kopek

Moje příspěvky

12.3.2015 18:22

Stopovanie je "vysoká škola kynológie" a myslím, že cez internet vám nikdo presne neporadí. Navyše ak máte psa vo veku, kedy bolo premeškané jeho najlepšie obdobie na začatie výcviku stôp - a je ľahostajné z koho viny. Asi najlepšou radou je nájsť skúseného výcvikára a nechať sa ním v tomto viesť. Výborné knihy na túto tému napísala Dr. Vilém Eis, Jan Skuhrovský, no je to všetko staršia literatúra a zrejme sa bde ťažko zháňať. Pokiaľ viem, tak v zemiach bývalého Československa nič lepšie o stopách v knižnej forme nevyšlo. Na internete vás odporučím na články Honzu Dubového tu: http://www.vycvikpsa.cz/archive.html
Dosť tiež záleží, aký máte motív k stopovaniu - skúšky, vyššie súťaže alebo "len tak" ?
Ale ten výcvik pod osobným dohľadom niekoho skúseného je asi najlepší.

12.3.2015 14:31

samain napsal(a):
No, myslím že i u nás ani SVS nesmí vstoupit na pozemek nebo do bytu chovatele bez jeho souhlasu, nebo případně v doprovodu státní policie.

Vstup na súkromný pozemok bez súhlasu majiteľa je možný len na základe súhlasu prokurátora, pri likvidácii živelnej udalosti (požiar, povodeň...) alebo polícii pri aktuálnom stíhaní páchateľa. A silno pochybujem, že by v ČR platili v tomto smere iné zákony.

12.3.2015 12:05

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kopek a další - ještě jednou - pozitivní posilování není žádná moderní metoda či co vynořivší se s vynálezem ifonu, ale objektivní realita existující nezávisle na osobách, okolnostech, názoru, klimatu či státním uspořádání - je to o fungování mozku!

Nemôžem si pomôcť, ale PM je moderný vynález, principiálne vzniknutý preto, aby "skúsení cvičitellia" vyťahovali na kurzoch peniaze z nevedemých majiteľov. Ja si beriem príklady z prírody, lebo tam vznikli psy (aj ľudia, dávno...). A príroda niečo podobné ako PM nepozná. Aj tam prebieha niečo ako výcvik resp. učenie u zvierat, ale za omyl sa kruto platí.

12.3.2015 10:30

Keby majitelia psov venovali svoj čas pozorovaniu psov, žitiu s nimi (nie povedľa nich...), zamýšľali sa nad ich reakciami... najmenej v takom rozsahu ako pátrajú na internete po najnovších metódach - bolo by dobre. Nijakým sledovaním internetu a odkukávaním módnych noviniek typu PM ešte nikto nijakého psa nevycvičil, ani len podať labku.
Utekajte od PC so psami na lúky či do lesa, dívajte sa čo váš pes robí, snažte sa to "rozpitvať" a správne vyhodnotiť - nehľadajte múdrosť na googli.

12.3.2015 10:24

kateausten napsal(a):
To je šílené, ona ať žijou psi chce zapsamovat tuto diskuzi, která spustu věcí o kupírování ujasnila a objasnila...

Díky nickům kopek, bilusik, zdravý rozum a manako tady mají možnost dozvědět se jak to ve skutečnosti je i naprostí laici a začátečníci v plemeni. Ovšem pak nastoupí troll ať žijou psi a z diskuze se stane komedie.

Kdo má zájem dozvědět se opravdu o stavu věci, čtěte jen nicky kopek, bilusik, zdravý rozum a manako

Práve tento spôsob vedenia "diskusie", ktorý (nie len) tu rozpútala ažp ma priviedol k tomu, že nemám chuť diskutovať. A je mi ozaj jedno, ak si o mojich názoroch niekto myslí že sú hlúpe. Ja tiež z mnohými názormi nesúhlasím - potom sa ich snažím vyvrátiť, ale (pravdepodobne) slušne. Vyletel som len raz, keď sa dotyčná ažp začala navážať do národnosti a národa. Ale v tejto diskusii pokračovať ozaj nemá zmysel. Najlepšie by bolo, keby ju admin celú vymazal.
Myslím, že zrušiť ažp profil zásahom admina nič nerieši, lebo sa prihlási pod iným nickom.
Záver je: kto chce kupírovať, nech veselo kupíruje, kto nechce, nech to nechá tak. Hlavne aby boli všetci psi spokojní a zdraví.

