Co je to za rostlinu?Je jedovatá?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
17.4.2016 11:43
josef66

XXX.XXX.43.1

Dobrý den.Jelikož jsem laik, tak bych se chtěl poptat zda je rostlina která je na snímku pro kozy jedovatá.Začíná se to totiž nekontrolovatelně množit a přibližovat od lesa až k pastvě.Za odpovědi předem děkuji.S pozdravem Josef.

Vedra

17.4.2016 12:51
Vedra

XXX.XXX.13.143

To je křídlatka.

17.4.2016 13:25
profesor1

XXX.XXX.192.98

A co třeba Netýkavka?

17.4.2016 13:44
Gamas

XXX.XXX.199.251

Je to křídlatka, netýkavka vypadá jinak a není taková masivní. Musí se to neustále likvidovat, nenechat zdřevnatět. Hned jak se objeví, pryč s ní. Ale jestli je pro ně jedovatá, nevím, nám roste u řek, stejně jako netýkavka.

17.4.2016 17:50
josef66

XXX.XXX.43.1

Děkuji za rady.
Při pátrání na netu jsem se z jednoho článku dozvěděl toto:
Likvidace spásáním:
Pastva domácích zvířat není při likvidaci křídlatek příliš rozšířená, několik pokusů probíhalo například v
Německu. Za do
-
držení určitých podmínek vede k potlačení výskytu křídlatek.

Optimálním zvířetem pro spásání jsou ovce, které preferují vyzrálé listy křídlatek. Je však nutno pást dlouhodobě nebo
opakovaně 3–4× za rok.

V Německu probíhaly úspěšné pokusy se spásáním křídlatek u
plemene ovcí Heidschnucke a
u vysokohorského nenároč
-ného plemene skotu Galloway, pozorováno bylo spásání i jinými druhy skotu, ovcemi a koňmi.

Porost křídlatky nesmí přerůst výšku 150 cm, pokud k
tomu dojde, je nutno jej posekat. Při celoroční pastvě je potřeba
10–20 zvířat/ha, při intenzivní pastvě více, ale tehdy je zvířata nutno přikrmovat (KRETZ 1994).
Zkušenosti se spásáním v
projektovém území se liší. Zatímco někteří obyvatelé povodí Morávky poukazovali na skutečnost,
že jejich ovce křídlatku nespásají, jiní měli se spásáním těchto rostlin ovcemi dobré zkušenosti (v
těchto případech se nejednalo