Varaxi

Moje příspěvky

10.5.2025 05:28

Jasně, ignorujte a bagatelizujte minulost, když se vám nehodí do krámu. Na co špetka sebereflexe, na co se k tomu stavět čelem.
Jako sorry, not sorry, kdybyste chtěli pokračovat, kde to před Švédem skončilo, tak ta zakázená slova promažete dřív, než diskuzi zpřístupníte. To je úplné minimum. Ale proč se tím zaobírat, když můžete drze lhát o konkurenci a inzerci.
Jo, jasně, ostatní na vás byli hnusní. Já nebyla, stejně jste moje příspěvky mazali. Kolektivní vina? A víte, že ta je v EU zakázaná jako neetické chování?
Vyhodili jste nás vy, admini. Sprostě jste nás vyhodili. A teď obnovíte diskuzi a chcete se tvářit, že se to nikdy nestalo, za všechno může Švéd a puťa puťa, pojďte zpátky. Nevím, kdo s trochou sebeúcty by to dělal.

9.5.2025 22:06

Lulu1 napsal(a):
Pojďme se o tom pobavit. Podle mě žádný normální web nechce aby se lidi hromadně bavili o konkurenci. Kdyby to nebyla Šárka, tak totéž dělal někdo jiný. A kdyby ne, tak je to výjimka, že to svět neviděl. Lidi by se sem měli vrátit a vsadím se že to bude v pořádku, jako dřív.

Haha, moc vtipné.
Konkurence to nebyla, není a nebude, jak jsem už uvedla. Nemají inzerci.
Pokud se sem někdo chce vrátit, ať tak udělá. Ale bezpáteřní chování nezaslouží druhou sanci.
A na Chovu zvířat se o konkurenční iFauně vesele diskutovat může, ale tady to je na černé listině? Tak to asi není výjimka, co svět neviděl.

9.5.2025 21:03

Jo, a malo-c-hov bez pomlček je pořád na černé listině. To už je opravdu za hranicí trapnosti.

9.5.2025 21:02

Prosím vás, a který z těch webů se soustředil výlučně na mazlíky? Žádný, že.
Navíc malo-cho-v žádnou inzerci nemá. A odkazy na něj jste taky mazali.
Takže buď lžete, nebo jste se ani neobtěžovali si to ověřit.
A co vás teda přesně nutilo ty příspěvky mazat?Jestli jste to neustáli, tak nejste profesionální. Nic neopravňuje k tomu, mazat slušné a etické příspěvky, které byly v souladu s pravidly diskuze.
Já vás bránila. Dlouho jsem vás bránila. Ale něco obhájit nejde. To, jak jste nás vyhnali, považuju za ubohé.

9.5.2025 17:26

Kdysi dávno, dávníčko, jsem brouzdala jen tak zbůhdarma po internetu a objevila jsem iFaunu. Chvíli jsem zvědavě nakukovala, chvíli přispívala jako anonym, pak jsem si založila účet - a zrodilo se přátelství. Přátelství s lidmi, kteří mají stejný pohled na svět jako já, přátelství, které toho tolik přineslo mně, ostatním, ale zejména zvířatům. Byla to zábava, bylo to ponaučení, bylo to rozšíření obzorů, byla to útěcha, když mi zemřel pes, byla to jízda.
A ta jízda skončila vyhoštěním. Chápu, změna majitelů určila jiný kurz. Nesouhlasím, považuji to za něco strašně nefér, ale akceptovala jsem to tenkrát a akceptuji to i dnes.
Co ale akceptovat nedokážu, je způsob, jakým jste nás vyhnali. Věděli jste, že diskuze zde již nadále nebude fungovat, takže tento web nemohlo ohrozit, když diskutéři odejdou jinam. Nebyl to odchod ke konkurenci. Tak proč jste nemohli nechat nás domluvit se, abychom se mohli scházet někde jinde? Proč se mazaly odkazy na jiné weby, kde nám nabídli služby, které tady již více nebyly přístupné?
Nenapadá mě žádný morální důvod. Vaše jednání bylo neetické. Museli jste vynaložit úsilí, abyste nám zcela zbytečně dělali zle.
Jak by bylo vám, kdyby tu najednou přišlo dvacet lidí, samí trolli, zahltili to tu odkazy na nevhodné weby, falešnými nabídkami půjček a úmyslně nepravdivými informacemi o chovu zvířat?
Upřímně, po tom, co jste provedli nám, byste si to zasloužili.
Těšilo vás mazat slušné dotazy, odkazy na jiné weby, žádosti a prosby? Protože většina těch příspěvků, co byla smazána adminy, byla slušná.
A neříkejte, že to byl pokyn z vedení - úplně vidím, jak za zády adminům sedí Švéd s překladačem a kontroluje každý jeden příspěvek na fóru, které plánuje zrušit, jestli náhodou neobsahuje něco, co by ve Švédsku považovali za nevhodné.
Nakonec... mi z toho je jen smutno. Web, který toho tolik udělal pro tolik zvířat a lidí, kterým jsem tolik let žila - a který v mém srdci nezabírá ani to nejmenší místečko. Ne proto, že byl prodán, ani proto, že bych věděla, kým zdejší admini jsou, ale proto, že vím, kým nejsou. Nejsou to dobří lidé.

