veer

Moje příspěvky

18.12.2013 11:24

smajlík díky ale ani tak mě to nepřesvědčí ke krmení syrového, varoval mě před tím i náš výcvikář. Ale to je jedno, spíš mě zajímá to jestli teda granule kupovat nebo ne? Maso a testoviny měnit nehodlám, granule moc nespotřebujeme respektive mám 15kg pytel už asi čtvrt roku, takže skutečně spotřeba prakticky nula a z téhož pytle budu ještě tak měsíc možná i dva brát. Takže vzhledem k tomu, že je moc nebaští jsem chtěla bafanovi dopřát kvalitní. Takže mi spíš radíte granule nekupovat? Kosti kupuju jen ty žvejkací na čištění zubů a nebo ucho apod. Pes váží kolem 25-30kg výška asi 55cm jakou vidíte optimální denní dávku? Dávám něco málo přes půl kila někdy se v tom vybíravě přebírá a jindy vymete pomalu i s miskou.smajlík

17.12.2013 17:57

No vařím proto, že nechci probouzet lovecký pud ve psovi. U takhle má dovínku opravdového lovce. Piplačka kolem vaření mi teda až tak nevadí a nepřijde mi to jako piplačka. Ale to je jedno. Známá má psa stejná rasa jednou dala syrové a od té doby začal pes strhávat kde co živého. Takže tohle zkoušet nechci. Nemůžu si doma nic takového dovolit aby mi pes lovil, příležitostí by k tomu měl opravdu mnoho takže vybízet ho ještě chutí na syrové fakt nepřipadá v úvahu.
Ale to je vedlejší. Na ty stránky mrknu a počtu. No granulé dávám spíše jen na dosycení pokud by nestačila denní krmná dávka masa. Kosti nedávám, vím že je to přirozený zdroj, ale raději upřednostním v tomhle ohledu chemii, proti kostem jsem dosti zatvrzelá a nic mě nepřesvědčí k tomu to změnit. Po značkách které jste mi doporučily se také poohlédnu a počtu. Díky moc za rady smajlík

15.12.2013 21:45

viva napsal(a):
Zdravím,

Pokud se chcete orientovat, chtělo by prozkoumat několik vláken, kde se otevírá a rozebírá dost velký počet granulí.
Když se podíváte, jen 14 dní zpátky objevíte dost diskuzí o krmivech.
Na co by jste měla rozhodně koukat je na maso, aby jste se vyhla různým problémům nejvíce jsou doporučovány granulky s jehněčím masem, kde je navíc například i rýže.
Hlídejte obsah obilovin, který je u krmiv nejvíce viděn.

U veta se doporučují značky se kterými mají smlouvu a pokud by jste se měla rozhodovat mezi těmi třemi nejlépe by jste udělala asi s Hillskou. RC není to co bývala a Eukanuba, jen v pár řadách je v celku dobrá.Co se týče Britu, není to zlé, ale rozhodně za ty peníze seženete lepší a kvalitnější krmivo . Např. Brit care se tváří jako hypoalergení superpremiové krmení a po rozboru, tomu ani tak není. Britem jsem také krmila, prem. řadou, ale pejskům nesedl.

Nezapomeňte na to, že ne všem pejskům sedí vše a vždy. Ale pokud krmíte masem, tak jestli Vám mohu doporučit, zůstaňte u toho smajlík Maso je pořád maso smajlík

Ano krmím masem, ale měla jsem za to, že granule jsou takový základ a k tomu právě to vařené maso. Nebo když teda denně vařím maso, tak nemusím kupovat granule??? Dík mrknu a prohledám ty diskuze.

14.12.2013 22:14

viva napsal(a):
Dobrý den,

Bylo by dobré uvést jaké máte plemeno, či jestli nemá nějaké specifické požadavky, nebo v jakých cenových relacích se mají diskutující pohybovat....

