Jesle na seno v králíkárně

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
14.3.2015 15:32
kovy-11

XXX.XXX.192.20

Zdravím,

chci se zeptat jaký máte názor na samotné jesle na seno v králíkárně nebo mezi kotcemi?
Sám jsem si pořídil do stávající králíkárny jesle na seno, nicméně sežerou jen co, přečuhuje´´, takže pokaždé musím ručně seno vytahat mezi mezery.

Navíc chci stavět novou králíkárnu kde budou mezi kotcemi jesle, teď nevím jestli je to vhodné?!

Děkuji za komentáře.

14.3.2015 19:35
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

Jelikož žádné reakce nejsou, tak zareaguji já, ač ne zrovna technický typ Já nemám žádný velkochov, a proto si mohu dovolit luxus, přistupovat ke každému králíkovi individuálněsmajlík Takže vím, že každý má rád něco jiného. Jeden baští víc sena, druhý míň, jeden pije jak o život, druhý se vody pomalu netkne, jeden miluje kukuřici, druhý ji odmítá, atd. smajlík Takže každému dávám (samozřejmě v souladu s nějakými obecnými zásadami) to, co si žádá. Proto společné jesle nevidím jako dobré řešení. Navíc zabírají místo v kotci. Nejlepším řešení jsou z mého pohledu jesle nezasahující do prostoru kotce (venkovní jesle), ale pro každý kotec zvlášť.

14.3.2015 23:43
tom.50

XXX.XXX.117.5

Já stejný názor nesdílím. Tedy že vnitřní jesle nějak omezují plochu kotce. Naopak, nesahají až k podlaze a králíci pod nimi velice rádi dlí a mají to jako jakousi skrýš či "noru". Vnitřní jesle naopak člení jednotvárný prostor pravých úhlů a rovnoběžných ploch.

Co se týče schopnosti vytahovat seno z jeslí mám zkušenost takovouto. Králíci se to musejí naučit. Učí je to samice. Když dostanou jesle králíci už velcí či dospělí, kteří je neznají, mají zpočátku jisté potíže, jak který kus (jak píše paní přede mnou). Buďte v klidu, naučí se to všichni. I já jsem zpočátku povytahoval seno a oni žrali jen to, co bylo povytažené. To je jako s lidmi, dokud nemusí, nevydají ani malinko aktivity navíc. Už jistého Dalibora naučila nouze muzicírovat a vaši králíci taky pochopí co budou muset udělat, aby se nažrali.

A už jsem to tu psal. Jestli některá samice naučí králíčata mrhat senem, vytahovat ho a přebírat jen to chutnější, pak je to u nás na likvidaci samice! "Zkažená" králíčata špatnou samicí se už nikdy nepolepší.

15.3.2015 08:16
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

tom.50 napsal(a):
Já stejný názor nesdílím. Tedy že vnitřní jesle nějak omezují plochu kotce. Naopak, nesahají až k podlaze a králíci pod nimi velice rádi dlí a mají to jako jakousi skrýš či "noru". Vnitřní jesle naopak člení jednotvárný prostor pravých úhlů a rovnoběžných ploch.

Co se týče schopnosti vytahovat seno z jeslí mám zkušenost takovouto. Králíci se to musejí naučit. Učí je to samice. Když dostanou jesle králíci už velcí či dospělí, kteří je neznají, mají zpočátku jisté potíže, jak který kus (jak píše paní přede mnou). Buďte v klidu, naučí se to všichni. I já jsem zpočátku povytahoval seno a oni žrali jen to, co bylo povytažené. To je jako s lidmi, dokud nemusí, nevydají ani malinko aktivity navíc. Už jistého Dalibora naučila nouze muzicírovat a vaši králíci taky pochopí co budou muset udělat, aby se nažrali.

A už jsem to tu psal. Jestli některá samice naučí králíčata mrhat senem, vytahovat ho a přebírat jen to chutnější, pak je to u nás na likvidaci samice! "Zkažená" králíčata špatnou samicí se už nikdy nepolepší.

"Já stejný názor nesdílím. Tedy že vnitřní jesle nějak omezují plochu kotce. Naopak, nesahají až k podlaze a králíci pod nimi velice rádi dlí a mají to jako jakousi skrýš či "noru". Vnitřní jesle naopak člení jednotvárný prostor pravých úhlů a rovnoběžných ploch."

No v tom s vámi do jisté míry souhlasím. ALE: Každý má králíkárnu jinou. Pokud má někdo kotec 60x60 (a takových není málo...) a ještě do něj práskne seník, tak tam opravdu moc místa nezbyde.
Navíc, aby si králík mohl dělat pod seníkem noru, musí být takový seník v optimální výšce (ani nízko, ani vysoko) a taky musí mít optimální velikost a tvar.
Já mám třeba možnost srovnání, jelikož mám dvě kostrukčně odlišné králíkárny. V jedné máme seníky uvnitř a králíci si pod nimi rozhodně žádné nory nebudují. A jelikož rozměry těch kotců jsou nic moc a navíc je otravné při každém přikládání sena otevírat všechny kotce, tak se mi to řešení moc nelíbí. NAVÍC! Mladí do seníků skáčou a močí do sena. V druhé králíkárně máme seníky venkovní, v kotcích dost místa a na poklízení je to o dost snazší. No a taky máme chlívek, kde je velký seník a králíci pod ním opravdu, jak píšete, norují. Takže sečteno a podtrženo, můj názor je ten, že má-li někdo dostatečně prostorné kotce a dobře konstrukčně řešené seníky a nevadí mu víc času a práce stráveného při poklízení, tak není problém umístit seníky dovnitř. Mně však víc vyhovují venkovní. A taky bych osobně nevolila společný seník pro dva kotce, protože se mi osvědčilo individuální krmení podle toho, kolik čeho který králík žere. A ty rozdíly jsou poměrně značné.
Takže tolik můj názor, který samo sebou nikomu nevnucuji.

