Omlouvám se ale i tady se pochlubím

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.2.2015 19:40
michuela

XXX.XXX.105.226

Dneska ráno jsem je našla v ohradě. Odpoledne jsme je zvážili a jedno mělo 4, 9 a druhý 4, 95 kg. Docela macíci. Loni měla jen jednoho beránka a měl přes 6 kg, ve 3 měsících byl stejnej jak mamča. A já tak moc chci od Amči jehničky, vemeno má jak kopačák a má víc mlíka než moje dojný ovečky (VF).

1.2.2015 21:16
JanaKostelec

XXX.XXX.117.11

Moc krásní beránci, gratulace

2.2.2015 08:05
michuela

XXX.XXX.105.226

Dneska se o událost dne postarala Renča. Loni jí to nevyšlo, ale letos to vypadá OK a máme kluka a holku. Máma VF a táta SF, proto ti strakoši.

2.2.2015 08:14
JanaKostelec

XXX.XXX.117.11

Nádhera Dáváte po narození ovečku s jehnaty někam do choulu, samostatně, do vnitř? Také chováme ovce venku, salaš s otevřeným otvorem pro vstup, jsou tam dohromady. Jehnátka netrpí? Třeba alespon na týden je dát do choulu? Děkuji za rady

2.2.2015 08:19
michuela

XXX.XXX.105.226

JanaKostelec napsal(a):
Nádhera Dáváte po narození ovečku s jehnaty někam do choulu, samostatně, do vnitř? Také chováme ovce venku, salaš s otevřeným otvorem pro vstup, jsou tam dohromady. Jehnátka netrpí? Třeba alespon na týden je dát do choulu? Děkuji za rady

No abych pravdu řekla, měla jsem v plánu je dát když tak do chlíva, jen jaxi řezník nám udělal čáru přes rozpočet a máme tam ještě na měsíc prasata. A jehňata jsou venku. Ty černý měla úplně venku i přes noc a jsou OK. Tyhle se narodila v přístřešku, al euž jsou taky venku nezdá se, že by strádala. Naopak si myslím, že budou silnější a zdravější.

2.2.2015 08:21
malá koza

XXX.XXX.209.252

Je to radost, když se takhle daří. Také se pochlubím.Naše Pampeliška má týden stará trojčata. Kluka a dvě holky. Doufám, že pro nás bude letošní rok také šťastnější.

2.2.2015 09:03
michuela

XXX.XXX.105.226

malá koza napsal(a):
Je to radost, když se takhle daří. Také se pochlubím.Naše Pampeliška má týden stará trojčata. Kluka a dvě holky. Doufám, že pro nás bude letošní rok také šťastnější.

Gratuju k trojčatům ! Teda je to každej rok stejný, ale pokaždý ty prcky ořvu, jsem měkoň.

3.2.2015 07:55
lilo

XXX.XXX.201.210

Dobre rano, take se pochlubim, vcera vecer v 7:30 jsem sla jeste zkontrolovat co se deje u holek a Berticka uz mela vypustenej pytlik a jehnatko zatim nikde, tak jsem vsechno pripravili a uz bylo videt kopytko,... Jenze zadni... Nejhorsi je rozhodnuti zasahovat... A tak jsme trochu nezkusene a vahave vyckavali... No nakonec manzel zatahl za nozicky a ovecka jak pred nim utikala sama velmi rychle malou pustila ven... Tak na svet prisla prvni jehnicka mrnava zamora snad s metr a pul dlouhym pupecnikem... :) ocistili jsme a mrnucha se mela velmi rychle k zivotu, prilozila jsem ji a do pul hodiny behala okolo mamy a neohrozene vyzadovala cucani..ovce se o ni div ze nepopraly, furt se strkaly jedna ji opecovavala a Matylda byla nastvana a hruba a odstrkovala ji... cekali jsme na druhe... A dlouho se nic nedelo... A protoze malinka trochu vytuhla, kdyz se pak maminka pripravovala na dalsi tak jsme je prestehovaly do teplejiho chliva... Tim jsme ovsem zapricinili veliky povyk...a mela jsem z toho vycitky, ale to male bylo fakt lezici spici a rozhodne ne teple... no a tak jsme cekali co bude a furt nic pytlik, tam kde byl a kontrakce nic moc... Kdyz se kontrakce zacaly zpravidelnovat a opravdu byla videt snaha opet manzel zasahl... A asi se holky domluvily ze nas potrapej a opet slo zadni polohou... Tentokrat mnohem vetsi holcicka... Jenze ta se k tomu zivotu vubec nemela... Zadny tonus ve svalech, proste jako hadra... plula nekde mezi zivotem a smrti... Ocistili jsme ji nozdry vytrely tlamicku... A ona jen mela jakousi krec.. Oko vtacela nahoru a ne a ne naskocit.. Od vcera vim ze plodova voda je lehonce slana a rozhodne jsem z toho nebyla nijak znechucena... Protoze jsem ji odsala pusou... A stale nic... Mela jsem pocit ze to trva dobu... Nenaskocila...shodou okolnosti jsem tu na ifaune cetla pribeh o lecbe sokem a tak jsem prikrocila ke stejnemu... Ponorila jsem ji do beliku se studenou vodou a hle mala se otrepala nejprve hlavu a pak se ji dostala sila i do nozicek...ale ze ji to trvalo... no a v 10:30 vecer jsme meli odrodino.. rozhodne to nebyl porod bez komplikaci... Ale i diky Vam vsem, kteri se delite o svoje zkusenosti a zazitky se nam podarilo to v dobrem dokoncit... Dekuju Vam vsem moc

