Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
5.11.2017 18:06
raspic

XXX.XXX.209.227

Taky přidám par zástupců ze sportovních HOLUBU.Moje holubi PH.

5.11.2017 18:35
raspic

XXX.XXX.209.227

MOc se nedaři s vkladanim foto.Tak snad...

6.11.2017 08:42
nemonvh

XXX.XXX.8.174

Super že jsi je sem dal, máš je doslova vymazlené!

6.11.2017 14:18
jo012810

XXX.XXX.96.211

nemonvh napsal(a):
Super že jsi je sem dal, máš je doslova vymazlené!

Vyhlížejí ve voliéře docela sportovně. Já se rád podívám na pošťáka, který má hodně dlouhý výpis umístění ve 20% a čím víc k vítězi tím, lépe. Bohužel těch jedinců, kteří mají za sebou 5 a více sezón je dnes poskrovnu i na CV. Příčiny, podle mne, jsou dvě. Pernatí dravci a selekce PH, kdy se preferuje rychlost(optimálizace počasí při vypuštění) a úspěch již od holouběte... A´t se všem daří.

6.11.2017 16:08
raspic

XXX.XXX.42.45

To jsou letosni mladasi.Krasavci, kteri mi dopomohli k 2.mistu v OS.A nekteri i 5/5 umisteni.

6.11.2017 19:34
jo012810

XXX.XXX.96.211

raspic napsal(a):
To jsou letosni mladasi.Krasavci, kteri mi dopomohli k 2.mistu v OS.A nekteri i 5/5 umisteni.

Tak ať jim vydrží se pravidelně umísťovat alespoň do 5 let...

7.11.2017 08:17
nemonvh

XXX.XXX.8.174

raspic napsal(a):
To jsou letosni mladasi.Krasavci, kteri mi dopomohli k 2.mistu v OS.A nekteri i 5/5 umisteni.

7.11.2017 12:40
raspic

XXX.XXX.34.79

Cau Martas dik za podporu.

7.11.2017 14:26
nemonvh

XXX.XXX.8.174

raspic napsal(a):
Cau Martas dik za podporu.

Pan Beran nám oběma musí dát ještě čas. Já mám nejstarší dvouleté a ty budeš mít tříleté

7.11.2017 17:35
mirafer

XXX.XXX.124.26

..když jsem byl malý a začínal holubařit, tak ke mě přilétla pošťačka černá tygra a usadila se tam. Zůstala tam několik let. Často se tam za ní stavil černý bělokos, určitě její druh, ale nikdy tam nezůstal, byl velmi ostražitý.. Táta mi vyprávěl, že také začínal s pošťáky, ale...měl pár ve voliéře, po dvou měsících je pustil a frr. Chovatel mu je vrátil. Nechal je vychovat mladé, jedny, druhé, třetí..pak je pustil. Povídá: Stojím na dvoře a zdá se mi, že je jich tam nějak málo. Přilétla holubice pokoukala a frr a s ní výletek. No a takto odlifrovala všechna holoubata..a už se nevrátila, už jsem je tam nechal a dal se na koburské skřivany..
Sice jsem se dal na české bubláky, ale pošťák je pro mne stále impozantní holub.

Míra Fér.

7.11.2017 19:42
raspic

XXX.XXX.209.36

Ahoj Miro, Dik za pěknou vzpominku.Jsem ulitlej na holuby a všechny jsou krasny (na par vyjimek) Nechal jsem se ukecat na PH, kterym jsem ze začatku řikal darmožrouti a daval zbytky od okras.hol.(king), ale letos mě dostali.Když vam sedne na holubnik holub ktery ma za sebou min.850 km, jsou mu 2 roky, jste začatečnik (ale nadšenec)a ještě bodujete MUSI VAS TO TOTALNE DOSTAT.Prostě navrat hol. ze zavodu je BOMBA.Všem doporučuji PH.Jsou to bezproblemovi, vděčni, krasni HOLUBI a před jejich vykony smekam!

7.11.2017 20:06
Ufák

XXX.XXX.234.21

Presne...hovoríte mi z duše...tento rok som začal s PH ako nováčik a som s nimi nadšený...prvé preteky...no super...tiež ich obdivujem a nech sa vám darí...

7.11.2017 23:11
kokino

XXX.XXX.34.29

raspic napsal(a):
Ahoj Miro, Dik za pěknou vzpominku.Jsem ulitlej na holuby a všechny jsou krasny (na par vyjimek) Nechal jsem se ukecat na PH, kterym jsem ze začatku řikal darmožrouti a daval zbytky od okras.hol.(king), ale letos mě dostali.Když vam sedne na holubnik holub ktery ma za sebou min.850 km, jsou mu 2 roky, jste začatečnik (ale nadšenec)a ještě bodujete MUSI VAS TO TOTALNE DOSTAT.Prostě navrat hol. ze zavodu je BOMBA.Všem doporučuji PH.Jsou to bezproblemovi, vděčni, krasni HOLUBI a před jejich vykony smekam!

Zdravím vás, máte pravdu že pokud vás pošta dostane tak vás jen tak nepustí.

7.11.2017 23:16
kokino

XXX.XXX.34.29

A zde na ukázku zatím můj nejlepší závodník, v letošním roce už seděl v chovné voliéře a nezklamal, ze 4 cvičených holoubat zůstaly všechny 4.

8.11.2017 05:38
jo012810

XXX.XXX.96.211

kokino napsal(a):
A zde na ukázku zatím můj nejlepší závodník, v letošním roce už seděl v chovné voliéře a nezklamal, ze 4 cvičených holoubat zůstaly všechny 4.

Je to fešák (40 umístění) a pokud se po něm budou ukazovat i odchovy, pak má cenu zlata...Ne vždy platí rovnice: vynikající závodník=kvalitní chovný holub/ice. Takových holubů se moc za celý holubářský život na holubníku nepodaří. Držím palce všem, aby měli hodně radosti z doletů. Jak tady bylo napsáno. Sledování doletu ze závodu PH, je jako "droga". Stejná "droga" je dlouhý let s tipplery, podle pravidel, do noci...

8.11.2017 13:57
holis

XXX.XXX.64.191

Chlapi Vy mě snad do pošťáků zblbnete také. Moc Vám fandím.

8.11.2017 14:35
nemonvh

XXX.XXX.8.174

holis napsal(a):
Chlapi Vy mě snad do pošťáků zblbnete také. Moc Vám fandím.

Pánbůh stvořil poštovního holuba a až potom jeho chovatele... anebo to bylo naopak?

8.11.2017 15:33
bflmpz

XXX.XXX.171.250

nemonvh napsal(a):
Pánbůh stvořil poštovního holuba a až potom jeho chovatele... anebo to bylo naopak?

8.11.2017 15:44
Ufák

XXX.XXX.234.112

holis napsal(a):
Chlapi Vy mě snad do pošťáků zblbnete také. Moc Vám fandím.

no...je to choroba..to som už zistil

8.11.2017 16:03
kouták

XXX.XXX.168.33

nemonvh napsal(a):
Pánbůh stvořil poštovního holuba a až potom jeho chovatele... anebo to bylo naopak?

Martine jak ti závidím.Každý den pozoruji hejno pošťáků jak se letí ze sousední vesnice podívat do Třeboně.Vichřice 29.10.2017.Vrána nemohla letět, hrdličku to málem rozpláclo o komín kotelny a najednu z Třeboně letí hejno pošťáků asi 30 ks..Bravurním letem se proplétají mezi domy, aby jim vichřice neuškodila a tak čekám co udělají až budou muset překonat do své vesnice asi 1km volné pole.Opustili poslední dům a vrhli se střemhlav k zemi a asi 1 metr nad zemí letěli k vesnici.Paráda a v ten moment jsem si říkal, proč já chovám NVH.Zdraví Zdeněk.

8.11.2017 16:48
raspic

XXX.XXX.209.112

Čau chlapi holubaři.Jsem rad, že i pošta (vykonem) NIKOLI nazvem ma na fauně sve fandy! Ještě par foto.Klasika, jedna bačkora (kratke tratě-CHODI PĚŠKY) a zavodni holubnik.

8.11.2017 22:31
nemonvh

XXX.XXX.105.124

raspic napsal(a):
Čau chlapi holubaři.Jsem rad, že i pošta (vykonem) NIKOLI nazvem ma na fauně sve fandy! Ještě par foto.Klasika, jedna bačkora (kratke tratě-CHODI PĚŠKY) a zavodni holubnik.

Zavolej mi prosím, nemám kredit! Beru od Tebe do chovu toho MP kinga na kříž do krátkých tratí. Prosím Tě volej mi co nejdříve, ať odchov stačím vakcinovat a koncem března je začínám létat.

8.11.2017 22:35
nemonvh

XXX.XXX.105.124

raspic napsal(a):
Čau chlapi holubaři.Jsem rad, že i pošta (vykonem) NIKOLI nazvem ma na fauně sve fandy! Ještě par foto.Klasika, jedna bačkora (kratke tratě-CHODI PĚŠKY) a zavodni holubnik.

Holubník máš úpně luxus, hlavně je to nové. A samozřejmě zdravím Zdendu Kouťáka.
Vezmi si Zdendo ty štítníky od pan Honsy a pouštěj to! Na důchodě Tě to neztrhá do mrtě, neboj

9.11.2017 13:03
JB 007

XXX.XXX.236.122

Dobrý den. Taky se přidám.

9.11.2017 13:06
JB 007

XXX.XXX.236.122

Šimlik.

9.11.2017 13:08
JB 007

XXX.XXX.236.122

Strakáč špicový.

9.11.2017 13:11
JB 007

XXX.XXX.236.122

Jansen/Hermes modry kapratý holoubě se starym kroužkem šla do chovu.

9.11.2017 13:13
JB 007

XXX.XXX.236.122

Jak se dává víc fotek najednou ? Nevím jak na to.

9.11.2017 13:16
JB 007

XXX.XXX.236.122

Neokroužkované holoubě ve výletu.

9.11.2017 13:17
JB 007

XXX.XXX.236.122

Můj holubník.

9.11.2017 13:46
poty76

XXX.XXX.145.250

JB 007 napsal(a):
Jak se dává víc fotek najednou ? Nevím jak na to.

