Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.12.2016 19:07
slamos1

XXX.XXX.52.72

Zdravím, nebude te mi veřit ale do jednech asi tříčtvrtečních králíku se mi dala kokcidioza, nechápu z čeho, krmín suchým a občas řepu cukrovku. Kde se stala chyba?Přeléčil jsem Sutrikolem a za 14 dní to přišlo zase.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.12.2016 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Podle čeho usuzujete na kokcidiózu?

10.12.2016 20:02
slamos1

XXX.XXX.52.72

Hřbety jak pilky, hubení a je to cítit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.12.2016 20:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čím a jak krmíte.Kokcidie se přemnoží, pokud se chybou v krmení změní mírrně kyselé proštředí v zažívání.Zkusila bych dávat Emanox.Nejdříve alespoń 5 dní do tlamiček a potom třeba pokračovat přidáváním do vody.Sama ale podávám do tlamiček abych měla jistotu, že to dostanou všichni.

10.12.2016 20:15
slamos1

XXX.XXX.52.72

Krmím senem, ovsem, červená mrkev, tvrdé rohlíky a sem tam cukrovka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.12.2016 20:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vynechala bych rohlíky a cukrovku.Mrkev, pokud to není krmná, by se měla také dávat opatrně.Obsahuje dost cukru + sladká cukrovka + rohlíky, vytváří špatné ph v zažívání.
Zkuste spíš oves + ječmen, nebo oves + granule, ale je potřeba nepřekrmovat aby králíci žrali i dost sena.Jinak jim chybí vláknina a jsme zase u nevhodného ph.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2016 06:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

S krmením naprostý souhlas, jen se chci zeptat - nemáte jich v kotci moc najednou? U tříčtvrťáků to pak neučistíte + to krmení a je u problém.

11.12.2016 07:19
slamos1

XXX.XXX.52.72

Je jich pet pohromade.

13.12.2016 17:17
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Jak často jim čistíte?nejlepší prevence proti kokcidioze je čistota, nejlépe čistit každý týden, aby králíci byli v suchu nebo je pro lepší hygienu rozdělte, nejlépe po jednom, po dvou-samičky, budou si sami udržovat čistotu..

13.12.2016 19:56
beranifb

XXX.XXX.161.55

Je to cítit? Co máte na mysli? Nejsou nafouklí?

13.12.2016 20:00
slamos1

XXX.XXX.52.72

Ano, teochu nafouklí a neuhlazenou srst, jsou cítit jako při kokcidioze.

13.12.2016 20:53
beranifb

XXX.XXX.161.55

A co když to není kokci. Nemají rosolovitý trus?nebo jako kdyby mokrý?

13.12.2016 20:55
slamos1

XXX.XXX.52.72

Ne ne, pilkové hřbety a žblunkající žaludek.

13.12.2016 21:07
beranifb

XXX.XXX.161.55

Je mi líto, ale není to kokcidioza. Žbluňkavka-neboli enterokolitida. Zkuste si to zadat do vyhledavače a uvidíte co je to za svinstvo. Není to dietetická chyba. Je to virové.

13.12.2016 21:09
slamos1

XXX.XXX.52.72

A jestli to je ono, čím se to léčí?Nebo jak se to léčí?

13.12.2016 21:19
beranifb

XXX.XXX.161.55

Je to průser, většinou to z hnízda odnesou jen některé kusy a zbytek přežije. A léčba? Antibiotika(Enrofloxan) ihned po zjištění příznaků. Pokud ještě pijí, nebo přímo do tlamky. Ale spása to na 100% není. Nechám prostor ať se vyjádří ostaní chovatelé co si o tom myslí...

13.12.2016 21:21
slamos1

XXX.XXX.52.72

Ale oni mají obrovskou žízen, hodne pijí.

13.12.2016 21:29
beranifb

XXX.XXX.161.55

Jestli máte slámu nebo hrubé seno dejte jim to. má to hodně vlákniny a podporuje to funkci střev. Při té nemoci se jim jako by zastaví zažívání. Chce to dietu a přeléčení. Pokud se chytnou máte vyhráno.

13.12.2016 21:33
slamos1

XXX.XXX.52.72

Zkusím, jen nevím zda dávat tolik pití co berou.

