Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
31.1.2018 23:04
JirkaKumst

XXX.XXX.26.7

Dobrý den,
Obracím se zde s prosbou o radu a pomoct, předem se omlouvám pokud budou mé dotazy někomu připadat hloupý. V tomhle oboru jsem naprostý začátečník ale každý musel nějak začít :)
Chtěl bych si pořídit zacatkem května 2-3 ovce, byli by na pozemku který je celý zatravněný a kde jsou ovocné stromy (jabloně, světska) samozřejmě bych je dokrmoval senem.
Přidám video pozemku, jestli byste mi mohli poradit jake plemeno by nejvíce vyhovovalo na pozemek, co všechno budu potřebovat, kde bych mohl koupit jehňata a zbytek potřebných věcích.
Důvod pořízení ovcí je že prarodiče už jsou starší a nejsou na tom fyzicky nejlépe a měli by aspoň na co koukat :).
Děkuji vam všem za trpělivost a předem děkuji za odpovědi a zkušenosti.

1.2.2018 07:28
lilo

XXX.XXX.201.210

Nepisete vymeru pozemku... asi by pro vas bylo nejlepe si pro zacatek precist neco o chovu ovci... a pro zacatek je mit trebas na vypas a pak do mrazaku... asi vam ty ovecky nedavaji spat... ze jste si to neodlozil na rano... :) http://www.agronavigator.cz/ekozem/attachments/ovce_kozy.pdf a pak je jeste dost uzitecnej odkaz tohle http://www.zootechnika.cz/clanky/chov-ovci/
plemeno podle toho jake mate podminky...

1.2.2018 08:01
JirkaKumst

XXX.XXX.26.7

Zahrada má rozměr 15x15m. Vložil jsem fotky ale nějak to nefunguje. Mohl bych vám to poslat na e-mail?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2018 08:08

15x15m? :) Ani 150x150 by nestacilo. Popremejslejte o chovu kraliku nadivoko, velka voliera. Ani slipkam by takova plocha nestacila, udelaly by z toho poust.

1.2.2018 08:26

Na něčem takovém chovat ovce je vysoce nevhodné.
Problém je, že to budou mít rychle vyžrané a když zaprší, paznehty to zpracují na bahýnko :( od té doby budete mít ošklivou blátivou zahradu a ovce se budou při mokru stále brodit blátem