Kliknete na procházet kde vyberete fotografii, pod tím je + další foto. takže kliknete na + další foto a provedete další výběr. A takto stále do kola. Nic složitého.

9.11.2017 17:15
JB 007

XXX.XXX.236.122

Posledni pozdni holoube tohoto roku.

9.11.2017 17:42
Ufák

XXX.XXX.234.6

JB 007 napsal(a):
Můj holubník.

Zdravím...kolko holubov máte vo svojom holubníku...myslím kapacita...idem stavať nový holubník a mám asi taký istý priestor na stavbu, tak by ma zaujímalo aké máte rozmery a pre kolko holúbkov to je.

9.11.2017 18:40
JB 007

XXX.XXX.236.122

Ufák -
Dobrý večer.
Můj holubník 4 m x 1,5 m výška přez dva metry, kapacita 90 holubů ale mám tam asi o 15 holubů víc.

9.11.2017 18:42
JB 007

XXX.XXX.236.122

Sestry.

9.11.2017 18:48
JB 007

XXX.XXX.236.122

Další poštáček.

9.11.2017 18:50
TUR:TEXAN

XXX.XXX.90.4

Holubník je otevřený-volné litáni? Pokud to je uzavřené, tak je to pěkně hustý.

9.11.2017 19:23
JB 007

XXX.XXX.236.122

Odělám celý výlet vyletí ven a pak nasadím běhačky a můžou už jen do vnitř.

9.11.2017 20:33
nemonvh

XXX.XXX.105.124

JB 007 napsal(a):
Ufák -
Dobrý večer.
Můj holubník 4 m x 1,5 m výška přez dva metry, kapacita 90 holubů ale mám tam asi o 15 holubů víc.

Omlouvám se, ale v tom Tvém holubníku nelze chovat více jak 40ks holubů. Nemůžeš jich tam nacpat 90ks, ani 105ks jak píšeš. Každopádně takto se závodní PH chovat nedají. A toto vlákno mělo být o tom závodním holubovi.

9.11.2017 21:20
raspic

XXX.XXX.209.47

nemonvh napsal(a):
Omlouvám se, ale v tom Tvém holubníku nelze chovat více jak 40ks holubů. Nemůžeš jich tam nacpat 90ks, ani 105ks jak píšeš. Každopádně takto se závodní PH chovat nedají. A toto vlákno mělo být o tom závodním holubovi.

Martas, Martas, ale jo maš pravdu!Nechtěl jsem ale musim.90-105 je opravdu STRAŠNĚ MOC.

9.11.2017 21:53
bflmpz

XXX.XXX.171.250

JB 007 napsal(a):
Ufák -
Dobrý večer.
Můj holubník 4 m x 1,5 m výška přez dva metry, kapacita 90 holubů ale mám tam asi o 15 holubů víc.

Rozměr holubníku mám 4 x 2 x 2 z toho 2,5m voliéra a dovolím si tam chovat sedum páru, holoubata jdou zvlášť... Takže 105?

10.11.2017 20:55
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Milášci :o).

10.11.2017 21:11
hrabal1

XXX.XXX.32.136

nemonvh napsal(a):
Milášci :o).

Pozdravujem. Keď som bol malý chlapec, staručkí chovatelia ma učili tento pomer-pre každého počítaj 50x50x50 cm. Ćiže 2 m výšky po 50 cm je 4 x nad sebou, dlžka 4m tj.8x50 cm.4x8=32 holubov. To znamená pre chov. V zmysle etologie holub potrebuje na odpočinok priestor, čo dosiahne okolo seba zobákom.10 cm je široký on a po 10 cm dosiahne na každú stranu, takže sedačky pre volné jedince môžete teoreticky "nasekať" po 30 cm od seba.Ale obyčajne pokiaľ majú predsunutú prepážku, bývajú vyrábané pre jedinca užšie, tzv, policové. Ak teda beriem za základ 32 ks + nejaká striešková sedačka na bočnej stene, tých 40 ks, ako píše priateľ vyššie je akurát.
Nebezpečie s preplnených holubníkov je všeobecne známe. Radšej menej a kvalitu! S pozdravom J.Hrabal.

10.11.2017 21:19
nemonvh

XXX.XXX.105.124

hrabal1 napsal(a):
Pozdravujem. Keď som bol malý chlapec, staručkí chovatelia ma učili tento pomer-pre každého počítaj 50x50x50 cm. Ćiže 2 m výšky po 50 cm je 4 x nad sebou, dlžka 4m tj.8x50 cm.4x8=32 holubov. To znamená pre chov. V zmysle etologie holub potrebuje na odpočinok priestor, čo dosiahne okolo seba zobákom.10 cm je široký on a po 10 cm dosiahne na každú stranu, takže sedačky pre volné jedince môžete teoreticky "nasekať" po 30 cm od seba.Ale obyčajne pokiaľ majú predsunutú prepážku, bývajú vyrábané pre jedinca užšie, tzv, policové. Ak teda beriem za základ 32 ks + nejaká striešková sedačka na bočnej stene, tých 40 ks, ako píše priateľ vyššie je akurát.
Nebezpečie s preplnených holubníkov je všeobecne známe. Radšej menej a kvalitu! S pozdravom J.Hrabal.

Zdravím přítele Hrabala,

napsal jste to tak akorát Méně je mnohdy mnohem více! Jen to škrábání při absenci roštů je řehole

10.11.2017 22:13
kouták

XXX.XXX.168.33

nemonvh napsal(a):
Milášci :o).

Martine jsou to krasavci a myslím si, že by se jim v mé divočině taky líbilo.Zítra máš svátek a tak přeji vše nej a já si dám za tebe tu husu. Věřím, že to v létě zas u mého rybníčka proberem.Zdraví Zdeněk.

11.11.2017 19:56
raspic

XXX.XXX.209.235

Jo, jo je to tam.SUPER a ostatni DO TOHO !Martas VSE NEJ.

12.11.2017 00:06
nemonvh

XXX.XXX.105.124

kouták napsal(a):
Martine jsou to krasavci a myslím si, že by se jim v mé divočině taky líbilo.Zítra máš svátek a tak přeji vše nej a já si dám za tebe tu husu. Věřím, že to v létě zas u mého rybníčka proberem.Zdraví Zdeněk.

Kluci ahoj! Zdendo kamaráde, mohl bych Ti to napsat do mailu, ale napíši to tu veřejně. Chybíš mi kamaráde velice. Stejně jako pár dalších přátel. A proto budu velmi potěšen, pokud se spolu budeme moci znovu co nejdříve setkat. Smočíme vlasec ve vodě, anebo si pošmakujeme holoubky v ruce a podiskutujeme o tom, co se nám na nich líbí a samozřejmě i kriticky posoudíme, co nám na nich nepasuje. Takže k Petrovi do Raspenavy razím 2.12.2017 pokud se nepletu a Petře udělám Ti tam totální rozborku Tvých borců v ruce. Pevně věřím, že to bude veliká šmakuláda a vznikne z toho nějaké velmi produktivní páření. Samozřejmě se nebudeme pářit spolu No a ten můj Zdenda Kouťák... Tak jako jsem již sakra k Tobě jednou dojel, tak tam dovalím znovu. A opět si příteli krásně poholubaříme, protože Ty i já víme, kde nechal tesař díru a o tom to je! Jo a samozřejmě musíme navštívit Karla Rouska a toho mi jsi povinen pozdravovat a vyřídit mu, že ho velmi a velice chci navštívit. Takže tolik asi tak. Jo a Bohouše Potůčka budu usurpovat s focením některých mých holubů. Jelikož vím, že Bohouš ví, že nebydlíme od sebe vůbec daleko, tudíž nebude problém si pro něj dojet a vrátit jej domů po práci Takže Bohouši, vím že mé příspěvky čteš, tudíž k Tobě rád přijedu na návštěvu a odvezu si Tě do Duchcova na focení. A abys nepřišel zkrátka, tak Ti propůjčím několik velmi pěkných fotografií, vlastně dnes již historických kousků z doby, kdy jsem choval české staváčky a pěkně tyto oscanuješ a vložíš je do vlákna o českém staváku. To aby všichni viděli, že nejhorší na světě je to, když člověk umře úplně hloupý a bez rozhledu! A tenkrát tady v Duchcu seděli nádherní staváci, ale stejně tak tu byli i supe šaubi. Přesto vždy zvítězil ten neukojitelný pud letět s holuby na bomby a proto tu dnes sedí holubi závodní. Tyto holuby mi nic v životě nedokázalo nikdy nahradit. Je to droga která ne vždy přináší příjemné stavy a pocity. Ovšem pokud se vše v dobré obrátí, potom může být i tak, že se stane drogou životní, bez možnosti její náhrady. Velmi bych si přál, abychom to naše společenství holubářů udrželi tak nějak na vyšší úrovni. Na úrovni přátelství a úplně spontánního úsměvu na rtech, pokud budeme mít šanci se zase a znovu osobně setkávat. A domnívám se, že pro toto holubaříme. A je úplně fuk, jestli máš pošťáky, elegantní straváky a nebo kurňa ty bambulaté NVH! Je to prostě holubí krása a jak já říkám šmakuláda, pokud je tam na co koukat a je co hodnotit a řešit.

Tudíž po vzoru Boba Potůčků, kuňa vkládejte fotky ze svých chovů výkonných PH a udržme tu toto vlákno, kde se zase vyžiujeme my závodící fanatici. A kolegovi Kokinovi bych tu rád vzkázal, že mám nejlepší přátele v ZO Krásné Pole. A ačkoliv to tam mám ukrutných 460km, tak až pojedu navštívit přátele Hrbáče, pepina Výtiska, Jarka Výtiska, Karla Brumka, pana Salgu, maséry Kozelských a tak dále, tak bych byl také potěšen, pokud bychom se mohli poznat osobně!

No a nyní již jen foťte a přidejte popisek ke svým borcům. Já to tak nějak zítra také počistím a pokusím se něco vyfotit. Dlužím tady pár fotek panu Beranovi z těch loňských mistrovských holoubat Naštěstí jsem ztratil myslím jen to jedno z těch holoubat v kategorii F, a tak to tedy nacvakám nyní již vlastně jako dvouleté.

Pánové a dámy, přeji všem krásný večer a LETU ZDAR!

P.S. Vyzývám přítele Petra Pernicu, aby se neschovával a přidal se do této diskuze se svými poznatky z chovu a fotkami holoubků z jeho chovu!