3.2.2015 08:54
JanaKostelec

XXX.XXX.164.114

Nádherný příběh, trošku děsivý, čekáme ode dvou oveček mladé, ale krásný konec a pěkně popsáno, děkuji a gratuluji. Co jste dali jehňátkům po narození, prosím?

3.2.2015 09:08
lilo

XXX.XXX.201.210

Dekuju za reakci.. Co mate na mysli s tim co jsme dali jehnatkum po narozeni...?

3.2.2015 10:23
JanaKostelec

XXX.XXX.164.114

Vloni se nám od prvničky narodila dvě jehnátka, větší jsme třetí den našli schoulené, mrtvé. Předtím pilo, chodilo, bylo to smutné, následně jsme se dozvěděli, že toto způsobuje nedostatek selenu. Je nutno jehněti podat co nejdříve po narození selen s vit e, poradí vet nebo zkušený ovčák. Letos jsme koupili pro jistotu Lamb Aid i Selevit a čekáme až se narodí.

3.2.2015 11:19
michuela

XXX.XXX.105.226

Moc gratujuju a přidám příběh z loňska. Měla jsem březí VF ovečku se SF beranem. Ale je hrozně plachá. No a už pár hodin jsem ji viděla tlačit. Říkala jsem si, že je to prvnička, tak ji to asi chvilku potrvá, ale nikam to nevedlo a už se mi to nezdálo a ovce vypadala vyčerpaně. Po poradě s vet jsem se rozhodla, že do ní sáhnu. Jenže chytit ji byl boj na hodinu, neb jsme neměli psa. Dokonce jsme zavolali posily. Ale nakonec se nám zamotala do drátů, jinak by jsme ji snad nelapli. Ovečku jsme odvezli do chlíva na samotku a dali jsme si chvilku na uklidnění. Pak jsme šli na to. Ovečka byla otevřená tak napůl a byl velký problém se do ní dostat, ale jaksi nám docházel čas. Ovce už si lehala. No tak jsem do toho musela jít trochu silou, ale lepší já než mnohem větší mužská ruka říkala jsem si. No a nahmátla jsem páteř a žebra, plod byl vodorovně v příčné poloze. Podařilo se mi nahmátnout nohy, přední, jenže jehně jsem za boha nemohla dostat ven, dokonce jsem pak seděla na zemi v hnoji a nohama zapřená o ovčí zadek. Už to vypadalo, že jehněti utrhnu nohy a nevěřila jsem, že je živé, mělo takový modrý čumáček a najednou trochu vyplázlo jazyk, úplně mě polilo, že ho zaživa roztrhám na kusy, ale nakonec jsem ho dostala ven, našla jsem takový pomocný chvat. Druhé už šlo trochu líp a pro jistotu jsem do ovce šáhla, abych zkoukla jaké škody jsem vevnitř napáchala a ono tam bylo další. To šlo pozadu a bylo venku hned. Nakonec přežila všechna. Ale po celou dobu co jsem je dostávala ven mi partner držel ovci na nohách, aspoň těch zadních, na předních normálně ležela. To první jehně nechodilo a bála jsem se, že jsem mu přetrhala šlachy. Dostalo dlahy z dřevěných dřívek, musela jsem ho držet při krmení, ale za pár dní běhalo jako ostatní. I když to vypadalo, že to bude mít ovce za chvíli za sebou, tak jsem nezoufala, protože jsem měla v mrazáku cca 2 l mleziva od jiné ovce, takže i když nepřežije, jehňata snad zachráníme, ale jako zázrakem se zase postavila na všechny 4 a začala se starat o jehňata. Byl ještě jeden problém, jelikož u toho bylo trochu víc krve než obvykle, poslala jsem rychle partnera pro vit. K a ovci ho pak píchla, aby nevykrvácela. Každý 2 hoďky jsem je chodila kontrolovat a přidržet toho chromajzlika u struku. Druhej den jsem si zavolala veta, aby ji zkouknul a ten mě pochválil, že on by to nezvládl líp, pro jistotu jsem jim nechala ještě píchnout selen vč. Matky a ta dostala ještě nějaké ty minerály (myslím že říkal vápník, fosfor). Tak to je vše.

3.2.2015 11:56
JanaKostelec

XXX.XXX.164.114

Obdivuhodné, klobouk dolů

3.2.2015 12:24
michuela

XXX.XXX.105.226

No myslím, že ten obdiv si spíš zaslouží ta ovce, já bych po tom asi už nevstala a rozhodně si to už nechci zopakovat, chvílema jsem u toho řvala zoufalstvím. Doufám, že letos to bude mnohem lepší. Zrovna dneska jsem koukala, že už se začíná nalejvat, tak během 1-3 týdnů by tu mohli být další prcoši.

