Králíček neudrží moč

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

lucie_m

14.3.2017 20:17
lucie_m

XXX.XXX.225.198

Dobrý večer Mám trable s mým 4 letým králíčkem. Díky antibiotikům jsme před Vánoci rozehnali problémy s močovým pískem. Ovšem před 14ti dny začal králíček (nekastrovaný samec) opět hodně pít a čůrá i mimo záchod. Nejdřív začal po kleci a teď i na podlahu. Na veterině po opětovném rozboru jeho moči bylo řečeno, že je naprosto čistá. Dělali mu rozbor krve, rentgen i ultrazvuk a nic se nenašlo. Žádná změna u nás nenastala. Nemá někdo z Vás podobnou zkušenost? Děkuji moc za všechny přínosné rady.

15.3.2017 04:53
rapotacka11

XXX.XXX.32.162

Dělali mu rozbor krve, rentgen i ultrazvuk...
"""""""""""""""""""""""""
Měli mu ještě vyšetřit ouška, očka, mandle, játra a žlučník.
Drápky !
Ostříhat !
Když ani to nepomůže, dávat ho ven do výběhu-až se oteplí.
Tam to vadit nebude.

15.3.2017 05:55
mikimajky

XXX.XXX.144.252

Na pekáč s ním.
Já neskumam kedy moji králici čuraju. Mám ich v kotcoch a je mi to jedno.

15.3.2017 07:53
gucos

XXX.XXX.91.88

Moje reakce pro Vás určitě přínosem nebude. Tohle co tu píšete je, ale už zhovadilost sama a hraničí se zdravým rozumem. Kolik jste za ta vyšetření utratila. Možná byb bylo dobré si uvědomit, že králík je živé zvíře a né nějaká plyšová hračka a byl vyšlechtěn (domestikován) za účelem chovatelství, na kožky a jako potrava.

15.3.2017 08:16
borax

XXX.XXX.43.12

gucos napsal(a):
Moje reakce pro Vás určitě přínosem nebude. Tohle co tu píšete je, ale už zhovadilost sama a hraničí se zdravým rozumem. Kolik jste za ta vyšetření utratila. Možná byb bylo dobré si uvědomit, že králík je živé zvíře a né nějaká plyšová hračka a byl vyšlechtěn (domestikován) za účelem chovatelství, na kožky a jako potrava.

A veterinář bude brzy jezdit v Maseratty :-D
Ještě několik takových "klientů"a bude za vodou

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 08:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.16.9

lucie_m napsal(a):
Dobrý večer Mám trable s mým 4 letým králíčkem. Díky antibiotikům jsme před Vánoci rozehnali problémy s močovým pískem. Ovšem před 14ti dny začal králíček (nekastrovaný samec) opět hodně pít a čůrá i mimo záchod. Nejdřív začal po kleci a teď i na podlahu. Na veterině po opětovném rozboru jeho moči bylo řečeno, že je naprosto čistá. Dělali mu rozbor krve, rentgen i ultrazvuk a nic se nenašlo. Žádná změna u nás nenastala. Nemá někdo z Vás podobnou zkušenost? Děkuji moc za všechny přínosné rady.

Preboha takéto vyšetrenia nerobí moja doktorka ani mne, pri dvojročnej preventívke! Za to ste si mohli kúpiť aj dvoch špičkových, je to neskutočné plytvanie!

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.3.2017 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím si, že králík je naprosto zdravý a jen si značkuje.Občas se to stává i při posuzování králíků na výstavách, že králík označkuje stůl kde se posuzuje a někdy ohodí i všechny okolo.

Lucie_m

15.3.2017 09:08
Lucie_m

XXX.XXX.225.198

Vsem moc dekuju za prinosne rady. Opravdu jste mi pomohli smajlík Zakrsleho kralicka mame jako clena rodiny a myslim, ze to ma kazdy u sveho domaciho mazlicka. Snazime se mu pomoct a problem resit. Nechapu, proc resite, kolik to stalo. Mejte vsichni hezky den a priste se opet obratim na takove skupiny, kde si maji lidi pomahat.

Lucie_m

15.3.2017 09:15
Lucie_m

XXX.XXX.225.198

Dekuji za nazor. smajlík Toho jsem se bala, ze si bude znackovat. Zkusim si o tom jeste neco nacist a uvidime.

lucie_m

15.3.2017 09:29
lucie_m

XXX.XXX.225.198

mikimajky napsal(a):
Na pekáč s ním.
Já neskumam kedy moji králici čuraju. Mám ich v kotcoch a je mi to jedno.