12.11.2017 00:37
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Pro přispěvatele a chovatele Ufáka. I když nemáš vyplněný profil a nevím jak se jmenuješ- jsi poloanonym, tak přesto bych Ti rád odpověděl na Tvůj dotaz kolik holubů se dá v jakém holubníku chovat. Velmi dobře a v čistých číslech to zde ve svém příspěvku uvedl přítel Hrabal. Jsou staré pravdy a z letité praxe vycházející rovnice, které bez ohledu na dnešní rok a datum platí stále. Tudíž jakémukoliv zvířeti, holuba nevyjímaje je potřeba dopřát určitý životní prostor. Samozřejmě mohou tu být určité niance s ohledem k tomu, je-li holub držen jako chovný, anebo závodící. Přesto co se týče především plochy holubníku a hlavně kubatury vzduchu v něm, je velmi dobré se držet zhruba toho, co zde napsal př. Hrabal. A pokud budeš borec, tak v podstatě na ploše, kde bys mohl mít 40ks holoubků, budeš chovat pouze 25ks, tak bys měl mít v určité důležité věci dost patřičný náskok před ostatními. Ten náskok spočívá v tom, že držíš malé množství zvířat ve větší kubatuře vzduchu. U závodních holoubků je toto velmi žádoucí a nezbytné. Třeba samotná manipulační chodbička v holubníku je v tomto směru rovna zlatu. Sama o sobě například zmenšuje prostor - životní prostor holubů, ale zároveň je to vždy naprosto čistý prostor pro manipulaci s holuby a zároveň prostor který navyšuje kubaturu holubníku jako takovou. Proto pokud se ptáš, co a jak postavit a jak toto uspořádat, tak čerpej z návštěv u chovatelů, kteří velmi dobře letí se svými holuby minimálně v rámci OS. A tím pádem nebuď líný a skutečně pár holubníků navštiv a z návštěvy si odnes to, co bys rád viděl u sebe a mělo by Ti to fungovat a dělat radost v závodech holoubků. Píšeš, že jsi již letos proletěl závody mláďat a nadchlo Tě to. Pro mne je krásné vědět, tu jsou ještě noví chovatelé, kteří mají o závodní chov PH zájem. Pokud Ti tedy mohu poradit, tak hodně poslouchej špičkové chovatele a vezmi si od nich jen ty nejlepší rady a holuby. A samozřejmě ty nejlepší rady a návrhy aplikuj na svém holubníku. Ale vždy to udělej tak, aby to bylo v rámci Tvých možností, bez jakéhokoliv stresu a tak, aby Ti to ve finále při Tvé tvrdé práci s PH přinášelo radost a užitek Tudíž moudra jsem tu dnes vypustil dostatek a vy ostatní pište, neb já se zase přidám přiště - J. Kohák

12.11.2017 00:52
nemonvh

XXX.XXX.105.124

A takto to někdy dopadne, pokud holubi přiletí pozdě! Člověk se prostě sbalí a odletí na Rio Ebro na candáty. A vlastně i o tom je ten život. Holubi jsou pouze kořením života a ne jeho úplným smyslem. No ale ohlídej si tu hranici, kdy tě to již úplně pohltí... jde to vůbec?

12.11.2017 03:46
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Dovolím si ještě k tématu závodních PH přidat jeden příspěvek. Vlastně kvůli tomu ani nemohu spát. Dnes jsme měli konferenci OS Chomutov a věřte mi nebo ne, byla to přesně ta nepříjemná akce tak jak vždy bývá. Prostě po Kasselu a setkání mistrů v Hluku došlo na tuto sešlost. Samozřejmě jsme se pohádali a chvílemi jsem si myslel, že to do konce ani nedám. Ale jelikož jsem tam jel z určitého důvodu, tak jsem to prožil od začátku, až do konce. Ten hlavní důvod proč jsem tolik nenáviděnou konferenci absolvoval byl navržený a na této konferenci řešený nákup nového dopravního prostředku. V Kasselu s námi byli tři členové výboru. Předseda, jednatel a místopředseda. Diskuse která proběhla v autě na cestě do Německa se naprosto lišila od názorů vedení, které byly vysloveny na konferenci. Všichni kteří byli pro a dojednali předběžně koupi vozíku prostřednictvím mé osoby byli náhle a striktně proti. No což, toto jsem i čekal a byl jsem dosti zhnusený. Nepomáhaly argumenty místopředsedy, který se právě za koupi vozíku od fy. Geraldy tolik pral. No nakonec tedy došlo na hlasování.3 MS z celkového počtu 6-ti MS byly pro koupi. Jedna organizace se zdržela a dvě byly proti. Tudíž téměř nadšen tím, že hlasování proběhlo platně a vozík kupujeme jsem očekával další botu především ze strany předsedy. A ta samozřejmě přišla... Hlasování je neplatné... Ale jak může být neplatné, když jsme byli na této konferenci usnášeníschopní? Nebudu vás dlouho napínat. Celá věc došla řešení až tehdy, kdy místopředseda př. Püspöki hodil na stůl 2.000 EUR jako sponzorský dar! Až po tomto nemalém gestu se nakonec výbor rozhodl uvolnit další 3.000EUr a vozík je tedy definitivně náš! Naprosto nadšen jsem ihned volal do Bielefeldu Michailovi a potvrdil převzetí vozíku ve středu příštího týdne! Z naší nové hračky mám obrovskou radost. Vozík je při plnění 25ks-box kapacitně na 750ks. Od nového vozíku konečně očekávám dostatečný komfort při přepravě holoubků na trati 400km a výše.

12.11.2017 04:03
nemonvh

XXX.XXX.105.124

jelikož jsem tak trochu více holubářský gambler, tak letos se mi velmi dařilo při získávání posil.

Přikládám fota mladých a chovně velmi nadějných holubů od chovatelské dvojice J+V Laš. Straček na fotografii již jako roček odchoval mládě, které v TS Močenok ve finále obsadilo 2. místo!

12.11.2017 04:08
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Kamarádův první pokus s focením PH...

12.11.2017 04:14
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Hodně dobrá klasika na DT. Verhellen. V příštím roce u mne budou konečně sedět a chovat celkem tři páry Verhellen holoubků. Hillaire Verhellen byl myslím 2x králem Union Antwerpy v DT. Po těchto holubech jsem léta toužil, ale byli pro mne prakticky nedostupní. Letos díky jedné zadařené dražbě a př. Bartejsovi a př. Sklenářovi jsem si splnil svůj sen. Vím dobře, že spousta chovatelů s těmito holuby neuspěla, no další chovatelé s nimi letí neskutečně dobře! Tudíž nyní to bude již jen o mojí ruce

12.11.2017 12:45
raspic

XXX.XXX.47.186

Krasna slohova prace kterou bych datloval min.tyden a stejne bych polovinu vynechal.Jsi opravdovy holuby nadsenec.Mimo to holubi a vozik tak trochu zavidim! Koukam noc stravena na faune.Pridam jednoho KRASAVCE kamarada Jirky Svobody kde neni potreba komentare.

12.11.2017 15:22
raspic

XXX.XXX.47.186

No to to TRVALO!Dalsi krasavci.Jen tak dal.Zdravim.

12.11.2017 15:36
nemonvh

XXX.XXX.105.124

baštris napsal(a):
Tak taky přidám nějaké foto.

Ahoj příteli, ten holub č.105 je totální topka!

12.11.2017 20:07
kokino

XXX.XXX.34.29

Zdravím vás pánové, tak jsem jen tak něco dnes nafotil ale jsou to fotky zatím bez nějaké úpravy nebo popisu, ale já jsem spokojen i se svým fotoboxem který jsem si udělal. vše je foceno jen mobilem ale myslím si že je to pořád lepší jak v nějaké posrané kleci.

A pro Martina, pokud by jsi přijel za klukama do Krásného Pole tak není problém se potkat.

12.11.2017 20:34
balda

XXX.XXX.215.119

Zdravim postackari.
Tohle je super vlakno. Choval jsem okrasne holuby az do svych 40 let.
No a ted jsem nadseny z PH. Doporucuji kazdemu holubari.
Zadny rozhodci te nemuze na vystave poskodit, vse ukaze zavodni kos.
Foto je muj zavodni holubnik a muj vdovec 14-0132-133 letos mistr olympijske kat. A v
OS Nachod. Je z holubu Klinghammer/ Van Dyck.
Tak letu zdar Pavel.

13.11.2017 08:03
PG80

XXX.XXX.143.130

Dobrý den, krom holubů mě zaujal i Váš fotobox (kokino), můžu Vás poprosit o bližší popis, případně rozměry? díky.

13.11.2017 10:42
lupus4

XXX.XXX.78.159

nemonvh napsal(a):
Ahoj příteli, ten holub č.105 je totální topka!

Ahoj Martine, jak se "vypořádáváš" s oční teorií tzv. "hodnotného kroužku" ? Hledíš při sestavování páru mimo jiné i na to?
jen mne to zajímá

13.11.2017 11:07
nemonvh

XXX.XXX.8.174

lupus4 napsal(a):
Ahoj Martine, jak se "vypořádáváš" s oční teorií tzv. "hodnotného kroužku" ? Hledíš při sestavování páru mimo jiné i na to?
jen mne to zajímá

Ahoj co se tohoto týče, potom při sestavování párů na tento vůbec nehledím... ale... sestavuji páry vždy tak, aby měly velmi vydatnou zrnitost v oku, což se často s hodnotovým kroužkem pojí dohromady - dobré zrno, dobrý kružek. Mám zkušenost, že holubi bez zrnitosti v očích mnohdy super letí, ale neletí to z nich dále!

13.11.2017 18:26
poty76

XXX.XXX.145.250

nemonvh napsal(a):
Ahoj co se tohoto týče, potom při sestavování párů na tento vůbec nehledím... ale... sestavuji páry vždy tak, aby měly velmi vydatnou zrnitost v oku, což se často s hodnotovým kroužkem pojí dohromady - dobré zrno, dobrý kružek. Mám zkušenost, že holubi bez zrnitosti v očích mnohdy super letí, ale neletí to z nich dále!