13.12.2016 21:38
beranifb

XXX.XXX.161.55

Vodu jim nechte kolik budou chtít, ale chtělo by to přidat léčivo.A hlavně vlákninu! Střeva nefungují a z toho je ten smrad a žbluňkání. Držím pěsti

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.12.2016 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

beranifb napsal(a):
Je mi líto, ale není to kokcidioza. Žbluňkavka-neboli enterokolitida. Zkuste si to zadat do vyhledavače a uvidíte co je to za svinstvo. Není to dietetická chyba. Je to virové.

Žbluńkavka není virová, ale dietická chyba.Nedostatek vlákniny.Virové je
Epizootické střevní onemocnění králíků.Viz vlákno Cv -průjmová infekce.
Při ERE králíci ani nepijí, ale pokud ji prodělají už si vytvoří protilátky a neonemocní.Narozdíl od nedostatku vlákniny kdy onemocní opakovaně při špatném krmeni.

13.12.2016 22:34
borax

XXX.XXX.91.21

beranifb napsal(a):
Je to průser, většinou to z hnízda odnesou jen některé kusy a zbytek přežije. A léčba? Antibiotika(Enrofloxan) ihned po zjištění příznaků. Pokud ještě pijí, nebo přímo do tlamky. Ale spása to na 100% není. Nechám prostor ať se vyjádří ostaní chovatelé co si o tom myslí...

Celý problém je špatnou skladbou krmiva.
A taky množstvím.
Když králík žbluňká, není mu pomoci.
A pokud někdo poradi sulfonamidy...na to zapomeňte.
To je "rána z milosti"!
Prostě králík se nekrmi jak kačena.
Jestli má zadavatel vlákna zájem přes SZ poradím.

Dávat králíkům rohlíky je hloupost! To je to co je zabilo.

14.12.2016 06:42
slamos1

XXX.XXX.52.72

Zkusím zareagovat i s vedomím že to bude jiste pobuřující. Jsem ročník který už trochu pamatuje, ve chléve jsme za mého detství meli kravku a vedle ní dve kozy, kolem nich behaly králíci a vlastne žily tak nejak pospolu. Králík nikdy nedostal solo krmení, živ byl vždy jen z toho co si ukradl od žlebu. Pamatuji že když otec naházel kozám tvrdé pečivo tak vždy nadával že jim to králíci odtahají, nikdy se nevolal ke králíkum doktor, nevedelo se nic o žblunkavce, koksidioze a já nevím dál co ješte, když kráva šlápla králikovy na nohu, vždy se z toho sám vylízal a králíku bylo tolik že jsme to jako deti ani nechtely jíst tak často. A ted?Je zázrak že človek vychová králika na porážku a už vubec si nedokážu představit je chovat bez pomoci doktora.To jen tak na okraj muj příspevek a ted se do me dejte.

14.12.2016 07:22
borax

XXX.XXX.91.21

slamos1 napsal(a):
Zkusím zareagovat i s vedomím že to bude jiste pobuřující. Jsem ročník který už trochu pamatuje, ve chléve jsme za mého detství meli kravku a vedle ní dve kozy, kolem nich behaly králíci a vlastne žily tak nejak pospolu. Králík nikdy nedostal solo krmení, živ byl vždy jen z toho co si ukradl od žlebu. Pamatuji že když otec naházel kozám tvrdé pečivo tak vždy nadával že jim to králíci odtahají, nikdy se nevolal ke králíkum doktor, nevedelo se nic o žblunkavce, koksidioze a já nevím dál co ješte, když kráva šlápla králikovy na nohu, vždy se z toho sám vylízal a králíku bylo tolik že jsme to jako deti ani nechtely jíst tak často. A ted?Je zázrak že človek vychová králika na porážku a už vubec si nedokážu představit je chovat bez pomoci doktora.To jen tak na okraj muj příspevek a ted se do me dejte.

Mnohé se změnilo.
Připomněl jste to.Ano dřív to bylo jinak.

Jsou jina plemena, kompletni krmné směsi atd.
Buď toto pochopíte a budete dodržovat určité postupy při krmení, nebo Vam budou králíci hynout.
Když se podívàte do historie ifauny, radu jak, kdy a čím krmit tady najdete.

14.12.2016 07:46
slamos1

XXX.XXX.52.72

Ale ano, samozřejme je to tak, ale přeci jsme dříve o smesích nemeli ani potuchy, plemena se křížila jak to přišlo, jasne že to nebylo chovatelské a nebylo to echt ale ten králík mel stejne čtyři nohy a dve uši jako ted.

