Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2015 08:25

Jsem chovatel začátečník. Na jaře jsem začala chovat kamerunky. Během léta se mi rozmožily a na zimu bych je chtěla odčervit. Jenže, nevím čím ani jak? Kamerunky mám polodivoké. Jak to děláte a čím odčervujete? Poradí mi někdo?

8.10.2015 08:34
chovatelka kamerunek

XXX.XXX.170.130

Kamerunky odčervujeme přípravkem ALDIFAL, podáváme každému kusu zvlášť pomocí injekční stříkačky. Přípravek dávkujeme podle váhy daného jedince. Dávkování je uvedené na láhvi. Dá se použít i PANACUR nebo jakýkoliv jiný odčervovací přípravek. Pokud chcete odčervovat svědomitě, nedříve dejte bobky na rozbor a pak vyberte odpovídající přípravek podle zjištěných parazitů.

8.10.2015 08:58

Děkuji za pohotovou fungovanou odpověď.. jenže, jak to udělat, když jsou některé plaché a bojí se přiblížit. Některé kamerunky příjdou až k ruce, ale jak odčervit ten zbytek, co nepolapím smajlík

8.10.2015 09:05
chovatelka kamerunek

XXX.XXX.170.130

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji za pohotovou fungovanou odpověď.. jenže, jak to udělat, když jsou některé plaché a bojí se přiblížit. Některé kamerunky příjdou až k ruce, ale jak odčervit ten zbytek, co nepolapím smajlík

A jak to máte teda s ustájením na zimu? Máte pro stádo nějaký přístřešek přeci, ne? Kde se budou ovečky bahnit atd. Nalákat stádo tam, zavřít a pak brát kus za kusem. Doporučuji nechat zavřené 1-2 týdny jenom na seně, čistit pravidelně podestýlku a pak vypustit znovu na pastvu. Pokud jsou ovečky začervené, vše co z nich vypadne vyvezete s podestýlkou a na pastvu pustíte "čisté" ovce. A pozor! Pokud máte určené některé kusy na porážku, je třeba dodržet ochrannou lhůtu na maso.

8.10.2015 09:35