Acamar

Moje příspěvky

14.2.2018 08:15

Taky krmím jako ďas, ať jsou plné misky zas...

30.1.2018 14:02

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Applaws 7,5kg 769kč, tak to su sama zvědavá, co ne/vymyslím smajlík mě ta moučka teda ale nenadchla..
Rybka nechce šetřit, říkala.
Kdo krmí N&D obilné ? Chutná ? Mé 4 kočky sní cokoli, tak nevím.10kg - 1530kč.
Dá se takto malý sáček
https://www.hladova-miska.cz/N-D-LG-CAT-Adult-Lamb-Blueberry-300g-d79.htm

Purizon bezobilné od 160kč za kilo
http://www.zoohit.cz/shop/kocky/granule/purizon
Dávkování je stejné, takže nezbývá než koupit malá balení a zkusit.
Nebo kdo tím krmí, jak moc sedí/nesedí dávkování ?

Levné a dostatečně kvalitní, to u koček asi ani není.
Smilla, Porta 21, Petkult, Brit care - a vychytat akce.
Myslím, že Porta 21 Feline Finest Sensible není špatné krmivo.

Kočka střídá jak bezobilné, tak nízkoobilné ND a chutnají stejně obě řady (jen čistě kuřecí moc ne).
Dávkování Purizon u nás přibližně odpovídá (hrubým odhadem).

U nás se první kočka docela zakulatila po granulích typu Josera, Smilla - 20% tuku, škvarky ve složení...ale to není úplně zdravé složení...

17.1.2018 14:02

Aha, útulkáčci...tam je opravdu to riziko nákazy větší, bohužel. Veterinářka má pravdu, čím kratší dobu se kočka v útulku zdrží, tím líp, určitě se bude lépe doléčovat v domácím prostředí (pokud je zájemce ochotný si ji vzít i za těchto podmínek). Proti FIP se ale stejně bránit nějak zvlášť nedá. Malá to mít nemusí, není to infekční v pravém slova smyslu - určitě máte sama kolem této nemoci načteno.
Držím moc pěsti vám všem, marodovi a také malé, aby alespoň ta si mohla užívat co nejdýl domova

Diskusní téma - FIP
17.1.2018 12:42

Ach jo co víc se dá napsat, než hodně síly Vám i koťátku
O diagnóze nejsou žádné pochybnosti?

Diskusní téma - FIP
13.1.2018 13:35

Silef - jak se to vyvíjí?
Ještě jsem si vzpomněla na díl "Kočka není pes" asi podobný tomu vašemu - co si tak matně pamatuji, p.Vodičková řešila kočku, která žila už dlouho pouze v gauči, vylézala zřídka (asi jídlo, pití, když nikdo nebyl v dosahu, jinak hned utíkala zpět)...ale nepamatuji se už, co radila a jak to dopadlo. Našla jsem odkaz...

http://www.ceskatelevize.cz/porady/11535735801-kocka-neni-pes/216562221350012-agresivni-debie-a-plachy-pan-novacek/

Joanne zavřené dveře nenáviděla každá z našich koček, to byl řev do pár minut Hluk (je-li od starší paní, kde asi byl klid) vadit určitě může. Ale na mne to spíše dělá dojem, že jádro pudla je v tom, že kočka bude plašší a bázlivá a těžce se vyrovnává s tolika změnami. To dostat do normálu je těžký úkol určitě i pro zkušeného kočkaře Já osobní zkušenost s tímto nemám, třeba se ozve někdo, kdo to sám řešil.

13.1.2018 13:15

Také bych útulky neházela všechny do jednoho pytle, i když co čtu zde ty negativní zkušenosti, také tomu moc nerozumím a vypadá to docela "kontraproduktivně". Na mne to dělá dojem, že buď mají tak negativní zkušenosti, že už mají přemrštěné obavy (což se dá pochopit), nebo - hůře - se dostanou do stadia, kdy si myslí, že jen oni se umí o kočky postarat nejlíp a vlastně je ani už nechtějí nikomu dalšímu svěřit...
Je to škoda.

Ačkoli nám útulek problémy s adopcí koček žádné nedělal a přemrštěné sumy nepožadoval, zas tam nebyly v pořádku jiné věci.
Klobouk dolů už za to, že se do toho někdo pustí, a o to více když to dokáže dělat dobře a udržet si i zdravou soudnost. Mám kočky moc ráda, ale vím moc dobře, že na tohle bych schopnosti, žaludek ani energii neměla.