3.2.2015 12:38
lilo

XXX.XXX.201.210

Jsou to kolikrat hrdinske kousky co tady predvadime... Proto radeji ani domyslet kdyz by to zvire tu pomoc nedostalo... No a proto kdyz se nekdo zepta na co se pripravit ze poprve rodej tak rozhodne odpovidam ze na cokoliv...

3.2.2015 13:10
michuela

XXX.XXX.105.226

Lilo plodovka je nejen slaná, ale má výborné hojivé vlastnosti. Můžu z vlastní zkušenosti potvrdit. Jsem furt doškrábaná od drůbeže, koček, psa, dělání dřeva atd. A občas to i zahnisá jak se pohybuju u zvířat a rejpu v hlíně. Ale po té loňské epizodě se mi všechno krásně a rychle zahojilo. No a ještě bych měla jednu radu pro někoho, kdo má prochladlé jehně. Už jsem si vyzkoušela, že obklad petkami s horkou vodou nemusí stačit. Nejlepší je pustit na jehně (kůzle) teplou vodu, já regulérně sprchuju. Jenže některá bahnice (obzvlášť ty plaché) vám ho zpátky nevezmou, tak zkuste pomatlat jehně placentou pokud jste ji našli. Není to z mé hlavy, ale za vyzkoušení to stojí. Lepší, než se piplat s flaškáčem.

3.2.2015 13:11
michuela

XXX.XXX.105.226

Teta ta sprcha platí jen pro ty, co už to maj blíž na druhý břeh než k životu, ne že každé prochladlé hned sprchuju.

3.2.2015 14:34
lilo

XXX.XXX.201.210

michuela napsal(a):
Teta ta sprcha platí jen pro ty, co už to maj blíž na druhý břeh než k životu, ne že každé prochladlé hned sprchuju.

To je stejne jako to nakopnuti k zivotu. Cloveka by bezne nenapadlo machat polomrtve pridusene cerstve narozene jehne v kyblu se studenou vodou :) a ejhle... Takze chapu ze muze tehle typ stimulace jeme promasirovat a rychle prokrvit a rozproudit... Je to na tom svete takovych zazraku... Nezda se vam?

3.2.2015 15:04
michuela

XXX.XXX.105.226

No máte pravdu, vypadaj jako mrtví, není ani poznat, že by dýchali a srdíčko už dodělává a za pár vteřin stojí jakoby nic. Jj léčba šokem, ale ta teplá voda mu spíš obnoví sací reflex. Ale kdo má někde na kopci v salaši teplou sprchu, že?

3.2.2015 20:18
malá koza

XXX.XXX.209.92

Dobrý den, také obdivuji ten porod. Já vždy čekám, jak to půjde a když vidím, že je vidět kopýtko, tak jemně pomáhám. Vloni jsem, ale volala vet, když šlo temenem napřed a mě se nedařilo otočit. O jedno jsme přišli a jedno bylo asi dva dny nic moc. Musela jsem ho držet, aby se napilo, protože se neudrželo na nohách. Nakonec to první v pohodě dohnalo. Mám výhodu, že jsou holky ochočené a dá se s nimi lépe manipulovat.

10.2.2015 17:29
lilo

XXX.XXX.201.210

Znova se pochlubim... Dneska se mi narodila obr ovci holcicka.. Porodni vahu nevim... Ale jako jedinacek je velka jako tydneni dvojcatka od sufolku.. Jen neni jeste tak pekne vyzehlena... Porod sel opet koncem panevnim... Jako u predesle ovecky...Holky se asi letos domluvily, ze me trochu proskoli v porodech zadni polohou... Jen jsem na to tentokrat byla uplne sama.. Bez manzela ktery komplikovany porod bere jako vyvrhnuti zveriny... No a tak jsem ji chytla za nozicky a popotahla... Ve finale jsem skoncila nohou zaprena o zadek rodicky a obema rukama drzela jehne a tahla a tahla az na me vysplouchlo i se zbytkem obalu a plodovky.. Byla to teda docela makacka... A ja si hrcla na zadek... no holcicka byla dlouho kozena... Tentokrat jsem ji ale machat nemusela spise dokonale uvolnit dychaci cesty... A bylo nutne ji hodne stimulovat masirovat... A olizovat... Ale to zastala Matylda :)...snad hodinu ji trvalo nez vubec udrzela sama hlavu a nez vubec zacala mluvit... A dalsi hodinu nez se sama postavila... Snazila jsem se i prikladat a vstriknout ji mlezivo do tlamicky... Ale mala brala zpatecku a okamzite se chovala jako mrtvej brouk a byla na me za moji manipulaci nastvana... Nemluve o Matylde ktera kdyz malou nemela u cumaku tak tancovala a chvili nepostala...tak jsem se rozhodla uz vic nezasahovat... sice to nebylo ukazkove do dvou hodin po porodu ale o chlup pozdeji, kdy sama zacala do maminky neohrabane nufat a hledat aaaaz nasla... mam radost ze jsme to s Matyldou tak daly... Vsem kteri maji porody pred sebou a nevedi co si prychistat protoze treba budou rodit poprve... Tak doporucuju zbalit si trochu odvahy k te dezinfekci a cistym hadrum :)

