Jak vrátit kvočnu do hejna.

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.1.2014 17:08
burýšci

XXX.XXX.235.193

Dobrý den, jsem zde úplný nováček a budu potřebovat poradit. Začnu trochu zeširoka. Asi před třemi lety jsme si koupili dům a s ním i slepice (podotýkám, že jsme oba z velkoměsta). Ty už jsme vyměnily za nové. Jedna nám začala k našemu údivu kvokat( jsou to ISA Brown )a tak jsme si řekli, že zkusíme kuřátka i když už bylo poměrně pozdě. Od souseda jsme dostali vajíčka a koncem září se vyklubaly kuřátka. Musím říct, že jen 3 z 6 vajec, ale pro nás velký úspěch. Kvočna byla s nimi v kurníku s ostatními slepicemi, jen oddělená zídkou a pletivem (kurník máme v zděném stavení- bývalé chlívky), pouštěla jsem je střídavě se slepicemi do výběhu. Krásně je odchovala,byla s nimi asi 3 měsíce. Ale když s nedopatřením stalo, že se dostaly obě skupiny k sobě, slepice klovali jak kvočnu tak trošku i kuřata. Teď bych potřebovala kvočnu vrátit do hejna, zatím asi bez kuřat. Zatím, když jsem to zkoušela, tak po ní celkem dost šly, i když měly prostoru dost - pustila jsem je na zahradě.Jednou ji i prošíply hřebínek. Takže jak na to, aby jsme to zvládly (já i slepičky smajlík )? Pak mě asi čeká druhé kolo s kuřaty - je tady i kohoutek, kterého bych si chtěla nechat, pokud ovšem ty naše divošky zvládne...smajlík.

Děkuji

6.1.2014 17:24
dupacka

XXX.XXX.0.73

Dobrý den,

za sebe musím říct, že ze čtyř líhnutí minulý rok se mi nestalo že by kvočna byla od druhých slepic nějak napadána, spíš naopak ona je agresívní vůči ostatním, ty byly vždy jen zvědavé ale okamžitě po jejím ataku braly zpátečku.
Jiná věc je když se mi potkaly dvě kvočny to bylo horší pokud jedna neustoupila, stalo se mi že kvočna málem zabila třítýdenní kuře druhé kvočny.
Pak jen stačilo oddělit ji od kuřat a zařadila se do hejna, některá okamžitě, jiné to trvalo týden dva - držela se zpátky, při krmení ji třeba odháněly, ale během několika dní se to spravilo.