Nevím, jestli bych si na zakrslém králíkovi pochutnala

15.3.2017 18:26
borax

XXX.XXX.91.21

Lucie_m napsal(a):
Vsem moc dekuju za prinosne rady. Opravdu jste mi pomohli smajlík Zakrsleho kralicka mame jako clena rodiny a myslim, ze to ma kazdy u sveho domaciho mazlicka. Snazime se mu pomoct a problem resit. Nechapu, proc resite, kolik to stalo. Mejte vsichni hezky den a priste se opet obratim na takove skupiny, kde si maji lidi pomahat.

A z tohoto důvodu je na Ifauně založeno vlákno pro Pet králíky.
Tady králíky jíme!

15.3.2017 19:03
rapotacka11

XXX.XXX.32.37

Vlákno pro Pet králíky by mělo být před vláknem Králíci.
Nakoukne sem nový mazlíčkář, vidí vl. Králíci
a ptá se tedy tady.
A není to výjímka.
Našel králíky a netuší, že má hledat nějaké "Pety".

Lucie_m

15.3.2017 19:34
Lucie_m

XXX.XXX.225.198

rapotacka11 napsal(a):
Vlákno pro Pet králíky by mělo být před vláknem Králíci.
Nakoukne sem nový mazlíčkář, vidí vl. Králíci
a ptá se tedy tady.
A není to výjímka.
Našel králíky a netuší, že má hledat nějaké "Pety".

Dekuji Vam za informaci smajlík, to jsem opravdu netusila. Jinde na diskuznich forech jsou proste "kralici" a rozdelene to neni.

15.3.2017 20:22
8991

XXX.XXX.18.96

rapotacka11 napsal(a):
Vlákno pro Pet králíky by mělo být před vláknem Králíci.
Nakoukne sem nový mazlíčkář, vidí vl. Králíci
a ptá se tedy tady.
A není to výjímka.
Našel králíky a netuší, že má hledat nějaké "Pety".

To máte pravdu smajlík

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 20:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

Podle mého, králík jako králík. To by tu mohlo být ještě rozděleno na králíky brojlerové, křížence bez rodokmenu, papíroví a výstavní králíci. Mě nezajímají ty dvě první skupiny, tak to moc nečtu. Jinak pet králíček je většinou zakrslý králík domácí, jejichž chovu se v první řadě věnují chovatelé, ti je vyšlechtily, ti je množí no a vedlejším produktem je to, že si je někdo kupuje domu, jako mazlíka. Jinak myslím že chov se nijak neliší. Na druhou stranu i obří plemeno se někdy stává pet králíčkem.

15.3.2017 20:48
rapotacka11

XXX.XXX.32.37

Spíš se jim věnují děti.
Neví ani jak krmit atd.
Někomu jejich příspěvky zde vadí.

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 21:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

To je nad míru dobře, že se jim věnují děti. Děti jsou jediná naděje na pokračování tradice, která má u nás staletou historii. Děti které si v mládí vybudují vztah ke zvířatům v dospělosti budou zušlechťovat a množit, až mi zestárneme a budeme senilní. To že si děti často neví s chovem rady, je běžné. Člověk se s vášní pro chovatelství rodí a ne vždy ji dědí. Ne vždy to dítě získá rady od rodičů, jelikož je sami neznají, neb ne všech dětí rodiče se zajímají o chov králíků. Tak rady slepě hledají, neb mají své svěřence rády. Já jako kluk měl na zahradě také králíka mazlíčka, tedy chápu ty děti, co nechtějí svého kamaráda v první řadě jen sežrat. Pak přijdou sem, mezi lidi, mezi nimiž někteří o králících vědí moc a od těch potřebují poradit. Co zde naleznou? Urážky, nadávky a rady typu "Králíka klepnout". To není to, co chtějí slyšet. Pak se divme, že děti nevstupují do spolků, že posedávají po zastávkách. Protože v nás dospělý chovatele nemají důvěru, bojí se, že jim zase vynadáme, nebo je budeme zesměšňovat. Klidně se do mě věhlasní chovatelé zase pusťte, ale ač se vám to nebude líbit, tohle je pravda. Mám štěstí, že organizace ve které jsem členem je podpora mládeže a dětí silná, spolupracujeme se školou, máme mladé chovatele. Víte proč, protože jim nenadáváme a ano, ty děti chovají především zakrslíky. Mnohdy ani nevědí, co znamená to Pet. Kdo myslíte že ty pet chová, chovatelé mezi námi a ti dovedou těm dětem poradit nejlépe. Nechci kázat, sám dětem s chovem Pet králíků moc neporadím, jelikož zajkrslíky jsem nikdy moc nechoval, ale vlastní děti k chovatelství vedu a podporuji a pokud mě bude kontaktovat mladý chovatel, dítě, co ho budou zajímat obří plemena, podpořím ho všemožně, ne jen radou, ale klidně i chovným materiálem za symbolickou cenu, jelikož chci aby mé oblíbené plemeno mělo budoucnost.