12.1.2018 11:06

Tak...je už to přece jen starší kočička, hůře se adaptující, a to už je na ni asi mnoho změn najednou - smrt paničky, nové prostředí, noví lidé, nová zvířata...plus může mít i od přírody plašší, bázlivější povahu...Zkoušíte se s ní nějak sblížit? Nejlépe asi - když se nechce k vám přiblížit - nějak na ni "chlácholivě" mluvit, povídat si s ní, něco jí nabízet?

Super by bylo vytvořit nějaký bezpečný a klidný její prostor, ale pokud máte sama pro sebe 1 pokoj, asi to není snadné. Zalezlá na škrabadle, ve skříni nebo pod postelí...nevím jestli je to významný rozdíl, možná jen v tom, že kočky si při "úniku" do výšek připadají bezpečnější a má přehled. Hračky - nevím, je to individuální, ale naše první kočka si už opravdu v tomto věku hrála minimálně
Pak můžete zkusit různé přírodní přípravky od šanty a kozlíku po feliway, bachovy kapky...
Také se bázlivé kočky řešily třeba i v TV pořadech (Kočka není pes atd.), můžete zkusit dohledat na netu pro nějaké typy.

Bude to asi chtít více času, trpělivosti a vynalézavosti, ale jste hodná, že jste se jí ujala a zkoušíte se s ní sblížit

7.1.2018 15:35

Bejina napsal(a):
Pokud si pamatuji dobře, tak my tehdy platili adopční poplatek za vykastrovanou kočičku 800 kč. Kočičku, kterou jsme si brali, byla v útulku tak nešťastná, že byla na ostatní kočky až zlá... takže útulek ji doporučoval pouze jako jedináčka a do domku se zahrádkou. My tyto podmínky tehdy splňovali, tak byla vybraná nám. Kočička u nás byla nesmírně vděčná za domov a lásku, jak jsem u žádné z našich dalších koček nikdy nezažila. Dodnes na ni moc vzpomínáme.

Tak my neměli dopředu vybráno, jen asi dva dny předem jsem manžela ukecala, že když chtějí s dcerou kotě, aby nebylo samo, vezmeme ještě jednu - já chtěla dát šanci nějaké starší. Na stránkách nějakou nabídku měli, ale jen pár koček, vzhledem k tehdejšímu stavu koček dost neaktuální. Kočky si nakonec samy vybraly nás...
Paní nám do výběru vůbec nemluvila, jen o jednom kocourkovi rovnou řekla, že toho nedají nikomu, že patří k nim Záleží fakt na konkrétním útulku, v tom "našem" měli tolik kočiček, že asi z nedostatku prostředků poskytovali tu akutní zdravotní péči a zbytek jen odčervovali a odblešovali...možná kastrovali kocoury nebo selektivně i některé kočky, nevím, ta naše starší ale nebyla kastrovaná (je možné, že tam byla krátce, její "historii" jsem se od paní nikdy nedozvěděla, třebaže jsem se několikrát ptala). Tak byli asi rádi za každého, kdo si nějakou kočku vzal.

7.1.2018 14:19

U nás ani adopční poplatek nechtěli, ale přivezli jsme jim krmivo cca za 1000-1500. O kastraci jsme se ani nebavili (možná byla v té adopční smlouvě, to už nevím), přišlo mi to samo sebou, že dáme kočku vykastrovat (to jsme si mysleli, že vykastrovaná je i ta starší, nebyla...).
S útulky pro psy zkušenost nemám, ale co jsem tak slyšela, tak souhlasím s Lavaccou, že u těch koček to někdy zavání fanatismem.

6.1.2018 23:01

Luu co k tomu říct než že mi je to moc líto...prožila u vás krásné 4 roky a udělali jste co jste mohli. Určitě chtěla žít, ale tělíčko už nemohlo...rozhodli jste se správně.
Také mám v paměti doteď ty poslední dny s naší nemocnou kočičkou, i když jsem nevěděla, že jich bude jen pár, bylo to skoro navlas stejné jako u vás (kromě těch návštěv veteriny a injekcí a léků, to my už nestihli).
Přeji hodně sil na toto smutné období

3.1.2018 16:35

Bejina napsal(a):
Také mě to překvapilo. Spíš se dovídám, jak jsou v útulku rádi, když jde kotě co nejdříve do rodiny. Nám dávali kočičku v pohodě i když věděli, že bude chodit ven. Kočička žila s námi tři krásné roky, než opravdu nakonec skončila pod koly auta. V útulku nám hned klidně nabízeli další. Zřejmě to brali tak, že lepší kratší, ale šťastný život v milující rodině, než setrvat dlouhý život v útulku, kde je kočka ve stresu a stoupá riziko nákazy, jak píše "Acamar".