Aby jsme věděly od čeho se můžeme odpíchnout............
Váš dotaz je v celku rozšířený a aby zde někdo 20 minut vypisoval nějaké granule, které si například ani nepředstavujete.

smajlík

Dotaz je dost obecný to máte pravdu, mám středně velkého psa 55cm, krmím vařené maso a zavářím pár těstovin. Ale v granulých abych pravdu řekla se moc nevyznám, ve zveráčích mi vždycky doporučí zrovna to co mají nebo něco z toho co prodávají s dovětkem že to hodně lidi berou. Ale ráda bych věděla po čem se koukat, třeba jaké by mělo být vhodné složení. Co vím je, že by měl být větší podíl masa v granulých. Chtěla bych krmit kvalitně ale zároveň moc nevím jak se v tom orientovat. Moc se mi nechce brát takový to suprmarketový, u veta bych mohla odebírat Royal Canin, Hills nebo Euqanuba. Tak ty považuju asi za ty lepší, ale zároveň slýchám od pejskařů kolegů že krmí i jiné mě absolutně neznámé značky s tím, že jsou lepší než tyhle dovozové zprominutím "sračky". Slyšela jsem o krmivu Bryt nebo nějaké teď si ani nevzpomenu na název, je anglický ale výroba je prý také česká. Nejde mi o konkrétní cenové rozmezí ale spíš bych chtěla vyslechnout kdo je s čím spokojený, pak bych si porovnala složení a pak teprve vybírala. Pejska už mám 4roky, ale už mě nebaví pořád experimentovat bez nějakých valných výsledků. Pejskovi nic neschází jako že by vyloženě potřeboval něco doplnit. Jde mi čistě jen o to abych si udělala takový malý soukromý průzkum, kolik lidí považuje jakou značku za kvalitní, kolik zhruba stojí a jaký výsledek pozorovaly jež je uchvátil natolik že jsou právě s konkrétním krmivem spokojeni.

14.12.2013 19:03

Dobrej, poradíte mi jaké granule jsou ve vyšší kvalitě? Jde mi spíš o takový průzkum co je na trhu kvalitního, kde se vyrábí, jaký podíla masa obsahují a klidně i cena.

4.12.2013 13:40

redhead napsal(a):
Muj kun kdys ho zajezduju tak chodi po predku. Na vyjizdkach hodne zakopava. Kdyz ho jedu na volny otezi a ridim ho jen sedem a nohama tak je v pohode,od zadnich ale stejne nejde a jak mile ho poberu a trochem si s nim pohraju tak to ma opacnej ucinek,. uplne rozpadne. Se zuby problem nema. do kopcu na posileni zade chodime. ze zeme pracujeme pravidelne. Mate nejaky tricek nebo radu jak to vylepsit? dekuji za odpovedi smajlíksmajlík

Zavolej si trenéra, pravděpodobně neznáš dostatek vhodných cvičení a gymnastiky ono jedno na druhé navazuje takže vypisovat to tu by vydalo snad na celou ifaunu. Navíc je třeba aby tě někdo na zemi při jednotlivých cvicích korigoval. Může být problém v tvrdé ruce, špatném sedu a celkově špatném proježdění a vyježděnosti a to ti ifauna moc nepomůže je důležité aby tě někdo viděl. Můžu tady vysypat deset cviků a bude ti to stejně prd platné pokud tomu dostatečně neporozumíš a k tomu ti zas pomůže jedině dobrý trenér.

