Dobrý den, měla bych takový dotaz: Může březí samice na výstavu? Jsem úplný začátečník a stalo se mi, že jsem si na výstavě pořídila samici mého vysněného plemene. Předpokládala jsem, že připuštěná samice z výstavy nebude. Pak jsem si pořídila samce - chovného stejného plemene. Nic netuše jsem samici připustila. Abych to shrnula - samici mám 19 dní, moje připouštění proběhlo před týdnem. Dnes v noci porodila 3 mrtvé králíčky. Možná to způsobilo to páření před týdnem. Takže jsem si z výstavy přivezla březí samici. Může se to? Neměla bych se to aspoň dozvědět? Neexistuje něco jako krycí lístek u chovných zvířat?
Děkuju. Eva.
Dát březí samici na výstavu považuji za totální chovatelské faux pas. Samice samozřejmě musela být připuštěná od původního "chovatele". Po týdnu od připuštění, by se vám opravdu králíčci nenarodili. Králíčci se pravděpodobně narodili živí, ale samice je nechala. Asi toho na chuděru bylo moc.
Mohu se zeptat, o jaké plemeno se jednalo?
mustela.erminea
napsal(a):
Dát březí samici na výstavu považuji za totální chovatelské faux pas. Samice samozřejmě musela být připuštěná od původního "chovatele". Po týdnu od připuštění, by se vám opravdu králíčci nenarodili. Králíčci se pravděpodobně narodili živí, ale samice je nechala. Asi toho na chuděru bylo moc.
Jde o českého strakáče a jsem z toho dost mrzutá. Snad to příště dopadne líp. Právě jsem předpokládala, že když si ji koupím na výstavě, od skutečného chovatele, tak určitě březí nebude... Přemýšlím, jestli teda takový chovatel například očkuje a nemám ji dát radši očkovat sama. Pro samce jsem si byla přímo u chovatele a ukázal mi i potvrzení, kdy byli králíci očkovaní.
mustela.erminea
napsal(a):
Souhlasím s Vámi.Dát na výstavu březí samici, navíc jako prodejnou, to může udělat jenom diletant.
ewelýna
napsal(a):