Špatné zkušenosti, kdy naše kočky kvůli silnici přišly o život, nás nakonec donutily chovat pouze bytové kočky.

No vidíš, a ta jedna z našich žila pěkně v bezpečném bytě ani ne rok právě díky nákaze, k níž přišla v útulku.
Je to všechno o provozovateli útulku, myslím že jen "velké srdce" na tuhle práci nestačí...

3.1.2018 12:56

Také mne to překvapuje. Adopční poplatek chápu, útulek či depozitum mají se zvířetem náklady, než jej předají do péče, ti soukromí to vše platí a potřebují získávat prostředky pro další zvířata, která se tak jako třeba koťata snadno neudají a zůstávají dlouho nebo napořád, platí jim náročnější léčbu atd. Ale asi to spoustu lidí odradí, že za ty peníze mohou zvíře pořídit jinde, s menšími riziky.
Podmínka zvířete do bytu je diskutabilní, provozovatelé možná mají špatné zkušenosti, že se např. setkají se spoustou případů, kdy kočku vypiplali, "nainvestovali" do ní, předali a za týden ji přejede auto...nevím. Chápu, že se bojí, ale myslím, že by po nějaké době už měli být schopni poznat, kdo má kočky fakt rád, rozumí jim a umí se o ně postarat. A přijmout, že má někdo i jiný názor než oni na to, jak má život kočky u nich vypadat.
Co ale totálně nechápu je zbytečné prodlužování doby pobytu v útulku čím dřív se odtamtud dostane, pro všechny lépe. Hlavně pro kotě, které je určitě mezi velkým množstvím neznámých zvířat ve stresu, stoupá riziko nákazy atd.
Nám útulek problémy absolutně nedělal, byli by rádi, kdybychom si vzali co nejvíce koček , ale je pravda, že věděli předem, že kočky budou v bytě.

23.12.2017 11:27

Zvířátka mají hlad
a každý kdo je má rád,
musí denně pospíchat,
do misky jídlo naklikat!

14.12.2017 08:18

A na co konkrétně jsou kočky alergické?

14.12.2017 08:16

honzapm napsal(a):
Tedy já myslím, že je to tím, že na zdi mají plakát Lunetic.
Nic proti chlapcům, hudbu produkují kvalitní, o tom žádná.
Ale byla provedena studie vlivu Lunexichtů na chování koček,
a závěry jsou nezpochybnitelné. Szkaděná kuchyň v 9/10 případů.

No, kdyby mne někdo na delší dobu vystavil jejich působení, kdoví jak by dopadla naše kuchyň... Asi už žiju příliš dlouho pod kočičím vlivem
Písnička boží mne zas pobavilo "tváří se tak roztomile, i když se mi rýpe v žíle" (nebo tak nějak), taky si vždy říkám no jo, lovec, jde po tepně...

6.12.2017 13:10

I my z Frýdku Pístku
naplňujem misku

4.12.2017 08:31

Tak to je mi moc líto také jsme měli kdysi sousedku, která si vzala z ulice kočku s FIV na dožití, podařilo se jí kočku rozjíst a udržet ještě asi rok a půl, a to když si ji brala, byla už v dost zdevastovaném stavu, vyhublá, skoro bezzubá, uslintaná... Tak uvidíte, třeba je to jen nějaký momentální propad, vyvolaný těmi zbytečnými léky a ještě se "chytne".
Držím pěsti máte, pravdu, jsou to hnusné nemoci a je smutné koukat, jak domácí miláček chřadne.