2.12.2013 20:44

Taky jsem měla tohle sedlo v ruce, jako pohledově sice nevypadá úplně zle, ale mě se prostě nelíbilo po vybalení z krabice jsem byla dost zklamaná. Kůže fakt není kůže, je sice ten materiál silný oproti Natowě, ale ať jsem to zkoumala jakkoliv tak kůže to prostě není. To byla první věc co mi vadila, pohledově je takové plastikové nebo jak bych to měla říct. Nevím no, ale když zapátráte v inzerci tak při troše dobré vůle za těch 9-15tisíc seženete kvalitní sedlo z české dílny. Taky mě lákala vidina nového sedla se zárukou, ale měla jsem těch sedel doma víc, ale ani jedno z těch levných westernů kolem 10-12tisíc nebylo vůbec kvalitní. O kostrách bych se dalo stěží polemizovat zdali vůbec viděla koňská záda. Každopádně po 4 pokusech a promrhaných korunek za poštovné, jsem rezignovala a pořídila z druhé ruky kvalitní westernové sedlo.
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/29807015/Westernove-sedlo.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/29675361/Prodam-westernove-sedlo.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/29901372/Westernove-sedlo.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/29500244/PRODAM-WESTERNOVE-SEDLO.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/29938945/prodam.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/28115918/Westernove-sedlo.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/30007054/Sedlo-westernove-ZAJAC-Klasik.php
http://zvirata.bazos.cz/inzerat/28930984/westernove-sedlo.php
Určitě je z čeho vybírat a určitě se dá leckde vymluvit i třeba sleva nebo dohoda podmínek o přezkoušení sedla.

23.11.2013 13:43

vikyy napsal(a):
Pokud někdo napíše, že jezdí rekreačně, nemusí to znamenat, že jezdit vůbec neumí. Já už jezdím taky jen rekreačně a žádného trenéra si neberu. Kobylu si občas přijezdím, ale plno koní s méně složitým temperamentem se obejde i bez toho. Tím nechci říct, že by si měl koně kupovat každý, ale vlastní kůň je vlastní kůň, se všemi minusy, ale i s nádhernými plusy. Zadavatelka působí svědomitě, ne jako začátečnice, která si chtěla koupit neobsednutého koně domů do samoty.

Na mě tedy příliš nezapůsobila, nic ve zlém. Ale pokud mi z výplaty zbývá 2t a jen pouhé ustájení stojí 2500 tak už to nepůsobí vůbec zodpovědně. Navíc je nanejvýš jisté, že zadavatelka byť rekreační jezdec, dle mě spíš jen občasný jezdec co umí samostatně vést koně. Pouhý začátečník, to jsou dost nebezpečné kombinace a to jak finančně tak i vůči svým jezdeckým schopnostem a koni samotnému. Kdyby byla jen trochu zkušená tak by se tu na tohle vůbec nedotazovala. Protože člověk co někam pravidelně dochází vidí co je zapotřebí a kolik to zhruba obnáší peněz, starostí i času. Ale tady je evidentní že si slečna chodí jen pojezdit a o zbytku nemá ani páru. Pak se to tu hemží tísem základních dotazů a jak je právě takovýhle majitelé neumějí řešit. Podle mě méně zkušenému člověku vůbec nepřísluší vlastnit koně. Pak obvykle ten kůň jde z ruky do ruky a já tohle prostě nemám ráda. Ano fajn, uvažuje dobrým směrem že samota=labilní kůň v 99% ale to je tak vše. Nemůžu přece uvažovat o koupi koně když mé měsíční finanční rezervy nepokryjí ani to ustájení. Je to hezké že má přítele který jí má TEĎ rád a chce jí s koněm finančně pomoct. Ale je si jistá tím, že přítel unese to že kůň=žrout peněz a času, který je doposud věnován příteli? To dost chlapů nekoňáků neunese a na holku s koněm se hnusně řečeno vybodne třebas že si koníčka pořídí společně. A malér je na světě, dobře i to by dost možná zadavatelka ustála tím, že by na dobu určitou přestěhovala koně do domácích podmínek na dvorek bez koňského kamaráda. Ale co dál? Minimálně každé dva měsíce musí volat kováře a strouhání taky není zadara, a co když bude muset být kůň kutý třeba jen na předky? Hnedle je to výdaj přes tisíc korun každé dva měsíce. A další věc jsou právě jezdceké potřeby jako je sedlo, kde vezme na tohle? Když nemá ani pořizovací hodnotu koně ani nepokryje sama měsíční ustájení a základní potřeby. Pak přichází na řadu také očkování alespoň 1x ročně, každé 4-6měsíců odčervení. A to neříkám, že když jsem si já pořídila svého prvního koně, že jsem měla 100t pod polštářem na nečekané výdaje, neměla a ani dnes nemám. Ale rezervu 10-15t prostě fakt mám. Protože jde o to abych měla alespoň na nějaké základní ošetření nebo prvotní výjezd veta kdyby bylo fakt zle a měla čas si třeba vyřídit půjčku nebo prostě sehnat větší finanční částku která by byla třeba. Zatím teda ťuk ťuk nebylo nikdy víc jak vyčerpání rezervy zapotřebí, ale co není může být. A jak to chce celé sama zvládnout? Je to prostě nerealné za těhlech podmínek které zadavatelka napsala. Protože ať to bude jak bude, tak za všech okolností bude-li na koně sama tak ten kůň bude prostě tak nebo tak strádat. Když ho přestěhuje z fin.důvodů domů nebude mít koňské kamarády, když zůstane v ustájení, tak zas nebude mít na kováře, odčervení, očkování a vlastně ani na to ustájení. Takže co jako?