24.5.2023 22:49

Zrzavci napsal(a):
Nejsou normální, jinak se to osvětlit nedá. Všichni do jednoho tu píšeme to stejný, ale voni mají ty analýýzy co si uďáli......... a pak se za tak tři měsíce analyticky podivěj. Ale hnus to je. Takový množství zkušeností a informací hoděj prasácky do stoupy.

V tom je podnikatelský záměr, žejo. Přejít z chovatelství zvířat na mazlíčkářství je podnikatelský záměr a dokonce je jakási nepatrná možnost, že bude i úspěšný. Protože špatný zdravotní stav hospodářského zvířete lze vyřešit spapáním, což u mazla nejspíš neuděláte a zaplatíte, aby mazlík spokojeně žil.
Nebo jim křivdím a oni jsou opravdu nadšení sluníčkáři přesvědčení o tom, že žvížátka se nemají papat, protože chudáci žvížátka, což je samozřejmě taky na hlavu, ale jinak. Co já vím.
Že ruší diskuzi, taky dává smysl. Ono se dá chovatelství s mazlíčkářstvím propojit - třeba máte psa na mazlíka, tak ho začnete živit barfem, a abyste barf nemusela kupovat, tak chováte brojlery; a jeden brojler onemocněl - nevíte si někdo rady? A máte tu iFaunu jako zastara, což samozřejmě není vzhledem k výše zmíněnému žádoucí.
Ale iFauna plnila funkci. Byla užitečná. Měla smysl.
Mazlíčkářský web žádnou funkci plnit nebude. A to, jestli se na něm rejžovat dá nebo ne (jakože dá, ale tady se to nejspíš nepovede), na tom nic nezmění.

Pokud tu je nějaký správce stránek z minulosti, tak ho celkem lituji. Dělala jsem práci, kterou jsem dělat musela, ať jsem si o ní myslela cokoli, a bylo mi to velice nepříjemné. Jako jo, děláte to dobrovolně, ale stále je to něco, co neděláte rádi a nikdo to neocení ani nevezme na vědomí.

24.5.2023 14:25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem u porodu našich štěňat zjistila, že jsem alergická (asi) na plodovou vodu. Po asistenci fence mi otekly všechny sliznice, oči jsem měla oteklé tak, že jsem vůbec neviděla a skončila jsem na pohotovosti.
Po pár letech se mi to potvrdilo, když jsem tahala tele z krávy a ruce, které jsem do krávy strčila, se mi osypaly až k ramenům...

A máte vlastní biologické děti? Pokud ano, měla jste takové problémy také?
Omlouvám se za všetečné dotazy, jen jsem o alergii na plodovou vodu v životě neslyšela.

24.5.2023 14:17

fikovnice napsal(a):
Fakt?
Ali, já jsem ráda, že jsem zažila devadesátky! Sice byla hrozná kriminalita, to ano, ale byla svoboda, nebylo potřeba vše posvětit EU, nebyly na vše tabulky a normy. Ráda na ty roky vzpomínám.

