Attacus atlas problém chov

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Motýlkář

9.2.2016 00:27
Motýlkář

XXX.XXX.203.90

Vážení chovatelé motýlů, mám problém s chovem housenek.Z ničeho nic mi padají jak hrušky na zem.Teplota 22 přes den a od večera až 30 stupňů do rána.Vlhkost 75 % a jsou v akvarium.Vrh s části odkrytý, řekl bych větrano a housenky po L2 začaly hynout.Z ust černá kapka nebo smrstěná na ubrousku a kolem rezavý flek.Potravu dávám ptačí zob ovalium, umyju a osuším.Do 2 svleku housenky O.K.Co dělám špatně, poradíte prosím.Suraky mi taky podobně odešly v L3 až L4, přestaly žrát a smrštily se.Asi jim chyběla voda, protože když jsem porosil listy bobkovišně tak sály jak vysavač ale prd platný.Jsem začátečník prosím poraďte.Díky s pozdravem Pavel.

9.2.2016 09:43
tomvoj

XXX.XXX.186.146

Když se v chovu rozjede nějaká nemoc, tak většinou už není pomoci.
Bojovat se proti tomu dá jedině rozdělením housenek do více skupin držených nejlépe v různých místnostech a pečlivou čistotou. Z vlastních zkušeností vím že i při snaze o maximální čistotu, umývání a osušení potravy mohou housenky onemocnět.
Chov přes zimu je trochu složitější i kvůli sehnání kvalitní potravy. Proto bych doporučoval nejprve si zajistit dostatek vhodného krmení a chovat raději přes léto. Ono někdy stačí, aby se změnilo počasí a housenky chytnou nějakou virozu. Dále pokud housenky nemají dostatek žrádla a začnou lozit po sobě a svých výkalech, tak to taky není dobře.
Attacusy i suraky jsem choval. Choval jsem i pár dalších druhů a ne vždy to dopadlo úspěchem. S tím je potřeba počítat.
Nyní bych vám doporučil všechno vybavení pořádně vydesinfikovat. Já používám většinou plastové boxy potažené síťkou proti mouchám a desinfikuji před každým novým chovem savem. T. V.

Motýlkář

9.2.2016 15:25
Motýlkář

XXX.XXX.203.146