15.3.2015 10:03
rabbit

XXX.XXX.11.79

Jesle se daji pořídit i uzavřene aby do nich králíci nelezli.Jednodušší na doplňování jsou ty vnější. Já mám jesle uvnitř kotce.Je pravda že se musí každý kotec otevřít ale já jich zase tolik nemám tak mi to nevadí

15.3.2015 10:21
bronda

XXX.XXX.98.84

Také bude záležet na tom, kde jsou králíkárny umístěny. U vnějších jeslí na venkovních králíkárnách ani stříška 40-50 cm nebude stačit na déšť s větrem.

15.3.2015 10:28
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

bronda napsal(a):
Také bude záležet na tom, kde jsou králíkárny umístěny. U vnějších jeslí na venkovních králíkárnách ani stříška 40-50 cm nebude stačit na déšť s větrem.

No to máte pravdu. To jsem zapomněla napsat. U venkovních jeslí je stříška samozřejmě nezbytná. My jsme měli cca 70 cm a stačilo to. Ten překryv je dobrý i v tom, že při dešti na vás neprší. (Máme s manželem tu králíkárnu s tím polykarbonátem jako střechou. Viz foto v nedávné diskuzi).

15.3.2015 11:13
bronda

XXX.XXX.98.84

mustela.erminea napsal(a):
No to máte pravdu. To jsem zapomněla napsat. U venkovních jeslí je stříška samozřejmě nezbytná. My jsme měli cca 70 cm a stačilo to. Ten překryv je dobrý i v tom, že při dešti na vás neprší. (Máme s manželem tu králíkárnu s tím polykarbonátem jako střechou. Viz foto v nedávné diskuzi).

Jan.Kvapil? To jste taky Vy? Tak ta králíkárna se mi opravdu zamlouvá. Také uvažuji, že časem ty svoje 40-50 cm stříšky výrazně prodloužím až do překryvu. Jen ten čas nezbývá.

15.3.2015 12:00
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

bronda napsal(a):
Jan.Kvapil? To jste taky Vy? Tak ta králíkárna se mi opravdu zamlouvá. Také uvažuji, že časem ty svoje 40-50 cm stříšky výrazně prodloužím až do překryvu. Jen ten čas nezbývá.

To nejsem já. To je můj manželsmajlík

16.3.2015 10:07
tom.50

XXX.XXX.117.5

Střecha z polykarbonátu. OK, bál bych se vedra pod ní. A není králíkům líp v jakémsi pološeru? Vaše králíkárna se mi taky líbí, jen ten polykarbonát moc ne. Nereju, ptám se vás.
Díky.

16.3.2015 16:11
jan.kvapil

XXX.XXX.236.1

tom.50 napsal(a):
Střecha z polykarbonátu. OK, bál bych se vedra pod ní. A není králíkům líp v jakémsi pološeru? Vaše králíkárna se mi taky líbí, jen ten polykarbonát moc ne. Nereju, ptám se vás.
Díky.

Zde je o použitém polykarbonátu info od výrobce:
MARLON CSE - vlnité nebo trapézové polykarbonátové desky s povrchovou krupičkou na vnitřní straně určenou pro rozptyl světla. Povrchová krupička láme světlo, takže desky nejsou úplně průhledné, ale průsvitné a vzniká pod nimi příjemný jemný chládek při zachování světelné propustnosti. Část paprsků díky svému lomu na krupičce zůstane v materiálu, takže deska se při nasvícení sluncem rozzáří. Povrchová krupička je vyrobena mechanicky vylisováním na vnitřní povrch desky.

16.3.2015 16:14
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

tom.50 napsal(a):
Střecha z polykarbonátu. OK, bál bych se vedra pod ní. A není králíkům líp v jakémsi pološeru? Vaše králíkárna se mi taky líbí, jen ten polykarbonát moc ne. Nereju, ptám se vás.
Díky.

V létě pod touto střechou větší teplo není. A co se týká světla, myslím si, že je ho tam tak akorát, možná by ho mohlo být i víc. Výhodou je, že tam na králíky přímo nesvítí, což je u moravských dobře. Pokud na ně svítí, vyrezává jim barva.
Jinak co se týká toho, jestli je králíkům líp v pološeru, to bych skoro řekla že ne. Pokud vím, tak ve velkochovech se k dosažení co nejlepších výsledků světelný den spíše prodlužuje... Víc světla je dobré i z hlediska rozmnožování (nástup říje, atd.) A co mám vypozorované, tak v kotcích nejčastěji králíci lehávají u dvířek, kde je světla nejvíc.

14.7.2016 14:42
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Pokud máte někdo jesličky, které jsou na připojeném snímku, mohl byste mi prosím změřit rozteč drátů, tj. jak velké jsou ty "obdélníčky"? Měla jsem dřív jiné s bočním plněním a tam jsou "mezery" svisle tak dlouhé, že akční králíci z nich seno vyhrabují Díky.

Přidejte reakci

Přidat smajlík