15.3.2017 22:06
rapotacka11

XXX.XXX.32.37

Nerozumíte mi.
Městské "panelácké" děti vidí ve "zveráči" chlupáčka
a musí ho mít.
Nemá doma klec, natož králíkárnu, nakoupí
barevné granulky v déemku a věří, že králík víc nepotřebuje.
Králíčka šupne zatím do krabice (v pokoji).
Že by koukly do nějaké příručky o tom,
co to "muchlátko" potřebuje, aby prospívalo, to fakt ne.
Mají to na hraní.
Většinou z nich chovatelé nebudou.
Nemají vlastně kde...

No a některé objeví ifaunu.

15.3.2017 22:15
betyna5

XXX.XXX.30.198

Souhlasím s bcvejrikpetr. Jsem ráda, že jsou tu lidé, od nichž je možné se dozvědět nejen užitečné rady o chovu králíků, ale současně i ti co své příspěvky umí formulovat slusně a s ohledem na to, že né všichni všechno vědí. Zvláště mladé nebo začínající chovatele asi může více ranit všudypřítomná ironie a nepochopení.
Jako dítě jsem měla kocoura a dala bych všechny peníze z kasičky za to, aby žil. Bohužel mu to nebylo přáno. Ale i když tady asi části chovatelů nestojí za to investovat velké peníze do králíka, kterého lze snadněji sbaštit než léčit, tak trocha tolerance vůči těm ostatním (co rádi zaplatí aby zvířeti bylo co nejlépe) někdy neuškodí.

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 22:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

Tak dítě si těžko vybírá. Nemají z toho přeci rozum. Pochopitelně že se jim králík líbí, jinak by ho asi nechtělo a už to, že se mu líbí něco znamená, nemyslíte? Pokud se mu bude víc líbit revolver, asi v něm mnoho nadšení pro chovatelství nebude. Budeme tedy ty děti odsuzovat za to, že žijí v paneláku a nemají kde v současnosti králíky chovat? A jak to tedy to dítě může změnit? Pokud si dobře vzpomínám, také jsem byl dítě, což asi nezpochybníme. Měl jsem omezené prostředky, ale choval jsem takřka vše, od rybiček, žebrovníků, sklípkany, strašilky, hady, ještěry, brouky, křečky, žáby. Také jsem improvizoval v různých podmínkách, za které bych se dnes asi styděl. Někdy se mi chov dařil, někdy přišlo zklamání a svěřenec mi uhynul. Ale něco to ve mě zanechalo. Uvědomuji si hodnotu života. Pokud se o něco nestarám, může to skončit špatně, pokud budu nezodpovědný, bude to mít negativní důsledky. Pokud v někom, pak je chyba v rodičích, ne v dětech. Nevěřím tomu, že by dítě chtělo, aby mu něco chcíplo. To že zde hledá rady, asi o něčem svědčí, asi mu není osud jeho svěřence lhostejný. JAK MŮŽETE ŘÍCT, ŽE Z NICH CHOVATELÉ NEBUDOU? Pokud každého odsoudíme, spíš než ho podpoříme, tak chovatelé opravdu nebudou. Každý jednou musí začít a některé z těch dětí u toho vydrží. Neustálé řeči, ať si to dítě něco nastuduje, načte. Proboha, děti jsou spontánní, což jim závidím. Chtějí králíka a je na dospělých zda jim ho koupí, nebo ne. Pokud ano, jsou dvě cesty, králík chcípne, což je škoda, ale má to ten efekt, že dítě je prvně konfrontováno se smrtí v přímém přenosu. Uvědomí si pomíjivost, hodnotu života. Nebo se o králíka postará, sežene si informace a naučí se zodpovědnosti.

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 22:23
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

Ano, je smutné že to má negativní vliv na živočichovi, ale na robopejskovi, či plyšové kočičce co mňouká, chodí ba i čůrá se úctě k životu dítě nenaučí. Ta se vypne a pak zase zapne, pokud se jednou vypne živý králík, už ho nikdo nezapne. Pro dítě to může mít neskutečný výchovný efekt.

Lucie_m

15.3.2017 22:52
Lucie_m

XXX.XXX.225.198

rapotacka11 napsal(a):
Dělali mu rozbor krve, rentgen i ultrazvuk...
"""""""""""""""""""""""""
Měli mu ještě vyšetřit ouška, očka, mandle, játra a žlučník.
Drápky !
Ostříhat !
Když ani to nepomůže, dávat ho ven do výběhu-až se oteplí.
Tam to vadit nebude.