19.11.2013 13:23

veronique89 napsal(a):
Jak už jsem psala, jezdím rekreačně a taky to tak zůstane...žádného trenéra není třeba. Nechci sportovního koně...a asi to dopadne tak že se budu dívat na koně kteří jsou zvyklí na pastevku.....Majitelka vyrůstala s koňmi a má na to živnost, takže je s nima nonstop. Samozdřejmě mi radí co a jak. Kolik co stojí, čemu se vyvarovat, vyčkat jestli i po roce mě to bude bavit apod. Ale taky jsem chtěla slyšet názory i od jiných majitelek koní než jen od te známe, protože to co říkala mi to přišlo docela jednoduché... Chci se do toho první vžít, od jara tam budu chodit a jezdit pravidelně 2x týdně. Bohužel mi nenabídne žádného koně k pronajmu,ani ostatní holky nechtějí své koně přenechat jiné, jdině se mrknout jinde, někde na inzeráty.
Neříkám že si ho chci koupit hned, psala jsem že chci s tím počkat, jestli ho koupím přiští rok nebo za dva roky, to zaleží jak na tom budu a taky dle situce( finančně, časově,..)

No a to je základní chyba. Stačí první věta a tou to celé zabilas. Nejde jen jezdit do lesa to je přesně to co psala paní nebo slečna v předchozím odstavci. Nemusíš mít nutně sportovní ambice, ale jedině dobrý trenér tě připraví na případné potíže s tvým koněm. Ano můžeš sedět na zadku jen tahat doprava a doleva (obrazně řečeno) ale toho koně pošleš hodně rychle do kytek takhle to bohužel fakt nefunguje. A každý kdo je jen trochu soudný a nechce být svému koni akorát závažím na zádech se dneska vzdělává a má k ruce trenéra. Neříkám, že paní co ti radí je amatér, ale jestli ti vlastnictví koně popsala tak jednodušše jak to na tebe zapůsobilo asi to není ta nejlepší cesta. Být majitelem koně není rozhodně nic jednoduchého. Je to skutečně jako mít kouli na noze třebaže je kůň ustájený. A nejen to je to obrovský závazek především finanční a hlavně zodpovědnost za své činy. Taky bych ti doporučovala spíš ten pronájem, však nemusíš zůstat v té jedné stáji, naopak čím víc lidí poznáš tím víc získáš zkušeností s různýma koňma. Osobně bych se poohlédla po inzerci lidiček hledajících druhého jezdce třeba na poloviční nájem je spousta, bohužel valná většina takových lidí je zklamaná dnešní nezodpovědnou a drzou mládeží. Proto pokud jsi zodpovědná mile rád tě někdo vezme pod svá křídla a koně ti do nájmu svěří.

16.11.2013 11:13

kykyna napsal(a):
Máte naprostou pravdu! Mám zkušenosti všude kolem - že čím míň člověk má, tím víc je ochoten dát...

