Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
31.10.2015 10:02
vn

XXX.XXX.143.242

Zdravím Vás všechny chovatelé. Jak to vidíte letos s účasti na Setkání chovatelů v Seči, zúčastnite se...? Já opět asi pojedu...
Vašek

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2015 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

No jasný, popijem, zatrsáme, zas se s někým po roce potkáme... už se moc těším, dovču beru už od středy ať přijedu odpočatej a neusínám na stole se sklenkou píva před sebou

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2015 16:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

No vidíte. Už se tam chystám třetím rokem - tak třeba to letos konečně vyjde :D akorát mě vždycky děsí ty přednášky, jak jsou hodně odborné. Jestli vůbec běžnému malochovateli k něčemu jsou. Ale minulý rok mě účastníci ujišťovali, že prej jo... tak snad jo :D.

1.11.2015 21:23
vn

XXX.XXX.92.46

Pojedu autem po trase Český Těšín, Ostrava, Olomouc, Mohelnice, Svitavy...Seč - v případě zájmu rád vás přiberu..., máte-li kdo zájem, napiště na novak.hradiste@seznam.cz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2015 21:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám spíš opačný problém. Vypadá, že se doma chlapovi rýsuje akce, kterou preferuje. Já bych však na Seč ráda jela. Tak pokud by někdo nabízel spolujízdu od Prahy, budu ráda za zprávu (kontakt) do soukromého vzkazu. Předem díky!

3.11.2015 09:16
Pola

XXX.XXX.20.36

Prosím napište o tom setkání víc. Kdy to je, jak dlouho, co to stojí nebo, kde ty informace najít. Děkuji Pola.

4.11.2015 08:23
profesor1

XXX.XXX.192.99

Mě začala seč už před týdne. Myslím tím otavoseč, tak že oveny přeci budou mít šťavnatou senáž. To si musím někde poznačit - senážování v listopadu! Víc vám k tomu sekání neřeknu, protože chvátám zabalit posledních tak 15 balíků.
Hezký listopad přeji!

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2015 08:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Profesore, neříkejte mi, že si takovou UDÁLOST necháte ujít? Těšila jsem se, že konečně poznám, jaký vtipálek se na tímhle nickem schovává...

4.11.2015 14:09
profesor1

XXX.XXX.192.99

Asi vás zklamu, jel bych tam jenom kvůli tomu "neobvyklému" žrádlu , i když teď už samozřejmě i kvůli vám ! Ale mám to daleko a poslouchat proti čemu všemu mám oveny očkovat a na co všechno mě můžou oveny zdechnout nemusím. Raději si doma konečně posadím česnek, bez česneku skopovinka není to pravé ořechové!
F tipálek?, to nééé, to je jen taková reakce na některé dotazy, případně odpovědi. Ale vám fandím! Nebojíte se oponovat místním neomylným
Tak hezký den a hezkou událost.
(obšlehněte tam nějakou dobrou receptůru na skopové ať mě ta absence tak nemrzí ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2015 18:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nojo, to jsem celá já, stavět se autoritám do opozice
Jasně, budu na vás myslet, až si budu pochutnávat na nějaké severské laskomině
Pozdravujte česneky.

7.11.2015 19:30
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Tak kdo jste tam byli poreferujte co jste se dozvěděli zajímavého. Jaké delikatesy vás naučili vařit?

8.11.2015 05:58
profesor1

XXX.XXX.192.98

Jehně už mě od včerejška visí naporcované na háku a hhippie mlčí. Asi to bylo náročné tak dospávají :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 12:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsem rád že jsem se tam potkal se spoustou lidí které jsem chtěl vidět, ale trochu mě mrzelo, že jsem si říkal, že mezi tou spoustou neznámých obličejů je určitě někdo tady z fauny s kým bych se třeba rád seznámil, ale chodit od jednoho k druhému a ptát se kdo jsou je trochu nereálné
kozařská sekce mě přednáškama trochu zklamala až jsem si říkal, že jsem měl jít na přednášky do ovčí sekce. Nu což, zkouknu to pak na DVD.
Moc se mi líbilo jak Paul Day s manželkou bourali jehněčí a skopové maso. To bylo fakt moc zajímavé. A večírek v pátek večer byl taky super, ale to věčné čekání ve frontě na pivo které jim tak pěnilo bylo otravné.
Celkově ale super akce a těším se napřesrok.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 13:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, prosim...a to jsem se tu ptala, zda tam nekdo jede... To jsme si mohli potrast pravici ;)