26.2.2015 14:33

Jessa106 napsal(a):
Zdravím mám pitbulku 8 měsíců krásně roste nasvaluje se... je na Barfu...jen mě trochu znepokojuje že tělo roste ale hlava ne.. doroste jí to nebo to bude takový nepoměr už pořád? díky za názory, ne že mě ukamenujete... zbavit se ji kvuli tomu nehodlám ptám se ze zvědavosti.

U niektorých plemien je pravidlom, že šteňatá rastú či vyvíjajú sa nerovnomerne. Spôsobom "každý chvíľku ťahá pílku...". Nejako do toho zasiahnuť sa nedá.

25.2.2015 11:36

jazzinka napsal(a):
Balast = látky bez výživové hodnoty. Neboli z tohoto pohledu je jedno, jestli krmíte masem nebo granulemi.

Někde jsem četla, že pes (resp. šelmy obecně) pro správnou produkci trávicích enzymů potřebují objemově vyšší porci a pocit plného žaludku. Je to důsledek jeho přirozeného způsobu stravování: ulovená kořist - narvat se co to jde - trávení - hlad - ulovená kořist.

Naproti tomu třeba kůň a býložravci obecně naopak lépe tráví (= lépe využijí zpracovatelné látky v potravě), pokud je jim dodávána postupně a ještě k tomu potřebují chodit. Neboli přirozené je pro ně pasení a pokud dostanou stejný objem krmiva, jako by spásli za 12 h venku, pěkně večer do žlabu a zfutrujou to za půl hodiny, vezmou si z toho méně živin.

Takže nevím, zda kvalitní granule nabobtnají v žaludku dostatečně nebo ne pro pocit plnosti, ale každopádně opravdu nejde jen o čistý obsah živin v potravě.

Pro další srovnání - člověk má vypít 2l vody denně. Pokud celé dopoledne nebudete pít a v poledne si dáte litr s tím, že to doženete, výsledkem bude akorát to, že ho celý zas vymočíte. Pokud totiž vypijete více než cca 0,3 l za čtvrt hodiny, mozek vyšle signál "vody je nadbytek" a vyloučí ji, přestože tělo je dehydrované.

S tým spôsobom trávenia zásadne súvisí aj pomer dĺžky čreva k veľkosti tela. Bylinožravci ho majú oveľa dlhšie, mäsožravci kratšie. Teda bylinožravci sú schopní aj z menej kvalitného krmiva (traviny, rastliny) "vytiahnuť" do tela viacej živín, nakoľko tá potrava sa dlhšiu dobu zdržuje v čreve a je lepšie spracovaná.

25.2.2015 11:27

Mne na také druhy srsti najlepšie zaberá starý typ klasického "vojenského" hrebeňa, ktorý sa už bohužial asi kúpiť nedá. Jednoradý, kovové zuby v drevenej rúčke.

25.2.2015 08:01

Podľa mňa pes (nie len pes...) potrebuje mať okrem potrebných látok obsiahnutých v krmive aj pocit plného žalúdka, teda aj ten balast má svoj význam.

24.2.2015 14:16

Ak je pes "hlodavec", používam búdu z kovového rámu, podobne sa dávno robili akváriá. Do rámu sú vložené jednotlivé dosky tak, že ju pes nemá kde načať. A ak sa mu podarí, jednoducho sa vymení doska.

24.2.2015 13:52

Radšej by som použil palubky + izolácia. Myslím, že je jedno či polystyrén či vata, dôležité je aby sa pes k tej izolácii nedostal.

