Hodně záleží jak je to akvárium zařízené. Mladí ancistrusi mají šanci přežít jenom v nějakém silně zarostlém akváriu rostlinami, což předpokládám v akváriu s tlamovci nehrozí, nebo v akváriu, kde by byla například hromada břidlice naskládané tak, že mezi deskami byla mezera třeba 5 mm, aby tam by se větší ryba nedostala.
Já takové úkryty dělám i pro tlamovce, pokud se chci pokusit o přirozený odchov.
Zároveň mám ale zkušenost že mi malé ancistrusy (ve velikosti kolem 2 cm) zlikvidovali i maličcí tlamovci (1,5 cm) během jednoho dne.
Takže pokud chcete mladé odchovat, tak zkusit přemístit před rozplaváním i se samcem a kokosem do jiné nádrže se stejnou vodou, dát tam taky filtr nebo alespoň silné vzduchování.
Nejsem žádný odborník na ancistrusy, ale mám zkušenost, že nejlíp se odchovávají v nějaké nádrži vyčleněné pro ancistrusy, případně s malýma neagrasivníma rybkama, kde je dost rostlin, kamenů, kořenů apod. také nějaký detrit a porost řas. Maličtí ancistrusi se nažerou a vždy něco přežije, Dá se říct, že v takovém i menším fungujícím akváriu s nějakým vhodným kořenem, dobrou filtrací a klidem se pak množí v pohodě.
Když dáte maličké do čisté nádrže, tak jim budete muset hlídat čistotu vody, na kterou jsou hodně nároční. Nesmíte je překrmit atd.
Zdravím,
Odpověď p.Tomáše Vojkůvky je zcela vyčerpávající a plně s ním souhlasím.Jenom jestli můžu z vlastních zkušeností podotknout.Tak mladé ryby rodu Ancistrus je vhodné v mládi krmit převážne rostlinnou složkou a až tak od velikosti cca 3 cm přidávat složku živočišnou.
Neberte mojí odpověď jako dogma, ale vycházím ze zkušeností svých i úspěšných chovatelů L-sumců.
S pozdravem Kuba.
MončaP

XXX.XXX.209.73
Dobrý den, chystám se dokoupit do páru dalšího ancitruse a potřebuji se ujistit, že toho, co mám je sameček :) Mám pravdu?
MončaP

XXX.XXX.209.73
Díky, tak mu jednu slečnu pořídím :).
Luksa

XXX.XXX.149.79
Sameckovi porid vice samicek ne jen jednu nemusi se mu zalibit.
Luksa

XXX.XXX.149.79