10.2.2015 18:04
ralfa

XXX.XXX.196.175

Takze pro zhrnuti uz asi po 50te :) ciste hadry, dezinfekce, selen, tepla a studena voda/hodne vody/, asi i nejake rukavice, nuzky na pupecni snuru?, nebo jak ji oddelit?, mit nachystanou cistou slamu a jeste jsem cetla pro ovci, ted nevim co, myslim ze uvarene vlocky, nebo neco teple to bylo aby dostala energii. V rychle volbe veterinare a pro jistotu jeste nekoho ochotneho a panaka na nervy :) Kdybych mela jit rodit ja, nebudu tak nervozni jak kdyz budu prvne asyistovat ovcim. Uz at sem take prikladam co nejmin komplikovany pribeh a fotky . Ja prvorodicka, holky prvorodicky, to bude zabava, ale beztak uz se na to tesim az budou na jaro skotacit po pastve. Ze by to nedopadlo dobre si absolutne nepripoustim, tak snad to klapne. Vsem kdo to ma za sebou, gratulace!

10.2.2015 20:35
lilo

XXX.XXX.201.210

Vetsinou se pupecnik utrhne.. Takze nuzky spise na uhledne zkraceni nebo upravu delky... Dezinfekci provadet opakovane protoze ovecka stejne ten pupecnik tisickrat olize.. Uvarene lnene seminko budis ale pokud na neho neni zvykla tak vam ho stejne po porodu nebude brat... Dobre je ji natocit teplou lehce slanou vodu... Nervy nechte doma v kyblu a obrnte se trpelivosti a chladnym rozumem i kdyz jeslti to vubec jde... Panaka si dat samozrejme muzete :) teda pokud opravdu nejste prvorodicka.. Ty by nemely... A pokud opravdu jste... Hlavne aby jste z toho take neporodila... Je to preci jen fyzicky a motoricky namahave... nejlepsi je ale tohle vsechno nemuset... Ale to nikdy nevite... Spatne si clovek asi pripoustet nemuze... Je to tak padesat na padesat ze se neco nepovede... Nebo zasahne vyssi moc... Tak preju hodne stesti

10.2.2015 21:14
profesor1

XXX.XXX.192.99

Vůbec to není padesát na padesát! Nešiřte poplašnou správu! Ale já už to beru jako vyvrhnutí zvěřiny , tak že nám po ruce jen rozprašovač s jabkovicí
(je to tak 90 na 10).

10.2.2015 21:24
lilo

XXX.XXX.201.210

Tak omyl jak koukam tak je to jak u koho ... Takze sundejte ty ruzovy brejle... Nebo spis omlzene tou jabkovici... a kouknete na to glo baaa lne tyjo vy jste me rozesmal...
no proste nekomu staci jen ta jabkovice...

10.2.2015 21:37
moonika

XXX.XXX.243.10

lilo napsal(a):
Znova se pochlubim... Dneska se mi narodila obr ovci holcicka.. Porodni vahu nevim... Ale jako jedinacek je velka jako tydneni dvojcatka od sufolku.. Jen neni jeste tak pekne vyzehlena... Porod sel opet koncem panevnim... Jako u predesle ovecky...Holky se asi letos domluvily, ze me trochu proskoli v porodech zadni polohou... Jen jsem na to tentokrat byla uplne sama.. Bez manzela ktery komplikovany porod bere jako vyvrhnuti zveriny... No a tak jsem ji chytla za nozicky a popotahla... Ve finale jsem skoncila nohou zaprena o zadek rodicky a obema rukama drzela jehne a tahla a tahla az na me vysplouchlo i se zbytkem obalu a plodovky.. Byla to teda docela makacka... A ja si hrcla na zadek... no holcicka byla dlouho kozena... Tentokrat jsem ji ale machat nemusela spise dokonale uvolnit dychaci cesty... A bylo nutne ji hodne stimulovat masirovat... A olizovat... Ale to zastala Matylda :)...snad hodinu ji trvalo nez vubec udrzela sama hlavu a nez vubec zacala mluvit... A dalsi hodinu nez se sama postavila... Snazila jsem se i prikladat a vstriknout ji mlezivo do tlamicky... Ale mala brala zpatecku a okamzite se chovala jako mrtvej brouk a byla na me za moji manipulaci nastvana... Nemluve o Matylde ktera kdyz malou nemela u cumaku tak tancovala a chvili nepostala...tak jsem se rozhodla uz vic nezasahovat... sice to nebylo ukazkove do dvou hodin po porodu ale o chlup pozdeji, kdy sama zacala do maminky neohrabane nufat a hledat aaaaz nasla... mam radost ze jsme to s Matyldou tak daly... Vsem kteri maji porody pred sebou a nevedi co si prychistat protoze treba budou rodit poprve... Tak doporucuju zbalit si trochu odvahy k te dezinfekci a cistym hadrum :)

Obdivujem vás ako to zvládate :) a k tomu doporučeniu" zbalit si trochu odvahy k te dezinfekci a cistym hadrum :)" To je pre mňa to najťažšie :D a najmä ako si zachovať chladnú hlavu a v panike nedostať úplné okno :D A čo robiť s tlakom ktorý sa z toho zdvihne až neviem kam že neviem či ratovať seba alebo kozu? :) Mám ešte 5 týždňov do prvého pôrodu zo 4, poraďte ako dospieť k chladnej hlave keď ide do tuhého...:).