Martine a ostatní chovatelé PH, po dlouhé době zase krásné a smysluplné vlákno. Díky to je paráda. Opravdu jsem rád chodím a je to oku lahodící. Bohouš

13.11.2017 19:34
baštris

XXX.XXX.221.158

Obvyklé barvy očí u poštovních holubů. (číslo1. až 10.) Při sestavování párů doporučuje se pářiti holuby s okem tmavým, se širokými barevnými kroužky, s holuby s okem světlým, s úzkými kroužky. Holuby s okem vadným (číslo 11. až 15.) se k chovu používat nemají.

13.11.2017 19:39
raspic

XXX.XXX.209.153

Ahoj.Hodnotny kroužek, zrnitost v oku -NEVIM CO JE.Zkoumani oka necham odbornikum.Ja na to jdu selskym rozumem a pařim vykon na vykon tam to funguje.Novy přirustek od kamarada Jardy Baštrnaka.

13.11.2017 19:48
raspic

XXX.XXX.209.153

baštris napsal(a):
Obvyklé barvy očí u poštovních holubů. (číslo1. až 10.) Při sestavování párů doporučuje se pářiti holuby s okem tmavým, se širokými barevnými kroužky, s holuby s okem světlým, s úzkými kroužky. Holuby s okem vadným (číslo 11. až 15.) se k chovu používat nemají.

Čau Jardo koukam, že než jsem to stihnul nadatlovat přidal jsi vědeckou studii.Rad se přiučim.A jak řikame my poštačkaři LETU ZDAR a nebo naši polšti spoluletci DOBRY LOT.Jinak parada!

13.11.2017 20:00
kokino

XXX.XXX.34.29

PG80 napsal(a):
Dobrý den, krom holubů mě zaujal i Váš fotobox (kokino), můžu Vás poprosit o bližší popis, případně rozměry? díky.

Zdravím, připojuji žádané foto mého fotoboxu. I když na pohled to nevypadá kdo ví jak tak já jsem spokojen, byl to jen takový rychlonápad a vyroben je z toho co bylo po ruce, velikost je výška 50 cm a průměr boxu 50 cm.

13.11.2017 20:07
baštris

XXX.XXX.221.158

Ahoj o oční teorii mám někde nějaké články, musím se podívat jesli najdu něco zajímavého tak sem něco přidám..

13.11.2017 20:13
lupus4

XXX.XXX.72.81

To, že oko do duše okno - je jasný už jen dle selského rozumu...

Na teorii "hodnotového kroužku" jsem si vzpomněl díky zde uvedeným fotkám očí...
je jasné, že jiskrné, lesklé oko s tmavou výborně reagující pupilou je známkou zdraví napříč všemi plemeny...
Rovněž je jasné, že za života holuba i v oku dochází ke změnám...
Jak už tvrdili J.Aerts i L. Vermeyen je pravda o nutnosti "hodnotového kroužku" někde uprostřed - jsou vynikající závodníci "s" i "bez" hk.

Rovněž se tvrdilo, že holub s plným hk bývá VŽDY lepší jako chovný než jako závodník.

Tož máte to někdo vypozorované u svých "top" holubů?

díky za odpovědi k věci

13.11.2017 20:19
raspic

XXX.XXX.209.153

baštris napsal(a):
Ahoj o oční teorii mám někde nějaké články, musím se podívat jesli najdu něco zajímavého tak sem něco přidám..

Tak koukej něco najit!Mě to taky zajima.

13.11.2017 21:08
baštris

XXX.XXX.221.158

Tak jsem zapátral Před lety jsem dostal přepis psaný na stroji z roku 1944 "Čtvero ročních období - návod pro chovatele poštovních holubů" která je českým překladem p.Josef Macků z roku 1944 z německého překladu Augusta Lemmens. Belgický originál této knihy napsali autoři H.Joseph Heuskin-Flamelle-Grande.
Dal jsem si práci o oskenoval jsem ho, nechtělo se my ho přepisovat, ještě jsem přidal "Pěstování poštovních holubů" od Jánose Horvátha. V přepisu knihy "Čtvero ročních období" najdete na stránce 57 až 71 vše o holubím oku. Kdyby měl někdo zájem mohu poslat e-mailem nebo si knihy může stáhnout na této stránce.
http://www.holubar.sk/nastenka/historicka-literatura-o-postovych-holuboch-p-38.html.

13.11.2017 21:13
lupus4

XXX.XXX.72.81

Tak Horvátha mám doma - jdu číst

13.11.2017 21:43
Ufák

XXX.XXX.234.57

Perfektné chlapci...vďaka za rady aj literatúru

14.11.2017 06:29
rotvik

XXX.XXX.176.249

Všechny Vás zdravím,
po dlouhé době opravdu velmi kvalitní vlákno, ve kterém se člověk něco dozví a dokonce si i pokecá.
Ovšem pozor ! je to silně návykové, ještě chvíli a pravděpodobně jdu stavět další holubník, tentokrát pro pošťáčky
Mám kamaráda, chová PH a ikdyž já chovám okrasy, jak se sejdeme tak je to vždycky nadlouho.
Meleme, holubaříme, meleme a meleme.
Ať se Vám všem daří a jen tak dál

14.11.2017 07:37
nemonvh

XXX.XXX.8.174

lupus4 napsal(a):
To, že oko do duše okno - je jasný už jen dle selského rozumu...

Na teorii "hodnotového kroužku" jsem si vzpomněl díky zde uvedeným fotkám očí...
je jasné, že jiskrné, lesklé oko s tmavou výborně reagující pupilou je známkou zdraví napříč všemi plemeny...
Rovněž je jasné, že za života holuba i v oku dochází ke změnám...
Jak už tvrdili J.Aerts i L. Vermeyen je pravda o nutnosti "hodnotového kroužku" někde uprostřed - jsou vynikající závodníci "s" i "bez" hk.

Rovněž se tvrdilo, že holub s plným hk bývá VŽDY lepší jako chovný než jako závodník.

Tož máte to někdo vypozorované u svých "top" holubů?

díky za odpovědi k věci

Ahoj, jak říkám u mne je na prvním místě co se oka týče zrnitost. Nejsem očař, ale svůj vkus mám to je jasné

14.11.2017 17:24
raspic

XXX.XXX.209.176

OBLASTNI VYSTAVA PH SPOLKU "SEVER" VYSTAVA SE KONA V SOBOTU 2.12.2017 V NOVEM MĚSTĚ POD SMRKEM V DĚLNICKEM DOMĚ NA NAMĚSTI OD 8.HODIN.TOMBOLA, OBČERSTVENI, PRODEJ CHOVATELSKYCH POTŘEB A KRMENI. K HOJNE UČASTI ZVE VŠECHNY VYBOR OS SEVER A ČLENOVE MS NOVE MĚSTO POD SMRKEM. PŘIJDTE POKOUKAT A POKECAT (ZAHOLUBAŘIT¨)!A VOTOM TO JE.

14.11.2017 17:50
raspic

XXX.XXX.209.176

Dnešni den s PH.Prolet, koupani a lelkovani.

14.11.2017 20:20
nemonvh

XXX.XXX.105.124

raspic napsal(a):
Dnešni den s PH.Prolet, koupani a lelkovani.

Nádhera! Já dnes při umělém světle škrábání a do víkendu to zase poserou takže nic no...

14.11.2017 20:21
kouták

XXX.XXX.168.33

baštris napsal(a):
Stáhnout můžete také zde:http://www.bastrnakjaroslav.estranky.cz/clanky/literatura-o-ph.html

Zdravím.
Krásné stránky.Horváta jsem četl, ale "ČTVERO ROČNÍ OBDOBÍ"jsem zhltl na posezení a pro jistotu dvakrát.To je paráda a nedá se to srovnat s dnešní literaturou.Díky za toto krásné vlákno.

-"ROTVIKU", co s tím budemě dělat?Budem stavět další holubník?Chtělo by to sednout a probrat to.Zdeněk FRANTA.

15.11.2017 10:13
nemonvh

XXX.XXX.8.174

raspic napsal(a):
OBLASTNI VYSTAVA PH SPOLKU "SEVER" VYSTAVA SE KONA V SOBOTU 2.12.2017 V NOVEM MĚSTĚ POD SMRKEM V DĚLNICKEM DOMĚ NA NAMĚSTI OD 8.HODIN.TOMBOLA, OBČERSTVENI, PRODEJ CHOVATELSKYCH POTŘEB A KRMENI. K HOJNE UČASTI ZVE VŠECHNY VYBOR OS SEVER A ČLENOVE MS NOVE MĚSTO POD SMRKEM. PŘIJDTE POKOUKAT A POKECAT (ZAHOLUBAŘIT¨)!A VOTOM TO JE.

Dobré poledne,

takže přátelé, kdo může, tak ať tuto výstavu navštíví. A kdo by se chtěl např. se mnou seznámit osobně, tak mě tam určitě potká! Tudíž neváhejte

Jo a pro Zdendu Kouťáka... klidně něco postav, mladé máš u mne! Platí i pro Rotwika atd

15.11.2017 10:41
rotvik

XXX.XXX.176.249

nemonvh napsal(a):
Dobré poledne,

takže přátelé, kdo může, tak ať tuto výstavu navštíví. A kdo by se chtěl např. se mnou seznámit osobně, tak mě tam určitě potká! Tudíž neváhejte

Jo a pro Zdendu Kouťáka... klidně něco postav, mladé máš u mne! Platí i pro Rotwika atd

Míra pokušení je hodně, hodně velká !
A ty jako pokušitel to děláš na jedničku !

15.11.2017 11:13
lupus4

XXX.XXX.24.185

kouták napsal(a):
Zdravím.
Krásné stránky.Horváta jsem četl, ale "ČTVERO ROČNÍ OBDOBÍ"jsem zhltl na posezení a pro jistotu dvakrát.To je paráda a nedá se to srovnat s dnešní literaturou.Díky za toto krásné vlákno.

-"ROTVIKU", co s tím budemě dělat?Budem stavět další holubník?Chtělo by to sednout a probrat to.Zdeněk FRANTA.

Tak problematiku hodnotného kroužku máme už asi všichni načtenou...
škoda, že nikdo nenapsal zda a jak ji uplatňuje v praxi

Tak z jiného soudku

Co 7má letka ?

