Dobrý den, jsem začátečník, akvárko pořízeno před měsícem, včera a dnes větší úhyn rybiček, jinak celou dobu vše v pohodě, nevíte čím by mohlo být? Je možné, že přes den teplota vody 25, ale v noci 22, tak dneska půlku vody z akvárka pryč a dodala čistou, moc mě to mrzí a nevím proč se děje.Děkuji za rady.Třeba dělám, mám něco špatně.
Napište o akva více informací. Co tam chováte za rybičky, který druh uhynul, čím krmíte, jestli máte topítko...jaký filtr...Jinak na foto vypadá moooc hezky, Ale máte nevhodné osvětlení a určitě chybí krycí sklo...Nebojte, jistě se příčiny postupně dopátráme. Já tedy nejsem žádný akva odborník, ale snad ti zkušení poradí.
Rybičky mečovku, ancistruse, živorodky, tetry fantomové, neonky, osvětlení dokoupím, jen nevím jaké, akvárko dlouhé 160cm, krycí skla mám, jen na fotce nejdou vidět, filtr vzduchovej i čistící, uhynulé rybičky si myslím ty živorodky, ale nejsem si jistá jestli jsou ony, kupovala jsem živorodky jinde a vypadají jinak a 3 bojovnice, dvě neonky, kromě teter a ancistruse aspoň 3 od každé.můžu poslat foto, jestli poznáte, nemůžu najít název ani po netu, podle obrázku.
Akvárko mám v ložnici, problém je, že přes den okno zavřené, ale na noc mám mikro, tak jestli ta teplota, nevím.
Udělala jste klasickou chybu začátečníků. Správně by to mělo vypadat takto :
1. rozmyslet si, co vlastně chci a sehnat si informace o zásadách, které musíte dodržovat
2. pořídit si akvárium a všechny ostatní věci ( tam patří samozřejmě osvětlení i topení )
3. instalovat vše do akvária, napustit vodu a nasázet rostliny ( čím víc, tím líp )
4. po měsíci provozu nasadit ryby
Filtr musí běžet nepřetržitě, osvětlení by mělo mít aspoň nějakou pravidelnost, délku svícení si budete muset vyzkoušet, začal bych přibližně na 10 hodinách denně.
Jednoduše by se dalo říct, že ve vašem akváriu nejsou podmínky pro život rostlin ( světlo ) ani rybek ( tím, že nefungují rostliny, hromadí se v nádrži škodlivé látky ). Ta kolísající teplota vše jen umocňuje.