Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
8.2.2015 08:05
Joggy

XXX.XXX.105.73

Dobrý den,
Jsem začátečník a mám 60 l akvárium. Předtím než jsem do akvária dala ryby, tak jsem ho nechala zaběhnout 3 týdny. Kvalita vody je v normě. Nasadila jsem tam 6 pánčéřníčků (3 leopardí a 3 pandy). Mám je teprve 4 dny. Včera večer bylo všechno v pohodě a dnes, jak jsem se probudila a rožla světlo, tak jsem uviděla bublinky na hladině.Jsou to jikry? Popřípadě jestli ano co sněma mám dělat?
Předem děkuji za rady :).

8.2.2015 09:07
atika

XXX.XXX.213.155

Jikry to fakt nejsou. Jikry panceřníčci lepí na kytky nebo sklo.

8.2.2015 09:40
pidla

XXX.XXX.106.11

Podle mě je to nejspíš tzv. Slepá hladina, pod kterou se zachytily bublinky vzduchu (předpokládám, že máte filtr poháněný vzduchovacím motorkem). Doporučuju pročíst tohle fórum:
http://rybicky.net/forum/6671.

9.2.2015 11:15
Joggy

XXX.XXX.105.73

Podle mě to slepá hladina není. Slepá hladina vypadá spíš jako olej, ale já mám jenom po okrajích na hladině bublinky. A filtr poháněný vzduchovacím motorkem nemám, mám easy crystal box 300.
Jinak děkuji za názor :).

9.2.2015 14:02
jirkaz

XXX.XXX.128.27

Příčin může být několik. U nově založených akvárií se toto občas stane. Podle fotek se přikláním k názoru pidly, že jde o slepou hladinu. Další možností je nevhodný či nevypraný substrát, který rybky víří. Možná nevyvařený kořen, překrmení nebo nevhodné krmivo atd.. Vzduchujete či jinak hýbete s hladinou ?

9.2.2015 15:29
Joggy

XXX.XXX.105.73

Mám i vzduchovač a filtr samozřejmě jede stále. Před chvilkou jsem se dívala na akvárko a uviděla jsem pánčéřníčka pandu jak sám dělá bublinky z pusy u hladiny. Myslíte že si staví pěnové hnízdo nebo co to teda je?

9.2.2015 15:31
Joggy

XXX.XXX.105.73

A substrát jsem vyprala aji jsem vyzkoušela octový test a kořen v akváriu nemám. Krmím je opravdu po troškách a málo, protoe o krmení nemají moc velký zájem. A krmím je tetra krmivem.

9.2.2015 16:05
jirkaz

XXX.XXX.128.27