Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Norin

28.4.2016 17:25
Norin

XXX.XXX.168.114

Zdravím všechny akvaristy!
Před dvěma týdny jsem si založil své skromné akvárium. Ze začátku jsem koupil mecovky a pancéřníčka a po nějaké době jsem dokoupil i bojovnici pestrou neboli Bettu. V obchodě jsem pečlivě vybíral, aby neměla rozpadlé ploutve atd. Po nějaké době, kdy jsem ji vložil do akvária, měla ploutve naprosto svislé a svesene dolů. Na koncích se začali i trhat. Prosím poraďte. Je nemocná? Co s tím? Je ještě naděje?

Moc děkuji.

Koukněte na fotky.

28.4.2016 19:12
jirkaz

XXX.XXX.128.27

Když pominu to, že v akváriu je podle fotek špatně snad úplně všechno, je hlavní důvod špatného stavu rybek to, že dva týdny po založení nemají v akváriu ryby co dělat.

Norin

28.4.2016 19:28
Norin

XXX.XXX.168.114

Aha, no já jsem začátečník v pravém slova smyslu..
Co všechno je v akváriu špatně? Co je třeba změnit?

28.4.2016 19:43
jirkaz

XXX.XXX.128.27

Nebudu vám psát, co máte dělat, napíšu vám, co bych udělal já.
1. Vyměnil bych dno. To, co tam máte je hrozně hrubé. Nebude se v něm dařit rostlinám a nejde to udržovat v čistotě Taky mi to připadá jako mramorová drť. Kápněte na to ocet, jestli to nešumí.
2. Vyhodil bych všechny ty dekorační příšernosti. Akvárium chápu jako kousek přírody, který mohu mít doma. Rybky se budou cítit lépe v přírodě než v cirkuse.
3. Aspoň na zadní stěnu bych dal nějaké pozadí. Nejlépe jednobarevné, černé nebo tmavě modré. Snesl bych i tapetu s výjevem z akvárka, i to je lepší než nic.
4. Dal bych tam podstatně víc živých rostlin. Rostliny jsou to, co vám v akváriu vytváří prostředí pro život rybek.
5. Nevím, jak velké je akvárium, ale vypadá malé, pozor na přerybnění. Mečovky potřebují dost prostoru a jsou to živorodky, tedy čuňata.
6. Rybky bych do akvária vpustil nejdřív po měsíci od založení.