Ne-chovatel

14.12.2016 08:33
Ne-chovatel

XXX.XXX.193.32

Jen bych chtěl připomenout, že o ERE (Epizootic Rabbit Enteropathy) se říká, že ji dostávají až mladí králíci které přestávají chránit kolostrální látky (plus asi další nepříliš jasné faktory) a k tomu by mělo docházet až kolem třetího měsíce života (předpokládám, že u králíků neodstavených).

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2016 08:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

slamos1 napsal(a):
Zkusím zareagovat i s vedomím že to bude jiste pobuřující. Jsem ročník který už trochu pamatuje, ve chléve jsme za mého detství meli kravku a vedle ní dve kozy, kolem nich behaly králíci a vlastne žily tak nejak pospolu. Králík nikdy nedostal solo krmení, živ byl vždy jen z toho co si ukradl od žlebu. Pamatuji že když otec naházel kozám tvrdé pečivo tak vždy nadával že jim to králíci odtahají, nikdy se nevolal ke králíkum doktor, nevedelo se nic o žblunkavce, koksidioze a já nevím dál co ješte, když kráva šlápla králikovy na nohu, vždy se z toho sám vylízal a králíku bylo tolik že jsme to jako deti ani nechtely jíst tak často. A ted?Je zázrak že človek vychová králika na porážku a už vubec si nedokážu představit je chovat bez pomoci doktora.To jen tak na okraj muj příspevek a ted se do me dejte.

S tímto způsobem chovu máte určitě pravdu, dřív se to tak běžně praktikovalo. Osobně si myslím že pravda, proč jsou dnes králíci mnohem choulostivější je někde napůl mezi chovem dnešních choulostivějších plemen a způsobem chovu. Jak sám píšete, králíci byli v podstatě navolno, na větší ploše, mohli se tak na několika místech chodit vyprazdňovat a zároveň ve výkalech neustále nešlapali. Jak znám kozy, zrovna moc rohlíků, ani zrní na králíky rozhodně nezbylo, museli žrát ve větší míře seno a takdál. Dnes je králík zavřený v kotci - malý prostor, pokud je v kotci najednou víc větších králíčat, je čistota neudržitelná, na králíky se dostane mnohem víc jadrného krmiva, takže někteří ani moc sena nesežerou. Jsou mnohem rychleji vykrmení, ale holt musí být člověk s krmením a hygienou daleko opatrnější.
Buď dorůstající králíky rozdělte po jednom, maximálně dvou, tak získáte kontrolu nad dávkou jádra, kterou každý králík zkonzumuje nebo a tak to děláme doma my, můžete králíčata po odstavu společně vypustit do větších voliér a krmit víckrát denně. Asi by tak nešli odchovávat králíci na výstavy, ale na pekáč to rozhodně jde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2016 08:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

slamos1 napsal(a):
Ale ano, samozřejme je to tak, ale přeci jsme dříve o smesích nemeli ani potuchy, plemena se křížila jak to přišlo, jasne že to nebylo chovatelské a nebylo to echt ale ten králík mel stejne čtyři nohy a dve uši jako ted.

Křížilo se jak to přišlo, takže jen zvířata, která přežila tenhle způsob chovu. a dobu od narození do porážky nikdo neřešil, takže na to se zas selekce nedělala. stejně jako se neřešila tělesná hmotnost nebo zbarvení.

dnešní čistá plemena nebo nedejbože hybridi se takhle chovat nedají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2016 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jelikož už také něco pamatuji i tu dobu chovu králíků u koz.Dodnes, když mám hodně mladých je pouštím ke kozám, dovolím si napsat svůj postřeh.Dříve se vybírali, i když necíleně, do chovu králíci kteří byli odolnější, dobře se samice připouštěly, dobře zabřezávaly atd.Pokud se zvíře neosvědčilo, buď zašlo nebo se zabilo.Nikdo nedržel samici co nemohl připustit, samce, co neskákal atd.Také něco zašlo, né že ne, také se něco zabilo psům.Nedávalo se tolik zrní, nebyly granule, králíci měli hlavně seno, trávu, trochu zrní, chleba, ale hlavně objemové krmivo - vlákninu.Dnes jsou vyšlechtěna plemena na rychlý růst, na exteriér, ale pokud se šlechtí jen jednostranně vyskytují se problémy jinde.Odolnost, připouštění, odchov atd.