To jo no, ale jak může dát když nemá že? Já mám taky holou zadnici ale hlavně že koně mají to nejkvalitnější krmení a kvalitní výstroj. Ale já mám jedny rifle už asi 8let a jak potřebuje něco kůň udělám třeba salto vzad jen abych to mohla pořídit. Ale to prostě bez nezbytné finanční rezervy nejde. Vidím spousta lidí jak si koupí koně ale dál nepřemýšlí, ono je hezké přemýšlet nad tím jak si napřed koupím věci pro potřeby koně a pak toho koně, ale to může zadavatelka udělat jen v případě třeba čištění nebo podsedlové dečky, ohlávky. To je asi tak vše. Ale ty nejdražší záležitosti přichází až v okamžiku pořízení koně, uzdečka, udidlo - teď musíte vyzkoušet jaké bude dobré,takže musí počítat s tím, že ty udidla během prvního měsíce pořídi třeba tři než najde to vhodné na kterém si jezdec s koněm dobře sedne. A už to je zásah do rozpočtu při představě, že jedno průměrné udidlo stojí řádově 3-6stovek krát dejme tomu 2-3udidla a je to hned částka dost vysoká. Totéž u sedla, kvalitní sedlo z druhé ruky (ovšem tady pozor kvalita a kvalita-i dobře vyhlížející sedlo může mít třeba křivou vytahanou komoru k jedné straně pokud jde o anglii) u anglie se pohybuje někdo od 8tisíc nahoru u westernu pokud nechce mít vyloženě stoletou šunku tak je to cena přinejmenším kolem 18tis. což se v podstatě rovná ceně pořízení koně. A to se bavíme o potřebách jež jsou již použité. Takže na tohle je třeba myslet. Nejde si koupit sedlo a pak koně, stejně tak uzdečku nebo udidlo........................ A i když zadavatelce teď známá nabízí ustájení za 2500 tak může vyhovovat půl roku a co pak? Ono to tak totiž je ve většině případů. Takhle se vám zdají být podmínky ok, ale jak tam máte své zvíře začne se vám nelíbit to a tamto a pak třeba i někdo z kolektivu a jak naznačíte ustajovateli obvykle po prvé a po druhé se nic neděje po třetí je už oheň na střeše a balíte kufry do jiné stáje. A co pak když to jinde bude dražší? Bude na to mít? Bude přítel ochotný připlacát k rozpočtu zadavatelky třeba i jednou tolik? Člověk by si měl uvědomit že ustájení je fakt nákladná věc a když jsem měla koně taky v ustájení, tak jsem tyhle věci taky zvažovala. Ano koně jsem si sice mohla pořídit s první prací, ale to by byl asi tak začátek konce protože jsem na tom byla obdobně jako zadavatelka. Navíc z výplaty mi zbývalo 1500-2500 jak kdy a to jsem v té době raději volila variantu toho že jsem měla koně v pronájmu. Podílíte se třeba na poloviční ceně ustájení a jezdít můžete třeba i 4x v týdnu, nicméně odpadá vám nezbytný náklad na veterináře a kováře, odpadají náklady na pořízení vlastní vybavy pro koně a konec konců i ta pořizovací hodnota koně. Já takhle měla v nájmu kobylku asi 4roky, platila jsem právě těch 1500 měsíčně a jezdit jsem si mohla kdykoliv krom neděle a pátku to si za kobylkou docházela majitelka. A jestli jste zodpovědná a nejste jen na to koně někde uhnat tak vás bude mít i nějaký majitel koníka rád a bude vědět, že se na vás může spolehnout a důvěřovat vám.

