Filippp

XXX.XXX.138.233
Zdravim,
před 5 dny jsem přivezl 2x želva zelenavá (mláďata), ani ne půl roční. Jedna je více aktiví, ale druhá vyleze ráno, chvíli běhá, nají se a pak se zahrabe vedle výhřevné žárovky. Ta více aktivní, dnes taky celý den spí zahrabaná. Nemohou být nemocný, nebo je to normální? Jsem začátečník, nikde jsem toto nenašel.
Parametry mého terária:
- 60x40x40 (mám připravené velké 120x40x40), až povyrostou půjdou tam
- Substrát lygnocil cca 5-6cm vrstva (po celé ploše, mokrá, vlhká)
- Výhřevná žárovka 56 watt pod žárovkou cca 43stupňů, umístěná v rohu, přes uhlopříčku(na druhé straně akvária) je 25stupňů
- UV mam reptiglo 10.0 cca 10cm nad substrátem v půly terária
- UV i výhřevná svítí cca 12-13h
- Vodu mám v malém nízkém talířku cca 0,5cm hloubka vody
- krmim pampeliška, jitrocel, římské zelý
- ještě tam mám sepiové kosti
- terarum ze3 stran přlepeno černou tapetou
Díky Filip.
Filippp

XXX.XXX.138.233
Matis 007
napsal(a):
Pod žárovkou máte vysokou teplotu mělo by tam být kolem 35 stupňů.
Aha, já našel v knize od Nataša velenská že pod žárovkou má být 40-45stupňů, na euzelva mají napsáno to samé..Ale můžu ubrat.
Filippp

XXX.XXX.138.233
Díky, zatim dnes běhají...uvidíme jak dlouho.
Nevadi ze "běhaji", zniz teplotu pod zdrojom tepla lebo ich pomali uvaris.
V tom mini terariu staci 25W bodovka urcite.
Taktiez by bolo dobre mozno lepsi zdroj UVB, najlepsie bud spojit vyhrevnu zlozku so zlozkou UVB, bud nieco s predradnikom, alebo 80W vybojku umiestnit vyssie a otestovat teplotu, max 35C pod zdrojom. Docasne sa da s tym fungovat co mas, do buducna..
Napr:
Arcadia 80W je dnes uz aj v Hornbachu, za cca 9 stovak, co je lepsia volba ako reptiglo.
Pokial to vies umiestnit vyssie a ich neprehrejes, vymen to ( urcite to neskusaj v tom mini terariu) kludne ich daj do boxu, otvoreneho a nad to zaves UVB.
Ono zas dufam ze v sezone budes mat vybeh, v zime aj tak zimuje tento druh.