To profesor: mno...co Vam budu povidat...uz dlouho jsem nepila do pul pate do rana
Az to tu pofackuju kolem zvirat, mrknu na ty recepty -myslela jsem na Vas. Vzhledem ke znacnemu mnozstvi zbytkace v krvi jsem v sobotu rano moc nebyla schopna pana reznika vnimat

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Už v druhém příspěvku jsem psal, že jedu a my měli jet plnym autem a né přes Prahu, proto jsem nereagoval na tu spolujízdu. Ale ty tu más pěknou profilovku, podle které bych tě snad poznal a nikde jsem tě neviděl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

No vidiš, pravdu díš... tak to jsme prostě nedoladili.
Ono jestli to nebylo tím, že Ty's byl víc u chovatelů koz a já s ovčáky... ? :)
Navíc... myslím, že jsem byla asi jediná, kdo "společenský večer" pojal ve společenském outfitu, tak jsem si s tou profilovkou moc podobná nebyla

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak koukám na ty recepty a opisovat se mi to fakt nechce. Tak zkusím naskenovat a vložit. Pokud to bude čitelný, tak třeba to někomu poslouží. Ty studené klobásy, na které je tam recept, rozdělily účastníky na 2 tábory. Většině chutnaly převelice, někteří odešli, že takový hnus ze skopového ještě nejedli... zajímavé totiž bylo, že v nich používají hodně skopového loje, tedy jsou OPRAVDU skopové. Dochucené výrazněji chilli, ostatní koření bylo jen lehce znatelné. A překvapivě pro mé kolemsedící i mě nám to vlastně moc chutnalo :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to malinký, ale čitelný, tak třeba si to někdo bude mít chuť číst dobrou noc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 22:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně chutnaly, ale přesně byly takové anglické... Žil jsem ve Skotsku skoro 7 let a jejich klobásy jsou povětšinou přesně takové. Tady jsme zvyklí na jiné, děláme tužší a tvrdší. Tady se mi zdá, že se lidi snaží přebít chuť skopového hromadou koření a velkým podílem vepřového masa, což mi příjde škoda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 23:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

O to nejde, že jsou jiné konzistenčně, ale že jsou právě úplně atypické chuťově - jak jste řekl.. no a je dobrý, že tyhle je možné vyrobit "hned" a bez udírny - je to vlastně takový typ jitrnice by se dalo říct.

9.11.2015 00:30
profesor1

XXX.XXX.192.98

Tedááá já čumím. Móc díky, v tuto noční dobu se to moc číst nedá, ale zítra se pokochám A za odměnu možná zapomenu na to že chlastáte, a zase vám začnu dávat plusové body

9.11.2015 07:12
vn

XXX.XXX.138.59

profesor1 napsal(a):
Tedááá já čumím. Móc díky, v tuto noční dobu se to moc číst nedá, ale zítra se pokochám A za odměnu možná zapomenu na to že chlastáte, a zase vám začnu dávat plusové body

Tam o to chlastaní vůbec nešlo..., jednalo se výhradně o utužování přátelství mezi ovčáky!

9.11.2015 08:26
profesor1

XXX.XXX.192.98

Chápu, strašně se omlouvám, že občas nazvu věci špatnými jmény. Opravdu se mě to stává jednou, maximálně...
Někteří šli po správách na nově spát, neutužovali a pak si stěžují že někoho nepoznali. No neomluvitelné!
A už mě nebavte, jdu hledat lupu a studovat příspěvečky od Verči.

9.11.2015 09:09
moonika

XXX.XXX.175.250

profesor1 napsal(a):
Chápu, strašně se omlouvám, že občas nazvu věci špatnými jmény. Opravdu se mě to stává jednou, maximálně...
Někteří šli po správách na nově spát, neutužovali a pak si stěžují že někoho nepoznali. No neomluvitelné!
A už mě nebavte, jdu hledat lupu a studovat příspěvečky od Verči.