16.11.2013 10:50

Asi to snáším blbě já, ale podle mě není nad to když jsou zavřeni ve stáji. Jednak ten rachot je tlumenější a jednak mám jistotu že se skutečně nic nestane že by mi někde pláchli nebo tak. Myslím si že jsou tak klidnější už jen proto že jsem klidnější i já. Mám je takhle už 8rok a v tý staji to fakt neřeší. Jen zbystří a konec. Když byli u kámošky na pastvině, tak je po 3roky co jsem je tam měla honila ještě příští dva dny protože protrhli i dvojité ohrady a rozutekli se po nejbližším lese. Myslela jsem že jí za to vždycky zabiju, a ačkoliv se snažila dělat různá opatření jako právě že se třeba týden před Silvestrem postavila kolem přístřešku ještě jedna menší ohrada která byla taky pod elektrikou, tak stejně to bylo na draka. A i když se snažila být na půl noc u koní, tak se třeba stalo, že jednoho co plašil nejvíc neudržela na vodítku a bylo vymalováno. Takže tohle už nechci zažít proto je pro mě bezpečnější zavřít stáj než si hrát na hrdinu přirozeného odchovu.

14.11.2013 12:42

No tak jestli sama máte navrch jen 2t tak vám to rozhodně nedoporučuju. Já se teď motala v docela slušném kolotoči výdajů, nemaje konce po dobu půl roku. Začalo to pouhým abcesem, první návštěva veta stála 1200, nějaká inj protože kůň byl jak se zlomeninou pytlíčky na dalších pár dní, vyřízínutí a ošetření. Abces se po 3dnech vrátil, udělal se výpotek a tentokrát zánět zasáhl i šlachu, takže další výjezd veta, další léky proti bolesti plus kelímek masti na šlachu plus nové ošetření a dren abcesu a tentokrát výdaj 2800. Za 14dní sice bylo po abcesu, ale koně se ve výběhu nějak pošťuchovali a tentýž kůň oteklé oko vyhlížející dost zle. Takže opět výjezd veta 800. Za 3měsíce opět ten samý kůň nějaká vyráž plus vylysení srsti ve slabině. Babské ani žádné domácí rady nezabrali takže zas vet 3 návštěvy dohromady za 2100 a další měsíc opět za veta 1500 jeden kůň druhého kousnul do zadku, udělala se velká boule která se zvětšovala a hřála. Kůň si z toho místa doslova sedřel kůži do krve. Vet musel místo naříznout skalpele a vyčistit, zas pytlíčky na pár dnů a mastička v tubě. A můžu vám říct, že jsem na mizině, veškerou finanční rezervu kterou jsem měla jsem vyplácala. Tak teď se zuby nehty klepu aby bylo vše ok aspoň půl roku abych zvládla zas našetřit nějaké korunky pro případ nouze. A přesně ja tady už psaly dámy nade mnou, pořízením koně to rozhodně nekončí, bude potřeba vyhovující sedlo to je otázka 8-15tis. pokud jde o kvalitnější sedlo z druhé ruky, kovář je třeba každé 2měsíce někdy i dříve. A taky vaše doprava do místa ustájení taky nebude po vlastní ose pokud to tedy není o pár domů dál. Mě pomáhá finančně manžel a taky mám doma pár koní na ustájení. Ale na veškerou práci kolem koní jsem absolutně sama, manžel není zapálený koňák a jde si po své zábavě. Takže i na to je třeba myslet. Kůň není jen to že se člověk příjde párkrát do týdne povozit a všude je většinou třeba přiložit ruku k dílu i když platíte ustájení. Tak to hold čas od času je.

8.11.2013 21:19

makki napsal(a):
No já jsem dávala bílou komoru do typu, do kterého podle výrobce už dát nejde. Takže bych řekla, že jsem to o číslo přetáhla a nic se nestalo. Ale nevím, jaký je velikostní rozdíl mezi standardními výztuhami a těmi dělanými pro sedla wide.