To vse mu take vysetrili..i jaterni testy byly v poradku. Drapky ma ostrihane a priznaky kralicich nemoci jsem uz nekolikrat procitala. Seno kupujeme kvalitni a mlsky ma od JR Farm nebo klasicky ovoce, zeleninu a bylinky z nasi zahrady. Jedine zbyva asi to znackovani nebo mi pani psala o encefalitozoonoze, ale jine priznaky nema.

Neregistrovaný uživatel

15.3.2017 22:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

Ono u samců je to asi dost běžné že značkují. Osobně poznám dospělé samce již podle pachu. Není to nijak odporný zápach, ale typický králičí. Pokud se nakloním ke kotci samice, není cítit takřka nic, jen vůně sena. Samec, ač čerstvě vykydaný prostě jistý pach vydává. Je možné že je to pach moči, ale myslím že má i speciální pachové žlázy. Pokud králík žere a nejeví jiné známky ochoření, asi bych vůbec ve stresu nebyl. Na druhou stranu je nutné si připouštět i jeho věk. Ve čtyřech letech už králík není mladíkem.

16.3.2017 05:35
rapotacka11

XXX.XXX.32.95

Lucie_m napsal(a):
To vse mu take vysetrili..i jaterni testy byly v poradku. Drapky ma ostrihane a priznaky kralicich nemoci jsem uz nekolikrat procitala. Seno kupujeme kvalitni a mlsky ma od JR Farm nebo klasicky ovoce, zeleninu a bylinky z nasi zahrady. Jedine zbyva asi to znackovani nebo mi pani psala o encefalitozoonoze, ale jine priznaky nema.

- a priznaky kralicich nemoci jsem uz...

Králičí nemoci ?
NÉÉ !
Při správné péči králík dr.nepotřebuje.
http://www.kralici.cz/pages.asp?f=krmeni.

Neregistrovaný uživatel

16.3.2017 07:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.103

Ano, králík nepotřebuje veterináře, neb pokud ho veterinář nenaočkuje, s největší pravděpodobností se v chovu dříve, nebo později objeví mor, či myxomatóza a pak už veterinář stejně nepomůže.

Lucie_m

16.3.2017 07:53
Lucie_m

XXX.XXX.63.116

rapotacka11 napsal(a):
- a priznaky kralicich nemoci jsem uz...

Králičí nemoci ?
NÉÉ !
Při správné péči králík dr.nepotřebuje.
http://www.kralici.cz/pages.asp?f=krmeni.

Z teto stranky samozrejme cerpam, ale uz nemam slov. Kdyz vsechno vite a znate nejlip, tak jste mi mohla poradit, jak to vyresit. Radeji tu budete tvrdit, ze se staram spatne.

16.3.2017 08:18
rapotacka11

XXX.XXX.32.95

Někdy (dost často) méně znamená více.

16.3.2017 08:51
hokrví

XXX.XXX.105.226

rapotacka11 napsal(a):
Někdy (dost často) méně znamená více.

S tímto souhlasím, hlavně v bodu kdy mnoho pisatelů nemá čas číst nesmyslné dotazy, ale vydrží tu o nich týden psát.

16.3.2017 09:32
borax

XXX.XXX.34.79

Králíček neudrží moč...
Všiml by si toho někdo při počtu 6-8 kusů v jednom kotci?
Řešil by to někdo u jatečných králíků? Urcitě ne!
Pokud je králík nemocný...je lepší to řešit radikálně.
Vím není to případ zadavatelky vlákna.

No asi má hodné a bohaté rodiče.
Priority máme každý nastaveny jinak.
Taky jsem byl nedávno u veterináře s chovnou samičkou.
Drobnost, ktera byla(levně a snadno) léčitelná.
Urcitě bych do ji ale necpal čtvrtinu mojí mzdy smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.3.2017 09:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak necpěte:) Nevím, co se tady tak durdíte. Králík už je společně se psem a kočkou nejdůležitějším rodinným mazlíkem. A tím pádem se u něj zdravotní problémy normálně vyskytují - v tom smyslu, že si jich někdo všimne dřív, než je králík natažený a ztuhlý - a běžně řeší ve veterinárních ordinacích.

Asi tak stejně, jako se léčí kočky, přestože koťat můžu mít kdykoliv zadarmo deset nových.

16.3.2017 10:43
petrlcr

XXX.XXX.232.38

Mně vždy říkal mistr v učení"co mi není rovno, po tom je mi hovno". Zadavatelka si snad léčbu platí sama a ze svých zdrojů. Proč Vám to vadí? Vždyť Vás to nestojí ani korunu.

Přidejte reakci

Přidat smajlík