Dobrý večer. prosím vás o radu. Již po druhé se mi stalo že jsem měl andulky po párech v klecích tak že jsem je chtěl napárovat (cca 4 měsíce) a nyní jsem je pustil (4 páry) společně do voliéry jelikoš mám hejnový chov a již podruhé se mi stalo že samci kteří se chovali k samicím při prvním kontaktu jako by se znali a byli v páru již dlouho, se najednou o své samice vůbec nezajímají a drží se pouze spolu, krmí se a tokají na sebe. nevím si s tím rady ale stále doufám že se po rozvěšení budek dá vše do pořádku. Napadla mě také homosexualita. Po prvé jsem si řek tak budou chvíli spolu a pak toho nechají ale ti první dva samci už to dělají takto asi 2 měsíce. Zpraví se to, nebo co mám učinit pro to, aby se drželi samic které tam chudinky sedí na bydle jako by byli bez života? Jsem začátečník co se týče andulek. Dříve jsem měl holuby a tohle se mi u nich nestalo. Děkuji za odpovědi. S pozdravem V. Škvor. Hezký večer přeji...
Těžko říci, nikdy jsem andulky v hejnu neměla. Možná, že je chyba, když byly páry po klecích spolu a měli se k sobě, teď při vypuštění do volery že neměli k dispozici boudy, tak samci nemají důvod dál pečovat o samičky a "kecají" si s kamarády. Možná, kdyby ty boudy tam byly, možná by měli kluci jiné starosti. Ale je to jen můj názor. V nejhorším případě, kdyby to trvalo i po vyvěšení budek, bych jeden pár, který tam dělá zle, dala pryč /t.j. že bych ty dva samce od sebe oddělila/.
Dobrý den.Také chovám andulky,míval jsem i 25 párů,ale nejvíce pohromadě tak 5-6 párů.Chov jsem omezil dost výrazně a loni jsem měl v jedné voliérce dva páry a oba samci si všímali jen sebe a samiček si vůbec nevšimli.I když jsem vyměnil samičku například tak se nic nezměnilo.nakonec jsem je dal pryč.
Ok... Děkuji moc za odpovědi Jinak budky už jsou nastartovány v pohotovostním stavu na hoblovce a čekají na počasí...
S pozdravem V. Škvor...