Ľahšie bude to proste stiahnuť(pravý klik na otvorený obrázok a vybehne ponuka Save as alebo Uložiť), otvoriť v nejakom prehliadači fotiek a tam to zväčšiť ako potrebujete:).

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 19:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teda...to je prvně, kdy mě tu kdy tituloval jménem...

9.11.2015 21:02
profesor1

XXX.XXX.192.99

Rádo se stalo...
Podle zásluh :), ještě jednou dík. Např.jehněčí "prsty" mě chutnají už jen při přečtení receptu
Taky dík moonice za pomůcku

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo. Někdo už při shlédnutí receptů taky jásal nad "prsty". Tak to asi taky vyzkouším. Jestli se ovšem dočkám porážení... do 15 stupňů budu jen těžko vyvěšovat jehně na týden

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 21:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já tam na Seči začal normálně přemýšlet že pořídim velký chlaďák. Ono už by to bylo docela potřeba. Každou chvíli něco zabíjím nebo si nechávám zabíjet, od slepic, přes ovce, kozy, prasata až po dobytčata a s tím chlazením je zkrátka problém pokaždé.

9.11.2015 22:36
profesor1

XXX.XXX.192.99

Nesmíte se zas toho tepla tak bát. Ono tam jde hlavně o mouchy. Když je tepleji, tak to vyvěsíte na kratší dobu. Maso se vydýchá. Koukněte se do orientu, tam maso visí na tržnicích v tom horku a ani mouchy jim nevadí Hlavně se nesmí zapařit, což při vyvěšení nehrozí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 22:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nojo, když to děláte takhle ve velkym, tak to je jasný, že se to vyplatí. Vždyť taky nemusí být zapnutý pořád, tak to nebude tak žrát... my s tím našemi ušmudlanými pár jehňaty /kůzlaty za rok fakt nemáme ambice. Tak holt čekáme, až bude zima. Ono naštěstí to většinou vychází, že když začne být vážně zima, tak že přestane být i pastva, tak je třeba je uklidit do pytlíků :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 22:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mno...já bych to s Indií radši nesrovnávala. Tam je celkově krapet jiná hygiena všeho oproti evropským standardům... třeba to berou tak, že když si přinesou maso už pokladené, tak to mají jako bonus zadarmo - stejně to tam baštěj ve velkym smažené...prej bílkoviny...

9.11.2015 22:48
profesor1

XXX.XXX.192.99

Oopravdu jde hlavně o mouchy a zapaření. Jinak např. ve 4 stupních vám maso vyzraje za ten týden, v 15 stupních za tři dny. Zabíjím jehňata i v létě. Den a noc zavěšené na háku, pak na den a noc do lednice a hurá na rožeň. Když dělám něco většího tak mám sklep v zemi ve svahu, kde je +/- 10 stupňů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 23:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, takovej máme taky, ale tam je vlhko, tam bych maso nedávala..
Na to vyzrávání má každý jiný názor. Chápu, že jsou nějaké "funkční" návody, ale ty se od těch odborných diametrálně liší. Ideální podmínky ovšem v naší garáži těžko zajistím, tedy se spoléhám na to, že to funguje i tak.
Doporučený postup: Teplota 0 - 3 stupně, minimálně týden viset při maximální cirkulaci vzduchu a minimálních výkyvech teplot, maso se nikde ničeho nesmí dotýkat, musí viset... zajistitelné fakt jen v lednici.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.11.2015 08:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Oopravdu jde hlavně o mouchy a zapaření. Jinak např. ve 4 stupních vám maso vyzraje za ten týden, v 15 stupních za tři dny. Zabíjím jehňata i v létě. Den a noc zavěšené na háku, pak na den a noc do lednice a hurá na rožeň. Když dělám něco většího tak mám sklep v zemi ve svahu, kde je +/- 10 stupňů.

Kdyz zabijite vlete ( ja taky ), tak japak mate osetrene mouchy? ja to mam povesene v komore a kolem dokola hodim hustou zaclonu. Posviram kolickama na pradlo a moucha nema sanci.