Byla jsi mladá, víceméně zdravá a relativně bez starostí. To byl celý rozdíl.
Naši, kteří v devadesátkách měli mě a bratra, na tu dobu vzpomínají jako na období, kdy nebylo nic jisté, nebyla záruka ničeho, rozpadaly se státy a vše se strašně rychle měnilo a oni si říkali, jestli udělali dobře, že nás do tohoto bordelu přivedli. Navíc neměli peníze, protože oba byli dělníci - a zatímco před lety rozdíly mezi platy nebyly tak zásadní, zrovna v devadesátkách se začaly ty nůžky rozevírat. Teď už jsme na to zvyklí a bereme to tak, jak to je, ale tenkrát to vnímali jako strašnou nespravedlnost; vždyť bez lidí, jako je táta, by nebyly kovové předměty od regálů po psací stroje, bez lidí jako máma by nebylo pečivo. Na co manažer, když nebude mít co jíst a co menežovat, že.
Začaly se platit věci, které do té doby byly samozřejmé a zadarmo. Hrozně přibylo rozvodů, některé z nich se udály v širší rodině. Věci a předměty, které dříve se kupovaly třeba na dvacet let, najednou nevydržely ani pětiletku. A tak dále.
Všechno má své pro a proti. Největší vliv na to (až na výjimky) bude mít vnitřní svět toho člověka, jestli byl zdravý a jak se mu dařilo, jestli se koukal do budoucna s důvěrou a optimismem, než to, jaká ta doba objektivně byla.

24.5.2023 14:02

Máma se řízla při zabíjení slepice přes první kloub ukazováku. Tak dokuchala a odvezla se na pohotovost. Jela tam k velkému pobavení doktora a sestry, její památná věta (Kdybych já vážila tři kila a ta slepice pětasedmdesát, myslíte, že by zaváhala, jestli mě má sežrat?) tam obveseluje dosud.
Každopádně dva stehy, ošetření a nějaký obvaz nebo co, dva týdny nenamáčet a hotovo. Jizvu má viditelnou, to jo, ale jinak prakticky bez následků. Prý to ani nebolelo, normálně se odvezla domů a šla dát tu slepici vařit. Pohoda.

24.5.2023 12:06

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
černé drápy bych nestříhala, ani kdyby mi platili
esi bude mít nějaký můj pes černé, tak ho vrátim

Tím pilníkem se dají udržovat i černé drápy, není třeba reklamace. :)
Tady se evidentně neudržovalo, tak to je opravdu vhodné je ostříhat, a to může být výzva, žejo, ale až sem to zajít vůbec nemuselo.

24.5.2023 11:05

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Á, Varaxi je dnes pozitivní. :-) :-)

Mno, pozitivní. Schovala jsem jedné kolegyni svačinu a druhé sabotovala skládání kočičího domečku z Lidlu. Jsem spokojená, k radosti mi to stačí, takže ano, jsem pozitivní. :D

24.5.2023 10:37

Znala jsem fenu, u které veterinář tvrdil, že bude mít tři čtyři štěňata, a ona rodila další a další a dohromady jich bylo sedm. Ale to se současnou veterinární péčí nejspíš nehrozí.
Jinak ne, nemám žádnou veselou historku. Jednak nejspíš proto, že nechovám, a jednak proto, že pokud se něco nečekaného stane, obvykle to není v pozitivním slova smyslu a modlíte se, aby to mělo co nejmenší následky. Přejete si, aby všechno klaplo podle plánu, nespíte a fenu hlídáte, kdyby náhodou, na telefonu připravené číslo na veta nebo aspoň zkušeného chovatele, a trnou Vám zuby strachy, aby bylo

20.5.2023 16:59

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To je asi stejný jako u psů - taky si nechávám doma úplně nevýrazného a na první pohled nezajímavého pejska, protože i když ostatní jsou na první pohled nádherní, mohutní, tak tento je z hlediska exteriéru nejlepší v typu.
Jako on se vyloupne a bude to hezký pes (doufám), ale teď na něm není nic, z čeho by člověk padl na zadek.

