Odchov kachny pižmové - prosím POMOC :)

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
15.4.2014 10:53
brdonos

XXX.XXX.26.250

Dobrý den.
Jsem začátečník a potřeboval bych od někoho zkušeného poradit. Prosím.
Sehnal jsem si kačera a tři kačky. Pravidelně je pojímá takže s oplozeností problém není.
Jde mi o toto:
Připravil jsem jim hnízda - v prvním je 12 vajec a zasedla mi je krůta. Poctivě sedí, vyháním ji aby se vyprázdnila a najedla, přitom vejce vezmu rozpašovačem. Takže snad vysedí. Co potom s kachňátkama? Nechám se u kachen a odvodí je některá?

V druhém mi vejce vesele přibývají..... cca každý den jedno - dnes jich je 18. Tak snad brzy kačka zasedne.

...a v třetím hnízdě už asi 6 dní nepřibývá nic... je jich tam stále 9 a nevidím že by tam nějaká chodila.
Co s nimi? Nechám je tam ještě? Nebo přidám do druhého hnízda? A nebo uměle vylíhnout? V tom případě jak dlouho tam ještě můžou ležet, protože se zas bojím abych jí nevybral hnízdo a třeba se zas roznese....

A ještě mi jedna z nich začala nést u ovcí do salaše, tak jsem jí to tam zastřešil aby to beran nerozlehl.... snad je pak bez problémů vyvede... zatím jen 2 vejce... (3 dny)

Prosím pomooooooooooooooc :)

15.4.2014 17:31
rumbaba

XXX.XXX.219.2

dejte je krůtě ona je odvodí kachna která je nevyseděla je neveme

18.4.2014 21:28
venca21

XXX.XXX.220.211

Kachna je nepříjme ne sto procent klidně je i dokáže uzobat.Krůta je odchová ale do vody s nimi chodit nebude.Do hnízda kde již nepřibívají vajíčka zřejmě dodonášela kachna které zabrala místo krůta a těžko říci jak se příroda zachová.

18.4.2014 21:38
honzapm

XXX.XXX.29.18

1. kačer pojímá, s oplozeností problém není
- toto nemůžete tak jistě tvrdit, oplozenost zjistíte až po prosvícení nebo po ukončení inkubace
(může být neplodný, může být neplodná kachna, kačer může být nekompatibilní s kachnou,
může být "problém" s vejci - nic zlého nepřivolávám, jen ujasňuji fakta)