24.2.2015 10:37

Mám viacej psov a odčervovanie riešim tak, že u 2-3 dám urobiť koprologické rozbory a ak sú pozitívne - odťervím všetko čo je vo dvore. Pripadá mi to šetrnejšie voči organizmu psov (nedostávajú do tela chémiu ak to nie je potrebné) aj voči peňaženke. Šteňatá, ktoré idú z svora preč odčervujem všetky podľa schémy odporúčanej mojim veterinárom.

23.2.2015 14:18

ať žijou psi napsal(a):
Československý vlčák je plemeno vzniklé zkřížením německého ovčáka a karpatského vlka (Canis lupus lupus). Původní pokus pohraniční stráže pod vedením plukovníka Ing. Karla Hartla

Hrůza Antonín, Prof. – Monografie slovenského čuvače, pdf¨

tady jsou tvůrci plemen nyní slovenských

a pokud se týká SSSR /nikoliv Ruska, ty ubohý znalče), zachránil nám všem životy, nikdy jsem se nedočetla, že by byli Rusové masově řvali Češi peši do Prahy a ani to, že by vydali své Židy Němcům, to neudělali ani Maďaři. ty komický historiku.

jsi směšný, jsi nemožný a kromě toho nevděčný ty chudinko. Urážka od takového blbého nýmanda je prostě jako vyznamenání a říká - nejsem jako ty ubohý šašku.

Rusové byli, jsou a budou oporou a pomocí všude, kde se ocitnou, to se o jiných malých a nevýznamných národech skutečně říci nedá, zejména ne o těch kteří zvolí správnou stranu až jim teče do bot. a pak si, chudák dovolí kritizovat Rusko, které za naše životy krvácelo spolu s ostatními národy SSSR a jak se chovalo Rusko s ostatní, státům SSSR se ukazuje dnes, kdy je ukrajina v pytli a sovětské životní úrovně nedosáhne ani za dvacet let a v pobaltí, které je na tom podobně.

ty ubohý ˇhistoriku" tvoje výrazy ukazují, že někteří slováci mají blíže k balkánu než jiní.

Aká r.i.ť, také h.o.v.n.o...
Okrem toho ja som ťa nemienil urážať - to sa v istom štádiu psychických problémov nedá uraziť postihnutého. Ja som sa len snažil pravdivo popísať tvoje chovanie, úbohé, plytké, psychicky neduživé.

23.2.2015 13:56

Clayton napsal(a):
Jo, jo.Podle materiálu.A teď jsem si právě vybrala velmi pevné, prodlužovací, kulaté vodítko značky Tamer a nechápu, jak to mám prodloužit/zkrátit. Je tam takový uzel a s ním se má asi pohybovat po vodítku, já nevím.Potřebovala bych poradit.Všem děkuji.

Skúste sem dať fotku vášho vodítka, možno sa niekto "chytí" a poradí.

23.2.2015 13:53

ať žijou psi napsal(a):
Samain,

myslela jsem si, že jste jen beze smyslu pro humor a schopnosti pochopit plně psaný text. SSSR nebylo v FCI proto, že tam nechtělo a rozhodně ne proto, že o ně nestáli a na nás se třásli. Urážet cizí národ je skutečně nechutné a pokud vám to přijde normální, svědčí to jen o tom, že jsem se ve vás nespletla.
zajímavé, že tak jedinečnou a znalou chovatelku nikdo nepozval k rozjímání na standardem, snad jste někdy slyšela úsloví - sebechvála smrdí.

o mé znalosti dějin se rozhodně právě vy strachovat nemusíte. i chov vedli poddaní, až na výjimky, a musím vám říci znovu, pro mne jste prostě fuj. a ten chytrolín Slovák nad vámi jakbysmet. Zrovna Slovensko ve psech nevyniká, kdyby nebylo Ing, Hartla, Čecha, kde by byla plemena nyní označována jako slovenská? a kde by byli Slováci, kdyby nesousedili s obrovskou ruskojazyčnou skupinou a s námi? domyslete si to.

a teď se myši vytahují na medvěda - směšné, jsou pod jeho rozlišovací schopností.

