Stavba líhně, prototyp II

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.5.2013 18:21
reddriver

XXX.XXX.148.2

Předem bych chtěl upozornit, že jsem začátečník, proto žádám o radu zkušené kolegy.

Po letošním nezdaru se chystám poučit z chyb při stavbě líhně a vybudovat novou, lepší. Původní stolní líheň měla termostat ATC-300 s hysterezí 1°C , teplota se držela mezi 38-39°C (kuřata i kachny). Nevím, jestli je to příčina nezdaru, ale líhlivost mizerná cca 10-20%. Proto uvažuji o novém termostatu TS-5000. Žárovky rovněž používat nechci, volil bych topný kabel. Líheň bude na cca 40 kachních vajec, bude stačit 50Wsmajlík? Ventilátor použiji klasický z PC 80 mm s regulací. Z obrázku je doufám patrné, kam jej chci umístit ventilátor. Jak daleko ho dát od vstupních průduchů, aby byla zajištěna cirkulace? Je nutné přidávat výfukové otvory a kam je případně umístit. Otáčení prozatím manuální 2x denně. Další otázkou je, kam umístit lísku s vejci k zajištění chlazení odspodu a ohřevu z vrchu? Děkuji za názory, omlouvám se za kresbu:)
http://www.jpeg.cz/obrazek/i8s

27.5.2013 20:29
dorm

XXX.XXX.64.242

Není to dost srozumitelné na tom obrázku co jsi dal odkazem! Nepochopil jsem kam a kudy má proudit ten vzduchsmajlík
Jednou sem dal jeden přítel ze slovenska obrázek líhně že si jí stejnou udělal jeho kamarád a je spokojen.Já bych jen k TS-5000 místo top. kabelu nebo žárovek dal 2x tuto spirálu za pár šupů.

(http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/ostatni-topna-telesa/topne-spiraly/topna-spirala-100w-230v-l270mm-d36mm-%5Bid%3D500490130%5D.html?ItemIdx=11)

Mě osobně se zamlouvá rozvod vzduchu( provrtaná krycí lišta na vodovodní trubky) rovnoměrně pod i nad vejce .Přidal bych jen zešikmené rohy před žárovkama pro plynulé proudění do lišt

Myslím ,že není na ní jinak co zdokonalovat.
Nasávací a odváděcí otvory bych udělal regulovatelné vpředu a vzadu na obr.nejsou znatelné!