10.2.2015 22:00
lilo

XXX.XXX.201.210

Dekuju za obdiv... Prvnich 10 minut co mela ovena pytlik venku jsem take chodila jak krecek v kolecku a nevedela a v matohach jsem dohledala i ty nuzky... ale mate cas.. Protoze nez se ukaze nejaky kousek kopytka nebo cehosi... Nez se rozhodnete ze do ni sahnete... A neni to jednoduchy rozhodnuti.. Tak jiste posbirate zbytky odvahy a prvotni naval paniky a hysterie utichne a dostavi se chvilka soustredeni a klidu... Taky jsem se klepala... Pokud vam ten cas ta ovecka nedala nejspise to byl bezproblemovy porod do ktereho nebylo potreba zasahovat :)
po porodu jsem byla vycerpana... Jakoby to opojeni z adrenalinu to telo uplne unavilo... A dostavil se uplnej klid az malatnost... Prala bych si prozivat porody jako profesor1 s jabkovici v rozprasovaci...
ceka nas jeste asi 8 porodu... Mozna vic... Mozna min... Ted ovecky od brezna kozeny a pak jeste jednu varku ovecek ktere byly na namluvach u jineho berana... Ve sve podstate uz 14 dni mam nocni mury a hnusny sny... Takze za mesic ze me bude asi uplny zombie...

11.2.2015 21:33
profesor1

XXX.XXX.192.99

Ročně mě čeká cca 40 porodů, tak že už mě nějaký problémek nerozhází. A navíc oveny vědí že mě už není 18, tak prvorodičky se kotí přes den a starší matadorky v noci. Proto spávám klidně A jak už jsem tu někde psal, tak rození mláďat je nejpřirozenější proces života, tak proč v tom hledat vědu. Teoreticky nepotřebujete ani tu jabkovici, ale už jsem se vyškolil, když mě dvě krásná jehňata umřela po cca14 dnech na tetanus. Ovce tím olizováním pupek dezinfikuje slinama. Před 4 roky jsem koupil dvě hnědé a jednu bílou kozu. Četl jsem tu hrůzy o nutnosti infralampy a nevím čeho všeho aby kůzlata po porodu v zimě přežila, ale zjistil jsem že kozeny jsou snad ještě lepší maminy než ovce.
Ale nebojte, taky jsem to tak prožíval a viděl problém v kde čem. Taky se něco pos. . . , ale naštěstí není moc času se tím trápit a proč taky, vždyť za rok rodíme znovu

11.2.2015 21:42
profesor1

XXX.XXX.192.99

. . . Matylda sama o sobe byla velmi nervozni oci vykulene usi vzad. . . proste ji to z tech oci uz koukalo. . . Tak se nenervujte ono to nejak bude

Tohle jsou vaše slova z jiného vlákna, tak že vidíte že to jde v klidu

11.2.2015 21:55
profesor1

XXX.XXX.192.99

Ta dvojčata bílá byla odrozena snad do deseti minut. Naž jsem došel pro jabkovici byla venku

11.2.2015 22:23
luciš

XXX.XXX.181.117

Teda když to čtu, tak otvírám údivem pusu! Jste teda dost šikovné. To je hotová záchranka. Lilo, nejste nahodou ze zdravotnictví? Zdá se, že se dobře orientujete. Pro mě je to děsivá představa sahat do ovce či kozy a otáčet nohy či celé mládě. No a co dělat když je skoro mrtvé, tak to už teď mám strach. Fakt před vámi, co tu píšete o porodech a jak si umíte poradit, smekám! A taky děkuji za rady! L.

11.2.2015 22:53
lilo

XXX.XXX.201.210

Dekuju za poklonu. . . Profa ma pravdu. . . az budu mit rocne 40 nebo 60 porodu budu chodit s jabkovici. . . :) a nebo i na tu se vykaslu. . . ne delam si legraci. . . ja to opravdu neberu az s lehkosti. . . mam taky nervy jako kazdej kdo to nema v rukach a kdo se to teprve uci. . . ze zdravotnictvi nejsem. . jeste jsem treba svym holkam nedokazala pichnout zadnou injekci. . . z tech mi je zle. . . Ale prekonavam se. . . a to me bavi. . . jednou treba prekonam i ty injekce. . . navic za sebou mam taky nejakej ten vlastni porod tak se umim vcitit. . . jak je asi ty ovci. . . ze jo. . . Navic kdyz ji do toho lezu. . . a otravuju tam. . . a ona ma strach. . ona neni ovce jako covek. . ona nestratila instinkt tak jako clovek. . protoze do neho se cpe horem dolem co je vsechno strasne nutny. . . az se ve finale neni ani schopen sam rozmnozit a sam porodit. . . proste se od tech ovecek a kozen ucim. . . a touzim byt jednou z nich. . jenom ony to proste nechapou. .