10.11.2015 08:20
Massaro

XXX.XXX.103.6

Jenže v lednici je problém s tou maximální cirkulací vzduchu. To také není ideální řešení.

10.11.2015 08:49
profesor1

XXX.XXX.192.99

Přesně tak, v lednici je cirkulace vzduchu žádná. A to by musel být JOOOO gastronom a gurmám, aby opravdu poznal, že se maso větralo týden při 3 stupních. Prostě odmítám v létě čekat na pokles teplot, nebo si kupovat chladící box. Jsem stejně jen gastronomický buran, tak se nebojím inprovizovat a experimentovat. Co chutná ostatním stejně nemusí chutnat mě a opačně, tak proč bych se bál přidat nebo ubrat nějakého koření, případně upravit postup. Důležitý je ten nápad, pak už dolaďuji podle sebe, případně přání zákazníka

Mouchy řešim tak, že mám venkovní místnost, která je od sousedů (od jihu) zastíněná hospodárkou, tak že se nějak moc neprohřívá. Okna mám zatemněná. Navíc mám udělanou takovou cca 60cm širokou verandičku jen z desek(prken), uzavřenou závěsem. Před a po umístění masa verandičku a okolo dveří včetně zámku stříknu nějakým biolitem nebo repelentem a mám klid. Záclonama řeším škopek s naloženým masem na uzení, případně na klobásky, které dávám do toho ovocného sklípku v zemi, ve svahu. Tam taky stříknu obvod dveří včetně zámku (fabka se nemusí ).

10.11.2015 09:26
bischof.vlastimil

XXX.XXX.241.192

profesor1 napsal(a):
Přesně tak, v lednici je cirkulace vzduchu žádná. A to by musel být JOOOO gastronom a gurmám, aby opravdu poznal, že se maso větralo týden při 3 stupních. Prostě odmítám v létě čekat na pokles teplot, nebo si kupovat chladící box. Jsem stejně jen gastronomický buran, tak se nebojím inprovizovat a experimentovat. Co chutná ostatním stejně nemusí chutnat mě a opačně, tak proč bych se bál přidat nebo ubrat nějakého koření, případně upravit postup. Důležitý je ten nápad, pak už dolaďuji podle sebe, případně přání zákazníka

Mouchy řešim tak, že mám venkovní místnost, která je od sousedů (od jihu) zastíněná hospodárkou, tak že se nějak moc neprohřívá. Okna mám zatemněná. Navíc mám udělanou takovou cca 60cm širokou verandičku jen z desek(prken), uzavřenou závěsem. Před a po umístění masa verandičku a okolo dveří včetně zámku stříknu nějakým biolitem nebo repelentem a mám klid. Záclonama řeším škopek s naloženým masem na uzení, případně na klobásky, které dávám do toho ovocného sklípku v zemi, ve svahu. Tam taky stříknu obvod dveří včetně zámku (fabka se nemusí ).

Naložené maso na uzení mám vždy v láku a zatíženo pod hladinu...

10.11.2015 09:58
profesor1

XXX.XXX.192.99

Maso v zimě mívám nasolené a načesnekované skoro i tři týdny na sucho, kdy jej tak dvakrát překládám, a pak jej na týden zaleji vodou. Dobu naložení zkracuji dle teploty.
Letos měl soused v létě v mém sklípku maso zalété vodou - v láku, a i kkdyž jsem ho upozorňoval, tak mu tam stále plavaly utopené masařky. Voněla jim i ta voda. Nakonec jsem mu to přikryl a chodil dveře smradit já.
Bohužel nemám tak těsná futra a větráky ve sklípku, aby se tam mesjárky nedostaly

10.11.2015 10:17
bischof.vlastimil

XXX.XXX.241.192

profesor1 napsal(a):
Maso v zimě mívám nasolené a načesnekované skoro i tři týdny na sucho, kdy jej tak dvakrát překládám, a pak jej na týden zaleji vodou. Dobu naložení zkracuji dle teploty.
Letos měl soused v létě v mém sklípku maso zalété vodou - v láku, a i kkdyž jsem ho upozorňoval, tak mu tam stále plavaly utopené masařky. Voněla jim i ta voda. Nakonec jsem mu to přikryl a chodil dveře smradit já.
Bohužel nemám tak těsná futra a větráky ve sklípku, aby se tam mesjárky nedostaly