Mně se líbil moc. Ne tolik jako Černý, ale mnohem víc než Ťapík. Ale já byla vždycky divná, no. :D

20.5.2023 16:58

Bratr čistokrevnou kočku na mazla kupoval, kvůli kastraci si ji koupil až v 8 měsících, právě aby nebyla kastrovaná jako malé kotě. Byla to podmínka chovatelky.
Ono to má kompromis, ne že ne.

20.5.2023 16:55

Já s chladnokrevníky mám dost omezené zkušenosti, jezdila jsem skutečně jen na pár z nich, ale většinu to ani moc nebavilo. Bez toho tahání se jim nikam nechtělo. Jako ne všichni, ale ta větší půlka mnohem radši tahala.
Takže i kdyby ten kůň byl pod sedlo jak dělaný, může si myslet něco jiného.

19.5.2023 14:30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, hezký, jaká značka granul?

Z Many se dají určitě udělat granule. :)

19.5.2023 14:20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nutrie vyřešeny humánně - snad jo, mají velice dobré maso...

Edit: bobří ocas je prý taky velmi dobrý, ale ten jsem nejedla...

Nutrie je mňam, ale ty tamní byly takové drobnější, nevím, jestli si je někdo vzal na obíračku.
Bobra bych chtěla ochutnat, stejně jako veverku nebo to morče. Na bobří ocas mám dokonce recept z osmdesát let staré kuchařky. :)

19.5.2023 13:28

antonanton napsal(a):
A víte jistě, že to někdo řeší ? Viděla jste to na vlastní oči někoho řešit, nebo jste doopravdy viděla takového vyřešeného bobra ? Myslivci by se do Vás hned pustili, že nemáte žádné důkazy pro takové tvrzení a šíříte dezinformace. Neříkám, že se to neděje, ale určitě to nebude častým jevem, protože to by se bobři nešířili, tak jak se šíří.

To máte jako s vlkem, mezi myslivci, ale i mezi běžnou veřejností, je velmi rozšířen názor, že vlci jsou vypouštěni. Často se o tom vedou diskuze, samozřejmě hlavní argument proti je, že nejsou žádné důkazy. Naopak zastánci vlků, zase obvinují myslivce, že vlky střílí. Taky bez důkazů. V podstatě se většinou vede ideologická až hysterická debata, místo věcné.

Já viděla následek řešení u nutrií. V Milovicích jsou celkem populární.
Jeden den jich bylo vidět přes dvacet, druhý den nebyly. Postupně se objevuje jedna, dvě, co asi stihly tomu řešení utéct, a vracejí se. Nikdo oficiálně neví, co se jim stalo. Ale bylo jich mraky, nechaly se krmit z ruky, byly až vlezlé. Teď jich je pár a bojí se lidí. Nevím, jestli přežily ty plaché, nebo zažily něco, co z nich plaché jedince udělalo.
Pokud byly vyřešeny ty nutrie nějak humánně, nemám námitek - je to opravdu nepůvodní druh a z milovických tůní dělaly docela svinčík.

19.5.2023 13:01

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, takhle to dopadne, když je nastěhujete na jedno sídliště
a nejste schopní vymoct dodržování zákonů a udělit normální trest.
Nejde dítě do školy - vězení, nazdar.
Nechápu, co je na tom těžkého.

Co se týče tohoto, tak já jsem zastánce pracovní terapie pro vězně. Dokonce bych zavedla takvou terapii pro většinu vězňů povinnou. To si myslím by byla solidní motivace alespoň pro jistou skupinu lidí, aby se do basy nechtěli dostat.
Můžeš makat a nechceš? Dobře, dostaneš granule pro lidi, vodu, žádná cigára, žádný internet.
Pracuješ? Dostaneš podmínky, jaké jsou dnes ve vězení standardem.
Hezký plán, ne?

19.5.2023 12:53

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vlk je pořád v seznamu kriticky ohrožených. Zamýšlené změny jsou tady (tabulka stažení) https://portal.nature.cz/publik_syst/files/navrhzchd.xlsx
https://1url.cz/yr7cm
Poslední sčítání vlků v Beskydech bylo ovlivněno špatným počasím a nemáme lidi, no tak to jste tomu pomohli.
Co chcete řešit. Oni ani neví, kde co je.

Megi, toto mi dělat nemůžeš... Teď chci chovat piskoře.