Zdravím,
jsem začátečník a nevím si rady co s tím. Do akvária jsem si koupila 2 ancistruse a par neonek a pár pavích oček. Samozřejmě než jsem si koupila rybičky do nového akvária tak to trvalo asi 3 týdny po založení akvária. Ze začátku bylo vše v pořádku do tý doby než jsem si všimla že ancistrus furt jenom žral a nemohl se (s prominutím) vysrat a měl strašně nafouklý břicho. A poté jsem ho našla mrtvého Potom mi začali odumírat paví očka a tím stylem že začali plavat ocasem dolů jako by ochrnuli na zadní ploutev takhle mi v akváriu všechno po umíralo až na neonky kterým zřejmě nic není. Po pavích očkách mi zůstali malý rybičky který taky ještě žijí. Poradíte prosím čím to může být? A ještě něco co může napovědět co je tam asi špatně než se tohle začalo všechno dít tak po kamenech a na pár listech se objevila jakoby rez nebo co to je.
Měřila jste hodnoty vody? Jak je akvárko velké a kolik rybek tam celkem bylo? Je tam dost živých kytek a prosperují? Jak ancíci tak paví oka jsou zdatní znečišťovatelé a já bych si tipla, že akvárko ještě není úplně stabilní, rybky tam přišly brzy a voda se houpe. Určitě bych jako první pomoc měnila častěji (cca 2 x týdně) třetinu vody, týdně lehce odkalila povrch dna a nezasahovala do filtru (neprat). Je filtrace zapnutá nepřetržitě? Další rybky bych zatím nepřidávala a nechala akvárium pořádně zajet s tím co tam zůstalo. A krmit velmi střídmě.
Mám 60 l akvárko a mám v něm jenom 9 neonek 1 ancistruse ( který už není) a 4 paví očka (který už taky nejsou) kytky v akvárku prosperují až moc dobře. Vodu měním jednou za týden někdy jednou za 14 dní. Filtrace je spuštěna furt krom doby kdy je krmím. Teplota vody v akvárku mám kolem těch 23 -24°. Vodu jsem měřila pH mám kolem 7, 1 a tvrdost vody mám 2°dGH což je velmi měkká. Co ještě mohu říci tak ancící za sebou tahali takové nítě výkalu který byly průhledný. Dávám jim občas nitěnky tak jestli to nemůže mít taky nějaký vliv.
Uživatel s deaktivovaným účtem