kopek

Moje příspěvky

23.3.2015 20:41

Moníísek napsal(a):
No právě, ale jak ho vycvičit? To sem myslela jestli máte nějaké svoje osvědčené metody?

Slečna, máme metódy, ale metódu musíš prispôsobiť konkrétnemu psovi a stavu jeho vycvičenosti. A práve tam by mohlo zabrať to čo som ti už poradil - osobná pomoc skúsenejšieho. Cez internet psa nevycvičíš.

23.3.2015 17:30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No když nemáte psa zvládnutého a loví vám zvěř, tak nic jiného než vodítko nezbývá, ne?

Alternativou je psa vycvičit tak, aby byl ovladatelný i v přítomnosti zvěře, ale na to musíte vědět jak - a elektrický obojek není žádné dálkové ovládání na psa, to napácháte víc škody než užitku, když nebudete vědět, jak se používá a proč - a u psa, který už si navykl zvěř lovit je to výrazně obtížnější než u psa, který vůbec nikdy příležitost uštvat zvěř nedostal.

Z jedného "platného pokusu" by som sa neodvážil usudzovať, že je to nezvládnutý pes, ktorý sám loví zver. Teda ak to zadávateľka popísala správne.

23.3.2015 17:08

Myslím, že zdravú a nezranenú srnku pes nedobehne - nerobte si teda z toho mindráky. Čo sa týka výcviku aby nenaháňal zver určite to je zvládnuteľné, najlepšie však pod dozorom niekoho skúseného. Rady cez internet zrejme nepomôžu.

23.3.2015 13:46

Každý vlastník súkromného pozemku má právo si ho oplotiť alebo aspoň zreteľne označiť tabuľami, nápismi a pod. Ak to neurobil, má vás možnosť pri nechcenom vstupe na neoznačený pozemok upozorniť, že ste na súkromnom pozemku. Ak neurobil ani jedno z toho, môže si akurát trhnúť nohou.

22.3.2015 17:48

iwuskkaa napsal(a):
Ano vadí to, v granulých jsou obsaženy složky, které podporují růst kostí, více složek pro správný vývin zvířete po dosažení dospělého věku se má přecházet na dospělácké granule!
On potřebuje vyváženou stravu ke svému věku!

Iwuskkaa, čiastočne a obmedzene máte pravdu. Akurát rast kostí neovplyvníte nijakým krmivom, ovplyvniť môžte "zloženie" kostí (vápnik, fosfor... a ich vzájomné pomery sú dôležité), vývin a stav kĺbov. Ale rast kostí do dĺžky a hrúbky je daný geneticky.
Ozaj nie je dôvod striktne dospelému psovi vylúčiť šteňacie granule resp. nič nie je proti tomu. Snáď okrem ceny.

16.3.2015 22:25

Čo tak skúsiť urobiť pre psa čas strávený s vani za vzácny ? Nech sa o ten čas musí "biť" ? Teda nebudem psa presviedačať, že musí ku mne prísť - nemusí. Ale ukážem mu, že sa to vždy oplatí. A nech sa on "bije" o môj čas...

16.3.2015 22:23

Je mi ľúto až trápne citovať svoj príspevok. Ale v zásade kašlem na zákony, rešpektuejm svoj názor - hore citovaný. Kto chce hľadať právne kľučky, pravdepodobne ich nájde. No vo vzťahu k môjmu pozemku platí moje stanovisko. Ak bude niekto ochotný investovať svoje peniaze do nákupu a prevádzky môjho pozemku budem ja ochotný rešpektovať jeho názory. Do tých čias platia moje...

13.3.2015 00:07

bohemica napsal(a):
Když to vezmu z bilusího hlediska, tak když budu chtít provést z nějakého důvodu ženskou obřízku u dcery, tak ji odvezu do afrického státu, kde se to legálně praktikuje a pojedeme po zákroku do ČR a bude všechno O.K. ?

V zmysle zákona je to OK, v zmysle morálneho posúdenia si to vyhodnoťte sama.

12.3.2015 23:59

tapina napsal(a):
Ach tak, brzké uzdravení, snad Vám smečka po dobu Vaší rekonvalescence příliš nezvlčí.

Už sa deje... Ďakujem za prianie. Viete, chodiť von s 1 ročným SAO, čo váži 72 kg a s barlami...

12.3.2015 23:58

vendy7 napsal(a):
Chceme stopovat jen tak pro zábavu. A já chtěla vědět jak se má stopa připravit od nášlapu. Jestli se má sypat piškoty nebo jen tak vyšlapat trasu.

