďky několikrát týdně, naložit ustrojené koně jeli jsme asi 15 minut- je to od nás kousek, na místě dáme už jen uzdečku. Jedeme na vyjížďku a pak zase hned domů.


Jde mi o to, pokud mě zastaví policie, zda mě mohou za toto pokutovat, protože vím ze uz byly případy, kdy byl zastaven přepravník s koňmi, kteří se stěhovali do nové stáje, řidič dostal pokutu a koně do původní stáje musel odvézt certifikovaný přepravce.

Nerozumím čemu nerozumíte, vyjet přeperavníkem na vyjížďku opravdu není nutnost. Navíc to není případ, kdy by za současných podmínek koně mohl vést majitel vozíku sám, není to akutní případ jako třeba přeprava na kliniku a pod. Přepravce si na to volat asi nebudete. Tak buďte ráda, že za koníkem můžete a snažte namyslet maximálně pestrou práci, jděte se projít třeba jen na ruce. Taky bych si ráda zajela za trenérem, ale nemůžu, prostě situace je teď taková.

Coudas

31.3.2020 15:05
Coudas

XXX.XXX.87.254

Aha. Tak takhle. Vzhledem k tomu, ze se policajti zajimaji i o to, kam jedete aniz byste vezli kone, tak bych v tehle dobe nikam nejezdila. A jestli potrebovali prestehovat, rekla bych, ze pobyt v byvale staji koni ohrozuje zivot a nechala si vystavit papir. Certifikovaneho prepravce nechapu dale.

31.3.2020 15:20
jbb

XXX.XXX.70.103

Přátelé, nezlobte se. Ale většina P.T. diskutujících tak nějak nerozumí psanému textu, nezamýšlí se nad tím, kdo to napsal (a proč?) a už vůbec nechápe základní pravidlo Ústavy (ano, ta platí i v mimořádném stavu a dokonce i ve stavu válečném) - tedy "co není zakázáno (občanovi) je povoleno".

Tedy argumentovat "V usnesení vlády se píše o omezeném pohybu osob se striktním vymezením, co je výjimečně možné. Vůbec nic o tom, že by vyjížďka na koni byla vůbec nějakou povolenou aktivitou. " je liché, neboť není nutné taxativní vymezení. Pokud se zamyslíme nad duchem a obsahem toho nařízení, pak je-li možné se věnovat sportu a je-li možné se starat o zvíře, pak je jistě možná i vyjížďka. A jistě je vyjížďka (o samotě nebo s rodinným příslušníkem se kterým jsem denně v kontaktu) mnohem méně riziková (z hlediska šíření CoV) než třeba návštěva Lídlu.

Argumenty z výše uvedeného stanoviska (což je stanovisko bez jakékoliv právní váhy či významu) jsou pak zcela irelevantní a "certifikovaný přepravce" je asi nějaké přihřívání polívčičky, když už je tohle školení naprosto k ničemu (jo, taky jsem ho absolvoval).

Tedy, jediný argument který by ušel je "omezit aktivity tak, abychom zbytečně nezatěžovali IZS". Nicméně samotný transport asi příliš riziko nezvyšuje a spadnout mohu stejně kolem komína jako kousek od něj (a u některých koní přesně inverzně, neboť doma jsou lekaví a dál od domova více docilní).

Chápu, že takovýhle přístup tady spoustu oveček rozčílí do běla, ony podobné diskuse se vedou i jinde, třeba UL asociace také zakazuje létat a půlka jejich členů béká, jak je to skvělé rozhodnutí a všichni se musíme uskromnit, zatímco ta druhá polovina argumentuje stejně, tedy "když přijdu na letiště sám, nikde se nezdržím a letím, jak přispívám k šíření CoV?"

Pro ty, pro které by můj text byl příliš dlouhý, si dovolím krátké shrnutí - nevyzývám k porušování epidemiologických opatření, naopak tvrdím, že je třeba se chovat racionálně ve všech ohledech. A to může znamenat třeba i to, že než bych vzal koně do haly či lezl do sedlovny kde dopoledne byl jiný uživatel, naložím ho (sám!) do svého vozíku a odvezu ho k lesu, kde si dám klidnou a pro mne i pro všechny ostatní zcela epidemiologicky bezpečnou vyjížďku.