11.2.2015 23:04
luciš

XXX.XXX.181.117

Je to tak. Já mám pět dětí, tak porod mám zažitý až dost. Věřím v přirozenost, a to teda především u zvířat, ale jak tu čtu o těch hrůzách, tak to snad vypadá opačně. Proto mám takový bobky. Nás to nejspíš čeká, takže teď si kopíruji všechny info odsud a pak naběhnu do chlívku se sešitem tak ať se vám všem daří! L.

12.2.2015 09:34
profesor1

XXX.XXX.192.99

Určitě to trošku zlehčuji, ale to je jen reakce na přílišné dramatizování

12.2.2015 10:23
lilo

XXX.XXX.201.210

Hele nekdo trosku zvelicuje jinej trosku zlehcuje. . . dulezity je ze se dohodneme. . . ze chapeme to napeti. . . dokazeme rozlisit co uz je prehrany. . . co je pro bulvarni potrebu cloveka. . . aby to v nem vzbudilo zajem. . . clovek ma rad napeti. . . jinak by tohle preci vubec neresil. . . clovek je ve svy podstate masochista protoze se tesi na neco co jeste nenastalo a psychicky se tyra predstavou toho co nastane i kdyz to jeste nenastalo. . . taky mam lechtani u pupku. . . jsem natesena a uz se nemuzu dockat toho co bude za mesic a pritom mam obavy. . . a vystavuju se zbytecnemu stresu a moje podvedomi vysila sny a nemuze z toho spat. . . loni jsem zazila horory. . . az jsem se sama sebe ptala jeslti mi to stoji za to. . . a pritom jsem je nemohla nijak ovlivnit. . . a to cloveka stve a deprimuje uplne nejvic. . . to ze to nemuze ukocirovat. . . ve finale pak zjisti ze ho to sedmimilovym krokem poslale dal. . .
Nekdo si vystaci s holou vetou a jabkovici a nekomu nestaci ani veta rozvita v nekoliko souveti :) barvite vyjadrujicich holou vetu jeho kolegy. . .

12.2.2015 12:55
malá koza

XXX.XXX.209.244

Dobrý den, plně se ztotožňuji s lilo. Mám stejné pocity, ale snažím se to zvládat v klidu. Pokud je člověk ve stresu, tak nadělá víc škody než užitku.
Luciš bych doporučila se přestat stresovat čtením o špatných porodech. Těch dobrých je víc.
Taky jsem byla na nervy. Teď holky pozoruji a čekám co se bude dít. Pokud holky dobře znáte tak ve většině případů vycítíte, jestli je všechno v pořádku. Když je budete poslouchat, tak vám řeknou. Nikdy jsem si nemyslela, že bych do nich sahala, ale nikdy neříkej nikdy.
Na dodání energie po porodu je dobrý osolený tvrdý chleba. Lněné semínko podporuje zčištění po porodu.Dříve jsem semínko vařila, ale teď ho dám namočit do vody a ono pustí ten šlem taky, i když ne tolik. Pijí to všechny bez problémů.

12.2.2015 14:54
pan Puaro

XXX.XXX.33.235

Ahoj všem,
nejsem žádný ekologický šílenec, který nechává vše na přírodě samotné, ale v 95% nechávám porody všech svých zvířat na nich samotných a v 95% není problém a to nejen u ovcí. Buďte trpěliví, neklid nechte doma, přenáší se všemi směry a uvidíte bude to dobrý. všem vám přeji klidné prožítí neklidných dnů vašich matiček čekatelek. P.

12.2.2015 15:22
lilo

XXX.XXX.201.210

Jj mate recht... ja bych taky nechtela aby mi porodni baba nad porodem hystercila

12.2.2015 23:26
profesor1

XXX.XXX.192.99

pan Puaro napsal(a):
Ahoj všem,
nejsem žádný ekologický šílenec, který nechává vše na přírodě samotné, ale v 95% nechávám porody všech svých zvířat na nich samotných a v 95% není problém a to nejen u ovcí. Buďte trpěliví, neklid nechte doma, přenáší se všemi směry a uvidíte bude to dobrý. všem vám přeji klidné prožítí neklidných dnů vašich matiček čekatelek. P.

Tak že Lilo měla pravdu, já se opravdu spletl. Není to 90 na 10, ale 95 na 5

13.2.2015 08:11
moonika

XXX.XXX.195.220

Ja to teoreticky viem že by som mala zachovať kľud, len sa mi to nedarí prakticky :D našťastie za tie 4 roky čo mi rodili najskôr dve potom 3kozičky, bola komplikácia len raz. Ale štve ma že akonáhle ide do tuhého tak môj inak ideálny tlak vyletí do výšin a v hlave zrazu celkom prázdno (nevravím že tam mám inak nejak moc plno ale, vtey som úpne vygumovaná) :D Našťastie keď bol problém pri pôrode štvoričiek, dobehol mi za chvíľku známy bývalý zootechnik a s ťažkosťami ale podario sa mu to zvládnuť. Len ten tiež nemusí byť vždy po ruke a nedá sa tu zohnať vet čo by bol ochotný v noci dobehnúť ku koze, takže by som to asi musela zvládnuť sama, preto premýšľa ako dosiahnuť stav chladnej hlavy v horúcej situácii :P.