Stopy sú ozaj kráľovská disciplína, vyžadujúca pomerne silnú teoretickú prípravu u psovoda. Nedokážem si predstaviť stopovať "jen tak pro zábavu". Kde ja váš cieľ ?
Aká stopa z hľadiska veku, dĺžky, terénu, osoby kladača (vlastná/cudzia), obtiažnosti a záludností ?
To môžte s takým výcvikom skončiť zajtra (stopa dlhá 5 metrov, stará 2 minúty, vlastná) alebo nikdy... Myslím si, že každá činnosť musí mať svoj definovaný cieľ, inak je to k hovnu.

12.3.2015 23:53

bilusik napsal(a):
To je ale dobré dělat pod vedením někoho zkušenějšího, než jste vy, jinak tam při nácviku nasekáte spoustu chyb. Jako začátečník je dobré, aby vám to někdo vysvětlil i na vás při práci na stopě dohlížel, jestli to provádíte správně. Nejlépe zkuste nějaký cvičák, kde je dobré mimo stopy i nějaká ta poslušnost, která se pak může hodit i na stopách ( správné zalehnutí či zednutí při nálezu předmětu, apod ).

Nejaké základy ovládateľnosti a poslušnosti u psa sú NEVYHNUTNÝM predpokladom na začatie výcviku v stopách.

12.3.2015 23:45

tapina napsal(a):
Velmi si vážím, že jste mi odpověděl. Přeji Vám, aby i Váš psí problém měl řešení.

Nemá...
Som po komplikovanej operácii kolena a jednoducho momentálne fyzicky nezvládam chodiť so psami von v rozsahu, ktorý by potrebovali a ja som ho chcel...

12.3.2015 23:39

Clayton napsal(a):
Jo, jo, krásně se udržuje.Doporučuju.

Len vodítka z tohoto materiálu sú neskladné.

12.3.2015 23:32

U granúl hodnotím zloženie a vhodnosť pre dané plemeno, vekovú kategóriu a stav (zdravý pes, kotná či dojčiaca suka...). Bez problémov a neplánovite kombinujem mäso s granulami, ale som presvedčený, že pes je v prvom rade mäsožravec. A tým sa aj riadim, nie je druh či stav mäsa, ktorý by moji psi nezožrali. Neriešim ak mäso smrdí, neriešim kosti, kože, perie či šupiny. Neviem či to súvisí, ale neriešim ani zdravotné problémy u psov - nemám takú potrebu, sú nepríjemne zdraví.

12.3.2015 23:28

Christie13 napsal(a):
Dobrý den jaký je podle vás nejlepší a nejkvalitnější obojek ?

Môj...
Používam obojky z materiálu "biothane" a som spokojný.

12.3.2015 23:24

tapina napsal(a):
Moc dobře vím, že každý pes je jiný, jenže ani ten jeden zkušenější člověk se kterým se bych se mohla radit ohledně mého psa jej nezná, bude radit z nějaké své předchozí zkušenosti a domněnky.
Proto jsem se neptala, abych dostala nějakou konkrétní radu. Na to si musím přijít sama. Chtěla jsem vědět jen názory, zkušenosti, abych si rozšířila obzor. Taky si myslím, že žádoucího výsledku nakonec dosáhnu (i protože si nevytyčuju nesmysly), ale když vzpomínám zpět, říkám si, že leccos mohlo být lepší, kdybych to bývala dělala jinak.
Nemám zkrátka tolik zkušeností, co vy a asi je nikdy nenabudu. Cením si Vaší reakce. Proč tedy jste tu, na ifauně? (Omlouvám se za osobní dotaz, ale po Vaší reakci mě to opravdu zajímá.).

Milá "tapina",
v prvom odstavci máte pravdu. ALE ! Ten skušenejší člověk - ak je ozaj skúsený - má praktické skúsenosti z mnohými psami rôznych pováh, teda má reálnu šancu vám cielene poradiť. Ise, využije svoje predošlé praktické skúsenosti, ale dokáže ich aplikovať na konkrétny prípad.
A "Proč tedy jste tu, na ifauně? " Preto, že tu chcem byť. V terajšej dobe ozaj nemám problém so psami, ktorý by som potreboval riešiť. Aj keď priznám mám jeden "psí problém", no som si istý, že mi nikto neporadí. Nehľadám tu rady, moja letora je taká, že ak si problém nevyriešim sám, tak mi ho nikto iný nevyrieši. Chodím sem preto, že okrem psov ma zaujímajú aj ľudia, aj keď anonymne. Ich problémy, názory, postoje... Proste si čítam a hodnotím. A keď občas dostanem záchvat ješitnosti, dám sem pár svojich názorov. Ale nečakám že si ich niekto osvojí, to je každého vec.