31.3.2020 15:34
AjiskaN

XXX.XXX.70.29

saola napsal(a):
Vůbec nerozumím tomu, co řešíte.
V současném režimu byste na vyjížďky jezdit neměla, ať už koně kousek popovezete autem nebo jdete po kopytě rovnou.
V usnesení vlády se píše o omezeném pohybu osob se striktním vymezením, co je výjimečně možné. Vůbec nic o tom, že by vyjížďka na koni byla vůbec nějakou povolenou aktivitou.
Za současných podmínek nouzového stavu je přesun hobby zvířat spíš nežádoucí, samozřejmě pokud nejsou v ohrožení života, což neuskutečnění vyjížďky opravdu tedy není.
Je tady o tom celé vláknou, i když původně bylo o roušce na koni:
https://www.ifauna.cz/kone/diskuse/detail/3661065/rousku-ke-konim?from-list=1#a3663570

Upravte režim koně tak, aby se na jízdárně nenudil, když mu nebudete lézt na záda, přežije to, pokud má přístup do výběhu, není mnoho co řešit. Spíš mám pocit, že se na jízdárně nudíte vy.

Pokud vím, sportovní stáje fungují, i když se na závody samozřejmě nevyjíždí, tak trénink v nějaké formě probíhá. Ale to se vás - pokud nejste profesionál - opravdu netýká.

To ustájení jsem moc rozebírat nechtěla. Ale tedy aktuálně čekáme až se uvolní místo ve stáji, na kterou je pořadník.

V současné stáji nemám výběh. Máme pouze jízdárnu 20x60 kde je nový povrch a tedy přísný zákaz pouštění koni na volno.

Procházka na ruce tu není možná jsme v podstatě hned u dálnice a z druhé strany vede železniční trať z toho důvodu majitele právě zrušili i výběh. Opravdu nechci riskovat zaskelé kopyto v kolejích, či koně pod kamionem.

Program jsem se snažila zpestřovat všeljak. Během těch 3 týdnů jsem koně naučila všechno možné co mě napadlo.

Vyjížďka byl tedy poslední nápad. Kůň dřív jezdil přibližně 4x týdně takto na vyjížďku, 2x týdně pak trénoval.

Coudas

31.3.2020 15:49
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ano, presne proto... Snazte se to omezit... ne my budem premyslet, jak to nejlip oj.bat....

31.3.2020 15:56
jbb

XXX.XXX.70.103

Coudas - tak ještě jednou, pro ty co nechápou smysl složitějších psaných vět a potřebují to jednoduše:
i) existuje spousta činností, které sice povolené jsou ale epidemiologické hledisko je tam dosti nepříznivé - například zbytečné nakupování v obchodech, návštěvy parku když "na vzdálenost přes dva metry" je vždy někdo, atd. Tyto činnosti je vhodné neprovozovat, byť povolené (i explicitně) jsou.
ii) existuje celá řada činností, které epidemiolgicky jsou bezpečné, ale zakazovači jako Coudas by je raději zakázali, protože... no protože... No těžko řici, ale protože když všechno zakážeme, bude tu konečně ráj na zemi. No, nebude. A takoví zakazovači jsou jak na letišti, tak mezi koňáky a bohužel na každé ulici a ostatně i ve vládě.

Tedy najiskan, já Vám rozumím, na Vašem místě se budu ochovat odpovědně k sobě i ke koni a zvládnu-li to bez jakékoliv externí dopomoci (naložím sám, odvezu sám a svými prostředky), tak klidně na vyjížďku vyrazím. A takový bonus - zásada "s dopravní policií se zásadně nebavíme" platí i v tomto případě. Hodně štěstí a užijte si to.

31.3.2020 16:18
saola

XXX.XXX.250.214

Tak to jóó...tou předposlední větou jste to plně objasnil.
Akorát netuším, jak to my, obyčejní smrtelníci bez jakýchkoliv "průkazů" či obecně "nevyvolených profesí" s těmi dopraváky budeme dělat.
Jako ano, vím, že se teď do bližšího kontaktu moc nepouštějí, ale zkuste si jim říct, když Vás zastaví: "Vodprejskni, s tebou se zásadně nebavím, protože jbb to říkal."

