Zdravím všechny, prosím můžete mi poradit, jak správně sestavit směs pro kozy.Momentálně mám březí kozy, které právě začaly cca 90 den březosti.A pak pro kozy laktující.Nevím si s tím moc rady.Mám ječmen, melasu, otruby...Co ještě dokoupit a v jakém poměru správně namíchat?Jinak dostávají kvalitní luční seno, solný liz, nutrimix, no a ten ječmen :(...a ješte jeden dotaz-jaké máte zkušenosti se sušenými řepnými řízky?Dávat/nedávat?popřípadě kolik.Nekde jsem četla, že je to dobré? -namočit 12 hodin a pak promíchat se šrotem.No nevím nevím...Budu moc ráda za odpověď, jsem začátečník a ráda bych jim dala to nejlepší.Díííííky Pavlína.
Zkušenost s řepnými řízky mám. Dělám kozám směs, řepné řízy, vojtěškové úsušky a lněné semínko zaliji horkou vodou (nechám nabobtnat cca 6 hodin) a směs dělám z otrub, sladového květu, ovesných omelek, ječného šrotu a to pak smíchám s namočeným a přidám celý oves. Tuto směs dostávají kozy před porody a do odstavu kůzlat. Na dojírně pak dostávají směs suchou, bez řepných řízků. Ale množství vám neporadím, dělám to pro celé stádo a od oka.
Dobrý den, krmím strouhanou řepu, mrkev, topinambury se šrotem a vitamíny. Podle oka. Každá má trochu jiné chutě, přesně pro každou se to nedá namíchat.Některá chce více šrotu jiná méně a to taky neplatí vždy. Člověk má taky různé chutě. Když jim dávám zeleninu v celku, tak nejdřívé snědí topinambury, mrkev a řepu. Musíte zkoušet a pozorovat jak jim chutná.
S pšenicí bych byla velcie opatrná, obsahuje více lepku a působí při nadměrném požití acidozu. Přidává se malý díl do směsi a je třeba zvykat pozvolna. Osobně se pšenici vyhýbám, neb mám v živé paměti záchranu dvou koz, když mi utekly a sežraly jí slepicím a trvalo skoro týden, než jsem je postavila na nohy a to už je pěkná řádka let.
chovateka
napsal(a):