Pre "ať žijou psi":
Počúvaj, ja mám na tejto diskusii dosť príspevkov a všetky boli a sú slušné, nikdy som nikoho neurážal, nikdy som sa do českej národnosti "netriafal". ty si však evidentne presvedčená, že si riaditeľka zemegule, ale pritom...
Teraz pár faktov:
- slovenský čuvač
- slovenský kopov
- slovenský hrubosrstý stavač
- československý vlčiak
ak teda považuješ počet národných plemien za meradlo stavu kynológie. Česká a slovenská organizovaná kynológia majú za sebou spoločnú a myslím aj úspešnú dlhú cestu. Po roku 1993 ide po tej ceste každý sám, ako najlepšie vie. Nemyslím si, že ty si nejakou hybnou pákou či výkvetom českej kynológie, si skorej jej odpadom. Viac k tomu niet čo dodať.
A k mojej vete "To že jsou rusové opravdu není moc přínosem." - ak to tvoje schopnosti dovolia, preštuduj si čo urobili rusi s európskymi národmi (aj s tvojim...) po 2. svetovej vojne, čo porobili s národmi strednej Ázie a východnej Sibíri, nakoniec čo porobili aj s vlastným národom (Stalin, gulagy...), čo robia dnes s Ukrajinou a potom pindaj.

23.2.2015 08:45

Pokiaľ to stíhate, nechajte vyvolať u veterinára potrat a jesenné krytie by ste mohli stíhať v pohode. Čo sa týka škody (budem vychádzať so zákonov SR, vaše presne nepoznám ale zrejme to bude dosť podobné). Škodu si môžete uplatňovať iba dokázanú a skutočnú. Teda ak vznikne škoda priamo na fene, tú si uplatniť môžte, musíte ale dokladovať jej výšku a vinníka = dosť ťažká cesta. Škodu "budúcu" - teba napr. mala by som Y šteniat, ktoré by som predala za XX Kč, čiže škoda je Y x XX - náklady - tak to vám neprejde, lebo je to škoda "fiktívna". Ale podotýkam, nepoznám presne české zákony.

23.2.2015 08:41

samain napsal(a):
Taky je pravda, že pokud země není v FCI, tak je plemeno pod patronátem zástupného státu.
Rusko nekurví jenom SAO. Naše plemeno změnou standardu zkurvilo celkem taky. Za prvé - ne zcela přesně popsané zbarvení ( může vyvolávat diskuse co ještě je a co už není standardní) a dále naprostým vynecháním dost důležité pasáže o úhlení končetin.
IMHO To že jsou rusové znova v FCI opravdu není moc přínosem.

Samain, trošku OT, ale opravil by som vašu vetu takto:

To že jsou rusové opravdu není moc přínosem.

23.2.2015 08:04

ať žijou psi napsal(a):
ZEMĚ PŮVODU: Rusko
Rok publikace platného originálního standardu: 1989
KLASIFIKACE FCI: Skupina 2 Pinčové a knírači, molossové a švýcarští salašničtí psi; Skupina 2.2 Molossové - horští psi.

Toto je bohužiaľ pravda. Aj keď zem pôvodu v skutočnosti Rusko nie je, ale Rusko je právnym nástupcom Sovietskeho zväazu, ktorý anektoval mnohé krajiny, vrátane tých, kde má SAO pôvod. Nie úplne, čiastočne, lebo napr. Afganistan sa mu anektovať nepodarilo. A tie pôvodné krajiny majú teraz toľko ekonomických a spoločenských problémov - práve vďaka dobe prežitej v Sov. zväze - že organizovaná kynológia nie je na programe dňa. Ale to už je o politike.
Veľmi súhlasím s názorom užívateľa venomous: Rusko je země, která sao kurví.

22.2.2015 13:42

To nie je posuvný systém v pravom slova zmysle. Je to dlhé vodítko, ktoré má karabínu na každom konci a prišitých niekoľko krúžkov. Jedna karabína ide na obojok a druhá do ľubovoľného krúžku, tým sa vodítko sktracuje/predlžuje, dá sa použiť aj na dvoch psov.

22.2.2015 11:30

Skúste pozrieť aj sem: http://www.psiskolafalco.cz/vycvik.htm#_obrici, tiež sú tam rozumné myšlienky.