No žlutá až bílá jsou standardní nebo jak to říct a pak jsou ještě do toho širšího a ty začínají na světle fialové. Tu bílou mám v sedle ale je užší potřebovala bych do jednoho z nich narvat zkrátka asi tu světle fialovou. Čož je teda taky o číslo, dneska jsem porovnávala který z těch dvou líp sedne a objednala jsem na netu tu komoru. Tak nejspíš to tedy risknu do toho w2000. Já právě také nevím o kolik jsou ty komory širší smajlík mám totiž v jednom modrou a v druhym bílou a to je objednu velikost a tam ten rozdíl je značný když je postavím vedle sebe tak se liší o nějaké 1,5-2cm a když je dám na sebe tak je to o mnoho víc, tak nevím jak velký rozdíl je o jedno číslo širší, domnívám se že tak 0,7-1cm možná, a to by už pak sedělo asi líp. Tak jste mě trochu uklidnila že jsou ta sedla trošku nadimenzovanásmajlík. Pokud by to nebylo na tu fialovou tak širší už bych si neriskla do toho dát, to už bych se fakt bála. Ale tak doufám, že o tu jednu velikost to bude sedět a sedlo to zkousne. Teď si prostě třetí sedlo dovolit nemůžu před vánocema.smajlík

7.11.2013 11:29

makki napsal(a):
Já jsem takhle riskla dát širší komoru do australského winteca. Nechala jsem si ji roztáhnout podle hřbetu koně. Při nasazování jsem musela sedlo trošku násilím roztáhnout, abych ji tam dostala. Trošku jsem měla nahnáno, ale nic se nestalo a sedlo fungovalo.

No já mám právě taky nahnánosmajlíkproto se tu ptám jestli to někdo už udělal. Ale jste teda jediná smajlík a já budu nejspíš druhásmajlík. A kterou komoru jste si nechávala roztáhnout a o kolik asi tak než byla původně? Mám to jedno s bílou komorou a to je kobuši úžšísmajlíkjako v životě by mě nenapadlo, že arabovi by byla bílá komora úzkásmajlíkto je mazec. O to prvotní roztažení asi ani tolik nejde ale mám spíš strach aby ta kostra nerupla když se do toho pak posadím? Mám 65kg tak aby mi to prasklo pod zadkem.

5.11.2013 20:39

veer napsal(a):
Máte někdo komoru wide v sedle bez tohoto označení? Strašně jsem se zbláznila do kobylky arabky co byla vedle ve vsi naprodej a prostě už jí mám od včera doma. Ale mám problém se sedlem, kobyla je tak tlustá, že jí není sedlo ani s největší komorousmajlíkmám dva winteci 500 a 2000, valach co nosí w500 tak je taky takový válec je to kříženec welshe a hucula, v sedle mám bílou komoru a přesto mi nedopocuje úplně ale není otlačený chodí ochotně a na rady tady co mi psali, že to sedlo mají i na haflingy a chlaďase a že je to takhle normální že nedopocují úplně u toho modelu. Tak to dál neřeším už, vet když mi byl očkovat tak jsem se ho ptala a říkal, že v tom taky problém nevidí pokud koně neomezuje a netlačí. Ale jsem u problému s arabkou, není jí totiž ani jedno z těch dvou sedel co mám.smajlík vyzkoušela jsem v obou bílou komorusmajlíka prostě jí to na něch zádech vážně nesedí. Potřebovala by ještě o něco širší, bohužel další sedlo si momentálně dovolit nemůžu a tak trochu jsem spoléhala na to, že jí bude jedno z těch dvou co mám s nejširší komorou. Zajímalo by mě proto jestli jste někdo do některého z těhlech sedel nacpal tu nejsvětlejší wide komoru a jestli sedlo funguje dál dobře?Přirozeně se toho trochu obávám.Ale už jsem to někde četla, že to tak někdo udělal. Tak jen se chci ujistit, jinak vím, že tam už by se tam dávat neměla.

fakt tu nikdo takový není kdo by risknul vložit širší komoru?