14.12.2016 09:36
ančovička1

XXX.XXX.220.126

slamos1 napsal(a):
Zkusím zareagovat i s vedomím že to bude jiste pobuřující. Jsem ročník který už trochu pamatuje, ve chléve jsme za mého detství meli kravku a vedle ní dve kozy, kolem nich behaly králíci a vlastne žily tak nejak pospolu. Králík nikdy nedostal solo krmení, živ byl vždy jen z toho co si ukradl od žlebu. Pamatuji že když otec naházel kozám tvrdé pečivo tak vždy nadával že jim to králíci odtahají, nikdy se nevolal ke králíkum doktor, nevedelo se nic o žblunkavce, koksidioze a já nevím dál co ješte, když kráva šlápla králikovy na nohu, vždy se z toho sám vylízal a králíku bylo tolik že jsme to jako deti ani nechtely jíst tak často. A ted?Je zázrak že človek vychová králika na porážku a už vubec si nedokážu představit je chovat bez pomoci doktora.To jen tak na okraj muj příspevek a ted se do me dejte.

Ano, kdysi s chovem králíků nebyl žádný problém, neexistoval mor ani myxomatoza, mamka měla plné kotce králíků, když povyrostli, přemístili jsme je do velkých kotců v maštali, krmení v létě trávou, voda, ječmen nebo oves, dobrá sláma, seno, králíci rostli jako z vody a nevzpomínám si na nějaký úhyn! to přišlo až s nástupem zavlečených nemocí, moru a mxt..myslím, že hodně k jejich zdraví přispíval pohyb..dneska chováme králíci v kotcích, někdo v kotečkách, kde se králík nemůže otočit, jeho zažívání a střeva nemohou dobře pracovat, potom nastupují tyto trávící potíže, které by jinak neměli..musíme jim redukovat potravu, atd..a vůbec bych jim nedávala cukrovku, ta pro králíky není!krmíme kousek krmné řepy..odbočila jsem..máme starého, už vysloužilého 6ti kilového samce Bu, Pepu, už má aspon 8 let, v kotci už jen 80x80 už jen polehával, nemohl se postavit na zadní nohy, bylo nám ho líto zabít, tak jsme ho pustili na zahradu!od jara žije na svobodě, sežere si co chce, i můj celer , ale je vitální, běhá jako mladík, před deštěm se schová, na noc chodí domů a spí pod králíkárnou ! čistou vodu a obilí má nachystané každý den, myslím, že mu pohyb velmi svědčí!

14.12.2016 12:20
borax

XXX.XXX.91.21

Debata se vede o tom proč králíci hynou.
Těžko se rozeznává kokcidioza.
Pokud je králík jak balon a žbluňká je to z velkého množství krmiva.
Jestli jste někdy takového králíka "otevřeli" víte, že je úmrtí takového králíka nezvratné.
Doporučení výrobců krmit "do plna" je nesmysl.
Prostě odstaveny králík to neustojí, nafoukne se a je konec.
A je uplne jedno kdo je výrobcem krmiva. Králík musí být napůl hladový a hlavně musí mit neustálý přísun kvalitního sena!
Zmrzlá řepa v zimě "taky zabíjí"!

14.12.2016 12:48
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Ano, je potřeba dávat pozor, řepy jen tolik, kolik jí králík stačí sežrat najednou, potom zmrzne a bylo by zle, pokud by jí sežral zmrzlou..se žblunkavkou zkušenost nemám, naštěstí jsme ji nikdy neměli..

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2016 15:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Problém je, že pokud je to kokcidiosa, což rozhodně nejde určit podle debaty na internetu, jdou králíci zachránit léčivem a dietou, pokud není příliš rozjetá. Jestli je, žbluňkavka" chcípnou, když ne všichni tak rozhodně většina. Nicméně jedno i druhé je dietetická chyba a zadavatel si z diskuze může vzít poučení a vyvarovat se chyb při dalších odchovech.

14.12.2016 17:58
slamos1

XXX.XXX.52.72

Mockrát dekuji.

30.12.2016 20:05
slamos1

XXX.XXX.52.72

Dobrý den, vracím se tímto k mému problému, králíky jsem ted 14 dní krmil pouze senem, ovsem, vodou a každý den dostali vetvičku z ovocného stromu na okus, ta vetvička je od starého chovatele. Musím konstatovat že za tu dobu mi neuhynul ani jeden králík, léčivo jsem nedával už žádné.

Přidejte reakci

Přidat smajlík