31.3.2020 16:58
evcusik

XXX.XXX.150.9

jbb napsal(a):
Coudas - tak ještě jednou, pro ty co nechápou smysl složitějších psaných vět a potřebují to jednoduše:
i) existuje spousta činností, které sice povolené jsou ale epidemiologické hledisko je tam dosti nepříznivé - například zbytečné nakupování v obchodech, návštěvy parku když "na vzdálenost přes dva metry" je vždy někdo, atd. Tyto činnosti je vhodné neprovozovat, byť povolené (i explicitně) jsou.
ii) existuje celá řada činností, které epidemiolgicky jsou bezpečné, ale zakazovači jako Coudas by je raději zakázali, protože... no protože... No těžko řici, ale protože když všechno zakážeme, bude tu konečně ráj na zemi. No, nebude. A takoví zakazovači jsou jak na letišti, tak mezi koňáky a bohužel na každé ulici a ostatně i ve vládě.

Tedy najiskan, já Vám rozumím, na Vašem místě se budu ochovat odpovědně k sobě i ke koni a zvládnu-li to bez jakékoliv externí dopomoci (naložím sám, odvezu sám a svými prostředky), tak klidně na vyjížďku vyrazím. A takový bonus - zásada "s dopravní policií se zásadně nebavíme" platí i v tomto případě. Hodně štěstí a užijte si to.

Děkuju za vaše příspěvky...já už si tak nějak poslední týdny připadám jak letadlo, když vidím okolí. Kde je otázka přiměřenosti - to mi řekněte.

Jeden velký souhlas :(

Coudas

31.3.2020 17:16
Coudas

XXX.XXX.87.254

jbb napsal(a):
Coudas - tak ještě jednou, pro ty co nechápou smysl složitějších psaných vět a potřebují to jednoduše:
i) existuje spousta činností, které sice povolené jsou ale epidemiologické hledisko je tam dosti nepříznivé - například zbytečné nakupování v obchodech, návštěvy parku když "na vzdálenost přes dva metry" je vždy někdo, atd. Tyto činnosti je vhodné neprovozovat, byť povolené (i explicitně) jsou.
ii) existuje celá řada činností, které epidemiolgicky jsou bezpečné, ale zakazovači jako Coudas by je raději zakázali, protože... no protože... No těžko řici, ale protože když všechno zakážeme, bude tu konečně ráj na zemi. No, nebude. A takoví zakazovači jsou jak na letišti, tak mezi koňáky a bohužel na každé ulici a ostatně i ve vládě.

Tedy najiskan, já Vám rozumím, na Vašem místě se budu ochovat odpovědně k sobě i ke koni a zvládnu-li to bez jakékoliv externí dopomoci (naložím sám, odvezu sám a svými prostředky), tak klidně na vyjížďku vyrazím. A takový bonus - zásada "s dopravní policií se zásadně nebavíme" platí i v tomto případě. Hodně štěstí a užijte si to.

Bohuzel, nepochopil/a jste princip....

31.3.2020 17:41
akscha

XXX.XXX.26.89

Princip je omezit sireni koronaviru. Ne zbytecne omezovat obcany. To nikdy nebylo cilem. Plne souhlasim s jbb. A pokud ja spravne chapu dana opatreni (rozumim psanemi textu :), ma navic skutecne pravdu.

Povolene aktivity vcetne pobytu venku je proste nutne delat s rozumem, nejlepe individualne a vyhnout se riziku zraneni. Ale s vyjimkou osob v karantene opravdu neni nutne sedet doma.

31.3.2020 17:58
jbb

XXX.XXX.107.140

Coudas - "Bohuzel, nepochopil/a jste princip....". Nikolvěk. Principem totiž není "v rámci předběžné opatrnosti zakážeme vše a ještě víc a dopadne to dobře. Principem musí být "naše chování by mělo být epidemiologicky co nejuvážlivější". Tedy nečiňme nic, co CoV podpoří v rozšiřování. To co rozšiřování CoV nenapomáhá či mu dokonce brání, činit můžeme bez omezení.

Tedy kontruji tvrzením, že Vy jste nepochopil, co je oním principem.

edit: akscha byla rychlejší, názorově jsme asi oba chtěli říci to samé, děkuji

Coudas

31.3.2020 18:36
Coudas

XXX.XXX.87.254

Jiste, mate pravdu.

Přidejte reakci

Přidat smajlík