Tak to mi máme tedy štěstí a do sklepa zavítají jen víjmečně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.11.2015 12:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ty sklípky v zemi vám přijdou dostatečné? My máme taky takový, je tam celoročně cirka 13 stupňů, ale přijde mi, že je tam vlhko, navíc je to utemované, takže tam moc vzduch neproudí (ale asi jde o to, aby kolem toho vůbec nějaký vzduch byl, takže menší místnost je dostatečná. Zřejmě nemají na mysli průvan, ne?). Je fakt, že tam je alespoň teplota stabilní. Ale to by se muselo tak maximálně po dni dát stejně do mrazáku, nebo naložit na gril... blbé je, že mladé v létě neporážíme. To bych spíš brakovala, a to maso potřebuje víc než den, aby se dalo jíst. Na podzim, když je už dostatečně zima, jsou zas už nejspíš ty staré ovce zapuštěné... takový skoro neřešitelný problém. Tak to je hodně o kompromisech..
To na týden zalévání vodou...to je fórek? To musí shnít, ikdyby to bylo při těch 3 stupních, ne?

10.11.2015 14:17
bischof.vlastimil

XXX.XXX.241.192

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ty sklípky v zemi vám přijdou dostatečné? My máme taky takový, je tam celoročně cirka 13 stupňů, ale přijde mi, že je tam vlhko, navíc je to utemované, takže tam moc vzduch neproudí (ale asi jde o to, aby kolem toho vůbec nějaký vzduch byl, takže menší místnost je dostatečná. Zřejmě nemají na mysli průvan, ne?). Je fakt, že tam je alespoň teplota stabilní. Ale to by se muselo tak maximálně po dni dát stejně do mrazáku, nebo naložit na gril... blbé je, že mladé v létě neporážíme. To bych spíš brakovala, a to maso potřebuje víc než den, aby se dalo jíst. Na podzim, když je už dostatečně zima, jsou zas už nejspíš ty staré ovce zapuštěné... takový skoro neřešitelný problém. Tak to je hodně o kompromisech..
To na týden zalévání vodou...to je fórek? To musí shnít, ikdyby to bylo při těch 3 stupních, ne?

Zatím neshnilo nikdy... dáváme to na ten týden asi maximálně spíše do 5 dnů (vždy je to jinak protože se to sice plánuje ale jak je práce tak se zapomene nebo nestíhá) do láku kde je voda převařená ale ve sklepě máme teda míň asi kolem 7 stupňů.
Máme je dva jeden na zeleninu (nižší teplota větší vlhkost) a druhý kde býval kotel na uhlí (teplejší o něco málo ale vlhkost minimální).

10.11.2015 16:08
profesor1

XXX.XXX.192.99

Tak to si zajeďte na Slovensko na nějaký starý salaš, tam bývalo maso v láku celé léto, jen ho průběžně brali a doplňovali, sem tam přidali sůl a vyházeli ty utopené mesjárky :) ani vodu neměnili, jen přilévali.
Tak jako byl nedávno pořad o výrobě nějakého druhu sýra. Taky jim zrál v nálevu, který už pamatoval min. tři generace, jen ho postupně doplňovali.
Myslím že tu nikdo nepsal, že by maso jedl hned na druhý den, i když letošní jehně proč ne, ale čím starší tím je lepší nechat dýl. Ale jak už jsem psal teplota to zrání urychluje. Není to ideál, ale když se nechce čekat na studený podzim tak proč ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.11.2015 18:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Týjo, tak to bych si asi nelajsla :( věřím, dřív se dělalo kde co a fungovalo to. Teď na to přicházíme na všechno od znova a zkoušíme metodou pokus omyl... kéž bych zažila doby, kdy se znalosti a zkušenosti předávali z generace na generaci. Ne, že by moji rodiče nic nepředali, ale prostě jsem vyrostla v jiném prostředí než na statku, tak mi to neměl kdo předat.

Přidejte reakci

Přidat smajlík