Zdravím, chtěl bych zde radu zkušených chovatelů jak docílit v teráriu rozdílných teplot tak jak se to píše na stránkách o chovu Agam..
Koupil jsem hotové terárium (pán si našel přítelkyni která se bojí) má rozměry 120x70x70
Byli v něm dvě obyč. žárovky 70w..
Koupil jsem dva teploměry,1x uvb žárovku - ty by neměla hřát,1x zářivku s dením světlem 6500K - ta by taky neměla hřát. Zatím jsem nechal jako třetí světlo tu obyč. žárovku, ale chystám se dát bodovku 75w abych docílil teploty v jednom místě kolem přes 30°C
Nevím co se stane až dám bodovku ale v současné podobě mám rozdíl teplot 1°C.. A to se doporučuje mít teplotu na jednom místě 25°C a na druhé 30°C... jak docílit toho rozdílu na délce 1,2m..?
Jinak jsem naprostý začátečník s teraristikou, tak že uvítám každou radu.. díky
Např. o krmení.. jak často živá potrava, má smysl kupovat sušený či nakládaný hmyz..?
Co vím tak naše agamy byli krmené jen nějakými granulemi.. ale my jim chceme krmení zpetřit
Ještě jednou díky za rady
Hodně záleží na tom, z čeho je terárko u dělané a jak má dělané větrání a taky na okolní teplotě. Ve špatně větraném OSB terárku bude všude moc teplo, naopak v celoskleněném bude problém udržet dostatečně vysokou teplotu. Přes den v nejchladnějším místě by mělo být tak 27, v teplejší části 35 (30 je fakt málo) a přímo pod výhřevem 40-45. V mém osb terárku mám výhřev udělaný na jedné straně a teplotu jsme měli vždy ok. Jinak lepší než žárovka a uvb kompakt je výbojka, nejlepší je asi od firmy Arcadia. Akorát by mohl být problém s výběrem správné wattáže. Pokojovou teplotu máme kolem 25, takže do 150*70*60 terárka nám stačila 80W výbojka jako jediný zdroj tepla i uvb světla, přičemž na výhřevu udělá krásných 45 a nejchladnější místo se drží kolem 27-28. Délka 1,2m je naprosto dostačující pro vytvoření požadovaného rozpětí teplot, foto terárka by možná pomohlo.