Zdravím Vás.
Jsem naprostý nováček v chovu králíků, žádám o radu.
1.3. se v kotišti vloženém do kotce narodilo 8 mláďat. Předpokládám, že kolem 20.3. by měli vylézat z kotiště. A zde moje otázka:
Mohu hned po vylezení mladých kotiště z kotce odstranit a tím zvětšit prostor, nebo ho ještě budou potřebovat a budou se do něho vracet?
Děkuju předem za odpověď. Pečus.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nechávám králíčatům kotiště podle počasí.Pokud je chladno nechám ho i déle než měsíc a králíčata do něj lezou.Pokud je teplo, vyndávám ho i dříve.Záleží na velikosti kotce.Mám kotce velké a hlavně vysoké, takže samice si hoví na kotišti a mladý, než se na něj naučí vyskočit, ji neotravují.

Když vyndám kotiště, ponechám tam hnízdo a mladý jsou i nadále v hnízdě, jen bez kotiště.
Ja tedy kotiste nepouzivam, mam to udelano tak ze na pantech mam desku kterou mam prichycenou u stropu kralikarny, kdyz se ma samice kotit tak ji pustim dolu a samice se za ni muze okotit, je to velice jednoduche a hlavne nikde neskladujete zadne bedny, kdyz jsou kralicata vetsi zase desku prichytnu ke stropu a nikde neprekazi.
bezdikov
napsal(a):
Ja tedy kotiste nepouzivam, mam to udelano tak ze na pantech mam desku kterou mam prichycenou u stropu kralikarny, kdyz se ma samice kotit tak ji pustim dolu a samice se za ni muze okotit, je to velice jednoduche a hlavne nikde neskladujete zadne bedny, kdyz jsou kralicata vetsi zase desku prichytnu ke stropu a nikde neprekazi.
Velmi dobrý nápad, pokud funguje, jak má.K.
Zdravím.
A je to tady. Právě teď jsem našel vedle kotiště uhynulé králíče.
Čím se to stane?
Králíče vylezlo z kotiště ven a tam prochladlo (spodní hranu vstupu do kotiště mám 13cm nad podlahou), nebo uhynulo v kotišti a matka je vynesla ven?
Zbývá jich tam ještě 7, jsou jedenáctidenní. Mám udělat nějaká opatření?
Děkuji předem za odpovědi, Pečus.

Pečus
napsal(a):
Zdravím.
A je to tady. Právě teď jsem našel vedle kotiště uhynulé králíče.
Čím se to stane?