12.3.2015 23:16

Clayton napsal(a):
Normálně vychovávat psa, znamená chovat se přirozeně.Tzn., že když pes poslechne, dostane pochvalu (pamlsek, pohlazení, hračku...).Né, že se panička div nepo..re, láme rekordy ve skoku do výšky z místa, vykřikuje jásavým tónem neidentifikovatelné zvuky a radostí se začne zahrabávat do bahna, když pes přijde na zavolání.A formy přivolávání a lákání je kapitola sama o sobě.To byste se divil/a, co jsou lidi schopní udělat pro přivolání psa.Jednou se takhle poklidně procházím parkem, pes si někde čuchá a vidím ženskou, jak se na zádech válí po zemi a něco řve.Tak jsem šla za ní, jestli jí něco není, ze bych jí pomohla...Ta ženská říkala''Nerušte mi výchovu, učíme povel KE MNĚ.''Já jsem dostala takový záchvat smíchu... Pes někde v dálce ji stejně ignoroval.Prostě chovat se přirozeně a ne, co vymysleli někde v Americe a je to hrozně in.Pes poslechne, pohladím, pochválím;neposlechne, zařvu.TEČKA.

PS:Zdravím všechny normální, kteří vychovávají psa podle selského rozumu.Kteří na pochvalu nepotřebují krabičku''klik'', ale pusinkou řeknou''hodný''.

Pre mojich psov je jedným z najväčších trestov ak ich ignorujem. Ak by si mohli vybrať, vymenia to za bitku.

12.3.2015 23:13

Viem, že za môj názor budem ukameňovaný, ale ja sa riadim dvomi prísloviami.
Slovenské: Mŕtvy nevypovedá
České: Mrtvý prd ví
Môj pozemok je môj. Bodka ! Kto tam vstúpi na moje pozvanie, je mojim hosťom a dostane sa mu všetkého pohostinstva. Kto tam vstúpi s mojim vedomím, dostane sa mu všetkej úcty. Kto tam vstúpi bez môjho vedomia - má smolu.

12.3.2015 18:44

Pre užívateľa "tapina", príspevok 12.3.2015 o 18:27 hod. Citujem časť z neho:
No já nevím, ale ve všech oborech lidské činnosti jsou nové poznatky, nebo objevení těch starých, lidi hledají, jak být, něco něco dělat, líp, pořád. Proč by si každý na všechno musel přijít sám? Dřív si člověk, aby si poradil, nebo potvrdil své domněnky, šel na cvičák, zeptal se omezeného počtu lidí, nebo si půjčil něco v knihovně... Ale bylo to furt to samé dokola. Na netu je nekonečně informací a Vy jste tu též:)
Máte pravdu, mnoho poznatkov pribúda, ale hľadaním na nete sa dopracujete k malému pokroku. Ono mnoho tých "poznatkov" sú iba produktom hľadania noviniek a prázdneho miesta, kde sa dá ešte presadiť. Ale HLAVNE - každý pes je iný. A pokiaľ tie poznatky nedokážete transformovať na konkrétneho psa, jeho povahu, reakcie... tak nepomôže ani google na tretiu...
Najlepšie je poradiť sa so skúsenejším a aplikovať na svojho psa - ktorého ale musíte poznať a denne spoznávať.
To že ja som na internete je pravdu, ale ja tu nehľadám nijaké poznatky a múdrosti iných. Nie že by som bol ten najmúdrejší ja, to iste nie. Ale s tým čo viem si vystačím, vo výcviku psov nie je mnoho oblastí, ktoré by mi boli neznáme, ale ak niečo neviem resp. nedarí sa snažím sa dospieť k žiaducemu výsledku svojimi cestami.

12.3.2015 18:24

lev napsal(a):
Ale i tak jí může něco chybět. Čím krmíte ? Občas pomáhají syrečky, nebo takové zamřelé syrové maso.

Mal som psa, ktorý tiež trpel podobnou "záľubou". Úporne a skoro neodstrániteľne...
Nakoniec sa zistilo, že má v tele chronický nedostatok vitamínov skupiny B. Mimochodom u domácich králikov je to úplne bežný jav (koprofágia) a ak im v tom zabránite uhynú...