4.11.2013 10:44

Máte někdo komoru wide v sedle bez tohoto označení? Strašně jsem se zbláznila do kobylky arabky co byla vedle ve vsi naprodej a prostě už jí mám od včera doma. Ale mám problém se sedlem, kobyla je tak tlustá, že jí není sedlo ani s největší komorousmajlíkmám dva winteci 500 a 2000, valach co nosí w500 tak je taky takový válec je to kříženec welshe a hucula, v sedle mám bílou komoru a přesto mi nedopocuje úplně ale není otlačený chodí ochotně a na rady tady co mi psali, že to sedlo mají i na haflingy a chlaďase a že je to takhle normální že nedopocují úplně u toho modelu. Tak to dál neřeším už, vet když mi byl očkovat tak jsem se ho ptala a říkal, že v tom taky problém nevidí pokud koně neomezuje a netlačí. Ale jsem u problému s arabkou, není jí totiž ani jedno z těch dvou sedel co mám.smajlík vyzkoušela jsem v obou bílou komorusmajlíka prostě jí to na něch zádech vážně nesedí. Potřebovala by ještě o něco širší, bohužel další sedlo si momentálně dovolit nemůžu a tak trochu jsem spoléhala na to, že jí bude jedno z těch dvou co mám s nejširší komorou. Zajímalo by mě proto jestli jste někdo do některého z těhlech sedel nacpal tu nejsvětlejší wide komoru a jestli sedlo funguje dál dobře?Přirozeně se toho trochu obávám.Ale už jsem to někde četla, že to tak někdo udělal. Tak jen se chci ujistit, jinak vím, že tam už by se tam dávat neměla.

29.10.2013 12:00

honzajanouch napsal(a):
Je vidět od přední k zadní rozsoše. A ten most by měl být kde?? Taky se mi zdá, že sedlo sklouzává dopředu.

Pokud je vidět od předu dozadu, tak je to samozřejmě správně, sedlo nemůže zcela ležet na koni.
Most se říká pokud sedlo doléhá v předu u kohoutku prostřed zad jsou polštáře ve vzduchu a opět doléhá zase až v zadu na konci polštářů. V tomto případě by bylo nepasující.
Ale takhle bych řekla podle foto že ok, ale chtělo by to otestovat při ježdění, kůň by měl být pod sedlem rovnoměrně opocený.

26.10.2013 19:35

Záleží na tom jak to myslíte že je vidět skrz? Jestli jako že vprostřed sedlo nedoléhá ke hřbetu a tvoří most tak je to jednoznačně špatně. Pokud myslíte jako že je vidět skrz od přední rozsochy k zadní, tak v tom bych problém neviděla. Takhle mi příjde že sedí dobře, ale jestli tvoří ten most tak ne.

24.10.2013 20:59

makki napsal(a):
No, tak zrovna po tomto sedle bych nesáhla. Když někdo napíše, že je sedlo vhodné jak pro úzkého, tak pro širokého koně, jak s nízkým, tak s vysokým kohoutkem, tak je něco špatně. Kdyby totiž někdo vymyslel takovou kostru, byl by rázem v balíku.smajlík

no text je špatný to nepopírám, já to sedlo nenabízím není moje, ale když se kouknete na přední fotku je dost patrné, že je na koně kulatého a bez kohoutku nebo s kohoutkem mírným. Pokud by sedlo mělo sedět koni s vysokým kohoutkem a tedy úzkého tak by nemohlo být tvarované do kulata jako toto ale mělo by áčkový tvar a gulet by byl podstatně vyšší..... rozhodně je to ale sedlo 100x lepší než šunt natowa a jemu podobné bazmeky.

24.10.2013 11:28

chitaa napsal(a):
Zdravím, můžete mi prosím poradit jaké westernové sedlo by se hodilo na koně bez kohoutku(kříženec chladnokrevníka)? Mám Natowu 15 a mému koni sedí dobře ale já potřebuji velikost 16 a chtěla bych jinou značku.děkuji smajlík

Spousta westernových kvalitních sedel je dělaná na kulaté koně bez kohoutku. Takže být vámi koukám po sedlech co nosili qh apod. rozhodně ne natowu, dost možná vám příjde že sedí, to celé řadě méně zkušených lidí. Ale když na to koukne člově maličko znaleší a ukáže vám ty vady a chyby půjdete do kolen.
Třeba tohle je vhodné na kulatého koně, sedlo musí koně obtékat. http://zvirata.bazos.cz/inzerat/27552830/westernove-sedlo.php