15.11.2017 11:57
nemonvh

XXX.XXX.8.174

lupus4 napsal(a):
Tak problematiku hodnotného kroužku máme už asi všichni načtenou...
škoda, že nikdo nenapsal zda a jak ji uplatňuje v praxi

Tak z jiného soudku

Co 7má letka ?

Ahoj,

z mé strany opět nic Mne zajímá krátké zadní křídlo - značí tvrdost holubí rodiny, tedy většinou to tak je. A dále co se stavby křídla týče, potom u rychlých holubů vyhledávám velmi krátké ramínko. Tyto pářím do DT holubů.

15.11.2017 14:48
raspic

XXX.XXX.39.220

rotvik napsal(a):
Míra pokušení je hodně, hodně velká !
A ty jako pokušitel to děláš na jedničku !

Tak u me plati totez.Novi zajemci maji do zacatku holoubatka v Raspenave.Vice na vystave.Zdravim vsechny nadsence PH.

15.11.2017 14:56
nemonvh

XXX.XXX.8.174

raspic napsal(a):
Tak u me plati totez.Novi zajemci maji do zacatku holoubatka v Raspenave.Vice na vystave.Zdravim vsechny nadsence PH.

Abychom to Petře nakonec vše nerozdali Ale co, já se klidně rozdám. Minule se mě ptal předseda OS, že jako kolik mladých jsem přivedl k holubům... asi ani netuší...

15.11.2017 15:23
holis

XXX.XXX.64.191

Ahoj, poradíte kde mohu případně koupit konstatovací hodiny, klidně i použité? Začínáte mě tu blbnout hlavu

15.11.2017 15:53
raspic

XXX.XXX.39.220

holis napsal(a):
Ahoj, poradíte kde mohu případně koupit konstatovací hodiny, klidně i použité? Začínáte mě tu blbnout hlavu

Zacal bych navstevou u chovatele ph nebo mistniho spolku ph.Tam vam urcite radi poradi a vypomuzou do zacatku.Tak to zacalo i u me.Jedna nezavazna navsteva u chovatele v r.2014 a mel jsem holuby i zapujcene hodiny.Nyni uz litam na cipy.Tak to funguje u nas.Diky J Svobodovi!

15.11.2017 18:50
jo012810

XXX.XXX.96.211

lupus4 napsal(a):
Tak problematiku hodnotného kroužku máme už asi všichni načtenou...
škoda, že nikdo nenapsal zda a jak ji uplatňuje v praxi

Tak z jiného soudku

Co 7má letka ?

Bohužel již njsem, ze zdravotních důvodů chovatel holubů. Ale několik desítek let jsem holubařil. Ve své podstatě, jak hodnotový kroužek(oční teorie), tak stavba stavba křídla, jsou i nejsou vodítkem. Dokonce sem patří i barva opeření. V dnešní turbulentní době, s pomocí IT technologií a především obchodním náladám a převádění úspěchů (a to i v chovu holubů a u PH obzvlášť) na finanční obnosy, je třeba být hodně rezervovaný k různým teoriím. Je si třeba uvědomit, že skutečně některé linie (mám na mysli meziválečné a poválečné, kdy PH byl ve výzbroji armád), vykazovaly určité společné znaky v barvě opeření, očí, velikosti atd. V té době se moc rodokmeny "nenosily", ale většina chovatelů měla povědomost, od kterého chovatele ti jeho holoubci mají původ. Takže se říkávalo, já mám holuby od p. Uhlíka a vědělo se, že p. Uhlík měl postavený chov na holubovi "Satan" od pana Stassarta, kterého si přivezl z Belgie. Pan Saboo měl holuby přímo od pana Delbára(přes svoji příbuznou) atd. Dneska, když slyším a čtu nadepsané rodokmeny se jmény, která kolikrát ani neumím přečíst a optám se, zda chovatel byl u toho pána v Holandsku, Německu, či v Belgii, pak v mnoha případech jsem považován za méněcenného. V lepším případě mi někdo řekne, že přece pan XY má tento kmen(spíše bych řekl línii) a on je má od něho. Na otázku, zda pan XY přímo importoval je odpověď, však to vidíš v rodokmenech...Ano i dnes jsou chovatelé, kteří mají ekonomickou sílu a dokáží nakoupit velmi dobrá zvířata. Co jsem tím chtěl říci. Většina teórií vychází z nějaké zkušenosti s určitým ustáleným "kmenemPH" a u jiného to nemusí být pravda. Je na každém chovateli a v tom je tak krása chovu PH, aby si sám vypozoroval a uvědomil, co ti jeho "De Klacové" atd. musí mít, aby dokázali dělat čest rodině, kterou deklaruje rodokmen. Vytvořit skutečně homogénní materiál, který bude závodit a zároveň předávat své vlastnosti potomstvu, je cílem každého chovatele, ale jen velmi málo šťastlivcům se to podařilo...Začíná čas výstav a tak je možné obdivovat výkony jedinců a to je další krása v tom holubaření.

15.11.2017 20:17
nemonvh

XXX.XXX.105.124

holis napsal(a):
Ahoj, poradíte kde mohu případně koupit konstatovací hodiny, klidně i použité? Začínáte mě tu blbnout hlavu

Přesně jak píše Petr. Také když jsem se chtěl vrátit k PH, tak jsem zavolal př. Masojídkovi. Vstoupil jsem do ZO a Zdeněk mi zapůjčil hodiny i pomohl k holubům do chovu. No a dnes již také čipuji a pípám

15.11.2017 20:27
nemonvh

XXX.XXX.105.124

jo012810 napsal(a):
Bohužel již njsem, ze zdravotních důvodů chovatel holubů. Ale několik desítek let jsem holubařil. Ve své podstatě, jak hodnotový kroužek(oční teorie), tak stavba stavba křídla, jsou i nejsou vodítkem. Dokonce sem patří i barva opeření. V dnešní turbulentní době, s pomocí IT technologií a především obchodním náladám a převádění úspěchů (a to i v chovu holubů a u PH obzvlášť) na finanční obnosy, je třeba být hodně rezervovaný k různým teoriím. Je si třeba uvědomit, že skutečně některé linie (mám na mysli meziválečné a poválečné, kdy PH byl ve výzbroji armád), vykazovaly určité společné znaky v barvě opeření, očí, velikosti atd. V té době se moc rodokmeny "nenosily", ale většina chovatelů měla povědomost, od kterého chovatele ti jeho holoubci mají původ. Takže se říkávalo, já mám holuby od p. Uhlíka a vědělo se, že p. Uhlík měl postavený chov na holubovi "Satan" od pana Stassarta, kterého si přivezl z Belgie. Pan Saboo měl holuby přímo od pana Delbára(přes svoji příbuznou) atd. Dneska, když slyším a čtu nadepsané rodokmeny se jmény, která kolikrát ani neumím přečíst a optám se, zda chovatel byl u toho pána v Holandsku, Německu, či v Belgii, pak v mnoha případech jsem považován za méněcenného. V lepším případě mi někdo řekne, že přece pan XY má tento kmen(spíše bych řekl línii) a on je má od něho. Na otázku, zda pan XY přímo importoval je odpověď, však to vidíš v rodokmenech...Ano i dnes jsou chovatelé, kteří mají ekonomickou sílu a dokáží nakoupit velmi dobrá zvířata. Co jsem tím chtěl říci. Většina teórií vychází z nějaké zkušenosti s určitým ustáleným "kmenemPH" a u jiného to nemusí být pravda. Je na každém chovateli a v tom je tak krása chovu PH, aby si sám vypozoroval a uvědomil, co ti jeho "De Klacové" atd. musí mít, aby dokázali dělat čest rodině, kterou deklaruje rodokmen. Vytvořit skutečně homogénní materiál, který bude závodit a zároveň předávat své vlastnosti potomstvu, je cílem každého chovatele, ale jen velmi málo šťastlivcům se to podařilo...Začíná čas výstav a tak je možné obdivovat výkony jedinců a to je další krása v tom holubaření.

Zdravím,

vzpomínáte zde na pana Uhlíka. Můj kamarád má dodnes ty jeho cihlové červené holuby a letí mu to. Ale to jsem psát nechtěl. Pan Uhlík rád říkával jednu větu, která mi učarovala a pamatuji si ji dodnes. Cituji: Každý má na holubníku takové holuby, jaké si zaslouží. Zkusme se nad tímto výrokem zamyslet...

Pěkný večer z Duchcova.

17.11.2017 12:50
nemonvh

XXX.XXX.8.174

nemonvh napsal(a):
Dovolím si ještě k tématu závodních PH přidat jeden příspěvek. Vlastně kvůli tomu ani nemohu spát. Dnes jsme měli konferenci OS Chomutov a věřte mi nebo ne, byla to přesně ta nepříjemná akce tak jak vždy bývá. Prostě po Kasselu a setkání mistrů v Hluku došlo na tuto sešlost. Samozřejmě jsme se pohádali a chvílemi jsem si myslel, že to do konce ani nedám. Ale jelikož jsem tam jel z určitého důvodu, tak jsem to prožil od začátku, až do konce. Ten hlavní důvod proč jsem tolik nenáviděnou konferenci absolvoval byl navržený a na této konferenci řešený nákup nového dopravního prostředku. V Kasselu s námi byli tři členové výboru. Předseda, jednatel a místopředseda. Diskuse která proběhla v autě na cestě do Německa se naprosto lišila od názorů vedení, které byly vysloveny na konferenci. Všichni kteří byli pro a dojednali předběžně koupi vozíku prostřednictvím mé osoby byli náhle a striktně proti. No což, toto jsem i čekal a byl jsem dosti zhnusený. Nepomáhaly argumenty místopředsedy, který se právě za koupi vozíku od fy. Geraldy tolik pral. No nakonec tedy došlo na hlasování.3 MS z celkového počtu 6-ti MS byly pro koupi. Jedna organizace se zdržela a dvě byly proti. Tudíž téměř nadšen tím, že hlasování proběhlo platně a vozík kupujeme jsem očekával další botu především ze strany předsedy. A ta samozřejmě přišla... Hlasování je neplatné... Ale jak může být neplatné, když jsme byli na této konferenci usnášeníschopní? Nebudu vás dlouho napínat. Celá věc došla řešení až tehdy, kdy místopředseda př. Püspöki hodil na stůl 2.000 EUR jako sponzorský dar! Až po tomto nemalém gestu se nakonec výbor rozhodl uvolnit další 3.000EUr a vozík je tedy definitivně náš! Naprosto nadšen jsem ihned volal do Bielefeldu Michailovi a potvrdil převzetí vozíku ve středu příštího týdne! Z naší nové hračky mám obrovskou radost. Vozík je při plnění 25ks-box kapacitně na 750ks. Od nového vozíku konečně očekávám dostatečný komfort při přepravě holoubků na trati 400km a výše.