13.2.2015 08:47
luciš

XXX.XXX.181.117

Máte pravdu. Já ale nečtu záměrně o špatných porodech, spíš se člověk dočte o všem možném tady. Já jsem za to však ráda, protože pokaždé přijde něco jiného, a to se pak může hodit. Spíš jsem si představovala Lilo, jak sedí v tom hnoji, nohy zapřené o zadek ovce a všemožně obrací nohy atd. Já bych v takové situaci asi ani nepoznala, co je noha přední a co zadní. No ale zas nejsem takový nervák, že se budu jen stresovat z toho, co má přijít. Řídím se heslem, že pokud jsem pro to udělala maximum, tak víc už to ovlivnit nedokážu. Proto čtu o všem. A jak vtipně píše Moonika, tak v tu danou chvíli má člověk v hlavě prázdno, prostě ty znalosti nejdou vylovit. To mám tedy taky. Opravdu jsem vděčná lidem, co tu s OCHOTOU píšou a radí, protože jsou to cenné informace od mnoha zkušených chovatelů. Takže díky! L.

13.2.2015 14:04
michuela

XXX.XXX.105.226

A máme další přírůstek. Naší Jance se dneska narodil kozlík. Už jsme si mysleli, že ani nezabřezla, břicho a vemínko žádný, ale jak jsem slyšela přes dveře takové to kozí pomekávání, tak mi bylo jasné, že tam je, nebo brzy bude nějaký prcek.

13.2.2015 14:06
lilo

XXX.XXX.201.210

blahopreji... jen tak dal.. :) same hekze porody, plne chlevy.. tak to ma byt

13.2.2015 19:43
luciš

XXX.XXX.181.117

Je nádherný! Hned bych ho pomuchlovala!

15.2.2015 23:10
eržika

XXX.XXX.86.96

Tento týden byl pro mně opravdu naplněný kůzlátky a s tím spojenou radostí i starostí.
V pondělí - zcela nečekaně - krásná černohnědá kozička.
V sobotu - dlouho očekávané /ale ne takové množství/ - trojčata - úžasné zbarvení.
V neděli - očekávané / ale ne takové množství/ - trojčata. Jedno bohužel moc bojuje o život.
Podívaná na ty hóódně zbarvená

15.2.2015 23:17
eržika

XXX.XXX.86.96

16.2.2015 01:26
michuela

XXX.XXX.105.226

Jů, ty jsou krásní

16.2.2015 13:42
lilo

XXX.XXX.201.210

Jak to vypada s tim tretim.. uz je na tom lip? jinak prcci jsou supr...blahopreju.

16.2.2015 19:49
canka

XXX.XXX.33.9

Taky se dovolím připojit a pochlubit se našimi trojčátky, všechno kozičky

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2015 20:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teda, ti jsou malovaní! Gratuluji :)
Ápropó - ten kozlík Michueli - jestli někdo chováte morčata, budete vědět - je jako plemeno crested! S bílým vějířkem na čele :).

16.2.2015 20:16
canka

XXX.XXX.33.9

Hhippie: Děkuji, jsou to opravdu plyšáci...a jak už to bývá, kozenu jsme furt hlídali a hlídali a nakonec porodila nad ránem, když už my jsme nevydrželismajlík Poradila si se všemi třemi naprosto bez problému, ale neporodila u sebe v domečku, ale nadělila nám ty kůzlátka ke kobyle do přístřešku...ta stála venku před boxíkem a nevěřícně zírala dovnitř, co jí to ta bláznivá koza nadělila

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2015 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tím se vždycky nejvíc bavím - jak na ty přírůstky reagují koně. Ponička chodí a očuchává malé a velká s hlavou zaraženou do sena občas klidně vzhlédne a zkontroluje, co že jí to žďuchá do kopyt - týdenní kůzlátka minikoz jsou totiž v poměru k dospělému koni opravdu titěrné :) naštěstí jsou obě kobyly velice klidné a neprovokují a nevyhánějí..
Už jsem se dávno přesvědčila, že si to zvířata potřebují dělat po svém a to, co jim vymyslí člověk, se většinou dost míjí s tím, co si oni představují...
PS: na "Koních" jste řešila březost kobyly - mě se tedy podle fotek zdálo, že se jí břicho zvětšilo poměrně do tvaru "těhotného", ale co si budem povídat - může to být taky tím, že se víc vyžrala... tak držím palce, ať máte na jaře i hříběcí přírůstek!

