Zdravím. Tak jsem přátelé dneska navštívil speciální výstavu Českého staváka a jiných plemen v Kolíně - Štítarech. Byl to pro mně svátek, neboť jsem tady byl asi před 10 lety. Nevím, jak to bylo možné, ale vždycky mně do toho termínu něco vlezlo, až dnes to vyšlo. Ne, nechci profesionálně hodnotit to, co jsem viděl, na to nemám kila a ani nechci jsem laik. Rád bych pouze napsal pár postřehů jako návštěvník, co se přijel na výstavu podívat. Tak když začnu od začátku, tak jsem se zastavil u štelerů ( píšu, jak říkám) . Někteří byli fakt na vysokých nohách, vystouplývh stehen a delších zobáků, tak, jak by asi měli vypadat, ale někteří asi byli podle mně špatně zaklecovaní. Podle mně by patřili přes uličku do černých sedlatých českých staváků. Nízká noha, šikmý postoj a i vole jak u ČS. Mnohokráte jsem si je postavoval a študoval ten rozdíl mezi štelerem černým sedlatým a českým stavákem černým sedlatým naproti. U několika jsem to nepoznal a to bylo i u modrých sedlatých. Bylo to posouzení v kleci, možná ve volnosti by to bylo jiný, nevím. Dále mně tam zaujalo, pro mnoho návštevníků, možná nevýznamná věc a tou je stav papíru pod holuby. Někteří holubi byli v suchu, protože jejich trus byl jako kuličky a někteří stáli v mokru rozplihlého trusu ve formě stříkanců. Mnoho holubů bylo také unaveno zřejmě dlouhou dobou dopravy, stresu a změnou prostředí. Dále si myslím, že holubi na konci, kteří byli zaklecováni v menších klecích nad sebou, že nebyli moc vidět.
Nechci ale jen ukazovat na negativní stánky. Výstava to byla velice pěkná, dobře zastoupena ve všech chovaných barvách i kresbách. Vystaveno bylo hodně holubů , kteří se mi velice líbili a určitě to byla pěkná a podařená výstava. Jak jsem řekl úvodem, nejsem odborník a tak proto ani nemůžu dělat nějaké zásadní posouzení, ale napsal jsem to jako obyčejný návštěvník, kterému se líbí naše národní plemeno Český stavák. Zdraví St. Toman
St. ahoj - já jen k tomu trusu?