Vozík je již skutečně doomaaaa

20.11.2017 03:13
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Ufák napsal(a):
Perfektné chlapci...vďaka za rady aj literatúru

Nejen proto, že nám tu vlákno o PH tak trochu zapadlo, dovolím si reagovat na vzkaz od Ufáka, alias Mira, který mi poslal tajnou poštou Vážený příteli, momentálně internetový kamaráde. Měl bych Tě asi požádat o svolení, abych ten Tvůj vzkaz mohl zveřejnit. Ale i když tak nyní nemohu učinit, tak Ti děkuji za to, co jsi mi napsal. Je to nádherné vyjádření toho, jak cítíš věci, které máš rád a které naplňují smysl Tvého bytí. Je krásné vědět, že i přes tu veškerou bídu mezi námi stále přibývají noví zájemci o chov závodních PH. Možná jednou také pocítíš určitou pachuť čehosi neviditelného, co na chvílí srazí Tvůj optimismus hluboko pod bod mrazu a donutí Tě přemýšlet o nepříjemnostech. Ale o tom ten Tvůj nynější holubářský svět vůbec není. Máš myslím vše, co mít potřebuješ a já doufám, že se Ti bude postupně jen a jen dařit. Doufám se Ti bude dařit posouvat své cíle stále výš a výše a jednou si sám před sebou budeš moci říci, že chov PH je skutečně to, co jsi na počátku svého snažení hledal a našel. Tedy je to chov něčeho více, než jen zvířete sloužícímu k užitku jeho chovatele, nebo pána. Chov PH byl a vždy bude určitou nadstavbovou disciplínou, troufnu si říci mezi chovem všech zvířat becně. Přátelé chovající jiná krásná zvířata mi jistě prominou toto možná kacířské vyjádření, ovšem já za tímto pevně stojím a stát budu. Nemusíš být úplná špička a být vrcholem výsledkových tabulek. Nemusíš být vlastně vůbec nikým a ničím. Stačí jen to, že Ti chov PH dává určitý pozitivní smysl života a jeho pozitivní energii, řekněme náboj. Toto by mělo být dostatečným impulsem pro veškeré další snažení stát se kvalitním a plnohodnotným chovatelem závodních PH. Jelikož nežijeme v zemích BENELUXU je potřeba si předem uvědomit, proč a nač PH chováme. V našich podmínkách mohou být PH jen ojediněle jak zdrojem čisté radosti z chovu, tak i zdrojem příjmu. Nejsme natolik vyspělá společnost, aby většina chovatelů PH mohla být profesionály, anebo se jim alespoň přiblížit. Jsme společnost chovatelů čehosi, co jsme zdědili po našich předcích. Je to myslím velký odkaz, který je třeba upřímně chránit a dále zdokonalovat. Nevím jak to napsat lépe, ale Tobě Miro přeji jen to nej a doufám se spolu budeme setkávat co nejčastěji na pošťáčkařských akcích.l Jinak se tedy koukni do mapy a ujisti se, kde leží Duchcov. Také bych rád přispěl nějakým tím testem u tebe na holubníku LETU ZDAR!

20.11.2017 03:19
kokino

XXX.XXX.52.255

Já si tak říkám kdo může teď ráno přispět do vlákna a najednou vidím tento článek od Martina, takže buď nemůže spát a nebo nuda v práci jako já

20.11.2017 03:46
nemonvh

XXX.XXX.105.124

lupus4 napsal(a):
Tak problematiku hodnotného kroužku máme už asi všichni načtenou...
škoda, že nikdo nenapsal zda a jak ji uplatňuje v praxi

Tak z jiného soudku

Co 7má letka ?

Václave zdravím směrem na jih naší krásné země

rád bych se zde vrátil k tomu tématu hodnotového kroužku v oku PH. Momentálně velmi intenzivně a dychtivě probírám mé budoucí páry ve volieře. Chtěl jsem zde udělat nějaký inteligentní závěr toho, co u mne sedí, jak vypadají oči těchto zvířat, a nakonec co z toho jaksi plyne - lépe vyplývá.

Každopádně z kraje bych rád řekl, že vlastně z ničeho nevyplývá nic Prostě vezmu-li oko u svých chovných holubů, potom jsem co se jednotlivců týče zcela spokojen. Pokud tito jednotlivci vytvoří kvalitní chovné páry, bude veškerá oční teorie jen a pouze potvrzena.

Při předběžném sestavování nových párů jsem jako vždy bral oční teorii jako poslední, která by pro mne měla být směrodatná. Přesto mi při bližším prozkoumání a zhodnocení potencionálních chovných párů vyšlo toto:

1. všichni holubi kteří půjdou u mne do chovu mají podle očařských teorií velmi kvalitní hodnotové kroužky.

2. minimálně vždy jeden z páru má zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu. Asi to popisuji blbě, ale očaři budou vědět.

3. Oči u všech chovných mají vynikající zrnitost! Jak říkám nejsem borec, který by na očích stavěl, ale mám takovou teorii, že hluboká zrnitost v oku není jen tak určitým náhodným, anebo vedlejším efektem ve funkci oka samotného.

4. bez ohledu na oko jako takové se mi zde jeví po důkladném posouzení v ruce a zároveň rodokmenově páry takto... všechny páry u mne budou sestaveny tak, že vždy jeden partner v páru bude mít oko krásně barevné a druhý ponese světlé, rybí, anebo bílé oko. Nevím jak to napsat lépe, ale chovatelé PH budou vědět. Nemám vůbec nic proti páření dvou barevných očí na sebe, anebo páření dvou bělookých, či laicky řečeno rybích očí na sebe. Je to jen o tom, že podle mne musíš vycházet z toho, jaké možnosti máš na holubníku.

Tudíž podle všech očních teorií by u mne mělo vše sedět úplně výbordelně na sebe a vše z odchovů by mohlo létat. Je pravdou, že okolo holubníku bude asi létat vše a dále se uvidí. Každopádně nejen s ohledem k oční teorii jsem zde dopředu připravil na příští rok celkem 15 párů holubů. Nebudu je dnes ani nazývat chovnými. Titul chovný pár je podle mne skutečný titul pro ty dané holuby. Já osobně jsem za svůj život moc chovných párů nepotkal a když již ano, tak to nebylo u mne na holubníku Prostě čekám na den, kdy jednou najdu třeba to co př. Sklenář našel v jeho UK páru. A až toto najdu a docením to, tak budu asi hodně šťastný a spokojený chovatel.

Takže přátelé, zkuste sami napsat, jak je to u vás s těma očima okatejma. Já považuji za super odborníka na oči př. Chytila z Kopčan, ale ten nám tu asi těžko odpoví. Zároveň ale mohu upřímně říci, že jeho Herbotsi mají naprosto fantastické oči.

P.S. kupte si všichni hodinářské kukátko a podívejte se do hloubi duše holuba přes jeho oko...

Pěkný večer! M.N.

20.11.2017 07:54
hlinik

XXX.XXX.14.160

nemonvh napsal(a):
Václave zdravím směrem na jih naší krásné země

rád bych se zde vrátil k tomu tématu hodnotového kroužku v oku PH. Momentálně velmi intenzivně a dychtivě probírám mé budoucí páry ve volieře. Chtěl jsem zde udělat nějaký inteligentní závěr toho, co u mne sedí, jak vypadají oči těchto zvířat, a nakonec co z toho jaksi plyne - lépe vyplývá.

Každopádně z kraje bych rád řekl, že vlastně z ničeho nevyplývá nic Prostě vezmu-li oko u svých chovných holubů, potom jsem co se jednotlivců týče zcela spokojen. Pokud tito jednotlivci vytvoří kvalitní chovné páry, bude veškerá oční teorie jen a pouze potvrzena.

Při předběžném sestavování nových párů jsem jako vždy bral oční teorii jako poslední, která by pro mne měla být směrodatná. Přesto mi při bližším prozkoumání a zhodnocení potencionálních chovných párů vyšlo toto:

1. všichni holubi kteří půjdou u mne do chovu mají podle očařských teorií velmi kvalitní hodnotové kroužky.

2. minimálně vždy jeden z páru má zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu. Asi to popisuji blbě, ale očaři budou vědět.

3. Oči u všech chovných mají vynikající zrnitost! Jak říkám nejsem borec, který by na očích stavěl, ale mám takovou teorii, že hluboká zrnitost v oku není jen tak určitým náhodným, anebo vedlejším efektem ve funkci oka samotného.

4. bez ohledu na oko jako takové se mi zde jeví po důkladném posouzení v ruce a zároveň rodokmenově páry takto... všechny páry u mne budou sestaveny tak, že vždy jeden partner v páru bude mít oko krásně barevné a druhý ponese světlé, rybí, anebo bílé oko. Nevím jak to napsat lépe, ale chovatelé PH budou vědět. Nemám vůbec nic proti páření dvou barevných očí na sebe, anebo páření dvou bělookých, či laicky řečeno rybích očí na sebe. Je to jen o tom, že podle mne musíš vycházet z toho, jaké možnosti máš na holubníku.

Tudíž podle všech očních teorií by u mne mělo vše sedět úplně výbordelně na sebe a vše z odchovů by mohlo létat. Je pravdou, že okolo holubníku bude asi létat vše a dále se uvidí. Každopádně nejen s ohledem k oční teorii jsem zde dopředu připravil na příští rok celkem 15 párů holubů. Nebudu je dnes ani nazývat chovnými. Titul chovný pár je podle mne skutečný titul pro ty dané holuby. Já osobně jsem za svůj život moc chovných párů nepotkal a když již ano, tak to nebylo u mne na holubníku Prostě čekám na den, kdy jednou najdu třeba to co př. Sklenář našel v jeho UK páru. A až toto najdu a docením to, tak budu asi hodně šťastný a spokojený chovatel.