17.2.2015 14:43
canka

XXX.XXX.33.9

Hhippie: Zrovna dnes jsem se bavila tím, jak ta moje kobyla byla vedle z těch mrňat...poprvé jsem je vypustila z domečku, aby se šli podívat na ten svět, jak je veliký . A když ty moje malý kamerunčata vyběhli, tak přímo pod nohy kobyly, která se zrovna krmila senem...vyvalila oči, jak jí tam ty tři mrňousové lítají, a stále frkala a nevěděla, kam koukat dřív...jen jsem se modlila, aby na ty prcky nešlápla...do jednoho něžně drcla hlavičkou a pak si v klidu dál baštila seno..takovéhle velko-malé kamarádství je opravdu roztomilé
PS:Děkuji, sice kobyla žere jak zjednaná, ale chodí pravidelně ven do terénu pod sedlo, tak doufám, že tam opravdu prcek bude a na jaře budu mít ještě větší radost než teď z kůzlátek

17.2.2015 16:43
luciš

XXX.XXX.181.117

Jeeee, teda to jsou všechno roztomil á kůzlátka. Všem blahopřeji, je to krásné vidět, jak se daří! L.

17.2.2015 20:19
michuela

XXX.XXX.105.226

Koukám jak se to vlákno rozjelo, paráda tolik krásnejch prcků

19.2.2015 11:56
michuela

XXX.XXX.105.226

Tilda už má taky svoje prťavce,2 kluky a holku. Tomu jehněti uprostřed jsem musela trochu pomoct na svět, mělo venku hlavu a jen jednu nožku, takže jsme si s Tildou po ránu trochu zaběhaly, abych ji pomohla porodit, zbytek už zvládla sama a mrňouse se vzorově stará.

19.2.2015 12:10
lilo

XXX.XXX.201.210

Supr.. gratulace...

20.2.2015 09:09
michuela

XXX.XXX.105.226

Dneska mě ve chlívě čekalo opravdu velký překvápko. Baruška s Dášou porodily a dohromady mají 5 kůzlátek,3 holky a 2 kluky(to jsou ti nejsvětlejší). Bohužel nevím, který kůzle je který, protože obě kozy oblizujou všechna a nechávají taky všechna pít od sebe, jsou to ségry. Dělaly to už loni, ale to se rodily postupně, tak jsem věděla co komu patří. Tak na 99,9% má Barča 3 kousky a Dáša 2 podle toho jak měly velký pupíky.

20.2.2015 19:24
helujš

XXX.XXX.46.38

Já se tak těším. Máme termín 20. dubna. Rohatá bílá jak Od lady a kozel taky bílej. Když to vidím, tak se tak těším...

20.2.2015 20:16
michuela

XXX.XXX.105.226

Trochu to musím poopravit, Nakonec jsou to 3 kozlíci,1 hermouš a 1 kozenka. Zběžně jsem je ráno zkoukla, když byli úplně čerství a mokří a ten jeden měl ten pytlík asi ještě přilepenej. Nj není každej den posvícení. Hlavně že jsou zdravý.

20.2.2015 20:29
eržika

XXX.XXX.86.96

lilo napsal(a):
Jak to vypada s tim tretim.. uz je na tom lip? jinak prcci jsou supr...blahopreju.

Třetí kůzlátko - kozička, která byla celá jako její maminka Kráska - i cinkrlátka pod krkem, to bohužel nezvládla, přestože byla prvorozená a největší. Hodně bojovala ale já jsem přesvědčená, že měla krvácení do mozku. Od chvíle, kdy jsem jí našla po porodu, stáčela hlavičku doleva, levé očičko měla prokrvácené a oči se jí také stáčely. Pokoušela se stát ale jen se mrskala. Selen ani nějaké životabudiče od veta nepomohly. Mlíčko pila dostatečně, křičela ale jinak nešlo nic. Už jí nic netrápí.

20.2.2015 21:08
michuela

XXX.XXX.105.226

eržika napsal(a):
Třetí kůzlátko - kozička, která byla celá jako její maminka Kráska - i cinkrlátka pod krkem, to bohužel nezvládla, přestože byla prvorozená a největší. Hodně bojovala ale já jsem přesvědčená, že měla krvácení do mozku. Od chvíle, kdy jsem jí našla po porodu, stáčela hlavičku doleva, levé očičko měla prokrvácené a oči se jí také stáčely. Pokoušela se stát ale jen se mrskala. Selen ani nějaké životabudiče od veta nepomohly. Mlíčko pila dostatečně, křičela ale jinak nešlo nic. Už jí nic netrápí.

To mě moc mrzí, asi by mohlo pomoct jen "káčko, " když ne, asi to tak mělo být.

24.2.2015 15:01
monika.pk

XXX.XXX.84.118

Nedalo mi to a pochlubím se také. Minulý týden se nám narodilo jehně, beránek, který by se snad možná s klidem uplatnil jako maskot facebooku. :) Již příroda předurčila jeho jméno, nebo tedy alespoň počáteční písmeno jeho jména... No viděli jste někdy takto "počmárané" jehně? :) A tak jsme na světě přivítali Froda Pytlíka... :).

24.2.2015 15:29
michuela

XXX.XXX.105.226

To je srandovní

Přidejte reakci

Přidat smajlík