3.12.2017 20:09

Luu napsal(a):
Moc děkuji. Ať je vaše kočička fit ještě hodně dalších let. Zrovna si hledám informace ohledně zánětů dásní, zubů... Protože jak píšete, k FIV to bohužel patří. Při běžných prohlídkách jí tlamku vždy zběžně prohlédnou a ani jeden ze dvou veterinářů tam nikdy neuviděl problém, zápach z tlamy taky žádný. Ale teď ten týden, co moc nežere, jsem si všimla, že když už baští nějaké předložené granulky, vykapávají jí sliny a některou granuli jen rozkouše, ale zase jí vypadne. A dnes z talířku vylizovala šťávu, ale kousky masa přešla. Asi mi nezbude, než ještě zavolat na veterinu a asi tam s ní znova sjet. Byť ji teď strašně nerada vystavuji stresu a venkovnímu prostředí, navíc v čekárně u doktora... Když se nad tím zamyslím, je možné, že řekněme v posledním roce pomaleji mizely granule z misky..., takže by se tam mohl rozbíhat zánět. Ale žádné slintání u granulí nebylo a masa snědla vždy celou porci až do té epizody s prášky. To přece nemůže být náhoda. Achjo, jak jsem se radovala, že se rozežírá, teď zase většinu nechala.

Taky děkuji. S tím zánětem dásní - u nás to bylo hodně vidět na těch dásních, že jsou zarudlé kolem zubů a bylo cítit z tlamy celkem dost.
To slinění bylo. Jinak ale tyhle věci jakože vypadávají granule z tlamy, vylizování jen šťávy a zbytek nechaný atd., to dělala i naše zdravá kočka. Tak třeba to bude u vás s dásněmi v pořádku, když ani vet žádný problém neviděl, třeba je to v rámci té reakce na prášky...
Ono to stejně není moc řešitelné, pokud ten zánět je spojený s vlastně neléčitelnou nemocí tak vet stejně moc nepomůže, nám nabízeli jen v případě větších problémů (kočka viditelně nejí, protože jí kousání bolí) sérii ATB injekcí, ale vet rovnou řekl, že to nevyléčí, jen na chvíli zklidní ap. Tak kdoví, jestli má jen kvůli tomuto smysl ji brát na veterinu (taky nám tam jednou ta druhá nemocná chytla pěknou rýmu)...
A jak je na tom kočička teď s apetitem, je to už lepší?

1.12.2017 16:34

rapotacka11 napsal(a):
To nejlepší, co jí můžete poskytnout
a vy jste se cukla ?

Maso samozřejmě mohou i takto nemocné kočky, jen se uvádí, že je lépe maso aspoň chvíli tepelně upravit, aby se předešlo riziku případné nákazy, kterou by kočka s imunitou zničenou nemocí nemusela zvládnout. Je to na osobním rozhodnutí, zda to risknout. Já jsem raději obvařovala atd.

1.12.2017 16:32

Luu napsal(a):
Děkuji za příspěvek. Pomáhá sdílet s někým podobný problém. S tím testováním na FIV/FeLV asi záleží jak který útulek. Ono je to fakt drahé a u FIV jsem se dočetla, že ji má "jen" asi 6 % populace. Ale zas kočky z ulice, které mezi sebou kolikrát doslova bojují, jsou nejrizikovější kategorie, a i pak v útulku to můžou snadno roznést dál. Určitě by se proto mělo testovat, ale kde na to brát, no. Holt vyhlédnutou kočku z útulku si nechat otestovat.
Jinak k tomu slevení z představ o kočičí stravě... Největší porci něčeho najednou nám snědla jeleního masa z guláše od kolegy, koření, nekoření, ehm. Stejně tak si dala víc kousíčků kuřecího z našeho rizota než samotného pro ni trochu podušeného s máslem. Ze syrového jsem taky nakonec ještě cukla. Náhoda je blbec, zrovna v tom něco bude a kočka s FIV to neustojí. Ale snad už se víc rozjídá (ŤUK, ŤUK), včera a předevčírem snědla najednou 40 g konzervy. Holt budeme dál zkoušet. Ledviny, játra, vše má v pořádku. Můžu se zeptat, jak dlouho u vás po diagnóze kočička žila/žije? Děkuji.

Máte pravdu, je to otázka peněz a taky asi možností daného útulku mít oddělené prostory pro nemocné kočky, karanténu atd.
Mně to bylo pak už jedno, jestli jí lidské jídlo, hlavně ať něco jí. Ledviny i játra taky byly OK, tak jsem to fakt neřešila.
U nás ta diagnoza přišla bohužel hodně pozdě, její nechutenství jsme přičítali problémům se zoubky a dásněmi (což je průvodní jev, nevěděla jsem to). Takže to trvalo jen pár dní.
Ale druhá kočenka je pozitivní na virus taktéž a je zatím po 2 roky bez větších problémů. Je to individuální.
Držím palce, ať u vás kočička zabojuje a z nechutenství se brzy dostane. Ony ty léky dovedou rozhodit.