Takže přátelé, zkuste sami napsat, jak je to u vás s těma očima okatejma. Já považuji za super odborníka na oči př. Chytila z Kopčan, ale ten nám tu asi těžko odpoví. Zároveň ale mohu upřímně říci, že jeho Herbotsi mají naprosto fantastické oči.

P.S. kupte si všichni hodinářské kukátko a podívejte se do hloubi duše holuba přes jeho oko...

Pěkný večer! M.N.

Zdravím chovatelé poštovních holubů, kolegyně v práci mě oznámila, že u ní na zahradě je už přes týden holub č. kr.05 01601 SK 258 podle kroužků by to měl být 12 letý holub ze Slovenska a to je mě divný, že by tak starého holuba nasazovali na závody.

20.11.2017 11:06
lupus4

XXX.XXX.16.4

Ahoj Martine, krásně si to napsal

2. minimálně vždy jeden z páru má zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu. Asi to popisuji blbě, ale očaři budou vědět.

jen jestli tomu rozumím dobře zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu.

tedy mezi 3 - 6 ? (jako na hodinách )

tak ještě prohlídni 7mé letky a podej zprávu

20.11.2017 14:42
nemonvh

XXX.XXX.8.174

lupus4 napsal(a):
Ahoj Martine, krásně si to napsal

2. minimálně vždy jeden z páru má zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu. Asi to popisuji blbě, ale očaři budou vědět.

jen jestli tomu rozumím dobře zahuštěný, či zvýrazněný kroužek směrem k dolní části zobu.

tedy mezi 3 - 6 ? (jako na hodinách )

tak ještě prohlídni 7mé letky a podej zprávu

Zdar a sílu! Měl jsem to napsat hned lépe. Ten kroužek je rozšířený - zatmavený v pozici mezi 6h - 9h.

Na ty sedmé letky jsem se díval, ale jelikož nestíhám si ani něco přečíst - pořádně, tak stále nevím o co tam má jít.

Mám tu v chovu několik typů křídel...

Letu zdar!

20.11.2017 14:43
nemonvh

XXX.XXX.8.174

hlinik napsal(a):
Zdravím chovatelé poštovních holubů, kolegyně v práci mě oznámila, že u ní na zahradě je už přes týden holub č. kr.05 01601 SK 258 podle kroužků by to měl být 12 letý holub ze Slovenska a to je mě divný, že by tak starého holuba nasazovali na závody.

Dobrý den, pravděpodobně úlet z voliery! Na 99%.

20.11.2017 14:55
nemonvh

XXX.XXX.8.174

kokino napsal(a):
Já si tak říkám kdo může teď ráno přispět do vlákna a najednou vidím tento článek od Martina, takže buď nemůže spát a nebo nuda v práci jako já

Zdravím sever Moravy! V noci jsem řešil voloviny, řidičům se moc nedařilo, tak jsem cosi málo napsal

20.11.2017 15:56
baštris

XXX.XXX.221.158

nemonvh napsal(a):
Https://www.ifauna.cz/holubi/inzerce/r/detail/3102176/ocni-teorie/

kdo se toho ujme? jinak děkujeme!

Ahoj už jsem s panem Fendrichem mluvil ihned po vložení inzerátu, přislíbil mě DVD poslat. Jarda.

20.11.2017 16:50
lupus4

XXX.XXX.16.4

Na ty sedmé letky jsem se díval, ale jelikož nestíhám si ani něco přečíst - pořádně, tak stále nevím o co tam má jít.

tak jen ve stručnosti
tak jednak si musíme uvědomit, že samotné křídlo pro úspěch závodníka není rozhodující...
je jen součástí mnoha dalších činitelů jako např.pevné zdraví, výborná orientace, charakter a mnoho dalších zdánlivých "drobností", které však dávají správně poskládané toho NEJ jedince

a teď teda 7má
Přední křídlo (P.K)- prvořadé letky mají "hnací" fci
zadní křídlo (Z.K)- druhořadé letky mají spíše fci nosnou, Z.K. by mělo být kratší než P.K. o několik mm až 1,5 cm.Předloktí krátké a silné.Konce druhořadých letek při rozevření mají tvořit rovnou linii...
Poslední 4 letky prvního řádu nemají být zvlněné, konce mají být dobře zakulacené.Mezi posledními prvořadými letkami má být při rozevření mezera - ventilační prostor.

7má letka má být zřetelně delší než 6tá.Stvol má pokud možno probíhat vodorovně.Vnitřní prapor má být po celé její délce stejně široký a má se zužovat až u konce.Konec má vypadat jako špička opotřebovaného stolního nože.Ohýbat se má lehce dozadu.
Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...stvol je na pohmat tužší, tlustší a tvrdší, pozbyl poddajnosti a neprobíhá vodorovně, nýbrž je stočen dovnitř, znamená to, že tito jedinci mají již jak závodní, tak i chovnou hodnotu za sebou...

Důležité !
hodnotu křídla můžeme definitivně posoudit až na tzv. TŘETÍM KŘÍDLE !

PS.1. křídlo - holoubě na hnízdě
2. - holoubě po přepelichání
3. křídlo ročků po přepeření

čerpáno od F. Vráblíka, který mimo jiné uvádí i správné vlastnosti chovatele PH
1.trpělivost
2.láska k holubům a chovatelský pozorovací talent
3.získávání a doplňování znalostí

tož hueský den VN

21.11.2017 06:03
hlinik

XXX.XXX.14.160

nemonvh napsal(a):
Dobrý den, pravděpodobně úlet z voliery! Na 99%.

To by neměl gumičky.

21.11.2017 07:28
nemonvh

XXX.XXX.8.174

hlinik napsal(a):
To by neměl gumičky.

O gumičce jste zde nic neuváděl. Závody starých holubů skončily v polovině srpna. Pěkný den. M.N.

21.11.2017 07:48
raspic

XXX.XXX.209.9

U tak starého holuba se zcela určitě jedna o jedince, který někomu ulitl z chov. voliery.

21.11.2017 12:43
stepka

XXX.XXX.225.10

Tak lupus nadhodil už 2x zajímavé téma (i pro mne, i když jsem nikdy poštu neměla, se zájmem jsem se začetla )
a kromě nemonvha nikdo pořádně nereaguje


to to ostatní chovatelé "plácají" jen na náhodu ?

Co třeba pan kouťák ? Podívejte se u svých nejlepších párů na hodnotné kroužky - vždyť to není jen doména PH... i když u NVH se sedmá letka určitě řešit nemusí...

Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

platí to i pro ostatní plemena ? takovej prostor pro rozvinutí zajímavé diskuze tu na holubech už dlouho nebyl...
a místo toho se zde řeší "gumičky"

21.11.2017 13:03
hlinik

XXX.XXX.14.160

stepka napsal(a):
Tak lupus nadhodil už 2x zajímavé téma (i pro mne, i když jsem nikdy poštu neměla, se zájmem jsem se začetla )
a kromě nemonvha nikdo pořádně nereaguje


to to ostatní chovatelé "plácají" jen na náhodu ?

Co třeba pan kouťák ? Podívejte se u svých nejlepších párů na hodnotné kroužky - vždyť to není jen doména PH... i když u NVH se sedmá letka určitě řešit nemusí...

Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

platí to i pro ostatní plemena ? takovej prostor pro rozvinutí zajímavé diskuze tu na holubech už dlouho nebyl...
a místo toho se zde řeší "gumičky"

Ale i gumičky jsou v životě důležitý

21.11.2017 15:07
nemonvh

XXX.XXX.8.174

stepka napsal(a):
Tak lupus nadhodil už 2x zajímavé téma (i pro mne, i když jsem nikdy poštu neměla, se zájmem jsem se začetla )
a kromě nemonvha nikdo pořádně nereaguje


to to ostatní chovatelé "plácají" jen na náhodu ?

Co třeba pan kouťák ? Podívejte se u svých nejlepších párů na hodnotné kroužky - vždyť to není jen doména PH... i když u NVH se sedmá letka určitě řešit nemusí...

Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

platí to i pro ostatní plemena ? takovej prostor pro rozvinutí zajímavé diskuze tu na holubech už dlouho nebyl...
a místo toho se zde řeší "gumičky"

Křídlo holuba v tuto dobu nelze ještě řešit s ohledem k právě probíhající výměně ručních letek. Ale jinak podle mne každá rodina holubů se vyznačuje rozdílnou stavbou křídla.. právě to mám v ruce.. tedy holuby

21.11.2017 15:33
nemonvh

XXX.XXX.8.174

lupus4 napsal(a):
Na ty sedmé letky jsem se díval, ale jelikož nestíhám si ani něco přečíst - pořádně, tak stále nevím o co tam má jít.

tak jen ve stručnosti
tak jednak si musíme uvědomit, že samotné křídlo pro úspěch závodníka není rozhodující...
je jen součástí mnoha dalších činitelů jako např.pevné zdraví, výborná orientace, charakter a mnoho dalších zdánlivých "drobností", které však dávají správně poskládané toho NEJ jedince

a teď teda 7má
Přední křídlo (P.K)- prvořadé letky mají "hnací" fci
zadní křídlo (Z.K)- druhořadé letky mají spíše fci nosnou, Z.K. by mělo být kratší než P.K. o několik mm až 1,5 cm.Předloktí krátké a silné.Konce druhořadých letek při rozevření mají tvořit rovnou linii...
Poslední 4 letky prvního řádu nemají být zvlněné, konce mají být dobře zakulacené.Mezi posledními prvořadými letkami má být při rozevření mezera - ventilační prostor.

7má letka má být zřetelně delší než 6tá.Stvol má pokud možno probíhat vodorovně.Vnitřní prapor má být po celé její délce stejně široký a má se zužovat až u konce.Konec má vypadat jako špička opotřebovaného stolního nože.Ohýbat se má lehce dozadu.
Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...stvol je na pohmat tužší, tlustší a tvrdší, pozbyl poddajnosti a neprobíhá vodorovně, nýbrž je stočen dovnitř, znamená to, že tito jedinci mají již jak závodní, tak i chovnou hodnotu za sebou...

Důležité !
hodnotu křídla můžeme definitivně posoudit až na tzv. TŘETÍM KŘÍDLE !

