anonym123

XXX.XXX.142.10
Dobrý den. Již jsem prohledal mnoho zdrojů, ale pořád jsem k ničemu nedošel. Jsem vlastně takový chovatel začátečník a proto se ptám zkušenějších. Nemohu se rozhodnout jaké plemeno začít chovat(hlavně na maso). Neváhejte a pište svůj názor a byl bych velmi rád kdybyste uvedli i místo kde dané plemeno koupit(nejlépe moravskoslezský kraj a blízko u něho). Předem děkuji za odpovědi.
Navštivte výstavu, projděte vystavené kusy a vyberte si podle osobních sympatií - ne podle nějakých doporučení či procenta víc ve výtěžnosti. Ať malé, střední či velké plemeno, vždy Vám je jeho chovatelé vychválí do nebes. Dle doporučení byste si nevybral nikdy. Osobně bych nešel do velkých plemen, ale mezi středníma či malýma vyberte cokoliv, co se Vám líbí. Předpokládám, že nebudete chovat pro zisk, ale pro zábavu. Z jakékoliv volby získáte dostatek masa pro rodinu. A sympatie k vybranému plemenu budou to nejdůležitější co Vás bude u chovatelství držet.
anonym123

XXX.XXX.142.10
Díky to je dobrá rada. Můžu se ještě zeptat jak zjistim, kde se takove vystavy konaji?
Strašně těžká volba
Za mě teď
- na maso kuňáci (velcí), kaliforňáci, burgunďani
- na maso/radost pro děti holanďani kvůli povaze, až budu vybírat mladé na výstavu, tak budu určitě mluvit úplně jinak
www.cschdz.eu - kalendář výstav. Stránky prezentují sdružení chovatelů drobného zvířectva,.
anonym123
napsal(a):
Díky to je dobrá rada. Můžu se ještě zeptat jak zjistim, kde se takove vystavy konaji?
Seznam mnohých výstav najdete zde:
http://www.zocschmoravskebranice.eu/index.php?page=vystavy.
A ještě jsem si vzpomněla na http://kalendarchovatele.cz/.
Jako takřka vždy, souhlasím naprosto s brondou.
Jinak si myslím, že volbu plemene zbytečně moc řešíte. Důležitější je, aby se zvířata u Vás měla dobře, a abyste měl sám ze sebe dobrý pocit. Vyberte si na začátek nějaké méně náročné plemeno, které se Vám líbí. Nebo klidně zkuste křížit různá plemena. Je to napínavější.