PS.1. křídlo - holoubě na hnízdě
2. - holoubě po přepelichání
3. křídlo ročků po přepeření

čerpáno od F. Vráblíka, který mimo jiné uvádí i správné vlastnosti chovatele PH
1.trpělivost
2.láska k holubům a chovatelský pozorovací talent
3.získávání a doplňování znalostí

tož hueský den VN

Když se zamyslím nad tou Vráblíkovou teorií, tak vlastně nevím, jakou má cenu posuzovat křídlo PH ve dvou letech? Kvalitu křídla posuzuji od holouběte. Tak co mi to řekne ve druhém roce? Když již ten holub má u mne odletěných třeba 10-13 tratí?

21.11.2017 15:52
lupus4

XXX.XXX.31.223

nemonvh napsal(a):
Když se zamyslím nad tou Vráblíkovou teorií, tak vlastně nevím, jakou má cenu posuzovat křídlo PH ve dvou letech? Kvalitu křídla posuzuji od holouběte. Tak co mi to řekne ve druhém roce? Když již ten holub má u mne odletěných třeba 10-13 tratí?

No asi by se mělo "posuzovat křídlo i několikrát ročně - páč
Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

21.11.2017 16:31
baštris

XXX.XXX.221.158

Posílám zatím video oční teorie měl jsem ho v počítači ve formátu video TS tak jsem ho převedl do AVI vložil jsem ho na yutub a přišla my zpráva že video je chráněno autorskými právi. ale že ho zatím nemusím mazat, tak ho skoukněte, nevím jestli ho nebudu muset smazat.Uvidím jaké DVD my pošle pan Fendrich. zdraví Jarda.
http://www.bastrnakjaroslav.estranky.cz/clanky/literatura-a-videa-o-ph.html.

21.11.2017 17:10
rotvik

XXX.XXX.190.86

baštris napsal(a):
Posílám zatím video oční teorie měl jsem ho v počítači ve formátu video TS tak jsem ho převedl do AVI vložil jsem ho na yutub a přišla my zpráva že video je chráněno autorskými právi. ale že ho zatím nemusím mazat, tak ho skoukněte, nevím jestli ho nebudu muset smazat.Uvidím jaké DVD my pošle pan Fendrich. zdraví Jarda.
http://www.bastrnakjaroslav.estranky.cz/clanky/literatura-a-videa-o-ph.html.

Opravdu velice zajímavé

21.11.2017 18:06
PF1234

XXX.XXX.150.136

Vážení přátelé holubáři, zájemci o oční teorii. Pan Baštrnák vložil do diskuze přesně to samé video o oční teorii, které jsem nabízel já, takže si to můžete stáhnout.
S pozdravem Pavel Fendrich.

21.11.2017 18:36
jo012810

XXX.XXX.96.211

stepka napsal(a):
Tak lupus nadhodil už 2x zajímavé téma (i pro mne, i když jsem nikdy poštu neměla, se zájmem jsem se začetla )
a kromě nemonvha nikdo pořádně nereaguje


to to ostatní chovatelé "plácají" jen na náhodu ?

Co třeba pan kouťák ? Podívejte se u svých nejlepších párů na hodnotné kroužky - vždyť to není jen doména PH... i když u NVH se sedmá letka určitě řešit nemusí...

Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

platí to i pro ostatní plemena ? takovej prostor pro rozvinutí zajímavé diskuze tu na holubech už dlouho nebyl...
a místo toho se zde řeší "gumičky"

Jak jsem psal. Různé teorie, oční, kídelní aj. Jsou pouze teoriemi a někdy mohou platit u určité "rodiny", chcete li kmenu holubů (ale těch skutečných a ne těch z některých rodokmenů). Např. slavní holubi Hoiskens Van Ril(nevím správnost zápisu)
, kteří vynikali jedinečným okem a pokud se dařilo toto přenášet na potomstvo, pak šlo vždy o vynikající závodníky. Proto zobecňovat některé znaky, je velmi ošidné...to je stejné, jako by někdo říkal, že každý jedinec s převislým rtem patří do císařské rodiny Habskurků a umí vladnout. A to určitě není pravda. Rozhodně i různé teorie mohou zpříjemni chvíle holubářského přemýšlení a někdy i upozornit na důležité prvky, ale vlastní pozorování u vlasních holubů, nelze ničím nahradit...

21.11.2017 20:07
kouták

XXX.XXX.168.33

stepka napsal(a):
Tak lupus nadhodil už 2x zajímavé téma (i pro mne, i když jsem nikdy poštu neměla, se zájmem jsem se začetla )
a kromě nemonvha nikdo pořádně nereaguje


to to ostatní chovatelé "plácají" jen na náhodu ?

Co třeba pan kouťák ? Podívejte se u svých nejlepších párů na hodnotné kroužky - vždyť to není jen doména PH... i když u NVH se sedmá letka určitě řešit nemusí...

Stáří a opotřebování, jakož i celková sešlost holuba se nejdříve projeví na 7mé letce...

platí to i pro ostatní plemena ? takovej prostor pro rozvinutí zajímavé diskuze tu na holubech už dlouho nebyl...
a místo toho se zde řeší "gumičky"

To je zase pecka.Ono nestačí, že 30let jedu podle Turečka -fáze přibývání měsíce a teď abych si koupil lupu a koukal jim do očí.Co tomu řekne manželka si ani netroufám pomyslet.Zdraví Kouťák.

21.11.2017 20:17
lupus4

XXX.XXX.31.223

kouták napsal(a):
To je zase pecka.Ono nestačí, že 30let jedu podle Turečka -fáze přibývání měsíce a teď abych si koupil lupu a koukal jim do očí.Co tomu řekne manželka si ani netroufám pomyslet.Zdraví Kouťák.

Jen do toho Zdendo, sám jsem zvědav, co zjistíš
za mne stepka

22.11.2017 07:53
nemonvh

XXX.XXX.8.174

kouták napsal(a):
To je zase pecka.Ono nestačí, že 30let jedu podle Turečka -fáze přibývání měsíce a teď abych si koupil lupu a koukal jim do očí.Co tomu řekne manželka si ani netroufám pomyslet.Zdraví Kouťák.

Kukátko, hodinářské kukátko

22.11.2017 18:34
kouták

XXX.XXX.168.33

Tak jsem dnes očkoval holuby Pharmavacem a sledoval jsem zároveň hodnotné kroužky v očích.U dvou holubic jsem kroužek nenanšel, ale jinak jsem ho našel u všech holubů.Každý ho má různé šířky a různého zbarvení.Tak nevím, zda mám zkoumat dále, podrobněji a zda tomu mám u NVH věnovat pozornost, protože létají pouze krátké tratě a to z komoráku do krmítka.Zase jste mi nasadili brouka do hlavy.Zdraví Kouťák.

22.11.2017 18:44
lupus4

XXX.XXX.6.79

kouták napsal(a):
Tak jsem dnes očkoval holuby Pharmavacem a sledoval jsem zároveň hodnotné kroužky v očích.U dvou holubic jsem kroužek nenanšel, ale jinak jsem ho našel u všech holubů.Každý ho má různé šířky a různého zbarvení.Tak nevím, zda mám zkoumat dále, podrobněji a zda tomu mám u NVH věnovat pozornost, protože létají pouze krátké tratě a to z komoráku do krmítka.Zase jste mi nasadili brouka do hlavy.Zdraví Kouťák.

huesky se vykrucuješ, tak teorie tvrdí, že hodnotný celý kroužek mají výborní chovní holubi - tož to máš OK

co ty 0,2 bez - už něco odchovaly ?

22.11.2017 21:32
kouták

XXX.XXX.168.33

lupus4 napsal(a):
huesky se vykrucuješ, tak teorie tvrdí, že hodnotný celý kroužek mají výborní chovní holubi - tož to máš OK

co ty 0,2 bez - už něco odchovaly ?

Václave, ono je to marné.Jen co si koupím to hodinářské kukátko, tak jim budu čumět do očí a dokud si neudělám na celou věc svůj vlastní názor, tak nepřestanu.Ty dvě holubice jsem koupil až letos.Jedna loňská a druhá letošní.Ta loňská "prý" odchovávala.Je to vždy sázka do loterie a teď ještě ten hodnotný koužek chybí.Budu informovat.Zdeněk.

22.11.2017 23:00
lupus4

XXX.XXX.6.79

kouták napsal(a):
Václave, ono je to marné.Jen co si koupím to hodinářské kukátko, tak jim budu čumět do očí a dokud si neudělám na celou věc svůj vlastní názor, tak nepřestanu.Ty dvě holubice jsem koupil až letos.Jedna loňská a druhá letošní.Ta loňská "prý" odchovávala.Je to vždy sázka do loterie a teď ještě ten hodnotný koužek chybí.Budu informovat.Zdeněk.

Tak nezapomeň 15 ti násobné zvětšení + 200W žárovku ve výši očí (tvých)
hueskou noc i den VN.

24.11.2017 15:37
bohumil62

XXX.XXX.215.55

Zdravím všechny holubáře a přidávám pár dnešních fotek (po úklidu smajlík ).

27.11.2017 23:36
nemonvh

XXX.XXX.105.124

bohumil62 napsal(a):
Zdravím všechny holubáře a přidávám pár dnešních fotek (po úklidu smajlík ).

Dobrý večer, přijel bych k Vám pošmakovat v ruce. Pokud to nezávodí, musí to vypadat 2x lépe a to zdá se u Vás je v pořádku Pěkný večer!

M.N.

27.11.2017 23:41
lupus4

XXX.XXX.26.190

nádherný oko

27.11.2017 23:43
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Rád bych oživil naše létající vlákno a proto sem přidám několik foto holubů, na kterých momentálně ujíždím. Podle mne jsou to maximální sportovci a výsledky jejich dětí a vnuků to jen dokazují.

27.11.2017 23:51
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Tyto vrkouny tak nějak má smysl živit. Holoubci dvojice bří. Lašovců jsou excelentní jak výkony, tak v ruce. Je to prostě šmakuláda jako hrom

27.11.2017 23:56
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Vendo mají nebo nemají chovné oči?

27.11.2017 23:58
nemonvh

XXX.XXX.105.124

Vše a ještě mnohem více na : http://www.holuby-las.sk/holuby.html

tak doufám mi to kluci Lašovci prominou

27.11.2017 23:59
nemonvh

XXX.XXX.105.124

lupus4 napsal(a):
nádherný oko

No však mám to tu... vnuka kujwa dobrý!